emilek001 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Witam przyszedł czas na wymiane świec i nie wiem jakie kupić, na pewno z 3 elektrodami. Ale słyszałem że potrzeby mi jest nr świec bo jest kilka rodzai, a na świecach nic nie ma. A więc proszę o rade co do tych świeczek , a dokładniej firma i ten nr świec jeśli takowy jest potrzebny. A i przy okazji powiedzcie mi czy układ chłodniczy trzeba odpowietrzać czy odpowietrzy się sam Serdecznie pozdrawiam
M_ILES Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Kolego ilosc elektrod nie gra roli. Ja polecam 3-elektrodowe Bosch, ale mysle, ze inne, (jak np.NGK) tez sie sprawdza. Niestety nie podam Ci numeru, ale z pewnoscia koledzy doradza. Uklad chlodzacy trzeba odpowietrzyc poprawnie, nie wiem jak jest w ADR-ku, ale u mnie jest sruba na glownej rurze plynu chlodzacego, oraz na wezu prowadzacym plyn do wnetrza auta, pod obejma jest mala dziurka. Polecam doprowadzic silnik do temp.pracy(90C) i wowczas wziac sie do roboty.
wojtek26 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Świece powinny isc V-line 24 z NGK, co do odpowietrzania wszystko zalezy co było robione ze sie zapowietrzył, mozesz sprawdzic to przez poluzowanie i lekkie zsuniecie ( zeby odsłonic otworek w przewodzie) przewodu powrotnego z nagrzewnicy i podczs pracy silnika powinno wyrzucac płyn, ewentualnie dodaj gazu.
valokuvaaja Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 do ADR-a kup Denso K20PBR-S10. Bardzo dobre swiece produkowane w Japonii a nie w Chinach.
Labiel Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Świece powinny isc V-line 24 z NGK I takie też mam założone u siebie. Spisują się bardzo dobrze. Zrobiłem na nich już 20 tyś i ostatnio wyciągałem je w celu skontrolowania. Świece były czyściutki i nie wykazywały żadnego zużycia - wyglądał w zasadzie jak nowe.
wojtek26 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Ja osobiscie mam założone V-line27 maja takie same parametry jak 24-ki ale maja zmniejszony odstep elektrod do 0,8mm lepiej sie spisuja na LPG
grzesiek88 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 ja osobiście jeżdze na Beru i jest wszystko
przemek81 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 teraz problem każdy poleca co innego
wojtek26 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 NGK szły jako wyposażenie fabryczne i takie tez sa dostepne jako ORI podobnie sie ma rzecz z przewodami zapłonowymi, ORI sa firmy BERU
Queyas Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Mi polecono Beru Ultra Platinum. Jak na razie wszystko gra. Cena około 30zł za sztukę.
wampir Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Przepraszam, że sie podepne, ale mam pytanko. Dlaczego moje NGK wymieniane 10 000km temu po wykręceniu są czarne? Takie jakby okopcone...? Auto generalnie ma sporadycznie pojawiający się błąd składu mieszanki. Wcześniej też miałem NKG ale były ładnie "wypalone". Może to sygnał żeby wymienić przewody WN ?
emilek001 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2010 Ok dzięki wielkie za pomoc przy świecach, co do odpowietrzania układu chłodniczego wstawiałem LPG i gazownik po uzupełnieniu płynów nie dokręcił korka. No i jadę sobie testując LPG a tu nagle zapala się kontrolka poziomu wody. Zatrzymuje się idę na stacje kupuje płyn czekam aż silnik ostygnie i wlewam potem trochę dolałem bo ubyło. Czyli teraz to doprowadzić silnik do 90C odkręcić korek i obserwować czy trzeba dolać i to wystarczy by był odpowietrzony
M_ILES Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Kolego wampir, sam w zasadzie sobie odpowiedziales na pytanie - blad mieszanki, swiadczy o tym, iz albo przeplywomierz, albo sondy lambda wysylaja bledny sygnal do ECU, ten zas decyduje o jakosci/proporcjach mieszanki. Przeplywka pokazuje pewnie za male wartosci, ECU rekompensuje to, wzbogaceniem mieszanki, ktora w takiej ilosci, nie zdola sie w calosci spalic podczas zaplonu. Recepta - logi przeplywki oraz sond, potem do kolegow, ktorzy sie znaja, i bedzie wiadomo. Pozr
wampir Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Gdyby to błąd był przyczyną to stare świece też tak by wyglądały, a niestety osmolone są tylko te nowe...
endriuu Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Do ADRa najlepsze świece do DENSO K20PBR-S10. Made in Japan. NGK to chinszczyzna juz i strasznie sie popsuly.
MATIUS Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 ja tam smigam już 2 kpl na NGK i złego słowa nie powiem ale teraz sprawdzę te denso i zobaczę czy będzie różnica na ich korzyść Świece wymieniam co 20 000 tys KM dodam iż mam LPG
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się