Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Najlepszy do silników z DPF-em i DP to taki olej

Millers Oils EE Longlife C3 5w30

Tak samo dobry jak Motul Specyfic 507.00, Amsoil AEL, LM TOP TEC 4200...

w BKE nie ma DPFa wiec z powodzeniem mozna stosowac 505.01 5w-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie chciałbym żebyś mi coś polecił jeśli możesz...

Która opcja według Ciebie lepsza? Motul czy coś innego? A może przy normalnej jeździe marka producenta to sprawa drugorzędna jeśli olej klasy premium i spełniający normę?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie chciałbym żebyś mi coś polecił jeśli możesz...

Która opcja według Ciebie lepsza? Motul czy coś innego? A może przy normalnej jeździe marka producenta to sprawa drugorzędna jeśli olej klasy premium i spełniający normę?

Zalej Motula specyfic 505.01 lub Millers Xfe PD lub LM TT 4600 lub 4100. Dobry jest Ams AFL. Do wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie chciałbym żebyś mi coś polecił jeśli możesz...

Która opcja według Ciebie lepsza? Motul czy coś innego? A może przy normalnej jeździe marka producenta to sprawa drugorzędna jeśli olej klasy premium i spełniający normę?

Zalej Motula specyfic 505.01 lub Millers Xfe PD lub LM TT 4600 lub 4100. Dobry jest Ams AFL. Do wyboru.

był dylemat co zalać a teraz do 2018 roku już wiesz z czego będziesz mógł wybierać ;)):grin::grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy w praktyce jest różnica między olejami klasy premium spelniajacymi ta samą normę...

Różnica taka jak wyższość świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanoca i na odwrót. Jedni wolą pierwszą opcję, drudzy drugą. Do tych trzech producentów dorzuć jeszcze Millers'a i masz oleje, które chronią a nie szkodzą. To już są oleje takiej jakości, że wybór powinien być typowo kobiecy, czyli które opakowanie oleju będzie lepiej komponowało się z wystrojem garażu :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Było kiedyś na forum, że 0W-40 jest za rzadki do TDI. Olej przedostaje się przez uszczelnienia turbiny i brudzi nam "drugą" stronę. W przypadku naszych turbin (z ruchomymi kierownicami) może się to przyczynić do zapieczenia tychże.

Aktualnie mieszkam w regionie gdzie mróz może chwycić na kilka dni poniżej -30*C, a autem codziennie robię z 20km po mieście co chwile gasząc/odpalając + 200km trasy.

To jak jest z tymi 0w? Zdrowiej będzie zalać jakiś dobry 0w40 , 0w30 czy trzymać się motula xcessa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Było kiedyś na forum, że 0W-40 jest za rzadki do TDI. Olej przedostaje się przez uszczelnienia turbiny i brudzi nam "drugą" stronę. W przypadku naszych turbin (z ruchomymi kierownicami) może się to przyczynić do zapieczenia tychże.

Aktualnie mieszkam w regionie gdzie mróz może chwycić na kilka dni poniżej -30*C, a autem codziennie robię z 20km po mieście co chwile gasząc/odpalając + 200km trasy.

To jak jest z tymi 0w? Zdrowiej będzie zalać jakiś dobry 0w40 , 0w30 czy trzymać się motula xcessa ?

Jeśli rzeczywiście jest jak mówisz, zalałbym olej 0w. Ważniejsza jest ochrona silnika o temp -30. Turbina i tak będzie chroniona.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Było kiedyś na forum, że 0W-40 jest za rzadki do TDI. Olej przedostaje się przez uszczelnienia turbiny i brudzi nam "drugą" stronę. W przypadku naszych turbin (z ruchomymi kierownicami) może się to przyczynić do zapieczenia tychże.

Aktualnie mieszkam w regionie gdzie mróz może chwycić na kilka dni poniżej -30*C, a autem codziennie robię z 20km po mieście co chwile gasząc/odpalając + 200km trasy.

To jak jest z tymi 0w? Zdrowiej będzie zalać jakiś dobry 0w40 , 0w30 czy trzymać się motula xcessa ?

Ficjor zacytowałeś fragment mojej wypowiedzi, w której przytaczam jakieś bzdury z innego forum :) Przede wszystkich ich nie słuchaj, ja przed obecną zimą zalałem 0w40 i słychać jak szybko po rozruchu olej wycisza silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa :) Dzięki za odpowiedzi.

Jaki producent oleju 0w40?

Będzie duża różnica między 0w40 a 0w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz PD, powinieneś mieć 505.01. Ja bym zmienił.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

ale on ma taka norme Tak to jest polsyntetyk do diesla 505,00 i 505.01 wlasnie taki zalalem i jest git jak narazie zwawiej sie wkreca po magnat10w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co lepiej: MOTUL SPECIFIC VW 505.01 czy MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40?

obojetne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak:decayed:

Łącznie z kabinowym :wink: Filtr powietrza 3-4 razy w roku, paliwa przed zimą a oleju jak się rozpuści :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak zrobie...panowie a co myslicie o castrolu??poprzedni wlasciciel jezdzil na takim i nie jestem pewien czy zmieniac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak zrobie...panowie a co myslicie o castrolu??poprzedni wlasciciel jezdzil na takim i nie jestem pewien czy zmieniac....

Castrol to syf, kiła i mogiła. Najlepiej omijać szerokim łukiem no ale skoro nie jesteś pewien...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...