Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To znaczy, że jutro o 15:00 do mnie zadzwoń i powiem Ci co robić aby zdiagnozować usterkę :wink:

(nr telefonu wysyłam na PW)

Opublikowano

Chcialem na forum podziekowac Bartkowi za pomoc w weryfikacji stanu skrzyni co bylo warunkiem bym kupil A4 z multi.Fajnie ze jest Gosc ktory mimo swego biznesu i ogromnej wiedzy ma czas i checi by pomagac nieznanym ludkom z forum.Dzieki za zyczliwosc

Opublikowano
Chcialem na forum podziekowac Bartkowi za pomoc w weryfikacji stanu skrzyni co bylo warunkiem bym kupil A4 z multi.Fajnie ze jest Gosc ktory mimo swego biznesu i ogromnej wiedzy ma czas i checi by pomagac nieznanym ludkom z forum.Dzieki za zyczliwosc

Dołączam się do kolegi i wielkie dzięki Bartek!

Opublikowano

Witam,

Proszę o zerkniecie na to co pokazalal mi vag.

automat.jpg

Po przewaleniu forum domniemywam że jest to skrzynia FSG z 6 lamelami. Jakieś 50 tys km "temu" robiona byla pełna ( 8l wymiana ATF) nie wiem niestety czy jakieś filtry były czyszczone\wymieniane.

Będę robił wymiane wszelkich płynów i chciałbym również zrobić wymianę ATF.

Bart-S , mógłbym cię prosić o jakieś info dot posiadanego sterownika ( wersji ).

Dużo sie naczytalem ze wg stystyk moja skrzynia powinna już sie posypać dawno i trochę mnie to niepokoi. Na liczniku 213 tyś Km.

Pozdrawiam

Wojtas

Opublikowano
Witam,

Proszę o zerkniecie na to co pokazalal mi vag.

http://s7.postimage.org/6lhnaee23/automat.jpg

Po przewaleniu forum domniemywam że jest to skrzynia FSG z 6 lamelami. Jakieś 50 tys km "temu" robiona byla pełna ( 8l wymiana ATF) nie wiem niestety czy jakieś filtry były czyszczone\wymieniane.

Będę robił wymiane wszelkich płynów i chciałbym również zrobić wymianę ATF.

Bart-S , mógłbym cię prosić o jakieś info dot posiadanego sterownika ( wersji ).

Dużo sie naczytalem ze wg stystyk moja skrzynia powinna już sie posypać dawno i trochę mnie to niepokoi. Na liczniku 213 tyś Km.

Pozdrawiam

Wojtas

Nie mogę Ci pomóc teraz bo mój laptop wylądował w serwisie - uszkodzony HDD. Czekam już kilka tygodni na odsyk danych a ze względu na ilość wersji sterowników a dokładniej wariantów softu, ciężko mi z głowy strzelić dane dot. drivera CT. Jak wrócą dane - dam znać.

Opublikowano

Witaj

chciałem zapytać o automat w a6 2,5 tdi 2002 rok, mam taki problem ze skrzynia w ogóle nie ciągnie na fisie zmiana położenia drążka się wyświetla auto normalnie pali ale ani drgnie

błędy jakie mi fachowiec wyczytał to:

Błąd P 17106 , P 18201 , opisane

-Czujnik 2 obr na wyjściu skrzyni

-Sygnał obr wyjścia przekładni

może coś podpowiecie ??

z góry dzięki i pozdrawiam :hi:

Opublikowano
Witaj

chciałem zapytać o automat w a6 2,5 tdi 2002 rok, mam taki problem ze skrzynia w ogóle nie ciągnie na fisie zmiana położenia drążka się wyświetla auto normalnie pali ale ani drgnie

błędy jakie mi fachowiec wyczytał to:

Błąd P 17106 , P 18201 , opisane

-Czujnik 2 obr na wyjściu skrzyni

-Sygnał obr wyjścia przekładni

może coś podpowiecie ??

z góry dzięki i pozdrawiam :hi:

Brak przeniesienia napędu - może być uszkodzony sterownik ale to na pewno nie jego wina, że auto nie jedzie. W skrzyni doszło do poważniejszych uszkodzeń (przekładnia do wyjęcia).

Opublikowano

dzięki wielkie za odpowiedź

czyli trzeba wyjąć skrzynie tak czy siak :hi:

Opublikowano
dzięki wielkie za odpowiedź

czyli trzeba wyjąć skrzynie tak czy siak :hi:

Przy tym co opisałeś - tak.

Opublikowano

Tryb manualny.

Gdy przyśpieszam powoli, łagodnie i zmieniam biegi dokładnie przy 2 tyś to skrzynia zmienia przełożenia płynnie. Gdy robię to samo, ale bardziej agresywnie to czuć szarpnięcie przy zmianie biegu.

Opublikowano
Tryb manualny.

Gdy przyśpieszam powoli, łagodnie i zmieniam biegi dokładnie przy 2 tyś to skrzynia zmienia przełożenia płynnie. Gdy robię to samo, ale bardziej agresywnie to czuć szarpnięcie przy zmianie biegu.

Tak jak sugerowałem wcześniej - Twoją skrzynkę trzeba wytargać i przyjrzeć się wnętrznościom.

Opublikowano

Koszta mnie powstrzymują :decayed:

I tak planuje swap na manual :kox:

Opublikowano
Koszta mnie powstrzymują :decayed:

I tak planuje swap na manual :kox:

To aby było taniej zgraj to tak - wyciągnij skrzynię we własnym zakresie i wyślij ją do mnie. Rozbiorę, zobaczę co znajdziemy w środku i wtedy będzie wiadomo czy jest sens naprawiać czy też z uwagi na koszty lepiej zrobić swap.

Opublikowano

No tak, ale wtedy byłbym uziemiony, poza tym jak tutaj wysłać skrzynie w ogóle?

Poza tym chciałbym zrobić chipa, większe turbo itd. a przy multi to lipa jest :P Poza tym sama charakterystyka jej pracy już mnie nudzi także wolałbym skrzynię sprzedać i wstawić sobie manuala :wink:

Tylko zastanawiam się na ile można taką skrzynie wycenić?

Opublikowano
No tak, ale wtedy byłbym uziemiony, poza tym jak tutaj wysłać skrzynie w ogóle?

Poza tym chciałbym zrobić chipa, większe turbo itd. a przy multi to lipa jest :P Poza tym sama charakterystyka jej pracy już mnie nudzi także wolałbym skrzynię sprzedać i wstawić sobie manuala :wink:

Tylko zastanawiam się na ile można taką skrzynie wycenić?

Wycenić mogę dopiero po otworzeniu bebechów - w obecnym stanie nie przedstawia dla mnie żadnej wartości. Na allegro uszkodzone chodzą po 1000zł (cena z d*py zważywszy na to, że praktycznie wszystkie części są do wyrzucenia). Używki na gwarancji rozruchowej zaczynają się w okolicach 3000zł - jednak taki zakup z mojego punktu widzenia to potencjalna mina (z bardzo dużym prawdopodobnieństwem).

Opublikowano

To też jest jakieś wyjście :thumbup1:

Opublikowano

mógłby ktoś zerknąć na te pomiary i się wypowiedzieć czy jest coś do zrobienia lub poprawy?? I o co chodzi z tą ADAPTACJA????

skrzynia zachowuje się ok. model b7 HHF

d958da656e5c.jpg

4f99a8f33582.jpg

Opublikowano

Adaptacja to proces uczenia sterownika skrzyni dot. faktycznego stanu i wysterowania sprzęgła. Z podanych wartości wszystko OK. Proponuję dokładnie zapoznać się z wątkiem "Encyklopedia".

Opublikowano
Adaptacja to proces uczenia sterownika skrzyni dot. faktycznego stanu i wysterowania sprzęgła. Z podanych wartości wszystko OK. Proponuję dokładnie zapoznać się z wątkiem "Encyklopedia".

A może wiesz czemu mi nie działa KICK DWON nawet przy mocnym wciśnięciu jest nie załączony zobacz na loga

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano
Adaptacja to proces uczenia sterownika skrzyni dot. faktycznego stanu i wysterowania sprzęgła. Z podanych wartości wszystko OK. Proponuję dokładnie zapoznać się z wątkiem "Encyklopedia".

A może wiesz czemu mi nie działa KICK DWON nawet przy mocnym wciśnięciu jest nie załączony zobacz na loga

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Być może coś z samym czujnikiem przy pedale przyśpieszenia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...