Walker Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Jak ktoś by mi mógł podrzucić numer katalogowy i może fachową nazwe - chyba to jest elektrozawór od ekologii - jakoś tak nazwał to mój mechanik. Wchodzi do niego jedna rurka, wychodzi druga, podłączona jest wtyczka i robi cały czas klik klik klik - tego akurat nie powinien robić. W ASO kosztuje ponad 300,00 PLN. W komoże silnika jest umieszczony blisko filtra powietrza, na rurze dolotowej w takim gumowym kołnierzu.
ilo Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Też jestem bardzo ciekawy co to jest w moim przypadku to raz jest cisza a raz to nie klika tylko stuka głośno
szogun0 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Elektrozawór pochłaniacza par paliwa (filtra z węglem aktywnym), jeśli nie działa prawidłowo można go wymienić na inny, jego zadaniem jest tylko zamykanie i otwieranie, więc jeśli cewka elektrozaworu będzie miała podobną wartość rezystancji można zamieniać. Tak jest w przypadku zaworków na 2 piny.
ilo Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Elektrozawór pochłaniacza par paliwa (filtra z węglem aktywnym), jeśli nie działa prawidłowo można go wymienić na inny, jego zadaniem jest tylko zamykanie i otwieranie, więc jeśli cewka elektrozaworu będzie miała podobną wartość rezystancji można zamieniać. Tak jest w przypadku zaworków na 2 piny. To znaczy jak pyka cały czas to otwiera sie i zamyka tak często czy to normalne
Walker Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2007 no i gdzie to znalezc, bo 300 za to nie wydam :/
cobradd Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 szukajac "dziwnych" odgłosów w silniku moją uwagę zwrócił dzisiaj tyrkaczący tenże właśnie zawór, wynalazłem w mądrej książce, że nazywa się on "zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym" (strona 105) czy powinien on tak głośno tyrkotać?? przysłuc**jąc się mu w pewnej chwili zwiększył on częstotliwośc tego tyrkotania bez zwiększania obrotów silnika. Czy trzeba go wymieniać i czym grozi uszkodzenie takiego zaworu jeśli wogóle czymś grozi. Dodatkowo po trasie 100 km zaczął jak głupi klekotać jeden z zaworów a z ukłądu wydechowego też się wydostaje jakiś dziwny dzwięk, nie wiem czy się przenosi to klekotanie czy jeszce coś innego. Byłem zmęczony to zostawiłem auto na parkingu i jutro do niego zaglądne w pierwszej kolejności olej sprawdze. Czy mógłby ktoś odpalić swoją niunie i posłuchac czy ten zawór tyrkocze, jest on przymocowany do obudowy filtru powietrza, przynajmniej w 1.8.
Przemo603 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Czy mógłby ktoś odpalić swoją niunie i posłuchac czy ten zawór tyrkocze, jest on przymocowany do obudowy filtru powietrza, przynajmniej w 1.8. Ja mam 1.6 ale u mnie też "tyrkocze" i również zastanawiam się czy tak ma być?
Waters Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 A u mnie wogóle nie tyka bo nie dochodzi do niego napięcie Sam zawór działa bo sprawdziłem go zasilaczem. Czy to normalne
olesz77 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 witam ja mam podobne objawy w mojej niuni i tez sie zastanawiam czy moze tak byc czy to moze jakas niesprawnosc?
MIIKEW Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 u mnie ten zaworek wydaje sie żyć własnym życiem raz sobie szybko pyka raz wolno niezależnie od obrotów silnika, w sumie niezależnie od niczego to jest pewnie jakiś Automatyczny Wqrwiacz Właściciela Pojazdu (w skrócie AWWP ), takie ustrojstwo wymyślone w Ingolstadt coby można było nad tym sie rozwodzić miesiącami na forach To jak wie ktoś jak on ma pracować normalnie ?>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się