Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

Odrazu spytam lepszy jest specific 505,01 czy MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30

na zimę do PD zalej Specyfica 506.01 0W-30 - porządny olej na estrach

0W30 w upalne dni to chyba nie najlepszy pomysł,właściwości trzyma do 23c w plusie

http://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg

gdzie Ty masz tam 0W-30 ??????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

TEORETYCZNE GDYBANIE

Zastanawiam się nad 0/5/10W-40 :mysli:

Kiedyś w zakładzie zalaliśmy identyczne stojące obok siebie pompy olejami o różnej lepkości. Po 6 godzinach pracy zmierzyliśmy lepkość i inne parametry i pojawiła się zagadka: LEPKOŚCI BYŁY PRAWIE IDENTYCZNE. Był też pomiar termowizyjny i była znaczna różnica temperatur obudowy łożyskowej ze 30stop. Następnego dnia zalaliśmy pompy olejami odwrotnie. I okazało się że temperatura "poszła" za gęstym olejem.

Wykryliśmy mechanizm samoregulacji lepkości - gęsty olej bardziej się nagrzewał i stawał się mniej lepki.

Myślę że zimny olej stawia większy opór częściom ruchomym, bardziej się nagrzewa i dochodzi do temperatury/lepkości roboczej np. za turbiną niezależnie czy był to 0W czy 10W.

Oczywiście trzeba się trzymać zaleceń producenta co do lepkości.

Moim zdaniem lepkość w niskich temperaturach jest mniej ważna od lepkości w temp. roboczej. Mam 10W-40 i płacenie ekstra za 5W-40 uważam za zbędny luksus. Może zmienię zdanie jak mróz chyci. Póki co pali bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0W30 w upalne dni to chyba nie najlepszy pomysł,właściwości trzyma do 23c w plusie

http://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg

gdzie Ty masz tam 0W-30 ??????????????

Masz racje Tomku, w tej tabelce nie ma 0W-30...

Ale moze mi wytlumaczysz, co sie dzieje ze ostatnio prawie wszystkie firmy olejowe polecaja oleje do calorocznej jazdy o wartosciach 0W-30 lub 5W-30...?

O ile na zime napewno bedzie to super, to co w lecie?

Z tego co rozumiem to liczba 30 to wyznacznik na lato i czym wyzsza tym lepiej.

I zawsze bylo 40 max. 50. Wiec jak to jest teraz, cos sie zmienilo?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyznacznik na lato nie ma żadnego znaczenia. Temperatura robocza sprawnego silnika to ok.100 C niezależnie czy jest zalany olej w30 ,w40 ,w50. Różne są tylko lepkości w tej temperaturze i to jest wyznacznikiem. Więc czy na zewnątrz masz 20C czy 30C czy nawet 40 C nie ma to żadnego znaczenia dla oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok,pytanko czy są jakieś konkretne przesłanki żeby np:w lato zalać 0W30 niż 5W40,co będzie lepsze dla silnika???

jesli chodzi o lato niema większego znaczenia na zime lepiej 0W-...

Te parametry W30, W40, W50 mają wieksze znaczenie jeśli ktoś katuje samochód dłuższe okresy czasu na wysokich obrotach wtedy ta lepkość przy wysokich temperaturach nabiera znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0W30 w upalne dni to chyba nie najlepszy pomysł,właściwości trzyma do 23c w plusie

http://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg

gdzie Ty masz tam 0W-30 ??????????????

Masz racje Tomku, w tej tabelce nie ma 0W-30...

Ale moze mi wytlumaczysz, co sie dzieje ze ostatnio prawie wszystkie firmy olejowe polecaja oleje do calorocznej jazdy o wartosciach 0W-30 lub 5W-30...?

O ile na zime napewno bedzie to super, to co w lecie?

Z tego co rozumiem to liczba 30 to wyznacznik na lato i czym wyzsza tym lepiej.

I zawsze bylo 40 max. 50. Wiec jak to jest teraz, cos sie zmienilo?

Pozdrawiam :)

nie bieże sie wartości oleju z aptekarską dokłądnością, tolerancja jest spora

w naszej szerokości geograficznej nie robi róznicy 30 czy 40

zmieniła sie przede wszystkim technologia produkcji silników i samego oleju

materiały uzyte do produkcji silników na przestrzeni lat tez sie zmieniły

kolejna sprawa to dokładnośc obróbki i pasowania częsci wspólpracujących wzajemnie

(tłoki, pierścienie, łozyska ślizgowe, obecnośc hydrauliki w głowicy, turbospręzarek itd itp)

coraz większe wymagania producentów powoduja podwyższenie norm olejów silnikowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój....

o tym wiedziałem już ponad 20 lat temu, nic nowego nie napisałem :no: :no: :no: :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyznacznik na lato nie ma żadnego znaczenia. Temperatura robocza sprawnego silnika to ok.100 C niezależnie czy jest zalany olej w30 ,w40 ,w50. Różne są tylko lepkości w tej temperaturze i to jest wyznacznikiem. Więc czy na zewnątrz masz 20C czy 30C czy nawet 40 C nie ma to żadnego znaczenia dla oleju.

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jakiej firmy oleje stosujecie ewentualnie polecacie?

masz 300 stron rozmowy o olejach. Co Ci jeszcze można powiedziec? :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jakiej firmy oleje stosujecie ewentualnie polecacie?

Petro Canada Supreme Motor Oils ... :good:

ps. najwazniejsza specyfikacja, a do Ciebie pasuje to co Pan Prezes napisal pierwszy.... :szukaj:

Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J

jakiej firmy oleje stosujecie ewentualnie polecacie?

Jestem ciekaw ile razy jeszcze będzie to pytanie,ręce opadają :wallbash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do siebie zalewam PLATINUM ORLEN 10W60 bo lubię przycisnąć,po za tym olej ma dodaną platynę,rozruch jest bardzo miętki

:polew:

Noooo masz czym przycisnąć ... 1,9 TDI najlepiej się nadaje do upalania...... :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do siebie zalewam PLATINUM ORLEN 10W60 bo lubię przycisnąć,po za tym olej ma dodaną platynę,rozruch jest bardzo miętki

to to musze skomentowac bo mnie kolego rozwaliles :polew: :polew: :polew::))))))))))))) naprawde jest czym upalac :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co 1.9tdi nie mozna sie scigac czy co?

sajgon musze wpasc do was do kielc na hamownie i zalecie mi tego platinuma moze wiecej ps wyjdzie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do siebie zalewam PLATINUM ORLEN 10W60 bo lubię przycisnąć,po za tym olej ma dodaną platynę,rozruch jest bardzo miętki

:buahaha: Nie ma to jak pośmiać się na koniec dnia xD A ja zalewam

TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 i to ma dopiero moc! Haha :nabijasie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent: Jetta 1.9 TDI PD

Czym zalać:

1. LM Top Tec 4600 5W-30

2. Motul Specific 505.01

3. Coś lepszego?

Wymiana oleju robiona przeważnie raz w roku lub co 15000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...