Labiel Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Test dolnej rozpórki - 26.04.2010 Przeglądając kiedyś forum Passata w poszukiwaniu informacji o górnych rozporkach kielichów natknąłem się na wzmianki o dolnej rozpórce montowanej pomiędzy tylnymi końcami sanek (ponoć były takie nawet ori). Opinie były róże (oczywiście sceptycznie wypowiadali się ci co tego nigdy nie mieli) Ponieważ wykonanie górnej rozpórki jest dosyć czasochłonne (a czasu mam niewielu) postanowiłem wykonać przynajmniej prowizoryczną dolną rozpórkę. Niby całe sanki są dość solidne i nie powinny pracować - a jednak jest inaczej. Różnica między postawionym na kołach autem a podniesionym przodem wynosiła 1,5mm. Czyli dół pracuje. Dodatkowe podczas pierwszego pośpiesznego montażu dałem zwykłą nakrętkę którą niechcąca przekręciłem. A że kobieta mnie już opiep... Znaczy się dawała mi do zrozumienia że już dawno powinienem być u niej, to nie poprawiłem tego. Po kilku dniach pojawiły się jakieś stuki w przednim zawieszeniu. Myślałem że któraś z tulei :-/ Na szybko wszedłem kiedyś do kanału i sprawdziłem co nie co. Wszystkie wahacze i tuleje wyglądały ok. Szarpałem też za tą rozpórkę i niby siedziała sztywno więc olałem to. Stuki z dnia na dzień były mocniejsze, szczególnie podczas gwałtownego ruszania. W końcu doszedłem do tego że to jednak rozpórka stukała - czyli kolejny dowód na to że dół jednak pracuje. Po wymianie tej zwykłej śruby na twardą stuki ustały. Co do samej wersji testowej to wygląda to tak: No i kwestia najważniejsza - czyli czy to coś daje. Powiem tak - różnice widziałem zaraz po zamontowaniu. Ciężko mi to jakoś opisać, ale jest różnica w pracy zawieszenia i to na pewno na plus. Samochód prowadzi się jakoś inaczej, szczególnie na dziurach - tak jak by lepiej je znosił. Rozpórkę montowałem w pośpiechu, ale teraz już wiem że raczej już zostanie. Trzeba będzie ją oczywiście dopracować ale to za jakiś czas. No i wersja raczej ostateczna która już u mnie zagości na stałe.
bin85 Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 Witam, potwierdzam jest to montowane fabrycznie bo mam tą rozpórkę u siebie.
aju Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 ja też mam coś takiego tylko bardziej w kwadrat i czarne
wojciu0308 Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 jaka grubosc masz tej rury? chodzi mi o grubosc scianek.
bin85 Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 Jest to profil mniej więcej o przekroju jak na rysunku, na końcach oczywiście całkowicie spłaszczony myślę że grubość ścianki ok.3mm
PiterA4 Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 moje pytanko brzmi niepowinna ta rozporka byc przykrecona do budy a nie do poduszek bodajrze co widze po fotkach bo z reguly rozporka usztywnia elementy karoseri niemam racji?????
Labiel Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 Piotrek, może i tak. Ale fabryka montowała ją właśnie w tym miejscu. Nawet gdyby rozpórka była do karoserii to sanki w dalszym ciągu by pracowały.
dobis1 Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Bardzo ciekawe, u mnie tego nie mam lecz napewno po przeczytaniu będzie tymbardziej że można to wykonać we własnym zakresie Pozdro
PiterA4 Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 no to zmienia postac zeczy jezeli fabryka tam montuje to jej nie poprawiajmy
Przemek TDI Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Jutro mogę wam foty pokazać takiej rozpurki bo będę miał aparat przy wymianie oleju pomiędzy kielichami koło akumulatora też przynajmniej mam fabrycznie takiego płaksowanika z 6mm grubości ma..
Labiel Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 Jutro mogę wam foty pokazać takiej rozpurki bo będę miał aparat przy wymianie oleju pomiędzy kielichami koło akumulatora też przynajmniej mam fabrycznie takiego płaksowanika z 6mm grubości ma.. To na foty czekam. A o tej fabrycznej rozpórce górnych kielichów to też czytałem. Mogłoby się wydawać że nie jest potrzebna bo kielichy połączone są grodzią a fabryka jednak i tam dawała rozpórkę. Na forum passata kiedyś o tym czytałem. Ponoć w A4 szły one wykonane z aluminium (za pewno jakiś odpowiedni stop) a w passatach szły metalowe - wiadomo tańsze :gwizdanie:
_Solar_ Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Przemek TDI jak mozesz to wrzuc foto i jak mozesz to zmierz ile ten płaskownik ma długości
Kuba A4 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 możesz podać jaki masz wymiar między otworami i jakie są otwory (ile mm), rurka 3/4 cala spłaszczona na końcu chyba powinna być ok co? mam palenisko więc końce mogę sklepać. czekam na odpowiedź. pozdro
Labiel Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 No niestety w tym momencie wymiarów ci nie podam bo nigdzie ich nie zapisywał a chwilowo z powodu wielkiego burdelu w garażu nie mam dostępu do kanału żeby to zmierzyć.
Labiel Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2010 czym to skrecałes? Śrubami :tongue4:Oczywiście tymi "twardymi" czyli 8.6 czy jakoś tak.
Kuba A4 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 śruby twarde czyli 10.8, dziś patrzałem pod mojego AFNa i przez moją podłogę silnika nic nie widać muszę ją ściagnąć i wtedy luknąć!!
Labiel Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 śruby twarde czyli 10.8 Albo i może 10.8 to było :mysli:W każdym bądź razie nie miękkie - nie dałby rady.
wrc Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Kolego mógłbyś napisać ile mniej więcej tego profilu jest potrzebne (jaka długość). Może pamiętasz bez wskakiwania do kanału
Labiel Opublikowano 3 Września 2010 Autor Opublikowano 3 Września 2010 Między 70 a 90 cm. Mam gdzieś w garażu rurkę która była ciut za krótka. Jak ją znajdę to podam dokładne wymiary.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się