Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie przedniej szyby podgrzewanej


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki,

chodziło mi o tej przewody (wtyczki) mam je zaizolowane i wydają się być na stałe, ale chyba można je wypiąć ? Czy odkręcać wiązki kabli wychodzące z tego sterownika ?

Drugie pytanie

20120925133429.jpg

Ten brązowy przewód który idzie do ujemnej klemy akumulatora jest zwarty z wyjściem z bezpiecznika klemy dodatniej-czerwony przewód (to by wyjaśniało czemu bezpiecznik od razu się spalił).

Jak Wy macie podpięte te kable i czy to prawidłowe połączenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś sztuka tu poszła - porozkręcaj to co pokazałeś...

Z przetwornika lecą 3 kable do aku:

- gruby czerwony (do klemy +, złącze śrubowe)

- gruby brązowy (do klemy -, przykręcone po drugiej stronie uchwytu - mocowane tą samą śrubą którą dokręcasz klemę).

- cienki czerwony (też leci do klemy +)

Kolejna wiązka która wychodzi z przetwornika to 3 przewody które na końcu rozdzielają się na dwa konektory. Dwa grubsze kable o przekroju 2,5 to obwód grzania szyby i pojedynczy biało/żółty kabel 0,5 to sygnał dla klimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś sztuka tu poszła - porozkręcaj to co pokazałeś...

Z przetwornika lecą 3 kable do aku:

- gruby czerwony (do klemy +, złącze śrubowe)

- gruby brązowy (do klemy -, przykręcone po drugiej stronie uchwytu - mocowane tą samą śrubą którą dokręcasz klemę).

- cienki czerwony (też leci do klemy +)

Kolejna wiązka która wychodzi z przetwornika to 3 przewody które na końcu rozdzielają się na dwa konektory. Dwa grubsze kable o przekroju 2,5 to obwód grzania szyby i pojedynczy biało/żółty kabel 0,5 to sygnał dla klimy).

Dzięki za tę rozpiskę.

Odizolowałem pancerz w którym szły przewody zasilające (brązowy i czerwony - plus i minus z akumulatora), lecz pomimo odseparowania ich - dalej na nich jest zwarcie. Czyli wnioskuję że to zwarcie jest w środku przekształtnika. A wydaje mi się że to tak nie powinno być ?

Odkręciłem 4 śrubki i chciałem ściągnąć tę blaszkę która jest na przekształtniku - ale chyba jest ona przyklejona bo coś zejść nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak tłumaczyłem - przetwornik jest nie rozbieralny (w środku wylano jakąś masę klejącą aby zabezpieczyć i odizolować go od wilgoci). Jest to całkiem logiczne biorąc pod uwagę fakt, że miejsce instalacji przetwornika jest z lekka biorąc - dość niefortunne :wink:

---------- Post dopisany at 14:48 ---------- Poprzedni post napisany at 14:47 ----------

Szukaj przetwornika...

---------- Post dopisany 09-10-2012 at 06:38 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2012 at 14:48 ----------

Potwierdzam - grzana szybka u mnie w końcu działa :dance:

Po pracy nad ranem wsiadam do auta, sprawdzam termometr... 6 stopni, lipa. Podjechałem do domu sprawdzam jeszcze raz - 4,5! No to już zdalnie odpalam. Zaskoczyło - dioda w przycisku odmrażania zaczęła mrugać. Nie było co rozmrażać ale po około minucie przednia szyba wyraźnie cieplejsza niż np. boczne. Jest gitara - zobaczymy jak będzie sprawować się na prawdziwych mrozach :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ma ktoś do sprzedania sprawny przekształtnik ?

Bo ktoś pisał tutaj że kupił aż 3 pod rząd niesprawne ... chciałbym tego uniknąć i sprawdzić czy mój układ jest w ogóle sprawny gdyż od zakupu samochodu to nie działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezka sprawa taki znalezc :kwasny: moze tu ---> AUDI STEROWNIK PODGRZEWANIA SZYBY 8E0907133 (2727061889) - motoAllegro tylko pytaj o gwarancje albo bierz fakture :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S - możesz napisać w końcu który u ciebie poszedł? I jaki masz sterownik climatronic?

Ja mam też ten od A8 i u mnie nic się nie zmieniło... dalej d*pa :( Ciągle ten sam błąd... Na starym oryginalnym miałem zwarcie. A dzisiaj musiałem szybkę skrobać co mnie lekko wqrwiło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S - możesz napisać w końcu który u ciebie poszedł? I jaki masz sterownik climatronic?

Ja mam też ten od A8 i u mnie nic się nie zmieniło... dalej d*pa :( Ciągle ten sam błąd... Na starym oryginalnym miałem zwarcie. A dzisiaj musiałem szybkę skrobać co mnie lekko wqrwiło :(

Ja mam ori od A4 i również ori z A4 od Grzesia testowałem u siebie... Tak jak napisałem wcześniej - trafiły mi się 3 walnięte przetworniki pod rząd. Wersja klimy nie ma tutaj znaczenia (każdą da się zakodować pod "heated windscreen"). Generalnie sprawa jest prosta - jeśli coś nie działa to sprawdzacie opór obwodu szyby - jeśli jest OK to walnięty jest albo przetwornik albo jego bezpiecznik (całą procedurę opisałem kilka postów wcześniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak ci wcześniej pisałem i tutaj też :) To ja mam od A8... bardziej chodzi mi o to czy ten ktoś testował czy da rade? Oporność u mnie jest ok około 2,2 albo 2,7 coś takiego... a po podłączeniu wszystkiego z tego co pamiętam mam 5V na żółtym kablu.!! Masakra... sądzę, że to ujeb... przetwornik jak u ciebie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak ci wcześniej pisałem i tutaj też :) To ja mam od A8... bardziej chodzi mi o to czy ten ktoś testował czy da rade? Oporność u mnie jest ok około 2,2 albo 2,7 coś takiego... a po podłączeniu wszystkiego z tego co pamiętam mam 5V na żółtym kablu.!! Masakra... sądzę, że to ujeb... przetwornik jak u ciebie :(

Wg. mnie to na 99% przetwornik - pozostaje albo kupić w ciemno albo podmienić z kimś u kogo działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak u Ciebie działa może wyśle ci swój ? Z wiązką itp i sprawdzisz czy działa??? Jeżeli nie zadziała, to albo jest uwalony, albo od A8 nie pasuje do A4 :)

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak u Ciebie działa może wyśle ci swój ? Z wiązką itp i sprawdzisz czy działa??? Jeżeli nie zadziała, to albo jest uwalony, albo od A8 nie pasuje do A4 :)

Pozdrawiam

Paweł

A może po prostu wlecisz i sprawdzimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę sprawdzić sam przetwornik, po zamontowaniu do auta, bez szyby, czy jest sprawny??

Musiałbyś zamiast szyby wstawić w jej pseudo obwód odpowiednie oporniki ceramiczne (dające oporność w zakresie 2.7-3.3ohm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co?? następny dywan do spalenia?? :decayed: :decayed: :decayed:

Hahhaha yebany doczytał :decayed:

...nie ale jak Ci spadnie to na filtr kabinowy - i będziesz miał wkład z prawdziwym węglem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie lipa, bo u mnie 'filter' jest po prawej mańce a szyba wychodzi na lewą... tak samo mam z autopoziomem bixów, gdzie sterownik? pod kierownicą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...