Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymieniaj wszystkie filtry

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Każdy 505.01 to olej HC. Jeden nazwie polsyntetykiem - zgodnie z prawda, a drugi nazwie syntetykiem - również zgodnie z prawda.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Amsoil AFL też ma bazę HC ?

Opublikowano
wymieniaj wszystkie filtry

ok ale mi chodzi o to czy w ramach przeglądu w ASO przy 30 tysiącach też wymieniają filtr powietrza - czy wchodzi to w ramach przeglądu ??

Opublikowano

Jak nie masz wyszczególnionego na fakturze tak jak tego pyłkowego to znaczy że nie wymienili bo oni wymianę filtra powietrza mają co którys tam przegląd tak jak paliwowego no co 60 tys km:facepalm: ale w sumie nic w tym strasznego przynajmniej trochę zaoszczędzisz bo wymiana paliwowego w ASO w B8 koło 150 zł kosztuje. Kup sobie teraz normlanie w sklepie czy na allegro filtr powietrza i paliwa tylko jakiś pożądny albo ori albo knecht lub mann a nie jakiś badziew i wymień sam lub u jakiegoś mechanika za parę groszy i po sprawie.

Opublikowano
Każdy 505.01 to olej HC. Jeden nazwie polsyntetykiem - zgodnie z prawda, a drugi nazwie syntetykiem - również zgodnie z prawda.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Amsoil AFL też ma bazę HC ?

pewnie ma taką samą pełnosyntetyczną bazę jak millersy tridenty 5W40 i 5W30.

Obawiam się że potwierdzić hc w amsie mógłby tylko producent a ten niezbyt chętnie by chciał to zrobić.

Opublikowano
Każdy 505.01 to olej HC. Jeden nazwie polsyntetykiem - zgodnie z prawda, a drugi nazwie syntetykiem - również zgodnie z prawda.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Amsoil AFL też ma bazę HC ?

Podobno ma 30% HC

Opublikowano
Każdy 505.01 to olej HC. Jeden nazwie polsyntetykiem - zgodnie z prawda, a drugi nazwie syntetykiem - również zgodnie z prawda.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Amsoil AFL też ma bazę HC ?

pewnie ma taką samą pełnosyntetyczną bazę jak millersy tridenty 5W40 i 5W30.

Obawiam się że potwierdzić hc w amsie mógłby tylko producent a ten niezbyt chętnie by chciał to zrobić.

Marcin , jeżeli jest to baza pełnosyntetyczna to oznacza ,że norma 505.01 nie wymaga bazy HC , nawet jak by miał 30 % dodatkow HC to zapewne bazą tego oleju jest PAO. Amsoil wydaje mi się bardzo uczciwą firmą ,gdyż jako jedyny chyba informuje w swoich kartach o wszystkich znaczących parametrach produktu co dla niektórych producentów jest tajemnicą. Myślę ,że odpowiedź jaką dokładnie bazę ma AFL posiada importer tego produktu, a jest to bardzo łatwe do sprawdzenia ......

Opublikowano
Każdy 505.01 to olej HC. Jeden nazwie polsyntetykiem - zgodnie z prawda, a drugi nazwie syntetykiem - również zgodnie z prawda.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Amsoil AFL też ma bazę HC ?

Podobno ma 30% HC

Takie uzyskałem info:

Jest to pełny syntetyk a czy ma 80 czy 95% bazy syntetycznej nikt Panu tego nie powie .

To najbardziej zaawansowana kompozycja.

Wg. kodu CN potrzebnego do oclenia jest to olej opraty na pełnych olejach bazowych PAO tyle wiem bo pytałęm producenta

A czy to ma jakieś znaczenie na całościowy wygląd produktu raczej nie najważniejsze są dodatki i jakosć tej bazy.

Opublikowano

Znowu zaczynamy demonizowac dodatki HC. Nie róbmy tego.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Endriuu tu nie chodzi o dodaki HC a o bazę , a to jest zasadnicza różnica , chyba ,że dla Ciebie nie znacząca.......

Tak że widzisz na tym przykładzie ,że norma 505.01 nie wymusza stosowania oleju z bazą HC.

Opublikowano

Ale skąd ta pewność, ze w amsie nie ma HC? Żaden producent nie ujawni składu oleju, a karty nie sa żadna podstawą do wydawania jakichkolwiek wniosków.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Widzisz dlatego są producenci co uczciwie opisują swoje produkty a są też tacy co wciskają kity jak np. Castrol , Mobil itp. ale nie o to chodzi. Pisałeś ,że norma 505.01 wymusza stosowanie oleju HC, ale jak dobrze wiesz są oleje które w 100% nie posiadają bazy HC i można je stosować do PD np. Motul 506.01 na bazie Estrowej dalej Millers 507.00 PAO. Nie zmienia to faktu ,że również te oleje posiadają inne dodatki jak HC, ale HC nie występuje jako baza główna , ale jako dodatek do pełnosyntetycznej bazy.

Odnośnie AMS-a to kolega Mlodyabc wyraźnie opisał na jakiej podstawie można stwierdzić jakość produktu wg kodu CN ,który jest wymagany w UC do oclenia i wprowadzenia towaru na nasz rynek i uwierz że musi być to dokładnie opisane bo są różne stawki akcyzy , a olej Syntetyczny jest zwolniony z akcyzy. Także importer z pewnością posiada takie informację i jeśli kolega uzyskał taką informację to zapewne tak jest.

Opublikowano

Udowodnij, ze Millers nie ma w sobie HC.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Endriuu , mam Ci udowodnić ,że millers "pełnosyntetyczny" jest na bazie PAO ? Przecież cały net o tym pisze, sam znajdziesz na pewno takie info.

Czy mam Ci przytoczyć twoje archiwalne wpisy na forum , gdzie sam pisałeś ,że Millers ma bazę PAO, czyżbyś zmienił teraz zdanie i nie wierzył w to co sam wcześniej napisałeś? Proszę Cię zweryfikuj swoją wiedzę i wyraź się jasno , bo ja już Ciebie nie rozumiem. Napisałeś ,że norma 505.01 wymusza stosowanie bazy HC przytoczyłem Ci przykład ,że np. Motul 506.01 który jest na bazie estrów wyklucza to ,więc to co napisałeś mija się z prawdą.

Wszystkie produkowane obecnie oleje pełnosyntetyczne na bazie PAO, ESTER , czyli gr. IV,V zawierają kilku, lub kilkunastoprocentowe różne dodatki w tym i dodatki typu HC co nie zmienia faktu ,że główna baza oleju jest pełnosyntetyczna , a to jest zasadnicza różnica porównując oleje Fullsyntetic i HC. Chyba wyraziłem się jasno , lecz jeżeli nadal twierdzisz ,że 505.01 wymusza stosowanie oleju HC to przedstaw mi dowód ,że Millers XF 507.00, Amsoil AFL, Motul 506.01 posiadają bazę HC.

Opublikowano

Ok. widzę, ze nie ma sensu.

Napisałem, ze pd wymagają oleju z dodatkami HC i nadal to podtrzymuje. a nie oleju na bazie HC - to różnica. 506.01 sa na estrach ale w nich również jest trochę HC - ile? Nikt się do tego nie przyzna. Czekam na dowód, ze w olejach Millersa nie ma dodatków HC.

Opublikowano
właśnie wyczytałem że Millers XFE PD 5W40 to półsyntetyk :shock3:

XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe

czy w takim razie Motul Specyfic 5w40 nie będzie lepszy niż ten Millers ?? :eusathink:

Kolega pytał - odpisałeś

"Każdy 505.01 to olej HC. Jeden nazwie polsyntetykiem - zgodnie z prawda, a drugi nazwie syntetykiem - również zgodnie z prawda."

Bzdura nigdy olej półsyntetyczny nie będzie pełnosyntetycznym !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zapewne widzisz, że nie pisałeś o dodatkach HC tylko ,że norma 505.01 to olej typu HC , a to zasadnicza różnica.

Zerknij w opis produktu:

XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe

i zerknij na ten opis również olej z normą 505.01

TRIDENT 5w40 LONGLIFE | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe

Zauważyłeś różnicę w opisie obu produktów ?

Nadal twierdzisz ,że olej półsyntetyczny można nazwać pełnosyntetycznym i nie ma to dla ciebie żadnej różnicy.

Chcesz nadal chcesz ,żebym udowodnił Ci że Millers nie posiada dodatków HC- zapewne posida, lecz ja nic takiego nie napisałem wręcz przeciwnie powiedziałem ,że każdy olej z bazą PAO, ESTER posiada od kilku do kilkunastu % różnych dodatków w tym i HC, co nie zmienia faktu ,że można je nazywać fullsyntetic natomiast są oleje z bazą HC i tu....no wlaśnie jak sobie go ktoś nazwie tak jest. Ty natomiast wcześniej pisałeś ,że Millers to 100% PAO, czy nadal tak twierdzisz , czy zmieniłeś pogląd? Jeśli pamięć mylna to postaram się odnaleźć i przytoczyć to co wcześniej pisałeś no chyba,że zmieniłeś zdanie.

I widzisz kolega zapytał o olej połsyntetyczny a Ty wrzuciłeś wszystkie do jednego wora , gdzie można je nazwać syntetykami jak kto woli i jak komu pasuje.:wink:

Opublikowano

Carlos, jest niedziela i radzę Ci odpocząć. Zaczynasz generować problemy, których de facto nie ma.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Witam, mam mały problem, tzn. nie przypilnowałem i mechanik wlał mi zły olej. Silnik 2.0tdi cr caga rok 2009. Zamówiłem liqui-moly toptec 4200 5w-30 który spełnia normę 507 00. Został wlany l-m toptec 4600 5w-30, który spełnia normy502 00, 505 00, 505 01. Na oleju przejechałem dosłownie 30km. Czy na tym oleju można bezpiecznie jeździć czy wymieniać od razu na zalecany? z góry dzięki za odp.

Opublikowano

będzie żył

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...