tomasz102 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Nie to żebym go polecał jako numer jeden, po prostu z X-Clena i Specifica wybrałbym Specifica. Ja u Siebie jeździłem jedną wymianę na Specificu, później przeszedłem na X-Cessa i się tego trzymam Do worka rozważań można dorzucić jeszcze oliwy marki Valvoline. Jakbyś miał motor TDI na pompie wtryskowej z normą 505 to mógłbyś brać LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH. Bardzo polecają tą oliwę http://galonoleje.pl/sklep/109-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5l.html Ale nie wiem co lepsze... czy full syntetyk od Motula czy technologia syntetyczna od Liqui Moly. Bo nie widzę full syntetyków od LIQUI MOLY z normą dla pompo-wtrysków PD 505.01 Może inni userzy coś podpowiedzą..np. Dev Olej, który podałeś jest w PEŁNI SYNTETYCZNY. LIQUI MOLY w przeciwności do firm takich jak CASTROL nie podaje na opakowaniach błędnej informacji. Trzeba wystarczy umieć czytać i jest tam jasno napisane, że albo technologia syntetyczna, ale pełny syntetyk. Kolejny olej, który będę wlewał do swojego samochodu to będzie właśnie ten, który podałeś, tylko, że w wersji diesel. Motul bardzo szybko traci swoje właściwości i po kilku tys KM silnik chodzi jak sieczkarnia. To nie jest moja tylko opinia, a też innych użytkowników. Oczywiście nikomu nie zabraniam korzystania z tego oleju i każdy może mieć swoje zdanie. Olej Motul XCESS 8100 mam właśnie z galonoleje, gdzie był polecany on na tym forum.
POWER-KRIS Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Myślę to samo o Motulu, ale lepiej nie drażnić ludzi. [emoji12] Po roku używania nigdy więcej.
tomasz102 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lmkoQz4J8jU Karta produktu mówi co innego a praktyka też swoje. Ruscy mają trudny klimat i zobaczcie sobie porównanie olejów. Motul XCESS 8100 wcale nie wypad tak dobrze. Edytowane 22 Września 2014 przez tomasz102
POWER-KRIS Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Właśnie zawsze powtarzam ze u nas na Suwalszczyźnie Motul to dziadostwo bo ich 5 to jak LM 15 na mrozie. [emoji12]
keepper45 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Sprinter 2,9 TD, 1996 rok, bez dpf-u na pompie, Jaki olej? Edytowane 22 Września 2014 przez keepper45
tomasz102 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Sprinter 2,9 TD, 1996 rok, bez dpf-u na pompie, Jaki olej? MILLERS TRIDENT 5W40 TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W40 VALVOLINE SYNPOWER 5W40 Nic droższego tutaj nie ma sensu lać. Silnik nie jest jakoś specjalnie wysilony, od biedy nawet półsyntetyk się nada.
cabanmat Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Hmm może bym coś innego spróbował... mam tylko doświadczenie jedną wymianę z Castrolem pozostałe z Motulem... Co można jeszcze sensownego zalać do VP-ka ? Oczywiście w tej półce cenowej... LM za 200zł 5L to już za drogi gips do mojej idiotoodpornej 90-tki http://www.petrostar.pl/oleje/oleje_samochodowe/valvoline/maxlife/synthetic/valvoline_maxlife_synthetic_5w40_4l,p1780137382 Edytowane 22 Września 2014 przez cabanmat
tomasz102 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 To co dałeś też będzie dobre. Ten silnik nie ma jakiś specjalnych wymagań. Castrola akurat odradzam, ponieważ mają tylko technologię syntetyczną (a ukrywają się z tym). Przykładowo seria Castrola na niemiecki rynek ma jasno napisane, że została użyta tylko technologia syntetyczna. Brałem to pod uwagę, że nie będziesz chciał lać oliwy z górnej półki, dlatego wymieniłem te z nieco niższej i też wystarczające do tego silnika.
Andrzej07 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Panowie pytanie na szybko potrzebuje zamówić do 18 dzis olej do mojej a4 05 rok 1.9 tdi bez PDF-a i nie wiem jaki bedzie dobry , myśle cos o tych: * MOTUL SPECIFIC VW 505.01 * MOTUL SPECIFIC VW 506.01 czy polecacie coś innego? Już przepraszam że pytam ale siedzę w pracy na telefonie i nie bardzo mam jak poczytać a olej potrzebuje na "wczoraj" pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Edytowane 22 Września 2014 przez Andrzej07
mycha1236 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Nie to żebym go polecał jako numer jeden, po prostu z X-Clena i Specifica wybrałbym Specifica. Ja u Siebie jeździłem jedną wymianę na Specificu, później przeszedłem na X-Cessa i się tego trzymam Do worka rozważań można dorzucić jeszcze oliwy marki Valvoline. Jakbyś miał motor TDI na pompie wtryskowej z normą 505 to mógłbyś brać LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH. Bardzo polecają tą oliwę http://galonoleje.pl/sklep/109-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5l.html Ale nie wiem co lepsze... czy full syntetyk od Motula czy technologia syntetyczna od Liqui Moly. Bo nie widzę full syntetyków od LIQUI MOLY z normą dla pompo-wtrysków PD 505.01 Może inni userzy coś podpowiedzą..np. Dev Olej, który podałeś jest w PEŁNI SYNTETYCZNY. LIQUI MOLY w przeciwności do firm takich jak CASTROL nie podaje na opakowaniach błędnej informacji. Trzeba wystarczy umieć czytać i jest tam jasno napisane, że albo technologia syntetyczna, ale pełny syntetyk. Kolejny olej, który będę wlewał do swojego samochodu to będzie właśnie ten, który podałeś, tylko, że w wersji diesel. Motul bardzo szybko traci swoje właściwości i po kilku tys KM silnik chodzi jak sieczkarnia. To nie jest moja tylko opinia, a też innych użytkowników. Oczywiście nikomu nie zabraniam korzystania z tego oleju i każdy może mieć swoje zdanie. Olej Motul XCESS 8100 mam właśnie z galonoleje, gdzie był polecany on na tym forum. W takim razie czy LM posiada w ofercie olej w pełni syntetyczny z norma dla PD 505.01 ?
cabanmat Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Właśnie w tym problem że chyba nie
mycha1236 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Takze wychwalanie go w tym przypadku przy wymaganej normie 505.01 mija sie z celem bo cudow w LM z technologia syntetyczna w porownaniu do motula nie ma
tomasz102 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Dlatego nikt go w przypadku pompków i DPF nie wychwala. Ten fioletowy LM jest W PEŁNI SYNTETYCZNY. Zgadzam się, że LM ma kiepską ofertę jeżeli chodzi o nowsze silniki. W ofercie Motula jest sporo różnej oliwy tak że każdy znajdzie coś dla siebie. Wszystko zależy jaki kto ma silnik, w jakim klimacie jeździ, jak długie trasy robi, jaki ma styl jazdy i najważniejsze co producent zaleca. Dopiero wtedy tak naprawdę można dobrać właściwy olej. Moje zdanie jest takie, że Motul nie jest najlepszej jakości - kilka postów wcześniej dałem nawet filmik co się dzieje z XCESS'em podczas niskich temperatur (karta produktu ubarwia ten olej). Jeżeli chodzi o zwykłego/modowanego turbodoładowanego diesla na pompie wtryskowej to LM będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Sam miałem styczność z XCESS 8100 dlatego oceniam go. Edytowane 22 Września 2014 przez tomasz102
Dev Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) A Twoja ocena jak widze jest oparta na rosyjskim doswiadczeniu. Sam jezdze na LMie SHT i uwazam ze Motulowi niczego nie brakuje. Edytowane 22 Września 2014 przez Dev
tomasz102 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Mogę sam dokonać takiego testu. Może nie będę miał tyle oliwy co tam, ale z 3 rodzaje znajdę. W tym będzie Motul. Zrobię tutaj konfrontacje: LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL vs Motul XCESS 8100 vs pewnie jakiś Castrol Poddam działaniu niskiej temperatury te dwa, albo i nawet trzy oleje i zobaczymy, który lepiej wypadnie. Do tego postaram się załatwić jakiegoś Castrola z normą 5W40, żeby było ciekawiej. Opieram się także na własnej wiedzy oraz opinii doświadczonych użytkowników z tego forum. Tutaj ciężko zmienić zdanie niektórych osób na temat Motula. Może warto byłoby założyć osobny temat o nazwie "Jaki motul do mojego TDI ?" Edytowane 22 Września 2014 przez tomasz102
cabanmat Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 No dobra ale co ma punkt płynięcia do ogólnej jakości oliwy
Dev Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Tomasz 102 popada w skrajności. Xcess jest do normalnych warunkow klimatycznych i w zupełności wystarczy. Tam gdzie temperatury sa niskue można zapodac 0W-30 lub 0W-40
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się