Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nyna ja byś odpowiadał na moje pytania dotyczące 216 to napisz jak możesz jak z dymieniem.

Ja Ci wczoraj odpisałem na PW żeby tu wątku nie zaśmiecać ale od Ciebie żadnej nowej woadomości nie dostałem, a widziałeś wogóle to co Ci na PW wysłałem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie.

zapytam inaczej niż wszyscy...

otóż jak wynika z mojego podpisu mieszkam na południu Hiszpanii, dojechałem do zmiany oleju..... stąd moje pytanie.

nigdzie w żadnym wątku nie był poruszany problem lepkości a używanie samochodu w warunkach pogodowych jakie ja mam tutaj....

otóż latem mam temp. zewnętrzną co najmniej 30 st. C a nie rzadko 50 w cieniu, jak się to ma do klasy lepkościowej polecanej przez serwisy bowiem nawet w sklepach są do kupienia oleje 5W30, 5W40.... czy ja powinienem dać olej gęstszy 5W50 czy wystarczy 5W30

wiadomo lepkość zimowa jest mniej istotna w moich ale właśnie LETNIA... CHCIAŁBYM USŁYSZEĆ WASZĄ OPINIĘ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie olejarze!!! :wink: dawno mnie nie było, ale budowałem garażyk na oooo i miałem kupę roboty, a jeszcze nie skończyłem. Danu44, przeczytałem zaległe posty i właśnie porównałem swój LM toptec 4200 5W30 z Toptek 4600 5W30 i co dziwne mój 4200 ma indeks 160, ale jest rzadszy w niskiej temperaturze, co mi akurat poprawia nastrój, bo ostatnio mieliśmy tu - 35'C natomiast 4600 ma aż 178, więc jest niby dużo lepszy, ale już nie płynie przy -36'C, Jednak obydwa mają podobne parametry przy 40 i 100, odpowiednio 72/64 i 11,8/11,6 czyli 4200 troszkę gorzej wychodzi przy 40, ale różnica w indeksie jest spora, bo na nią zapewne ma wpływ lepkość przy 40'C. Tak więc morał taki, że trzeba olej dobrać do warunków eksploatacji, rodzaju silnika, pogody itp. Dlatego ten wątek ma już300 stron. Każdy z nas musi sam sobie wybrać olej, nie ma zapewne lepszy gorszy, tylko bardziej dopasowany lub mniej. Moi rodzice mówią, że widzieli tu temperaturę -38'C więc toptec 4600 byłby już smarem, a 4200 pewnie jeszcze dał by radę.

Pozdro.,,, Powodzenia w doborze smarowidła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja powinienem dać olej gęstszy 5W50 czy wystarczy 5W30

wiadomo lepkość zimowa jest mniej istotna w moich ale właśnie LETNIA... CHCIAŁBYM USŁYSZEĆ WASZĄ OPINIĘ..

I jak zwykle padło na mnie, bo nikogo innego nie ma na forum.

Posłuchaj Gregor... to ze mieszkasz w Hiszpani jeszcze niczego nie zmienia.

Domyslam sie ze nie jezdzisz (choc masz blisko) do Afryki na Sahare.

I rajdowo swojego auta tez nie uzywasz.

Pytasz co wybrac... wiadomo norma najwazniejsza... i tego sie trzymaj przede wszystkim.

Natomiast Twoją propopozycje 5W30 i 5W50.. proponuje wyposrodkowac i nalac olej 5W40.

Napewno swietnie poradzi sobie ten olej nawet w południowej Hiszpani.

Oczywiscie mam na mysli jakis dobry markowo olej. Nie wiem co tam u was sprzedaja.

Pozdrawiam

Dana

Witajcie olejarze!!! :wink:

Pozdro.... Powodzenia w doborze smarowidła.

Witaj Rafał

Co u Ciebie, zyjesz...?

Dziekujemy za fajnego posta.

Pozdrawiam

Dana

PS. I nie przemęczaj sie przy budowie. Kregoslup to wazna rzecz...

bo ostatnio mieliśmy tu - 35'C

A gdzie Ty jestes.. bo u mnie ostatnio bylo +35....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz...

otóż w sklepach nie ma za bardzo wyboru, nawet sklepów motoryzacyjnych nie ma za wiele...w sprzedaż online olejów nie wierzę

na składzie mają marki własne hiszpańskie, kilka rodzajów ELFa I TOTAL,

MOTUL chociaż ma przedstawicielstwo na półkach nie istnieje...

mają za to duży wybór AGIP/ENI ponoc polecana marka wśród mechaników....dziwne dla mnie bo przecież SEAT to część koncernu VW więc tym bardziej powinienem mieć pod dostatkiem CASTROLa....

właśnie na ten ENI mnie namawiają, chciałem zastosować normę 507 jako nowszą bo z 506.00 krucho na półkach ale dla tej normy występuje tylko 5W30....

ponieważ mam silnik po kapitalce chciałem zalać, albo 506.00 albo 507.00 i tutaj mam właśnie dylemat odnośnie temp otoczenia

cena oleju porównywalna więc skłaniałem się na wyższą normę...ale może się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak

O oleju Castrol raczej zapomnij... i moze dobrze ze go tam nie ma.

Natomiast Agip... to rzeczywiscie dobry olej,

Cos tam teraz połaczyli i jest Eni.

Wyszukiwarka do olei fiirmy Agip, podaje 3 rozne mozliwosci.

Nie wiem dokładnie co Ty masz za silnik... ale jest olej z norma 505.00, 505.01 i 507.00

I rzeczywiscie ten z norma 507.00 to 5W30.

Narazie tyle, cos jeszcze poszukam

Albo ktorys z kolegow sprzedajacych olej tu zagladnie.

Musisz uzbroic sie w cierpliwosc.

Widziales strone internetowa Agip, z doborami oleju...?

Czy to jest Twoj silnik, ktory tam wybrałam...?

Eni Lubricant Advisor

Ja bym mu zalała ten z norma 505.01 5W40

http://travel.eni.com/catalog/products/documents/001022_1_en_IT_1_101.pdf

Ale naprawde nie wiem, czy to dobry wybór.

No zobaczymy zaraz co powiedza koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój silnik BFC...120 kW według normy jaka jest podana na górze tej strony

oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

powinienem zalać tym co podajesz...5W40

ale nie mogę trafić na olej z normą 506.00

wszystkie jakie widziałem w sklepach mają tylko podane 501.00 505.00

pomyślałem sobie że skoro jest nowsza norma a ja mam silnik jak nowy, warto by było zalać lepszym olejem, tym bardziej ze ktoś napisał że że w gorę możemy zamieniać normy w dół już nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No... ale zaraz,zaraz... to Ty masz tą sama norme co np. w moim aucie... czyli 505.00

Wiec co za problem...?

Jest Agip 5W40 z norma 505.00

---------- Post dopisany at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany at 20:04 ----------

jak wlejesz 5W-30 też bedzie ok

No prosze nareszcie idzie pomoc... :hi:

Tomku ale On ma norme 505.00... a 5w30 jest 507.00

Ale skoro mowisz ze moze to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem....nadgorliwości.... wiesz jak to jest:wink:

chciałbym po prostu dać lepsze smarowanie....ale boję się, że się przejadę bo mam cały czas temperatury w okolicy 35...40 stopni .

zimą nie musiałbym sie martwić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co ?

nic mu sie nie stanie

OK... czyli kolego Gregor... kupujesz ten olej...

http://travel.eni.com/catalog/products/documents/001016_1_en_IT_1_101.pdf

Sprawe mamy załatwiona

Powodzenia

PS. Kolega devastation... wie co mowi... rozbiera te silniki,

czasami nawet kilka razy dziennie... :wink:

Oczywiscie po Castrolu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, jutro zalewam silnik, :hi:

podzielę się spostrzeżeniami po akcji.... tym bardziej i tak skłaniałem się na ten właśnie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym wdzięczny jeśli któryś z forumowiczów mógłby mi wyjaśnić czym różnią się oleje Amsoil 5W40 API od AFL. jeden ze sprzedawców powiedział, że API bardziej do ciężarówek i Vanów jest cięższy itp. Bardzo mi na tym zależy.I który powinien być lany do tdi 90km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ogarnąłem że chodzi o ten produkt: DEO 5W-40 CJ-4 Premium API Synthetic Diesel Oil | Amsoil Polska??

Tak na szybko to podstawowa różnica że ten DEO (API) spełnia normy API, ACEA i aprobaty do aut ciężarowych. A AFL typowe dla aut osobowych.

I ma aprobatę dla Twojego auta. (tzn AMSOIL zapewnia że jest to olej dla tej aprobaty). Czym się różnią dokładnie to trzeba by było poczytać dokładniej.

Na pewno ten do ciężarówek ma większy TBN. Parametry lepkościowe pewnie będą podobne.

A podsumowując do Twojego silnika będzie dobry AFL:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, powiedziałbym nawet błyskawiczną:)No właśnie. Dziś mi przyszedł. Zamawiałem AFL a otworzyłem paczkę i na przodzie nie ma żadnego oznaczenia czy afl czy api. Z tyłu natomiast jest API c3 cos tam.

Z drugiej jednak strony przód butelki ma taki jak w necie AFL. Już sam zgłupiałem:)

---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ----------

AMSOIL - European 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL)

Przód ma taki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz dane tego DEO (API) - AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)

A tutaj AFL - http://amsoil.sklep.pl/materialy/Silniki/benzynowe/AMSOIL%20AFL%20w%20Polsce.pdf

Lepkość w 40 i 100 stopniach podobna ale w AFL niższe trochę to w sumie całkiem dobrze, NOACK (odparaowalność) - też w AFL niższa a to dobrze, rozruch na zimno też lepiej się prezentuje. TBN w AFL niższy ale to do przewidzenia było ( oleje do ciężarówek zawsze mają wyższy TBN). Test 4 kulowy też lepiej wygląda w AFL.

Lej AFL'a spokojnie i będziesz zadowolony:)

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ----------

Jakbyś miał ten DEO (API) to byś miał pewnie taką etykiete DEO 5W-40 CJ-4 Premium API Synthetic Diesel Oil | Amsoil Polska

---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 22:44 ----------

Jak masz ten napis European Car ... i 5W40 to na bank masz AFL. Więc spokojnie zalewaj i podziel się wrażeniami po jakimś czasie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...