guli78 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Witam wszystkich, Proszę Was doświadczeni forumowicze o pomoc. Mam A4 2.0 TDI ztuningowaną ze 140 na 160 KM, B7 BPW, przebieg równe 200 tys. km, z tego co mówił gość który to robił to podciągnął do maksymalnych „fabrycznych” wartości żeby było bezpiecznie. Na tak podkręconym silniku jeździłem około rok – spisywał się idealnie. Po zimie pojawił się klekot podczas przyspieszania – trzeba było wyłączyć zawór recyrkulacji spalin (programowo) i tak też się stało, klekot ustąpił. Trafna diagnoza. Natomiast pojawił się problem z filtrem cząstek stałych. Dawniej w zimie w ogóle się nie zapalała kontrolka, w lecie, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej w korkach co 2 tygodnie, czasem częściej. Aktualnie dzieje się tak nawet co 50-80 km. Staram się jeździć na wyższych obrotach, tj. między przynajmniej 2,5 tys do 3,0 – 3,2 (rzadziej), byleby go nie mulić na niższych. Niestety filtr szybko się zapełnia. Kupiłem urządzenie diagnostyczne Viaken V-SCAN VAG 5053 i tam można sprawdzić „na żywo” jak szybko filtr się zapełnia. Sprawa wygląda tak. 1) Kontrolka filtra zapala się przy 53% poziomu zapełnienia 2) Podczas procedury wypalania filtra (jadę na obwodnicę, trwa to co najmniej 15-25 minut, a czasem dłużej) na 3 biegu przy około 2,9 – 3,1 obrotów z rury wydechowej leci biały, nieco „siwy” dym, momentami jest go naprawdę dużo (prawie jak w trabancie). Dym pojawia się w zasadzie tylko na trójce, rzadko na czwórce, na wyższych obrotach i tylko wtedy, gdy jest zapalona żółta kontrolka filtra, lub dosłownie minuty przed jej zaświeceniem się. 3) W trakcie procedury wypalania moc silnika wydaje się być bez zmian, można w każdej chwili wrzucić 5 i 6 i popłynąć 200 km/h 4) Kontrolka gaśnie przy 8-13% (różnie). Moje pytania: a) Czy biały dym ma tylko związek z wypalaniem tego cholernego filtra? Jak temu zaradzić? c) Proponują mi: - wyłącznie filtra za ok. 1,5 tys zł. (z modułem obejścia) - „wyczyszczenie” filtra jakimś palnikiem „na żywca” – ok. 600 zł - ja znalazłem namiar na firmę, która sprzedaje preparat czyszczący firmy TUNAP do regeneracji filtra – oto link: http://autonalepa.pl/regeneracja_filtrow__czastek__stalych__(fap_dpf) Autem chciałbym pojeździć jeszcze kilka lat, ale czy warto w niego inwestować? Co radzicie? Jakieś sposoby mniej kosztowne? Guli
jarmat62 Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Procedura oczyszczania filrta wygląda w ten sposób że jedziesz na 3 biegu prędkością 60 km/h wychodzi to około 2500obr/min tak 10-15 min. Druga sprawa jaki lejesz olej? Do 2.0 tdi z filtrem cząstek stałych musi spełniać normę VW507 00 i jest to olej Costrol LONG LIFE III
Dev Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 wywal to k**estwo, szkoda nerwów
gurban6 Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Dziś znalazłem artykuł na wp Filtr cząstek stałych - ekologia popsuła Diesle http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-Diesle,wid,12707472,wiadomosc.html Gdyby sprzedawcy uczciwie uprzedzali klientów o tym, co może ich spotkać ze strony nowoczesnych i superekologicznych aut z silnikami Diesla, sprzedaż takich pojazdów zapewne spadłaby o połowę
bogdansky Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 chyba faktycznie najlepiej wywalic ten filtr
matti_pl Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Jasne,że lepiej wywalić to dziadostwo jak sprawia problemy
c3gla Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Jak masz zamiar pojezdzic autem jak piszesz jescze kilka lat to zainwestowalbym na Twoim miejscu w usunięcie DPF'a, nawet jak zalewasz samochod odpowiednim olejem to prawdopodobnie przy wiekszych przebiegach bedzie sprawial ci takie problemy
fethorus Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 wywal ten filter wypalanie jakimis palnikami itp to g.. warte albo nowy filter albo wywal ten
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się