Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie przedniej szyby podgrzewanej


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzę...

Grześ wysyłaj do mnie - jak przyjdzie od razu montuję i weryfikujemy...

---------- Post dopisany 19-09-2012 at 02:22 ---------- Poprzedni post napisany 14-09-2012 at 21:59 ----------

Przetwornik 8E0 907 133 od Grzesia dziś dojechał - po południu testy :thumbup1:

Dalsze przemyślenia jeszcze przed zaglądnięciem pod maskę - biorę do analizy zestawienie z ori przetwornicą dla B6 (czyli to samo co u Grzesia tylko nowszy model z końcówką E). Przypomnę tylko, że po naprawie zerwanego przewodu przy bezpieczniku na kablu plusowym podłączonym do akumulatora pozbyłem się błędu otwartego obwodu raportowanego przez panel klimy - jednak nadal nie udało się włączyć grzania szyby (brak błędów, warunki spełnione).

Zmierzyłem wtedy napięcie na przewodzie między przetwornicą a klimą - miernik wskazywał niecałe 4V.

Dziś po kolejnej analizie dokumentacji doszedłem do następujących wniosków...

Jeśli od strony "warunków" zadziałania przetwornicy wszystko jest OK to na wyjście do klimy zostaje przekazane napięcie zasilające przetwornicę (zatem 12.7V lub więcej). Pisząc tutaj o warunkach mam na myśli że:

- z szybą wszystko jest OK

- napięcie zasilające przetwornik ma prawidłową wartość

- przetwornik nie jest przegrzany

Zatem skoro napięcie zmierzone na wyjściu z przetwornika ma wartość mniejszą niż 5V to znaczy, że przetwornik nie jest gotowy do pracy - możliwości jest kilka:

(1) Przetwornik mierzy rezystancję szyby - jest ona mniejsza niż 1.5om czyli mamy zwarcie

(2) Przetwornik mierzy rezystnację szyby - jest ona większa niż 3.3om czyli mamy otwarty obwód

(3) Za słabe napięcie zasilające przetwornik (mniejsze niż 12.7V)

(4) Przetwornik uległ przegrzaniu

(5) Któryś z parametrów opisany w punktach 1-4 jest źle mierzony przez przetwornik (zatem w konsekwencji mamy uszkodzoną przetwornicę)

Oporność obwodu szyby mierzyłem - była w zakresie. Napięcie zasilające także. Więc pozostaje mi tylko taka możliwość, że przetwornik od początku był do d***...

Sprawa z obecnie podłączonym u mnie przetwornikiem z A8 (znów wywaliło błąd otwarcia obwodu) to zupełnie inna bajka i analizą tego zajmę się przy innej okazji :wink:

Dam Wam znać za kilkanaście godzin jak testy (ale na chwilę obecną jestem już prawie pewien, że po wrzuceniu modułu Grześka - system w końcu zadziała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to potwierdzam - działa :decayed: Tzn. samego ogrzewania nie jestem w stanie teraz wysterować (temperatura jest jeszcze za wysoka) ale po podłączeniu przetwornika Grzesia od razu mam na przewodzie sterującym napięcie zgodne z aku (12.2V).

Na pierwszym przetworniku, który kupiłem (E) - mam niecałe 3V. Na przetworniku z A8 mam raportowany w panelu klimy otwarty obwód zatem zmierzone napięcie w tym przypadku to 0V. Mam jeszcze jeden sterownik E z uciętymi kablami - doprowadzę go do ładu i spróbuję szczęścia jeszcze raz :wink:

Jeśli ktoś jeszcze nie wierzy - to tak, można... kupić 3 zjebane przetwornice pod rząd :facepalm:

Grześ - dzięki za graty do analizy :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super ,ze odpaliłes Bartku :wink: czekamy na pierwsze przymrozki :decayed:

Podejrzewałem kabelek o małym przekroju albo cos w tym stylu a tu pech ze sterownikami :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł - jestem pewny przepływu informacji. Sterownik klimy przy braku warunków (temperatura powietrza oraz odczyt z czujników w duktach) lub wyłączonym trybie ogrzewania otwiera obwód połączenia z przetwornicą (brak przejścia). Zamyka go dopiero w momencie wysterowania (włączenie ogrzewania szyby) a następnie przy pomocy aktywacji wbudowanego tranzystora obniża napięcie do zakresu od 5 do 8V na co przetwornik reaguje uruchomieniem obwodu ogrzewania szyby - to cała filozofia działania tego układu.

Samą przetwornicę testowałem już poza autem - opisywałem ten przypadek wcześniej. Zasiliłem ją napięciem 13,5V a na obwód szyby podłączyłem rezystory dające w sumie 3om. Następnie na wyjście z przetwornika podałem 7V i... obwód grzania szyby zadziałał - spaliło mi rezystory (dałem zwykłe a nie ceramiczne, dywan nadpalony :facepalm:). Test na przetworniku Grześka wykonałem na aucie - czyli przetwornik zasilony z aku i na tym zmierzyłem napięcie na rozłączonym kabelku lecącym do klimy (odczyt napięcia taki sam jak na aku czyli wszystko się zgadza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na VAGu mam taki bład:

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL

Controller: 8E0 820 043 AD

Component: A4 Klimaautomat 1424

Coding: 00010

Shop #: WSC 06325

1 Fault Found:

01593 - Heated Windshield (Z2)

36-00 - Open Circuit

Wskazywało by to na przerwę w obwodzie. Chciałbym jeszcze zauważyć że szyba była wymieniana (przez poprzedniego właściciela) oraz z papierów które od niego dostałem wynika że błąd ten był już od bardzo dawna.

Pytanie, co sprawdzić, jakie podjąć kroki w celu znalezienia przyczyny tego błędu i uruchomienia tej funkcji ?

Do szyby widać że idą te dwa przewody, ale można jakoś po napisach/numerach sprawdzić czy jest podgrzewana ?

PS. Jak wyjąć aku aby dostać się do sterownika i sprawdzić czy wtyczka jest podpięta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika na przewodach zasilających przetwornik - pisałem o tym kilka stron wcześniej (jest tam fotka).

Nie trzeba wyciągać akumulatora - przetwornik i szyba są połączone wtyczką (2 kabelki) która znajduje się przy obudowie filtra kabinowego. Po rozpięciu tej kostki sprawdź miernikiem obwód szyby - oporność powinna mieścić się w zakresie od 1.5 do 3.3om.

Jeśli od strony przetwornika wszystko jest OK to na kabelku do klimy (wtycza z pojedynczym kablem, będzie zaraz obok tej do szyby) powinno być napięcie zgodne z tym co podaje aku czyli nieco powyżej 12V. Jeśli będzie mniej niż 5V - patrz na elaborat kilka postów wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , rano sprawdzę oporność "szyby".

Znalazłem post odnośnie bezpiecznika (pierwsza strona) ale fota się nie ląduje :/, w którym miejscu szukać tego bezpiecznika ?

I na ten przewód z napięciem takim samym jak akumulator to mam go szukać za panelem sterowania, czy gdzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem linki - fotki już działają (poniżej umiejscowienie bezpiecznika - trzeba ściągnąć troszkę taśmy z przewodu aby się do niego dostać). Aby zweryfikować bezpiecznik nie musisz ryć izolacji - po prostu wbij się miernikiem w ten cienki czerwony kabelek i zobacz czy ma zasilanie. Jeśli nie to albo bezpiecznik jest uwalony albo masz przerwę w obwodzie - najprawdopodobniej tam gdzie ja miałem wcześniej (zaznaczone na foto). Ta usterka generowała mi wcześniej błąd, który odczytałeś u siebie w klimie.

brokenplus.jpg

Teraz w kwestii kostek - jak już znajdziesz 2-żyłowy przewód do szyby, leć po nim w stronę przetwornka. Tak znajdziesz jeszcze jeden kabel do niego przymocowany - będzie to jedna żyła (przy jego kostce zobaczysz, że kabelek jest biało/żółty). Rozpinasz ten konektor i mierzysz napięcie (ale po stronie przetwornika!) - jeśli wszystko jest OK, będzie 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł - jestem pewny przepływu informacji. Sterownik klimy przy braku warunków (temperatura powietrza oraz odczyt z czujników w duktach) lub wyłączonym trybie ogrzewania otwiera obwód połączenia z przetwornicą (brak przejścia). Zamyka go dopiero w momencie wysterowania (włączenie ogrzewania szyby) a następnie przy pomocy aktywacji wbudowanego tranzystora obniża napięcie do zakresu od 5 do 8V na co przetwornik reaguje uruchomieniem obwodu ogrzewania szyby - to cała filozofia działania tego układu.

Samą przetwornicę testowałem już poza autem - opisywałem ten przypadek wcześniej. Zasiliłem ją napięciem 13,5V a na obwód szyby podłączyłem rezystory dające w sumie 3om. Następnie na wyjście z przetwornika podałem 7V i... obwód grzania szyby zadziałał - spaliło mi rezystory (dałem zwykłe a nie ceramiczne, dywan nadpalony :facepalm:). Test na przetworniku Grześka wykonałem na aucie - czyli przetwornik zasilony z aku i na tym zmierzyłem napięcie na rozłączonym kabelku lecącym do klimy (odczyt napięcia taki sam jak na aku czyli wszystko się zgadza).

Ok, doczytałem temat i skasowałem swoje przemyślenia żeby nie wprowadzać zamętu. Ale dzięki za odpowiedź. W B7 też występowała grzana szyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem linki - fotki już działają (poniżej umiejscowienie bezpiecznika - trzeba ściągnąć troszkę taśmy z przewodu aby się do niego dostać). Aby zweryfikować bezpiecznik nie musisz ryć izolacji - po prostu wbij się miernikiem w ten cienki czerwony kabelek i zobacz czy ma zasilanie. Jeśli nie to albo bezpiecznik jest uwalony albo masz przerwę w obwodzie - najprawdopodobniej tam gdzie ja miałem wcześniej (zaznaczone na foto). Ta usterka generowała mi wcześniej błąd, który odczytałeś u siebie w klimie.

http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/heatedwindscreen/brokenplus.jpg

Teraz w kwestii kostek - jak już znajdziesz 2-żyłowy przewód do szyby, leć po nim w stronę przetwornka. Tak znajdziesz jeszcze jeden kabel do niego przymocowany - będzie to jedna żyła (przy jego kostce zobaczysz, że kabelek jest biało/żółty). Rozpinasz ten konektor i mierzysz napięcie (ale po stronie przetwornika!) - jeśli wszystko jest OK, będzie 12V.

Sprawdziłem miernikiem "szybę" i jest opór 3,3 ohm - czyli szyba powinna być OK.

Sprawdziłem przy tej wtyczce z jednym biało/zółtym przewodem czy jest tam napięcia +12, ale nie ma żadnego - czyli prąd nie dociera.

Sprawdzałem bezpiecznik z jednej strony podpinając się pod przewód wychodzący z mocowania klemy i wbijając się miernikiem w izolację za bezpiecznikiem, zwarcie jest - czyli bezpiecznik wydaje się być ok (trochę mnie dziwiło że nie za każdym razem miałem na mierniku sygnał zwarcia a jak miałem to przez chwilę, ale to może wina miernika ?, albo nie do końca dobrze się przebiłem przez izolację przewodu).

PS. Piszesz co cienkim przewodzie który zaznaczyłeś, ten cienki to miałęś na myśli ten z bezpiecznikiem czy ten drugi za nim, cieńszy ?

Co mogę jeszcze sprawdzić aby znaleźć przyczynę błędu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz zaznaczone na fotce - wbijasz się w ten cieńszy (to ten był u mnie uwalony). Oprócz przejścia sprawdź jakie jest napięcie.

...przewaliłem w końcu przewody do trzeciego przetwornika, który udało mi się kupić (E). Działa :banan::decayed:

...dziś rano po wyjściu z pracy miałem 4 stopnie C, jeśli dziś będzie podobnie to pewnie w końcu uda się przetestować szybkę w warunkach polowych :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz zaznaczone na fotce - wbijasz się w ten cieńszy (to ten był u mnie uwalony). Oprócz przejścia sprawdź jakie jest napięcie.

Sprawdziłem i jest zwarcie z dodatnią klemą, ale napięcia na tym przewodzie brak :( Testowałem przy odpalonym i na włączonym odmrażaniu przedniej szyby (bo chyba wtedy należy wykonać ten pomiar?), próbowałem również bez odpalenia ale ofert ten sam - brak napięcia w tym przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz zaznaczone na fotce - wbijasz się w ten cieńszy (to ten był u mnie uwalony). Oprócz przejścia sprawdź jakie jest napięcie.

Sprawdziłem i jest zwarcie z dodatnią klemą, ale napięcia na tym przewodzie brak :( Testowałem przy odpalonym i na włączonym odmrażaniu przedniej szyby (bo chyba wtedy należy wykonać ten pomiar?), próbowałem również bez odpalenia ale ofert ten sam - brak napięcia w tym przewodzie.

No to tu masz problem. Może jakaś nitka jeszcze trzyma... Rozbierz izolację i sprawdź miejsce zaznaczone na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem ściągać tę izolację .. ale sprawdziłem jeszcze napięcie na drugim "zacisku" bezpiecznika, nie mam na nim napięcia, na pierwszym "zacisku" jest.

I podobna sytuacja jak z tym małym przewodem, za bezpiecznikiem zwarcie jest z zaciskiem dodatniej klemy, ale napięcia brak.

Diagnoza: bezpiecznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym grubym czerwonym jest ten bezpiecznik ? To ten czarny (czarna izolacja/guma) element z dwoma wybrzuszeniami ?

Na jednym wybrzuszeniu po stronie klemy jest napięcie 12V ale na drugim wybrzuszeniu napięcia brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to czarne z dwoma wybrzuszeniami to bezpiecznik (a przynajmniej tak mi się wydaje bo na schemacie jest uwzględniony tuż przy aku a tam nic nie ma). W pierwszej wersji przetwornika dla B6 - tej bez literki - nie ma go wcale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...