Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeśli stestowałeś że w b8 najlepiej sprawdza się DEO to miło jest mi Ciebie poinformować że jesteśmy autoryzowanym punktem sprzedaży Amsa;)

Postaram się zaproponować moim klientom ten produkt i zobaczymy jak oni go przyjmą a dokładnie ich silniki.

Jaki interwał wymiany stosujesz w B8? Subaru i ich silniki można traktować jako ciekawostkę z tymi 0W20 olejami ale jak pewnie wiesz jest to spowodowane specyficzną budową silnika który swoje musi się napracować by wyprodukować swoje stadko. Jakkolwiek w Hondach na 0W20 klienci obserwują największą kulturę pracy. Wszystko zależy od konstrukcji silnika do której producent dobiera optymalne smarowanie.

to może lepiej lać motula do samochodów ciężarowych do naszych silników skoro castrol tak doskonale się sprawuje ?

Carlos nie spotkałeś się jeszcze z tym że coś wyglądało doskonale na papierze, a w silniku było conajwyżej średnio?

mnie jakoś oleje do samochodów ciężarowych w autach osobowych średnio przekonują.

Dzik ja już od dawien dawna jeżdżę na oleju do ciężarówek i nie mam zamiaru zmieniać. Co prawda jest to Full syntetyk i nie Castrol. Za dużo już widziałem silników po Castrolu i nawet nie wiem co by musieli wypuścić i tak do tej marki raczej nigdy nie wrócę. Jeżdżę na Amsoilu DEO jeszcze jak go nie było u nas w sprzedaży, tylko prywatny import i jest to ponad dwa lata. Zalewam go do wszystkich moich aut z silnikiem Diesla bez znaczenia czy ma DPF , czy nie. W żadnym aucie nigdy nie było problemów z silnikiem i na tym oleju "do ciężarówek "osiągnąłem najmniejsze zużycie silnika.

Marcin to ,że ktoś może nie podawać poprawnych danych w swoich kartach to szczerze powiem ,że średnio mnie to interesuję, bo jak zapewne wiesz olej po 5 kkm nie ma już kompletnie nic wspolnego z tym co jest przedstawione przez producenta w suchych danych. A czasami ten sam olej musi jeszcze wytrzymać 25kkm do przeglądu , jeśli ktoś serwisuje LL tak jak na zachodzie.

Odnośnie tego ,że coś wyglądało na papierze dobrze a w rzeczywistości nie sprawdzało się tak jak bym chciał to jest to własnie Motul x-cess. Nigdy jeszcze na żadnym oleju nie słyszałem tak długo grających popychaczy po odpaleniu silnika jak właśnie na tym Motulu....

Marcin sprawdź jeszcze co leją w serwisach Mercedesa do Sprinterów 2.2 Cdi,3.0 Cdi , bliźniacze jednostki napędowe występujące w osobówkach, jeśli tak masz za zle stosowanie oleju do ciężarówek w autach osobowych :wink:

---------- Post dopisany at 00:07 ---------- Poprzedni post napisany at 00:01 ----------

mi sie otwiera jak słysze o kazdym 10W-40 w aucie z turbo :facepalm:

Tomek nie widziałeś na prawdę żadnego auta z turbo , które lata na Prawdziwym syntetyku 10W40 / 10W50 , lub jeszcze wyżej. Jest pewna grupa aut dla których są właśnie te oleje i ja w tych autach nie zastosowałbym nigdy oleju 0W20 jaki obecnie zaleca np. Subaru robiąc ukłon ekologom :wink:

Karol to oczywiste że żaden StI na 0W20 nie przejeździ nawet do końca gwarancji. 15W50 w takim silniku sprawdza się optymalnie i ekologom można 0W20 w tyłek włożyć.

Co do danych papierowych i rzeczywistości.

Jakiś czas temu zaopatrywany przez nas serwis Boscha który do aut lał motula wziął na próbę Millersa. W zamian za X-cessa 5W40 - XFS 5W40 i pierwsze kilka aut - szok. Chodzi ładniej od motula. Kilka miesięcy póżniej jak autka miały juź kilka tyś km nakulane to serwisant zadzwonił do mnie że na początku Millers pięknie ale momentalnie się skończył i po 5-6kkm już było zdecydowanie słabiej i jeśli miałby decydować spośród motula i millersa zostałby przy motulu. Wniosek oczywiście nie jest taki że Motul lepszy od millersa tylko każdy samochód to odrębna historia i to co sprawdza się w nowej turbobenzynie niekoniecznie sprawdzi się w podobnym silniku innego producenta.

Marcin i teraz można się zastanowić jaki cel ma producent/konstruktor nakazując stosować olej jak 0W20 , 5W30 np . do Subaru ? Raczej chyba w tym przypadku nie myśli o długowieczności motorowni tylko o dostosowaniu się do coraz to surowszych norm eko , które trzeba spelniać i nie ma żadnego racjonalnego wytłumaczenia dla zastosowania takich olejów. Ochrona silnika schodzi na dalszy plan !!! I teraz pytanie do tych co stawiają normy producenckie ponad wszystko , czy stosować się do zaleceń producenta , czy może zastosować olej nie spełniający wymaganej normy i mieć św spokuj.

Odnośni wyższości Millersa nad Motulem i na odwrót ,żeby dokładnie to ocenić , który olej jest "lepszy" trzeba by pobrać próbki i wysłać do labsa z tego samego auta i po takim samym przebiegu i mniej więcej w takich samych warunkach. Ja już kiedyś testowałem 3 oleje i tak jak napisałem najlepiej u mnie w B8 3.0 TDI wypadł "olej do ciężarówek" :wink:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jeśli stestowałeś że w b8 najlepiej sprawdza się DEO to miło jest mi Ciebie poinformować że jesteśmy autoryzowanym punktem sprzedaży Amsa;)

Postaram się zaproponować moim klientom ten produkt i zobaczymy jak oni go przyjmą a dokładnie ich silniki.

Jaki interwał wymiany stosujesz w B8? Subaru i ich silniki można traktować jako ciekawostkę z tymi 0W20 olejami ale jak pewnie wiesz jest to spowodowane specyficzną budową silnika który swoje musi się napracować by wyprodukować swoje stadko. Jakkolwiek w Hondach na 0W20 klienci obserwują największą kulturę pracy. Wszystko zależy od konstrukcji silnika do której producent dobiera optymalne smarowanie.

Marcin w swoim audi olej zmieniam co 10 kkm. Ogólnie mało nim jeżdzę , więc nie jest to dla mnie jakoś dotkliwe. Przebiegi roczne około 30-35 kkm.

Odnośnie konstrukcji silnika Subaru to raczej wielkich zmian wymuszających stosowania takiego oleju 0W20 nie ma. Zapewne nowoczesne katalizatory raczej tego wymagają , a nie jednostka napędowa. Przy stosowaniu 0W20 producent miał na celu ograniczyć Co2 przez zmiejszenie tarcia - jest to olej lekkobieżny przez co w prosty sposób łatwiej spełnić coraz to surowsze normy EKO. Ochrona silnika jak mówiłem schodzi na dalszy plan. Sam zapewne dobrze wiesz co leją właściciele Subaru do swoich aut po okresie gwarancyjnym :wink: i uwierz w samej konstrukcji silnika nie zmieniło się nic ,żeby lać 0W20. Jeżeli włściciele Hond mówią ,że na oleju 0W20 sprawują się bardzo dobrze to zapewne tak jest, lecz trzeba wziąść po uwagę ,że raczej właściciele Hond i Subaru uzytkują swoje pojazdy troszkę inaczej :wink:

Marcin napisz na PW ile u Ciebie Olej DEO - chodzi o 50 litrów ?

Opublikowano

Witam panowie...

Od razu zaznaczę, że jestem posiadaczem Audi A3 01' w wersji Ambition z silnikiem 1.9TDI 90KM ALH.

Chciałbym się was poradzić jaki olej polecacie na moją 3 wymianę ?

Posiadaczem auta jestem od roku, sprowadziłem go z Niemcowni ;)

Po zakupie wymieniłem olej na Castrol Diesel Magnatec 5W40 (nie wiem jaki był wcześniej).

Na 15 tyś przebiegu zalałem 4L oleju +1L na dolewki.

Aktualnie jeżdżę na Motulu Specific 5W40.

Jaki olej polecacie na kolejną wymianę ? Zostać przy Motulu ?

Nie czyściłem jeszcze silnika środkiem czyszczącym.

Lać coś na przepłukanie ?

Opublikowano

Kolego. Zalewaj plukanke i zwykły 505.00. Ty nie masz PD więc po co Specyfic. Zalej Millers XFS lub Motul x-cess lub Amsoil DEO, wszystko 5w40.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano

Więc na trzecią wymianę brać Motul X-Cess 5W40 i trzymać się do końca silnika, lub mojego :) ?

Płukaneczke stosować za każdym razem, czy co drugą wymianę ?

Jakaś dokładnie do mojego silnika ?

Wziąłem Specifica bo ma aprobatę VW a ponadto ma mniej siarczanów w sobie...

Opublikowano

A po co ci mniej siarczanów?

Wysłane z prodiża.

Opublikowano
Więc na trzecią wymianę brać Motul X-Cess 5W40 i trzymać się do końca silnika, lub mojego :) ?

Płukaneczke stosować za każdym razem, czy co drugą wymianę ?

Jakaś dokładnie do mojego silnika ?

Wziąłem Specifica bo ma aprobatę VW a ponadto ma mniej siarczanów w sobie...

Pierwszego zdania se trzymaj "do końca silnika, lub mojego" Motul X-Cess 5W40

Płukankę się stosuje tylko jak się zmienia między olejami o róznych lepkościach. Teraz zastosuj i potem nie trzeba.

Opublikowano

Mam pytanko...

Czy mogę np. na oleju Liqui Moli TOP TEC 4100 5W-40 przejeździć np. 20tyś km

Producent oleju podaje wymianę co 30tyś km.

Płukaneczka to jakaś specjalna ?

Opublikowano

wymiana max co 12000km

powyżej tej wartości własności oleju drastycznie spadają

a płukanka.... jak kto woli

Opublikowano

Może się zapytam jeszcze w ten sposób, który z zalecanych oleji będzie lepszy w czasie letnim a który w czasie zimowym ?

Millers XFS lub Motul x-cess lub Amsoil DEO

Filtr Mann lub Knecht ?

Płukaneczka jakaś dokładna czy obojętnie ?

Opublikowano

W czasie zimowym lepszy będzie 0w40 z Millersa lub Motula.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano

Witam

Jaki będzie najlepszy olej do mojej A4 B6 AVF z 2004r. ??

Dodam, że kupując autko w kwietniu był zalany Castrol Edge 5W40 wiec nie wiem zlać tym samym czy może jakiś Motul ??

Dzięki z góry za pomoc

Opublikowano

Coś z norma 505.01. Może być Motul specyfic, a może być Ams AFL.

Wysłane z prodiża.

Opublikowano

:facepalm:Przeraża mnie to że wiekszość osób która pyta w tym watku jaki zalać olej wcześniej miało zalany Castrol. Pytanie czemu mnie to nie dziwi?

Najgorsze jest to że ludzie pytają ciagle o to samo ale z drugiej strony chociarz to wyjdzie na dobre dla silnika :whistling:

Opublikowano

Ale wie kolega...

Lepiej chyba jak ktoś jeździ na Castrolu i wymienia go max co 15 tyś km, niż ktoś kto jeździ na Motulu i wymienia go raz na rok pomimo że rocznie robi 30tyś km.

Opublikowano
Ale wie kolega...

Lepiej chyba jak ktoś jeździ na Castrolu i wymienia go max co 15 tyś km, niż ktoś kto jeździ na Motulu i wymienia go raz na rok pomimo że rocznie robi 30tyś km.

Tu też się zgodzę choc na Castrolu nie odwazyłbym się 15tys przejechać tylko max 10tys :wink:

Opublikowano

Koledzy doradźcie jeszcze których olej z poniższych do Audi A4 B6 z 2004r. silnik AVF :

- Motul 8100 X-clean xclean 5W40

- Motul 8100 X-clean xclean+ 5W30

- Motul Specyfic 505.01 5W40

??

Opublikowano

specyfic

Wysłane z prodiża.

Opublikowano

do 1z nie ryzykował bym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...