Tommy Gun Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Byłem ostatnio w Niemczech po auto. Na większości stacji dostępny był Liqui Moly oraz Shell. Cena Shella była większa i pytanie czy ktoś z was jeździł na tym oleju. Głównie chodzi mi o Shell Helix Diesel Ultra 5w40. Faktycznie jest to pełny syntetyk czy tylko kolejny chwyt marketingowy ??
Wostok Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Panowie, nie rozumiem za bardzo strzępienia się na olej 10w40 Motula, Millersa czy LM dla aut z turbinką. Przecież wyraźnie przy opisach producentów tych olejów jest informacja ze ten olej nadaje się do silników turbodoładowanych i z tego co pamiętam przy starych dieslach od nowości lany był 10w40 i przejeździły one setki tysięcy kilometrów bezproblemowo.
NYNA Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Panowie, nie rozumiem za bardzo strzępienia się na olej 10w40 Motula, Millersa czy LM dla aut z turbinką. Przecież wyraźnie przy opisach producentów tych olejów jest informacja ze ten olej nadaje się do silników turbodoładowanych i z tego co pamiętam przy starych dieslach od nowości lany był 10w40 i przejeździły one setki tysięcy kilometrów bezproblemowo. I to oznacza że nie można lać czegoś lepszego skoro jest dostępne i kosztuje niewiele więcej?
Wostok Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Oczywiście ze jeśli to możliwe i jeśli ktoś chce może zawsze użyć lepszego specyfiku - tylko wg mnie i tego co piszą producenci 10w40 dobrej firmy posiada wystarczające właściwości dla silników doładowanych diesla - a to że zawsze może być lepiej to już zupełnie inna sprawa i indywidualne podejście każdego użytkownika
NYNA Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Jak to mówią "Jak kto dba, tak ma." Do starych 1.9 TDI można i 15W40 lać i też przejeżdzają na nim setki tysięcy km.
endriuu Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Oczywiście ze jeśli to możliwe i jeśli ktoś chce może zawsze użyć lepszego specyfiku - tylko wg mnie i tego co piszą producenci 10w40 dobrej firmy posiada wystarczające właściwości dla silników doładowanych diesla - a to że zawsze może być lepiej to już zupełnie inna sprawa i indywidualne podejście każdego użytkownika W polsyntetyku jest tylko 25% syntetyka, reszta to minerał. Wyobraź sobie temp ujemna i płynięcie takiego oleju do węzłów tarcia. A 70% zużycia silnika następuje podczas zimnego rozruchu. Po rozgrzaniu nie ma już większego znaczenia. Minerał po prostu traci szybko właściwości smarne. Po 5 tys. trzeba zmieniać. Wysłane z prodiża.
Dev Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Panowie, nie rozumiem za bardzo strzępienia się na olej 10w40 Motula, Millersa czy LM dla aut z turbinką. Przecież wyraźnie przy opisach producentów tych olejów jest informacja ze ten olej nadaje się do silników turbodoładowanych i z tego co pamiętam przy starych dieslach od nowości lany był 10w40 i przejeździły one setki tysięcy kilometrów bezproblemowo. Kolego, jak dla mnie i całej reszty forum to mozesz wlac nawet "Kujawski" jest nam to wszystko jedno olej o wyzszych parametrach szybciej dociera do wszelkich zakamarków silnika podczas zimnego rozruchu pomijam juz tutaj fakt pracy silnika i oleju przy wysokich obrotach i obciążeniach gdy producenci aut "wypuszczali" swoje auta z fabryki oleje nie miały parametrów takich jak teraz a i technologia wytwarzania olei byla na innym poziomie, kolejna sprawa to tuning silników i aut jak już ktoś napisał że mozna do starego tdi wlac 15W-40, oczywiście ze mozna, tylko po co ? minusy stosowania olei mineralnych czy semisyntetycznych sa nazbyt oczywiste i wielokrotnie opisywane na tym forum, wiec nie ma co siac zametu z 10w-40, nie ma najmniejszego sensu proponuję abys zapoznał sie głebiej z tym tematem i sam zobaczysz, że stosowanie olei syntetycznych to same plusy których nie będę tutaj wymieniał a po lekturze sam juz beziesz wiedział co z czym i jak sie je
Duch^ Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Ja zalewam do silników Liqui Moly top tec 4100 5w-40 oczywiście ze sklepu z żadnych allegro. Wydaję mi się że to olej najlepszy na jakim jeździłem A jeżeli chodzi o dobre wyciszenie silnika polecam 20 w 40 jak do starych zajechanych ciągników pomyśleć że klienci sobie takie oleje życzyli do ciężarowych eheh
Dev Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 olejem 20W-40 nie wyciszysz silnika, zapomnij
trepek Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Panowie, nie rozumiem za bardzo strzępienia się na olej 10w40 Motula, Millersa czy LM dla aut z turbinką. Przecież wyraźnie przy opisach producentów tych olejów jest informacja ze ten olej nadaje się do silników turbodoładowanych i z tego co pamiętam przy starych dieslach od nowości lany był 10w40 i przejeździły one setki tysięcy kilometrów bezproblemowo. Zobacz łożyskowanie turbiny w Garrett T2 a T15. T15 to nie dość, że pchełka mała to jeszcze łożysko mniejsze a pompować musi tyle samo powietrza (turbiny stosowane w 1Z). A pomyśl, że w T2 sprzed 1987r łożyskowanie było jeszcze większe a wałek łączący wirniki gruby jak palec. Stąd stare turbiny mogły pracować na kujawskim z biedronki:wink:
pastaldo Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Panowie, nie rozumiem za bardzo strzępienia się na olej 10w40 Motula, Millersa czy LM dla aut z turbinką. Przecież wyraźnie przy opisach producentów tych olejów jest informacja ze ten olej nadaje się do silników turbodoładowanych i z tego co pamiętam przy starych dieslach od nowości lany był 10w40 i przejeździły one setki tysięcy kilometrów bezproblemowo. Zobacz łożyskowanie turbiny w Garrett T2 a T15. T15 to nie dość, że pchełka mała to jeszcze łożysko mniejsze a pompować musi tyle samo powietrza (turbiny stosowane w 1Z). A pomyśl, że w T2 sprzed 1987r łożyskowanie było jeszcze większe a wałek łączący wirniki gruby jak palec. Stąd stare turbiny mogły pracować na kujawskim z biedronki:wink: No i niestety wytrzymałość poszła w diabły Ale za to lżejszy wirnik to dużo szybsza reakcja i szybciej osiąga max doładowanie
Nitram Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Byłem ostatnio w Niemczech po auto. Na większości stacji dostępny był Liqui Moly oraz Shell. Cena Shella była większa i pytanie czy ktoś z was jeździł na tym oleju.Głównie chodzi mi o Shell Helix Diesel Ultra 5w40. Faktycznie jest to pełny syntetyk czy tylko kolejny chwyt marketingowy ?? Audi w UK zalewa 2 oleje Quantum i Shell, wlasnie jestem po wymianie na Shell-a a dokladnie na takiego: A tutaj tylna nalepka: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting Jest to specjalny produkt przeznaczony tylko dla samochodow z grupy VAG, podobnie jak Motul Specific...
cabanmat Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Shell ma jedną fabrykę czy są rozsiane po całym świecie? Ten który kolega ma w ręku jakiej jest produkcji? Made in...? ---------- Post dopisany at 12:10 ---------- Poprzedni post napisany at 12:05 ---------- Ostatnio jestem w Tesco, patrze a tu jeden litr oleju Castrol Diesel Magnatec 5W40 kosztuje 54 zł z groszami, żeby było śmieszniej taką samą cenę miał Castrol Edge 5W40... Bańka 4L to już w ogóle lata po 200zł... Jakaś pomyłka czy wy też macie taki cennik w waszych Tesco? I tak dobrze, że Tesco ma jakiś markowy olej, Kaufland ma tylko oleje marki Kaufland ;-) Ma to swoje zalety, ktoś jest w trasie, ma mało oleju, jeszt godzina 23:30, zajeżdża pod Tesco i kupuje litra na delewke
Tommy Gun Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Castrol Edge 5w40 potrafi zejść do 140 zł za bańkę 4l. Widać jaki to olej...
cabanmat Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Ja kupowałem pod koniec marca 2012 w pobliskim sklepie motoryzacyjnym olej Castrol Diesel Magnatec 5W40 4L to płaciłem równe 120zł. Poźniej pod koniec września 2012, kupiłem u kolegi dzik Motula Specific 5W40 5L za 145zł+wysyłka. Ale panowie 55 zł za 1L Castrola?! Tyle to kosztuje 1L Motula 5W40 u mnie na miejscu u autoryzowanego importera Motul.
Krzysiek238 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 witam panowie ja za dam to samo pytanie jaki olej ?jezdze moja a4 z silnikiemAVG jedze juz nia 3 rok cały czas na 10w40 takim był za lany juz w niemcowni z takim były metki z wymiany nawet na dolewke w bagazniku oczywiscie castrol ale jak obserwóje ten olej to sie zastanawiam co sie dzieje jak zawsze starczał litr od wymiany do wymiany to teraz 1,5 poszło a do wyminany jeszcz5 tys u brata w passacie tak samo tylko on na fulsyntetyku jezdzi tez dolewa i klnie, w firmie tez jedna wymiana ok bez dolewki dróga wymina 2 litry dolewki. plecie jakis sensowny olej? nie wiem czy płokac i na 5 w przejsc obawiam sie o granie zaworami na zimnym bo juz teraz mnie to troche drazni
Dev Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Matko Boska !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :facepalm::facepalm::facepalm: W niniejszym wątku znajdziecie wszystkie informacje jakie oleje stosować do silników TDIUWAGA !!! Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy: 505.01 lub 506.01 lub 507.00 Sprawdzone, godne polecenia oleje to:MOTUL SPECIFIC VW 505.01 bdb wlasnosci smarne (szczególnie w temperaturze roboczej) i ochronne silnika, niska cena, MOTUL SPECIFIC VW 506.01 bdb. ale drogi MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01 MOTUL SPECIFIC VW 507.00 Millers Oils XF Longlife 5w30 507.00 Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00 sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok. wg niektótych źródeł nie jest full syntetykiem Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD oraz CR -BRB, BRC, BPW, BRE(z DPF), BRD, BVA, CAHA, CAGA, itp) oraz 6-cio cylindrowych (BPP,BSG, oraz silniki ASB i BKN w wersji z DPF i nowsze z A4 B8), wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00Sprawdzone, godne polecenia oleje to:MOTUL SPECIFIC VW 507.00 MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 aktualnie brak dostępnej karty charakterystyki ale z danych katalogu PL Motul zapowiada się ciekawiej niż SPECIFIC 507.00 Millers Oils XF Longlife 5w30 507.00 Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00 wg niektótych źródeł nie jest full syntetykiem Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00Sprawdzone, godne polecenia oleje to:MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowych Millers Oils XFS 0W40 Millers Oils XFD 5w40 UWAGA ! Ze względu na sporą ilość podróbek oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na oleju oraz filtrach się nie oszczędza Oleje należy ze względu na trwałość silnika i turbosprężarki, wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km (najkorzystniej co max 10.ooo km) lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny, walkow rozrzadu, itp. oleje syntetyczne można stosować bez względu na przebieg pojazdu, bez względu jakim oleju silnik eksploatowany był wcześniej, bez ryzyka rozszczelnień czy tez uszkodzenia silnika. Jeżeli po wymianie na syntetyk silnik się rozszczelnił, tzn., że po wymianie na nie syntetyk ale zgodny z wymaganą norma, rozszczelnił by się tak samo, bez pomocy syntetyka. nie ma przeciwskazań do zmiany na olej innego producenta, niż był stosowany do tej pory, istotne sa opisane powyżej normy olejów oleje 10W40 czy 15W40 pogarszają warunki pracy turbiny, szczególnie w warunkach zimowych - niektóre w temperaturze -30C zaczynają zmieniać stan skupienia na stały dla dociekliwych - kliknij - charakterystyki porównawcze wybranych olejów zebrane na podstawie doświadczeń kolegów oraz własnych - Musashi
Krzysiek238 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 no tak kolego dziekuje ci widziałem to i przeczytałem bardziej chodziło mi o osobite odczucia,bo co gdy ten wspaniały motul wypłucze mi nagar a on uniemozliwi przepływ oleju?
Blachu Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 no tak kolego dziekuje ci widziałem to i przeczytałembardziej chodziło mi o osobite odczucia,bo co gdy ten wspaniały motul wypłucze mi nagar a on uniemozliwi przepływ oleju? Zalej płukankę, następnie pełen syntetyk (np. motul).
cabanmat Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Moim zdaniem najlepiej jakbyś zostawił auto na noc z otwartą miską żeby wszystko dobrze ściekło, żeby później płukanka nie ganiała z nowym olejem. ---------- Post dopisany at 20:43 ---------- Poprzedni post napisany at 20:41 ---------- Silnik TDI powinien jeździć na pełnym syntetyku, jeżeli auto zaczyna pić olej to pomocy szukajmy u mechanika (uszczelniacze, przepuszczająca turbosprężarka, inne wycieki), a nie stosując olej półsyntetyczny 10W40.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się