Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiscie w opisie aukcji jest blad - to olej 5W-30

.

ale ja widziałem 5W-40 x-max-a :mysli: :mysli: :mysli:

http://allegro.pl/gdansk-olej-motul-8100-x-max-5w40-5w-40-1-litr-i1881388727.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy a co powiecie na http://www.motul.com/pl/pl/products/20 ? Jeździłem na takim tylko 5w30 poprzednim samochodem, przejechałem ponad 40kkm i silnik był żyleta.... Nie wiem natomiast jak to ma się do diesli.. AFN w moim przypadku...

tegho oleju w ogole nie ma sensu lac do zwyklego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co te kombinacje :mysli:[br]Dopisany: 06 Listopad 2011, 20:37_________________________________________________

takie czasy - musimy chronić ptaszki, a nie silniki.

nie tylko ptaszki, przeciez ty tez oddychasz tym samym powietrzem, pijesz ta sama wode... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie czasy - musimy chronić ptaszki, a nie silniki.

nie tylko ptaszki, przeciez ty tez oddychasz tym samym powietrzem, pijesz ta sama wode... :cool1:

taka metafora :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez motula ja mialem LM top tec 4200 i jakos nie wiem nie bylem za bardzo zadowolony moze to moje odczucie ale to jest HC olej a za ta cene mozesz miec "niby" full syntetyka motula ale Twoj wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km)

nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku jakos tak ciezej chodzil a jak byly temp minusowe to mi jeden walek piszczal przez pare sekund po odpaleniu co mnie niebotycznie wpierniczalo bo nawet na castrolu edge takich jaj nie bylo na motulu cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie, bo na początku wątku wiedziałem, po przeczytaniu kliku stron nie wiem :rolleyes:

Silnik AJM 115km PD teoretycznie 250k przelotu.

Motul SPECIFIC VW 505.01 czy Motul 8100 x-Clean C3 5W40, a może Motul 8100 x-Clean+ 5W30?

W tym momencie mam zalanego specyfica i w niskich temperaturach silnik chodzi trochę głośniej i twardo :thumbdown:

Myślałem też o przejściu na LM ale widzę po postach że zdanie są jak zawsze różne;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul SPECIFIC VW 505.01 czy Motul 8100 x-Clean 5W40, a może Motul 8100 x-Clean+ 5W30?

Haimon

Ja firmowo jezdze PD bez DPF i od nowosci na Motul 8100 x-Clean C3 5W40. 350 tys na liczniku i nie widac sladów zuzycia. NIe ma sensu lac oleju o niższej siarce i fosforze 507.00 (ktore chronia silnik) do auta, ktore wymaga 505.01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km)

nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a.

Tak, mam VP czyli dlaczego lepiej abym lał X-Cessa lub X-Lite'a zamiast x-Clean? I jaka jest różnica między X-Cess a X-Lite, czy jest odczuwalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km)

nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a.

Tak, mam VP czyli dlaczego lepiej abym lał X-Cessa lub X-Lite'a zamiast x-Clean? I jaka jest różnica między X-Cess a X-Lite, czy jest odczuwalna?

na zime na pewno lepiej x-lita. to olej na estrach - odpowiednio drozszy od x-cessa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest konieczność płukać silnik po zmianie z półsyntetyk Motul 6100 Synergie+ 10w40 na syntetyk Motul 8100 x-Clean C3 5w40? Od lania przejechanych jest około 14-15 tyś. km. (przebieg 245 000 km)

nie ma sensu poniewaz Synergie ma wyzszy TBN niz X-clean - czyli lepiej myje silnik. po co zmieniasz na X-cleana jesli masz VP? zalej X-cessa lub jeszcze lepiej X-lite`a.

Tak, mam VP czyli dlaczego lepiej abym lał X-Cessa lub X-Lite'a zamiast x-Clean? I jaka jest różnica między X-Cess a X-Lite, czy jest odczuwalna?

na zime na pewno lepiej x-lita. to olej na estrach - odpowiednio drozszy od x-cessa

Ktoś testował na oleju MOTUL 8100 X-LITE 0W-30, jak silnik chodzi po takim oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem troche temat zdecydowałem sie na motula x-cess 8100 zobaczymy czy dobrze zrobiłem przebieg mam 252 tys

Kolego Marcinie - sprawa rozszczelnien przy zastosowaniu oleju o bdb jakosci po jakims g...nie, to nie jest kwestia wypłukiwania szlamu, a elastycznosci uszczelek.

Oleje takie jak Castrol, Mobil nie posiadaja (albo b.mało) dodatków, które utrzymuja uszczelki w nalezytym (elastycznym) stanie. Lepsze oleje chronia uszczelki od samego poczatku - uszczelki sie nie starzeją. Zalewajac Motula (czy inny olej klasy premium) - stwardniale uszczelki mogą naciągnąć oleju i zacząć delikatnie przeciekać. Nie jest to kwestia wyplukiwania szlamu - bo to nie szlam uszczelnia silnik. Wystarczy zmienic uszczelki i siemeringi (w razie pocenia się) - to nie jest duzy koszt i dalej zalewac lepszy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy poradzcie. 2.0 tdi bva 2007r 163km 260tys km przebiegu. auto serwisuje u mechanika, ufam mu w pelni gosc jest naprawde niesamowity tylko mam jedno zastrzeznie... od poczatku seriwsowania u niego auta czyli od ok 230tys km twierdzi ze wystarczy ze bede lal castrola edge 5w40 ale ten olej mam 505.01 co robic ? lac tego edga czy 5w30? prosze osoby kompetentne o wyrazenie opinii. olej zmieniam co 15tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...