Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jeżdze Audi A4 B6 1,9 TDI 131 KM i musze dolac oleju. Auto z Niemiec ściągane więc jakis nieznany mi olej był lany. Wyczytałem na wywieszce oznaczenie 507 00, więc myśle, że wystarczy że ta norma jest zgodna i bedzie ok?! Nie znam tych oznaczeń silnika typu AWX, AVF, AVB, AJM, BKE. Gdzie to oznaczenie znajde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Od niedawna jeżdze Audi A4 B6 1,9 TDI 131 KM i musze dolac oleju. Auto z Niemiec ściągane więc jakis nieznany mi olej był lany. Wyczytałem na wywieszce oznaczenie 507 00, więc myśle, że wystarczy że ta norma jest zgodna i bedzie ok?! Nie znam tych oznaczeń silnika typu AWX, AVF, AVB, AJM, BKE. Gdzie to oznaczenie znajde?

na bloku silnika lub w książce serwisowej. jak rozkodujesz VIN tez sie pojawi. ty musisz lac oleje spelniajace normę 505.01 lub 506.01 lub 507.00.

MOTUL SPECIFIC VW 505.01

SPECIFIC VW 506.01

SPECIFIC VW 507.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy można zmieszać olej Castrol Magnatec Diesel 10W40 z Motulem 6100 10W40?

jak najbardziej można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie mój AFN ma obecnie 220 tysi a tak naprawdę to nikt tego nie wie, ostatnio musiałem dolać 1L na 10 kkm oleju, obecnie śmigam na Catrolu 10W40 ale coraz częściej słychać rano popychacze i zastanawiam się czy warto przejść na Motula 8100 czy może dać sobie spokój i zalać Motula 6100??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt, ale będzie na zaś :naughty:

a czemu kcesz 6100 lac. lej 8100 i nawet sie nie zastanawiaj. nic sie nie rozszczelni.

koledzy mam pytanie mój AFN ma obecnie 220 tysi a tak naprawdę to nikt tego nie wie, ostatnio musiałem dolać 1L na 10 kkm oleju, obecnie śmigam na Catrolu 10W40 ale coraz częściej słychać rano popychacze i zastanawiam się czy warto przejść na Motula 8100 czy może dać sobie spokój i zalać Motula 6100??

Lej 8100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zacznie brac wiecej. syntetyk w temp. optymalnej pracy silnika jest duzo gestszy niz mineral (a baza mineralna w połsyntetyku to 70-80%). mineral w temp 100C jest rzadki jak siki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ostatnie pytanko : jak to jest z tym płukaniem silnika przed zmianą na inny olej, opłaci się kupować te specyfiki??? dużo o tym czytałem na forum ale jakoś nie dopatrzyłem się jednoznacznej odpowiedzi, duże rozbieżności ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiesz co było zalane to zrob płukankę. jak lejesz dobry olej taki jak Motul - nie musisz robic zadnych plukanek. olej ma wszystkie dodatki w sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej lałem castrola jak już wspomniałem czyli jasne jest że płukanki nie robię,dzięki serdeczne za rozwianie moich wątpliwości,mam taż nadzieję że wymiana oliwy na full da same pozytywne efekty :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy można zmieszać olej Castrol Magnatec Diesel 10W40 z Motulem 6100 10W40?

gratuluje wyboru oleju :cool1:[br]Dopisany: 18 Listopad 2009, 12:56_________________________________________________

koledzy mam pytanie mój AFN ma obecnie 220 tysi a tak naprawdę to nikt tego nie wie, ostatnio musiałem dolać 1L na 10 kkm oleju, obecnie śmigam na Catrolu 10W40 ale coraz częściej słychać rano popychacze i zastanawiam się czy warto przejść na Motula 8100 czy może dać sobie spokój i zalać Motula 6100??

lej 8100, zadnych polsyntetycznych wynalazkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam troszke wiekszy problem z olejem. Otóż nie wiem jaki mam zalany :( Nie ma żadnej karteczki od nośnie oleju. Własciciela sie nie zapytam bo auto z zagranicy. Co zrobić? zalać syntetyka? Dodam ze mam juz sporo nalatane bo 290 000 km. Pomoże ktoś? Widziałem w ofercie Castrol GTX High Mileage 15w-40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś parę postów wyżej tam masz gotowe odpowiedzi.

Castrol GTX High Mileage 15w-40
:thumbdown: nawet się nie wygłupiaj

Lej śmiało pełny syntetyk, od lepszego oleju jeszcze się nikomu nie pogorszyło a odwrotnie owszem.

3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...