Andrzej. Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 Witajcie, Mam zegary z calym FIS'em w mojej A4 z '97. Gorna czesc obrotomierza nie jest podswietlona, myslalem ze padla zarowka ale ktos mi powiedzial ze zegary z pelnym FIS'em sa cale podswietlone diodami i ze tylko elektronik moze naprawic ich podswietlenie. Wiecie cos na ten temat, czy ktos z Was mial podobny problem? I gdzie w wawie moge to naprawic..?
szogun0 Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 Jak ci ktoś jeszcze naopowiada takich bzdur, to poczęstuj go . Zegary są podświetlone żaróweczkami. Wyjmij licznik, odepnij kostki, zakup 8 sztuk żarówek i wymień. (aż tyle, bo jak się poruszy licznikiem przy wyciąganiu to spadają włókna i pozostałe żaówki też przeważnie przestają świecić).
Andrzej. Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Dzieki, mam jeszcze jedno pytanko - czy mozna to zrobic samemu - wyjac zegary? Bo mechanicy mowia ze trzeba rozbebeszac przod i ze to trwa ponad 2h i sporo kosztuje... Czy ktos z Was robil to samemu i czy sie da i .. jak sie za to zabrac...?
M@rcus Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Ale ktoś chce Cię naciągnąć na koszty - opis demontażu zegarów masz tutaj - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,1207.0.html
freon Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Koszt wymiany takiej żarówki (tj żarówek, bo lepiej wymienić wszystkie) u mechanika trudniącego się elektryką to max 60 PLN (w okolicach Wałbrzycha, w dużych miastach pewnie więcej). W książkach piszą, iż należy robić to w warsztatach, gdyż później należy podłączyć auto do komputera. Natomiast w moim aucie nie ulega nic innego rozkodowaniu, jak radio (należy mieć kod), no i zegarek spoźnia się o tyle, ile nie było napięcia, co oczywiste. Nie powiedziałbym, iż naprawa lampek jest trudna, a nie uważam się także za speca w dziedzinie mechaniki. Pozdrawiam!
milanex Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 To nie bzdura właśnie przed chwilą wymieniałem diody smd z czerwonych na białe i mam licznik bez FIS-a Audi 1997 r
pox Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Też gdzieś widziałem, że w zegarach audi były diody. Może to zależy od producenta. Z tego co wiem to liczniki pochodzą z dwóch źródeł. Jednym z nich jest na pewno VDO.
jocker01 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Czesc, ja mom diody w fisie. Generalnie to zegary firmy VDO sa robione na zarowkach (moga byc diody w fisie) natomiast UK NSI ma zegary na diodach smd. Najlepiej wyciagnac zegary i sprawdzic, jak beda zaroki to sam zrobisz i na 99% masz zaroki, bo diody pala sie rzadko. Pozdrawiam Jocker01
szogun0 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 To, czy żarówki, czy diody zależy od daty produkcji.
demoralizator Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Liczniki UK-NSI 95-97 miały diody tylko środku tzn rezerwa ładowanie olej i od wody to sie tyczy liczników bez fisa pozostałe oświetlenie było na żarówki
jocker01 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Liczniki UK-NSI 95-97 miały diody tylko środku tzn rezerwa ładowanie olej i od wody to sie tyczy liczników bez fisa pozostałe oświetlenie było na żarówki moje zegary UK NSI (rok 96) byly kompletnie odiodowane. Pozdrawiam Jocker01
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się