Dev Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Endriu, masz jakąś wiedze na temat tego oleju ? http://allegro.pl/gdansk-olej-motul-8100-x-max-5w40-5w-40-5-litrow-i1881389118.html Oczywiscie w opisie aukcji jest blad - to olej 5W-30 . ale ja widziałem 5W-40 x-max-a :mysli: http://allegro.pl/gdansk-olej-motul-8100-x-max-5w40-5w-40-1-litr-i1881388727.html
endriuu Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Koledzy a co powiecie na http://www.motul.com/pl/pl/products/20 ? Jeździłem na takim tylko 5w30 poprzednim samochodem, przejechałem ponad 40kkm i silnik był żyleta.... Nie wiem natomiast jak to ma się do diesli.. AFN w moim przypadku... tegho oleju w ogole nie ma sensu lac do zwyklego silnika.
Musashi Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 po co te kombinacje [br]Dopisany: 06 Listopad 2011, 20:37_________________________________________________ takie czasy - musimy chronić ptaszki, a nie silniki. nie tylko ptaszki, przeciez ty tez oddychasz tym samym powietrzem, pijesz ta sama wode...
endriuu Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 takie czasy - musimy chronić ptaszki, a nie silniki. nie tylko ptaszki, przeciez ty tez oddychasz tym samym powietrzem, pijesz ta sama wode... taka metafora :gwizdanie:
Bartek85 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Panowie. chcę zalać swojego AVF oliwą LM Top Tec 4100. przebieg mam 260.000. Czy to jest dobry pomysł? dobry jest ten olej???
Brysio Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 wez motula ja mialem LM top tec 4200 i jakos nie wiem nie bylem za bardzo zadowolony moze to moje odczucie ale to jest HC olej a za ta cene mozesz miec "niby" full syntetyka motula ale Twoj wybor
DiAMOND Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km)
endriuu Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km) nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a.
Bartek85 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 wez motula ja mialem LM top tec 4200 i jakos nie wiem nie bylem za bardzo zadowolony moze to moje odczucie ale to jest HC olej a za ta cene mozesz miec "niby" full syntetyka motula ale Twoj wybor a dlaczego nie byłeś zadowolony z tego LM
Brysio Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 na zimnym silniku jakos tak ciezej chodzil a jak byly temp minusowe to mi jeden walek piszczal przez pare sekund po odpaleniu co mnie niebotycznie wpierniczalo bo nawet na castrolu edge takich jaj nie bylo na motulu cisza
Haimon Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Panowie szybkie pytanie, bo na początku wątku wiedziałem, po przeczytaniu kliku stron nie wiem Silnik AJM 115km PD teoretycznie 250k przelotu. Motul SPECIFIC VW 505.01 czy Motul 8100 x-Clean C3 5W40, a może Motul 8100 x-Clean+ 5W30? W tym momencie mam zalanego specyfica i w niskich temperaturach silnik chodzi trochę głośniej i twardo Myślałem też o przejściu na LM ale widzę po postach że zdanie są jak zawsze różne;)
endriuu Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Motul SPECIFIC VW 505.01 czy Motul 8100 x-Clean 5W40, a może Motul 8100 x-Clean+ 5W30? Haimon Ja firmowo jezdze PD bez DPF i od nowosci na Motul 8100 x-Clean C3 5W40. 350 tys na liczniku i nie widac sladów zuzycia. NIe ma sensu lac oleju o niższej siarce i fosforze 507.00 (ktore chronia silnik) do auta, ktore wymaga 505.01.
DiAMOND Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km) nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a. Tak, mam VP czyli dlaczego lepiej abym lał X-Cessa lub X-Lite'a zamiast x-Clean? I jaka jest różnica między X-Cess a X-Lite, czy jest odczuwalna?
endriuu Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km) nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a. Tak, mam VP czyli dlaczego lepiej abym lał X-Cessa lub X-Lite'a zamiast x-Clean? I jaka jest różnica między X-Cess a X-Lite, czy jest odczuwalna? na zime na pewno lepiej x-lita. to olej na estrach - odpowiednio drozszy od x-cessa
DiAMOND Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km) nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a. Tak, mam VP czyli dlaczego lepiej abym lał X-Cessa lub X-Lite'a zamiast x-Clean? I jaka jest różnica między X-Cess a X-Lite, czy jest odczuwalna? na zime na pewno lepiej x-lita. to olej na estrach - odpowiednio drozszy od x-cessa Ktoś testował na oleju MOTUL 8100 X-LITE 0W-30, jak silnik chodzi po takim oleju?
endriuu Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Od tygodnia mam zalany X-lite po raz pierwszy. Chodzi jak zwykle cicho A na powaznie - olej na pewno lepszy na zimę niż X-cess.
marcinr1308 Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Poczytałem troche temat zdecydowałem sie na motula x-cess 8100 zobaczymy czy dobrze zrobiłem przebieg mam 252 tys
endriuu Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Poczytałem troche temat zdecydowałem sie na motula x-cess 8100 zobaczymy czy dobrze zrobiłem przebieg mam 252 tys Kolego Marcinie - sprawa rozszczelnien przy zastosowaniu oleju o bdb jakosci po jakims g...nie, to nie jest kwestia wypłukiwania szlamu, a elastycznosci uszczelek. Oleje takie jak Castrol, Mobil nie posiadaja (albo b.mało) dodatków, które utrzymuja uszczelki w nalezytym (elastycznym) stanie. Lepsze oleje chronia uszczelki od samego poczatku - uszczelki sie nie starzeją. Zalewajac Motula (czy inny olej klasy premium) - stwardniale uszczelki mogą naciągnąć oleju i zacząć delikatnie przeciekać. Nie jest to kwestia wyplukiwania szlamu - bo to nie szlam uszczelnia silnik. Wystarczy zmienic uszczelki i siemeringi (w razie pocenia się) - to nie jest duzy koszt i dalej zalewac lepszy olej.
miszaj Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 koledzy poradzcie. 2.0 tdi bva 2007r 163km 260tys km przebiegu. auto serwisuje u mechanika, ufam mu w pelni gosc jest naprawde niesamowity tylko mam jedno zastrzeznie... od poczatku seriwsowania u niego auta czyli od ok 230tys km twierdzi ze wystarczy ze bede lal castrola edge 5w40 ale ten olej mam 505.01 co robic ? lac tego edga czy 5w30? prosze osoby kompetentne o wyrazenie opinii. olej zmieniam co 15tys km.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się