Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Audi 80 B2 2-door sedan quattro R32 3.2 VR6 24V turbo projekt !


cowboy

Rekomendowane odpowiedzi

MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro, bazowo 1.8

Modyfikacje

Silnik: R32 czyli 3.2 VR6 24 V

turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,

wastegate TIAL 44mm V clamp

przekładka odpręzająca 1.5mm

sterowanie STANDALONE (oczekuje)

Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC, dolot 3 calowy

Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem seryjnych kolektorów 3-2

Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku

UKŁAD NAPĘDOWY: kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)

skrzynia, półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer - zakupione

dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8

czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty

ZAWIESZENIE:

przekładnia kierownicza z audi RS2

konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4

na razie seria z B3 7A w planach obnizenie, utwardzenie,

w planach gwint KW var.1 ewentualnie H&R

komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd

rollbar - IRECO

poszerzenie auta o około 16cm (8cm na stronę)

hamulce:

przód: 321/30 tarcze z S4B5 z zaciskiem 4-tłoczkowym brembo

tył: 280/22 z audi S8 D2

BODY KIT:

replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - SCHMIDT GFK

maska sport quattro replika - AP Motorsport

PODZIĘKOWANIA:

olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !

a także: voj2s, daniel1d11, derbiak, dred, viper i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd

całość prac oraz wszystkie moje wymysły realizuje Kefirsky czyli znane i lubiane KFRMotors

CEL:

mniej niż 1100kg, więcej niż 400KM

auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane :) przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być :)

Od dawna rozmyślałem nad zrobienie niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a

kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę

co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę, i fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny

inspiracją było m.in. audi 034 motorsport

http://gallery.034motorsport.com/main.php/v/034+A4+VR6T_001/?g2_page=1

w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:

ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034

USP POWERED S4 VR6 TURBO - 9.7@147

widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6

zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...

wracając do mojego projektu...

po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu

obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24

1e281c4209eba708m.jpg

straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN

skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto

autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!

tak wygladało zaraz po przyjezdzie:

0d0bc8c0cb55cd41m.jpg

5b014154a96abf87m.jpg

c4eeda3f8bb4dd66m.jpg

921c5cbb79893a25m.jpg

175f5b154548b4bcm.jpg

ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro :)

b2290138657e0cf8m.jpg

mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !

co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości

ec47681998932ee8m.jpg

71a0ca0a7a9216f9m.jpg

ea9a68e4a546e670m.jpg

fotele MIRCO S3 z napisem quattro

7cd8235dc030ef05m.jpg

BBS RG z wyglądu przypominają RS- ki ale nie sa skręcane..8Jx16 ET35 5x112

bc37ace988c9dc2bm.jpg

1cb28015840b4123m.jpg

4d264ee75d70eac2m.jpg

przymiarka felgi z Phaetona, niestety ciężko dostać Ronal turbo 5x112 8J16, a te udało się tanio kupić - więc chyba te bedą zbliżac bardziej wyglądem do repliki na której się wzoruję

c400dc76de94c0afm.jpg

b284e954b16b410cm.jpg

napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)

1a283a9b0b14527fm.jpg

kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..

zaciski z Renault Sport mocowane poprzecznie (sruby przelotowe) tak jak w porsche boxter, dodge viper

tarcza bedzie z S4/S6 321/30mm

80253d139e70dd72m.jpg

hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm

6b67874dd837525cm.jpg

przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń

bd0775d4c9e64767m.jpg

Zakup silnika - dawca kompletny 170 tys km przebiegu z Sharana 4 motion rocznik 2005 - służył kiedyś dzielnie w rządowi Austrii

e73a10642011979am.jpg

sprzegło

21c0c22fc0ddb23dm.jpg

turbina:

254012087a953901m.jpg

wastegate

78ca63a8db286833m.jpg

kolektor ssący z runnerami róznej długości

44ad32c16c0f94f4m.jpg

mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !!

http://schmidt-gfk.de/

4888e9aa8098f423m.jpg

maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport

ebc1414ff0bfc4b6m.jpg

Docelowy wygląd auta - na razie Virtual Tunning

na BBSach

388fd60125c4443bm.jpg

Na felach z Phaetona ala Ronal Turbo

905c68d3a732e933m.jpg

PLANY:

chciałbym żeby auto zaczeło jeździć pod koniec września

na bieżąco będą wklejane fotki z postępami w pracach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tyle :kox: :kox: :kox:, życzę powodzenia i trzymam kciuki, plan zaje**ście ambitny, SZACUN! :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pier....le :shocked::slina: :slina: :slina: Ostry projekt się szykuje :kox: Ten bodykit wymiata :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuje ten projekt od bardzo dawna na SR - i czekam na final. Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam takich ludzi i takie projekty - POWODZENIA.

Mam nadzieję, że też kiedyś będę miał zaparcie, kasę i warunki na zrobienie takiego projektu - tak dla własnej satysfakcji :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dziwię się, że Audi mając tak zajebistą konstrukcję jak VR6 montuje V6-tki wzdłużne. Mogliby brać przykład z BMW, którzy cały czas montuja R6, a VR6 jest bardziej kompaktowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten projekt miażdży mi suty :kox: :kox: :kox:

Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dziwię się, że Audi mając tak zajebistą konstrukcję jak VR6 montuje V6-tki wzdłużne. Mogliby brać przykład z BMW, którzy cały czas montuja R6, a VR6 jest bardziej kompaktowy.

audi montuje VR6 wzdłużnie

wersję VR6 3.2 24V w Q5 oraz wersję 3.6 (R36) w Q7 :)

silnik VR6 stoi idealnie pionowo, więc jak się go zrobi wzdłuż to cięzko go pomieścić w osobowej budzie ;)

co nie zmienia faktu że w USA jest kilka projektów B2, B3, a przede wszystkim A4 - S4 (B5) z VRem pod maską - wystarczy poszukac na forum audizine, vwortex, czy motorgeek

niebawem wrzuce pare fotek silnika w komorze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co robisz jest marzeniem nie jednego fanatyka Audi, pozazdroscic :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia życzę. To się nazywa mieć zaparcie :)

Powiedz mi jak to się zarejestruje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow :shocked: gratuluję zaparcia, życzę powodzenia i czekam na finał, bo VT wygląda :kox: :kox: :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia życzę. To się nazywa mieć zaparcie :)

Powiedz mi jak to się zarejestruje ?

juz jest zarejstrowane, potem załatwię tylko wbicie w dowód wymiane silnika i po temacie :) trzeba miec pozytywnie nastawionego diagnostę i profesjonalnie wykonaną odbudowę auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jak z forum VW, oni wszędzie wkładką Verki :cool1:

mnie się to bardzo podoba,bo dźwięk jest jedyny i piękny.

zapowiada się też,że clasyk będzie naprawdę jeździł :good:

Powodzenia życzę. To się nazywa mieć zaparcie :)

Powiedz mi jak to się zarejestruje ?

juz jest zarejstrowane, potem załatwię tylko wbicie w dowód wymiane silnika i po temacie :) trzeba miec pozytywnie nastawionego diagnostę i profesjonalnie wykonaną odbudowę auta :)

Jeśli zachowa się spokój i wie gdzie się udać,to niema najmniejszych problemów :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być :decayed:

projekt znany i lubiany więc tylko czekać na rozwój akcji

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary silnik OUT

bd1393e9618707ccm.jpg

nowy silnik juz skręcony ze skrzynią za pomocą przekładki

2222a70eff58e6c3m.jpg

zrezygnowałem za namową Kefira z ori ECU i całej instalacji na rzecz standalone

45f9b8b74500c1abm.jpg

30kg mniej: wiązka kabli, ecu, stacyjka, immo, zegary, pedały - przy okazji pedały i tak bedą customowe w związku z:

- brakiem miejsca na serwo

- przesunięciem miejsca pracy kierowcy - w sumie 95kg mniej cofnięte o 30-40 cm do tyłu tez nie pogorszy balansu :)

silnik w komorze - jak widać duże bydle jak stoi pionowo, wiec trzeba bedzie troche pomysleć co zrobić żeby sie maska sport quattro zamknęła... ale juz jest na to sposob ;)

45f1383059716493m.jpg

silnik został cofnięty na maksa do tyłu - takie mniej wiecej bedzie finalne ustawienie

80c4859bf982e6dcm.jpg

z przodu jak widać dużo miejsca w sam raz na BIG FMIC z ciężarówki (chłodnica wody bedzie w bagazniku, bo akurat obydwa krócce wypadają przy firewallu )

4ce210ee7b061deem.jpg

miska olejowa taka jak ma 034 motorsport w swoim projekcie - oryginalna musiałaby zostać pocięta , a w zasadzie zrobiona od nowa

b0d44e06f2b4e2a8m.jpg

ciąg dalszy wkrótce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cel ponad 400PS...

nie da się ukryć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zaciekawieniem będę śledził projekt! szykuje się prawdziwe cudeńko, szacunek :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...