Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana napinacza paska wielorowkowego FOTOSTORY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiskoza nie taka straszna, odkręcałem w sobotę :D najlepiej zaopatrzyć się w klucz 46 i wtedy idzie dość łatwo :)

Napinacz ostatnio kupowałem INA, a pasek Conti.

Opublikowano

napinacz wymieniony, kupiłem marki ruville (275 zł) jak myślicie polata to trochę?

mechanik jednak ściągał przód, mówiłem mu o tej metodzie to powiedział, że woli ściągać przód bo jest lepszy dostęp

nastała cisza :naughty:

Opublikowano (edytowane)

To jeszcze dodaj ile Cię skasował za wymianę ze ściąganiem pasa przedniego? ;)

Ja musiałem wymienić z powodu zerwanego paska, który ugiął śrubę mocującą napinacz. A pasek zerwał zablokowany alternator.

Bez ściągania przodu, z regeneracją alternatora (wymiana uzwojenia, łożysk i rolki ze sprzęgłem), z wymianą paska od klimy i wymianą napinacza zapłaciłem 310pln :lol:

Napinacz INA 185pln po rabacie w Motoresie :wink:

A potem wymieniałem wiatrak od wiskozy bo strzelił po obwodzie po zerwaniu paska :kwasny:

Edytowane przez SnOOpie
Opublikowano

Panowie dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka zerwała się śruba albo tylko wygięło mocno napinacz alternatora na tyle, że szorował o pasek wielorowkowy a rolka, która jest przy wisko prawie przecięła pierwszą sprężynę napinacza no i zrzuciło pasek.

Od jakiegoś miesiąca jak ciepło się zrobiło auto popiskiwało zwłaszcza rozgrzane, zauważyłem że napinacz jest już lekko przechylony w dół więc zakupiłem napinacz i pasek gaets ale nie zdążyłem wymienić,

Pytanie czy to normalne, że jak napinacz zaczął się wyginać to skończył się tak szybko? Czy może coś jeszcze jest do wymiany co mu pomogło?

dc044309d421755bmed.jpg

b5d7331b573f7f26med.jpg

849cb1aed65e4280med.jpg

Opublikowano

wymieniasz tylko napinacz i pasek

Opublikowano

Napinacz i pasek wymieniony przez mechanika, łączny koszt naprawy 470 zł w tym wymiana czujnika temp. zew. Teraz to słychać jak napinacz wpływał na kulturę pracy silnika, zastanawiam się tylko czy ten napinacz powinien tak mocno pracować w sensie dużo szybkich drgań

Opublikowano

To zależy jak duże są te drgania (ile milimetrów się napinacz odchyla). Jeśli masz sprawne sprzęgiełko alternatora, to drgania powinny być niewielkie. Zasadniczo wpływ na szybki koniec napinacza ma uszkodzone sprzęgło alternatora.

Opublikowano (edytowane)

Kolego, moim zdaniem takie drgania są akceptowalne i świadczą o tym, że napinacz dynamicznie kontroluje naciąg paska. Ja bym się nie przejmował. W starym napinaczu kiedyś dawno nie miałem w ogóle drgań, a było to spowodowane tym że napinacz się "zatarł" i trzymał pasek na sztywno.

Zastanawiają mnie nieco te boczne drgania paska bezpośrednio pod alternatorem. Być może to złudzenie optyczne na filmiku. Sprawdź na wszelki wypadek sprzęgiełko alternatora, w jakim jest stanie.

Edytowane przez lutas
Opublikowano

Panowie, tak dla upewnienia się...

Jeśli już porozkręcam to wszystko, zrzucę pasek, to oczywiście o rozrząd nie muszę sie martwić że coś poprzestawiam?

Pytanie sie zrodziło przez tą rolkę co jest przy osłonie rozrządu i jest na nim ten sam pasek co przez napinacz przechodzi.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, tak dla upewnienia się...

Jeśli już porozkręcam to wszystko, zrzucę pasek, to oczywiście o rozrząd nie muszę sie martwić że coś poprzestawiam?

Pytanie sie zrodziło przez tą rolkę co jest przy osłonie rozrządu i jest na nim ten sam pasek co przez napinacz przechodzi.

Rozrząd ma swój pasek i napinacz pod osłoną ,czego nie widać nic

A ten pasek o którym mówisz to napędza wisko pompę wody i alternator o nic się nie martw nic nie po przestawiasz tylko odpowiednio załóż pasek na rolki ;)

Edytowane przez OLIVER
Opublikowano

Ok ok dzięki.

Też tak myślałem, ale zawsze wole się upewnić :decayed:

Na dniach trzeba ogarnąć temat.

Chociaż już tam zaglądałem, i ciężko mi będzie to wisko zablokować mimo cienkich i długich paluszków, chyba zdemontuje dodatkowo alternator. Ciężko później będzie z osadzeniem go na swoim miejscu i ponaciąganiem paska? :eusathink:

Opublikowano

ja zdejmowałem altek żeby odkręcić napinacz, ze złożeniem nie było problemu

do przytrzymania wisko użyłem dobrej żaby, choć pewnie jakiś klucz opaskowy do filtrów też by się nadał do tego

Opublikowano

Może się przyda dla zainteresowanych. Mój napinacz piszczał po uruchomieniu zimnego silnika. Po zdjęciu paska rolka chodziła cicho, więc postanowiłem zdemontować napinacz i go nasmarować. Po zdemontowaniu napinacza odkręciłem rolkę (gwint lewy) i obie części do benzyny. Z rolki ściągnąłem uszczelnienia łożyska i po dokładnym umyciu nasmarowałem nowym smarem (nie miała luzów i łożysko gładko się kręciło). Napinacz również dobrze wymyty i tu uwaga do napinacza i na sprężynę dałem oleju przekładniowego (praktycznie zalałem cały napinacz olejem). Po chwili nadmiar wydmuchałem sprężonym powietrzem i wytarłem go dokładnie. Po montażu w końcu nastała cisza.

Opublikowano

Ma ktoś stary napinacz? Potrzebuje do prób regeneracji.

Jeśli się uda wrzucę opis regeneracji

Opublikowano

Tam w sumie nie ma co regenerować jeśli jest skrzywiony. Jeśli piszczy to wystarczy go przesmarować.

Opublikowano

Tam w sumie nie ma co regenerować jeśli jest skrzywiony. Jeśli piszczy to wystarczy go przesmarować.

Jeśli piszczy to smarowanie nic nie da, ponieważ piszczy pasek który jest krzywo prowadzony, bo tulejka ślizgowa jest "wyjechana" w jednym miejscu

Był już jeden wątek o tym jak go przerobić na łożyska, ja myślałem o wymianie tulei ślizgowej.

Opublikowano

Tuleja się wyciera właśnie dlatego że nie ma smarowania, u mnie smarowanie pomogło.

Opublikowano

Witam. Kto jest w stanie pomóc mi wymienić pasek? ? To znaczy kto mi powie jakie klucze potrzebne które śruby odkręcić.  Wielkie dzięki: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...