Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Filtr cząstek stałych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Proszę Was doświadczeni forumowicze o pomoc. Mam A4 2.0 TDI ztuningowaną ze 140 na 160 KM, B7 BPW, przebieg równe 200 tys. km, z tego co mówił gość który to robił to podciągnął do maksymalnych „fabrycznych” wartości żeby było bezpiecznie. Na tak podkręconym silniku jeździłem około rok – spisywał się idealnie. Po zimie pojawił się klekot podczas przyspieszania – trzeba było wyłączyć zawór recyrkulacji spalin (programowo) i tak też się stało, klekot ustąpił. Trafna diagnoza. Natomiast pojawił się problem z filtrem cząstek stałych. Dawniej w zimie w ogóle się nie zapalała kontrolka, w lecie, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej w korkach co 2 tygodnie, czasem częściej.

Aktualnie dzieje się tak nawet co 50-80 km. Staram się jeździć na wyższych obrotach, tj. między przynajmniej 2,5 tys do 3,0 – 3,2 (rzadziej), byleby go nie mulić na niższych. Niestety filtr szybko się zapełnia. Kupiłem urządzenie diagnostyczne Viaken V-SCAN VAG 5053 i tam można sprawdzić „na żywo” jak szybko filtr się zapełnia. Sprawa wygląda tak.

1) Kontrolka filtra zapala się przy 53% poziomu zapełnienia

2) Podczas procedury wypalania filtra (jadę na obwodnicę, trwa to co najmniej 15-25 minut, a czasem dłużej) na 3 biegu przy około 2,9 – 3,1 obrotów z rury wydechowej leci biały, nieco „siwy” dym, momentami jest go naprawdę dużo (prawie jak w trabancie). Dym pojawia się w zasadzie tylko na trójce, rzadko na czwórce, na wyższych obrotach i tylko wtedy, gdy jest zapalona żółta kontrolka filtra, lub dosłownie minuty przed jej zaświeceniem się.

3) W trakcie procedury wypalania moc silnika wydaje się być bez zmian, można w każdej chwili wrzucić 5 i 6 i popłynąć 200 km/h

4) Kontrolka gaśnie przy 8-13% (różnie).

Moje pytania:

a) Czy biały dym ma tylko związek z wypalaniem tego cholernego filtra?

B) Jak temu zaradzić?

c) Proponują mi:

- wyłącznie filtra za ok. 1,5 tys zł. (z modułem obejścia)

- „wyczyszczenie” filtra jakimś palnikiem „na żywca” – ok. 600 zł

- ja znalazłem namiar na firmę, która sprzedaje preparat czyszczący firmy TUNAP do regeneracji filtra – oto link: http://autonalepa.pl/regeneracja_filtrow__czastek__stalych__(fap_dpf)

Autem chciałbym pojeździć jeszcze kilka lat, ale czy warto w niego inwestować?

Co radzicie? Jakieś sposoby mniej kosztowne?

Guli

Opublikowano

Procedura oczyszczania filrta wygląda w ten sposób że jedziesz na 3 biegu prędkością 60 km/h wychodzi to około 2500obr/min tak 10-15 min.

Druga sprawa jaki lejesz olej?

Do 2.0 tdi z filtrem cząstek stałych musi spełniać normę VW507 00 i jest to olej Costrol LONG LIFE III

Opublikowano

wywal to k**estwo, szkoda nerwów

Opublikowano

a sprawdzasz poziom oleju? :naughty:

Opublikowano

Dziś znalazłem artykuł na wp

Filtr cząstek stałych - ekologia popsuła Diesle :mysli:

http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Filtr-czastek-stalych-ekologia-popsula-Diesle,wid,12707472,wiadomosc.html

Gdyby sprzedawcy uczciwie uprzedzali klientów o tym, co może ich spotkać ze strony nowoczesnych i superekologicznych aut z silnikami Diesla, sprzedaż takich pojazdów zapewne spadłaby o połowę :cool1:

Opublikowano

chyba faktycznie najlepiej wywalic ten filtr :thumbdown:

Opublikowano

Jak masz zamiar pojezdzic autem jak piszesz jescze kilka lat to zainwestowalbym na Twoim miejscu w usunięcie DPF'a, nawet jak zalewasz samochod odpowiednim olejem to prawdopodobnie przy wiekszych przebiegach bedzie sprawial ci takie problemy :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...