Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Jakie świece


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przyszedł czas na wymiane świec i nie wiem jakie kupić, na pewno z 3 elektrodami. Ale słyszałem że potrzeby mi jest nr świec bo jest kilka rodzai, a na świecach nic nie ma. A więc proszę o rade co do tych świeczek , a dokładniej firma i ten nr świec jeśli takowy jest potrzebny.

A i przy okazji powiedzcie mi czy układ chłodniczy trzeba odpowietrzać czy odpowietrzy się sam

Serdecznie pozdrawiam

Opublikowano

Kolego ilosc elektrod nie gra roli. Ja polecam 3-elektrodowe Bosch, ale mysle, ze inne, (jak np.NGK) tez sie sprawdza.

Niestety nie podam Ci numeru, ale z pewnoscia koledzy doradza.

Uklad chlodzacy trzeba odpowietrzyc poprawnie, nie wiem jak jest w ADR-ku, ale u mnie jest sruba na glownej rurze plynu chlodzacego, oraz na wezu prowadzacym plyn do wnetrza auta, pod obejma jest mala dziurka.

Polecam doprowadzic silnik do temp.pracy(90C) i wowczas wziac sie do roboty.

Opublikowano

Świece powinny isc V-line 24 z NGK, co do odpowietrzania wszystko zalezy co było robione ze sie zapowietrzył, mozesz sprawdzic to przez poluzowanie i lekkie zsuniecie ( zeby odsłonic otworek w przewodzie) przewodu powrotnego z nagrzewnicy i podczs pracy silnika powinno wyrzucac płyn, ewentualnie dodaj gazu.

Opublikowano

Świece powinny isc V-line 24 z NGK

I takie też mam założone u siebie. Spisują się bardzo dobrze. Zrobiłem na nich już 20 tyś i ostatnio wyciągałem je w celu skontrolowania. Świece były czyściutki i nie wykazywały żadnego zużycia - wyglądał w zasadzie jak nowe.

Opublikowano

Ja osobiscie mam założone V-line27 maja takie same parametry jak 24-ki ale maja zmniejszony odstep elektrod do 0,8mm lepiej sie spisuja na LPG

Opublikowano

NGK szły jako wyposażenie fabryczne i takie tez sa dostepne jako ORI podobnie sie ma rzecz z przewodami zapłonowymi, ORI sa firmy BERU

Opublikowano

Przepraszam, że sie podepne, ale mam pytanko. Dlaczego moje NGK wymieniane 10 000km temu po wykręceniu są czarne? Takie jakby okopcone...? Auto generalnie ma sporadycznie pojawiający się błąd składu mieszanki. Wcześniej też miałem NKG ale były ładnie "wypalone". Może to sygnał żeby wymienić przewody WN ?

Opublikowano

Ok dzięki wielkie za pomoc przy świecach, co do odpowietrzania układu chłodniczego wstawiałem LPG i gazownik po uzupełnieniu płynów nie dokręcił korka. No i jadę sobie testując LPG a tu nagle zapala się kontrolka poziomu wody. Zatrzymuje się idę na stacje kupuje płyn czekam aż silnik ostygnie i wlewam potem trochę dolałem bo ubyło. Czyli teraz to doprowadzić silnik do 90C odkręcić korek i obserwować czy trzeba dolać i to wystarczy by był odpowietrzony

Opublikowano

Kolego wampir, sam w zasadzie sobie odpowiedziales na pytanie - blad mieszanki, swiadczy o tym, iz albo przeplywomierz, albo sondy lambda wysylaja bledny sygnal do ECU, ten zas decyduje o jakosci/proporcjach mieszanki.

Przeplywka pokazuje pewnie za male wartosci, ECU rekompensuje to, wzbogaceniem mieszanki, ktora w takiej ilosci, nie zdola sie w calosci spalic podczas zaplonu.

Recepta - logi przeplywki oraz sond, potem do kolegow, ktorzy sie znaja, i bedzie wiadomo.

Pozr :hi:

Opublikowano

Gdyby to błąd był przyczyną to stare świece też tak by wyglądały, a niestety osmolone są tylko te nowe...

Opublikowano

Do ADRa najlepsze świece do DENSO K20PBR-S10. Made in Japan. NGK to chinszczyzna juz i strasznie sie popsuly.

Opublikowano

ja tam smigam już 2 kpl na NGK i złego słowa nie powiem ale teraz sprawdzę te denso i zobaczę czy będzie różnica na ich korzyść Świece wymieniam co 20 000 tys KM dodam iż mam LPG :D:hi:

Opublikowano

Bosha :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...