stachu33 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Witam Pomóżcie mam problem z klimatyzacją przy pełnym obciążeniu zaraz po odpalenia auta kiedy klimatyzacja pracuje najmocniej kompresor stawia taki opór że aż pasek piszczy potem po zchódzeniu kabiny wszystko cichnie i jest ok NIe jestem pewny czy to oznacza że kompresor się zaciera - Pasek jest napięty odpowiednio - i gdzie mogę to sprawdzić w okolicy Wałbrzycha - zna ktoś jakiś dobry serwis klimatyzacji w tych Okolicach
Luqas26 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Sprawdz czy skraplacz masz czysty (byc moze jest brudny i za wysokie cisnienie masz w ukladzie dlatego sprezarka staje) i czy wentylator elektryczny dziala poprawnie?? Czy te obciazenie jest od razu po wlaczeniu klimy czy po kilku sekundach??
stachu33 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Obciążenie powstaje chwile po włączeniu klimy wtedy gdy obroty nawiewu są największe i trwa to do momentu wyrówania temperatury w kabinie potem wszystko jest OK Auto to kupiłem miesiąc temu - stało ono na komisie około 6 miesięcy w tym czasie było odpalane sporadycznie a w dniu zakupu goście z komisu nabijali klime bo mówili że jest mało środka - obecnie klima chłodzi dobrze - poza tym że są te piski na pasku
letallec Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 .."goscie z komisu nabijali klime..", he, he, he Ja wiem ze oni tam robia wiele, ale zeby tak krecic... :polew: :polew:
stachu33 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Dla ciebie to może dziwne ale tak było bo jeżdziłem z nimi i oni za wszystko płacili
letallec Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Sorki, ale myslalem ze moze na placu u siebie ja nabijali. Wiele widzialem i sobie po prostu tak pomyslalem
Luqas26 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 .."goscie z komisu nabijali klime..", he, he, he Ja wiem ze oni tam robia wiele, ale zeby tak krecic... :polew: :polew: Nie rozumiem co tu dziwnego. Jezeli ktos ma pojecie to pod blokiem nabije klime wystarczy zeby mial potrzebny sprzet ktorego specjalnie duzo nie jest, no i troche wiedzy. No chyba ze jest cos skopane np. sprezarka skraplacz.
Gość Iceman Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Nie rozumiem co tu dziwnego. Jezeli ktos ma pojecie to pod blokiem nabije klime wystarczy zeby mial potrzebny sprzet ktorego specjalnie duzo nie jest, no i troche wiedzy. No chyba ze jest cos skopane np. sprezarka skraplacz. dokładnie
stachu33 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2007 No tak ale ja nie bardzo jaże dlaczego to cholerstwo piszczy ?? ;([br]Dopisany: 08 Sierpień 2007, 12:28 _________________________________________________Problem chwilowo rozwiązany - wymieniełem pasek - pisk ustał i narazie odpukać wszystko OK
KrzyHo Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Witam Wina była najwidoczniej po stornie paska, może był już zużyty i gdy sprężarka pracowała pod dużym obciążeniem wtedy pasek piszczał. Można by było dla pewności podjechać do jakiegoś gościa od klim i sprawdzić ile jest oleju w sprężarce. Ale raczej powinno być dobrze. Pozdrawiam i życzę miłego chłodzenia w autku :th:
Aydaho Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 ja mam to samo - pasek nowiutki - wymieniony niedawno w ASO. Jak jest gorąco i klima zaczyna mocno chłodzić to przez 15 sekund pasek zaczyna wyć jak cholera jak sprawdzić skraplacz ?
pre_pl Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 jak sprawdzić skraplacz ? no najłatwiej to wizualnie, podnieść maskę i oblukać jakie są wgnioty od kamlotów, które wpadły i powgniatały żeberka... Ale jak Ci piszczy, to nie sądzę że skraplacz jest winny. Te wszystkie rolki wymieniłeś również ? (razem z paskiem ? )
Musashi Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 przedewszystkim sprawdz cisnienie w ukladzie. musi odpowiadac normom. przy temperaturze 15-20 C powinno sie zawierac pomiedzy 7-9 barow. zbyt duze cisnienie powoduje zbyt duze obciazenie kompresora - musi wytworzyc o wiele wyzsze cisnienie, niz przy optymalnym napelnieniu ukladu. zbyt niskie cisnienie powoduje niedostateczne smarowanie kompresora. trzeba sprawdzic rowniez rolke napinajaca pasek- moze byc zatarta oraz stopien napiecia tejze rolki - powinnna byc napieta momentem 30Nm. wazna jest rowniez czystosc skraplacza, oraz sprawnosc wentylatora/ow chlodnicy.
Aydaho Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 no dobra - kilka wgniotów jest ale nie duże. Skraplacz obleciałem Karcherem bo w cholere robactwa było. co do mechaniki to wymieniałem sam pasek. Żadnych rolek przy sprężarce nikt nie sugerował wymieniać na przeglądzie w ASO
szeff Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Ja obsatwiam kończącą sie sprężarke..miałem taksamo..jeździłem z tym...jeździłem...aż stanela na amen i miałem cały układ do wymiany...bo opiłki poszły w obieg i koszty masakryczne... U mnie to sie objawiało tak ze po uruchomieniu auta...szczególnie po trzymaniu go na słoncu kiedy było goraco...sprężarka piszczała (pasek) ...po paru minutach stopniowo cichła...i było ok...niestety później staneła na amen ze spaliło pasek napedzający klime...więc jeśli nie znalazłes innej przyczyny szykuj sie na wymiane spręzarki...niestety klim jest jedna z tych rzeczy ktorych bez specjalistycznego sprzetu sami w garażu nie zrobimy...( mowa o nabijaniu) 3m sie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się