Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Po czym poznać, że trzeba nabić klimę?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podczas jazdy klima działa spoko. Jest zzziiimmnno. Schody się zaczynają w korkach. powietrze zaczyna lecieć letnie, czasami takie jak na dworze. Klima się co chwila włącza i wyłącza (czuć delikatną zmianę obciążenia na silniku i słychać syczenie przy wyłączaniu). Czy to oznacza, ze trzeba ją nabić? Czy system sam się powinien upomnieć o nabicie klimy jakimś kodem błędu albo innym zachowaniem. Mam kabelek ale poza błędem o czujniku G89 nie ma innych.

Najbardziej mnie zastanawia to syczenie. Tak jakby po wyłączeniu klimy chłodziwo w układzie się rozprężało. I fakt, że podczas jazdy jest dobre chłodzenie (obroty silnika mają tu swój udział?).

Opublikowano

Najszybciej będzie podjechać na diagnostykę klimatyzacji. Wiele firm ma ją za darmo np. Norauto (u Ciebie w Gdańsku jest)... sprawdzą Ci i w razie czego wyeliminujesz brak czynnika.

Opublikowano

Widziałem sprawdzanie klimy w Norauto ale oferta jest obwarowana gwiazdkami więc nie wiem czy to do końca będzie tak za darmo. Może warto podjechać i się dowiedzieć.

Zapomniałem o jeszcze jednym symptomie - chociaż nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek i czy to tak na prawdę jest awaria.

Chodzi o drugi wentylator na chłodnicy. Nie widziałem nigdy żeby się włączał. Jak robiłem test wyjść za pomocą kabelka (czy silnika czy klimy) też nie udało mi się go ruszyć. Jak mogę zmusić samochód żeby go włączył i żebym wiedział, że działa/nie działa? Czy to jest ten sam wentylator co od skraplacza czy na skraplaczu gdzieś powinien być jeszcze jakiś?

Opublikowano

Witam

...

Chodzi o drugi wentylator na chłodnicy. Nie widziałem nigdy żeby się włączał. ...

Drugi wentylator na chłodnicy - czyli od klimatyzacji w moim aucie włącza się

wraz z uruchomieniem klimatyzacji. Myślę że w B5 powinno być podobnie.

________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Najbardziej mnie zastanawia to syczenie.

U mnie też syczy po wyłączeniu silnika a klima działa dobrze, więc tym się nie przejmuj.

Opublikowano

Wentylator powinien się włączać przy uruchomieniu klimy. Jeśli chodzi o syczenie to wszystko OK tak ma być.

Opublikowano

Najbardziej mnie zastanawia to syczenie.

U mnie też syczy po wyłączeniu silnika a klima działa dobrze, więc tym się nie przejmuj.

to syczenie to normalna sprawa, było już troche napisane na ten temat na forum.

Opublikowano

Ja bym obstawiał właśnie ten wentylator. Nie działa i w korkach masz przerosty temp. a co za tym idzie ciśnienia i rozłącza Ci sprężarkę. Prawdopodobnie, jak bezpieczniki masz dobre, to skończyły się szczotki w silniczku tym od tego właśnie wiatraczka .

Opublikowano

Ja bym obstawiał właśnie ten wentylator. Nie działa i w korkach masz przerosty temp. a co za tym idzie ciśnienia i rozłącza Ci sprężarkę. Prawdopodobnie, jak bezpieczniki masz dobre, to skończyły się szczotki w silniczku tym od tego właśnie wiatraczka .

100% racji, przerabialem to u siebie. Z tym ze czyszczenie pomoglo na chwile...znowu idzie wentylator na stół w wolnej chwili.

Opublikowano

No to wiadomo już w czym problem. Napięcie w kostce jest a podłączenie wiatraka na krótko do akumulatora nie skutkuje niczym.

Już mi się nie chce na samą myśl wyciągać wentylatora. Dużo z tym zabawy? A szczotki są jakoś sensownie dostępne?[br]Dopisany: 05 Lipiec 2010, 18:01_________________________________________________Ok. Wyjęte. Teraz potrzebuję kogoś kto to już rozbierał. Co tam jest w środku? Jeśli to szczotki to można je dostać? Nówka wiatrak kosztuje 150zł. Jeśli da się ten zreanimować to ja chętnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...