peter0711 Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Witam Kupiłem Audi A4 z przebiegiem niby 204000 km i prawdopodobnie jest zalany olejem mineralnym. Czy mogę przejść na full syntetyk ?
kubson Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Ja bym nie ryzykował jak masz minerala, najpierw przejdź na pól syntetyk 10w40 np Castrola sam na nim jeżdżę a potem sie zobaczy czy będzie brał olej itp
Armi Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 A na pewno masz te 204 000km przebiegu? Co za mózg nalał do auta z turbiną tam oleju mineralnego (zakładamy, że przebieg jest oryginalny) Minerał to się leje jak są duże ubytki oleju i szkoda kasy na szukanie i naprawę przyczyn. Niedawno kupiłeś auto? To może być niezły trup
pawlopwl Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Panowie ja się podłącze do tematu, kupiłem półtorej miesiąca temu samochód, 1.9 tdi AHU, i czytam sobie jaki tam olej jest zalany, (nie dawno zalany nowy przez porzedniego właściciela) a tam Mobil 15W 40 mineralny. No i teraz nie wiem co zrobić, lać dalej taki sam tylko wybierać jakiś dobry, czy zmieniać na półsyntetyk? Słyszałem różne opinie, że może się coś stać przechodząc na lepszy olej?
rikardo Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Panowie ja się podłącze do tematu, kupiłem półtorej miesiąca temu samochód, 1.9 tdi AHU, i czytam sobie jaki tam olej jest zalany, (nie dawno zalany nowy przez porzedniego właściciela) a tam Mobil 15W 40 mineralny. No i teraz nie wiem co zrobić, lać dalej taki sam tylko wybierać jakiś dobry, czy zmieniać na półsyntetyk? Słyszałem różne opinie, że może się coś stać przechodząc na lepszy olej? Nic się nie stanie i wskazane jest nawet przejść na półsyntetyk 10W40 z normą VW 505.00. Nie należny tez wykluczyć, że ktoś celowo wlał mineralny który wycisza silnik. Wymiana oleju pokaże prawdziwą kondycję silnika i jak nie będzie zużywał oleju to przejdź na pełen syntetyk.
darkopolo Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam Kupiłem Audi A4 z przebiegiem niby 204000 km i prawdopodobnie jest zalany olejem mineralnym. Czy mogę przejść na full syntetyk ? :wallbash: Co za bezmózgi leją do TDI olej mineralny?A tak poważnie to albo zrobił to ktoś po to aby ukryć nieszczelność albo aby zaoszczędzić trochę grosza przed sprzedażą.Na oleju mineralnym silnik chodzi ciszej(olej jest gęstszy)przez co łatwiej ukryć ewentualne mankamenty.Mam znajomego który kupił parę lat temu AFN-a zalanego minerałem,przejechał na mineralnym ok.3000km(poprzedni właściciel)spuścił minerał i zalał Castrolem Edge 5w40.Jeździ już z 4 lata bez żadnych problemów. Więc moja rada:spuścić jak najszybciej minerał,przepłukać układ i zalać dobrym full syntetykiem. Lub jeżeli nie wiesz jak długo silnik lata na mineralnym,tak jak kolega "rikardo" napisał zalej półsyntetyk i lukaj czy nie ma wycieków i ubytku.
macieek Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Od r Witam Kupiłem Audi A4 z przebiegiem niby 204000 km i prawdopodobnie jest zalany olejem mineralnym. Czy mogę przejść na full syntetyk ? Od razu full syntetyk. Pamietaj o normie 505 00.. Turbawka odetchnie w pierwszej kolejnosci. P.S Watek powinien byc napisany w "Jaki olej do TDI" albo wogole nie powinien byc napisany bo tam juz bylo o tym ze 100 razy
Armi Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Ja obstawiam, że to silnik z wyciekami i/lub dzwoniącymi szklankami i sprzedający chcąc je ukryć zalał olej mineralny i umył silnik. Po zalaniu lepszego oleju wszystko będzie jasne Ciekawe w jakim stanie jest turbo po pracy na minerale :gwizdanie:
macieek Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Minerał to się leje jak są duże ubytki oleju i szkoda kasy na szukanie i naprawę przyczyn. Niedawno kupiłeś auto? To może być niezły trup Leje sie go tez gdy sie nie ma pojecia o turbodieslach i jest sie skąpcem lub przed sprzedażą auta..
Armi Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Minerał to się leje jak są duże ubytki oleju i szkoda kasy na szukanie i naprawę przyczyn. Niedawno kupiłeś auto? To może być niezły trup Leje sie go tez gdy sie nie ma pojecia o turbodieslach i jest sie skąpcem lub przed sprzedażą auta.. Co nic dobrego nie wróży. Nie ma nic gorszego niż kupić auto od skąpca
groszek27 Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Ja zalałem Motul X-clean 8100 5w-40 a wcześniej był mineralny teraz już po trzeciej wymianie Motul X-cess 8100 5w-40. Jak był mineralny to musiałem zrobić dolewke 1L na 10 000 a odkąd jest fullsyntetyk to nie dolewam wcale.
gurban6 Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Zobacz ten link: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0;highlight=jaki+olej+do+tdi
Rizo Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 kolego generalnie masz zalać olej który spełnia normę VW 505.00 ... a reszta ... to już Twój wybór...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się