Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Klekotanie silnika b.ważne.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam poważny problem gdy auto postoi na parkingu nawet 5 min i przy zapaleniu go jest klekotanie ostre z silnika gdy przekazuje albo pochodzi chwile na wolnych obrotach znika to. Oleju mam dobrze niedawno wymieniany został 15W40.

Auto to Audi a4 ADR 125 KM 1.8

Posiada instalację gazową

Problem jest na benzynie jak i na gazie.

Na początku to myślałem o tym że pompa oleju nie trzyma ciśnienia na początku a gdy pochodzi silnik to wszystko wraca do normy (i nie ma smarowania dobrego) później myślę sobie może to popychacze zaworów ale nie wiem sam :(

Próbowałem zrobić filmiki lecz nie mam za dobrego aparatu ani kamerki. Proszę o pomoc o poradę co mogę zrobić ?

Opublikowano

Jest pełno tematów na ten temat :)

Też miałem ten problem, zmieniłem dzisiaj olej na mobil pół syntetyk i klekotanie ustało. Przynajmniej tylko po odpaleniu tzn. 2-3s a zaraz sie uspokaja, widzę że też masz taki silnik jak i ja, myśle że instalacja gazowa nie ma na to wpływu, ja jeżdże bez i dużo innych osób też mających ten problem. Kilku krotnie widziałem że to wina szklanek. Przebadaj dobrze forum kilka stron i na pewno to znajdziesz to dość częsty problem w audi adr - gwarantuje. Tak jak mówisz najprawdopodobniej to popychacze zaworów.

A co do filmiku to jest na forum i to dość niedawno nagrywał kolega z forum klekotanie silnika. Więc poszukaj to znajdziesz i sprawdzisz czy u ciebie jest tak samo.

Pozwole sobię tu zacytować kolegę :

też mam ten problem szczególnie jak go odpale to takie klekotanko jak diesel - troche słabiej. A jak popracuje silnik to już jest ok. Ale na początku jak odpalam szczególnie to kle kle kle :P

Pewnie popychacze. W zdrowym motorze z dobrym smarowaniem też da się to usłyszeć, szczególnie jak postoi trochę dłużej nie odpalany, ale błyskawicznie powinno dojść wszędzie smarowanie i silnik powinien się wyciszyć. Jeśli to klekotanie nie znika błyskawicznie 1-2 sekundy to już coś jest nie tak: słabe smarowanie (niskie ciśnienie oleju), zły olej, słabe popychacze itp

Tu masz filmik jak koledze klekocze silnik

http://www.a4-klub.pl/smf/odp_b5_adp_dziwne_i_dosc_glosne_stukanie_przy_filtrze_powietrza-t140858.0.html;msg1687463#msg1687463

Opublikowano

wiesz kupiłem olej castrol 15 W40 za 67 zł 5 litrów niemiecki a były też za 100 zł może to wina oliwy ? ;(

A jeżeli to popychacze zaworów to by było chyba zawsze klekotanie (1 popychacz kosztuje 15 zł) x20 + robocizna :( czyli okolo 300+ ile może wynieść robocizna i co musi wyciągać z silnika ? głowice? jeśli tak to co uszczelkę ? pod nią ? proszę o info.

Opublikowano

Co do silnika, niech się ktoś wypowie na ten temat bo aż tak dobrze się nie znam.

A co do oleju, no to dzisiaj razem z filtrem za 4L OLEJU półsyntetyka przy przebiegu ok 250tys. Mobil 1 zapłaciłem 130zł. Robocizna gratis, więc może to wina oleju chociaż nie wiem, nie gwarantuje - głośno myśle. Tak czy siak, ten problem po zmianie oleju u mnie znikł w dużym procencie, aczkolwiek nie do końca.

Opublikowano

No wiesz kolego, problem jest zawsze przy odpaleniu gdy silnik postoi sobie z 5 min i trwa to maxymalnie 20 sekund ;-) jak prze gazuje zniknie po 3 sekundach. ktoś mi wczoraj nasunął myśl że to popychacze zaworów niby nie trzymają oleju na starcie silnika a później to już pompa oleju rozsmaruje wszystkie gdy silnik trochę pochodzi\dostanie obrotów.

Opublikowano

Szczerze mówiąc, moim zdaniem nie jest to jakiś wielki problem. Myślę że w tych silnikach poprostu tak już jest, dość sporo ludzi ma ten problem, ale niech się jeszcze wypowie jakiś bardziej doświadczony specjalista :) to tylko moje skromne domysły :wink4:

Opublikowano

też słyszę jak by mi trochę klekotało i kolega mi powiedział, że popychacze... ale mi cały czas w sumie cyka ...

A jak ustaje po odpaleniu to ... szklanki...

Miałem tak w AFNie i ucichło po wymianie Castrola na Motula..

Opublikowano

U mnie chyba ten problem jest do zignorowania, bo poprostu już tak jest kilka s klekotania 2-4-5max i cisza należyta. Ale widzę że dużo ludzi ma ten problem :blink:

Opublikowano

Koledzy oto co mówi ELSA w sprawie Waszych problemów z zaworami... :

Sprawdzanie hydraulicznych popychaczy szklankowych

Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie

- Szczelinomierz

- Klin drewniany lub z tworzywa sztucznego

Przebieg sprawdzania

Wskazówkat Hydrauliczne popychacze szklankowe nie mogą być naprawiane.

- Nierównomierne odgłosy zaworów podczas uruchamiania są normalne.

– Uruchomić silnik i poczekać, aż płyn chłodzący osiągnie temperaturę ok. 80 °C.

– Podwyższyć obroty silnika na 2 minuty do ok. 2500 obr./min, ewentualnie przeprowadzić jazdę próbną.

WskazówkaW przypadku ustania nierównomiernych odgłosów zaworów, ale pojawiających się ciągle podczas użytkowania samochodu na krótkich odcinkach, wymienić zawór zwrotny oleju na nowy. Miejsce zamontowania zaworu zwrotnego oleju: pod pokrywą przy kolektorze ssącym → Poz..

Jeśli hydrauliczne popychacze szklankowe są nadal głośne, ustalić, który popychacz jest uszkodzony w następujący sposób:

– Wymontować osłonę głowicy silnika: po lewej stronie → Rozdział, po prawej stronie → Rozdział.

– W samochodach z ogrzewaniem postojowym wykręcić śruby -patrz strzałki- rury wydechowej ogrzewania postojowego/dodatkowego na osłonie tłumiącej hałas.

– Poluzować śruby lub zamknięcia szybkomocujące -1- i -2- i zdjąć osłonę tłumiącą hałas z przodu.

– Obrócić wał korbowy na śrubie centralnej koła do paska zębatego zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż krzywki cylindra, który należy sprawdzić, będą skierowane w górę -patrz strzałki-.

– W celu określenia luzu między krzywką a popychaczem szklankowym, wcisnąć w dół popychacz szklankowy klinem drewnianym lub z tworzywa sztucznego.

Jeżeli między wałek rozrządu a popychacz szklankowy można wcisnąć szczelinomierz 0,20 mm:

– Wymienić popychacz szklankowy → Rozdział „Wymontowanie i zamontowanie wałków rozrządu i nastawnika wałków rozrządu“.

Opublikowano

Witajcie

Stało się tak , iż i ja mam podobny problem w swoim 1.8 ADR...Klekotanie ustępuje kiedy dodam gazu i zaraz wraca , kiedy gazu odejmę..Byłem u mechanika ,żeby posłuchał..Opowiedziałem mu kiedy jak to się dzieje..Silnik musi być trochę rozgrzany , wtedy olej robi się rzadszy i wtedy wychodzi problem...Ja wiem ,że w Audi jest tak ,że po odpaleniu na zimnym chwile zaklekocze i później już nie ..Ale w moim przypadku klekocze caly czas, kiedy już jest rozgrzany to chodzi głośniej jak diesel...

Diagnoza mechanika to - popychacze do wymiany z tym ,że jeśli tak będęździł to nic się nie stanie , tylko będzie nieprzyjemnie dla uszu:)

Ja oczywiście będę chciał to naprawić, tzn oddać do naprawy...

Dlatego Vinox , myślę ,że masz podobny problem...

Ghost1717 no fajnie opisałeś , ale mnie przestraszyłeś, bo umówiłęm się z mechanikiem , młodym ale kumatym kolesiem..A teraz mam poważne wątpliwości , czy on jest w stanie naprawić to ..z rozmowy przez telefon nie wydawał się zaskoczony ;) Ale na żywo obadam jeszcze czy koleś nie będzie przestraszony hehe

Napiszcie proszę ile może wynosić koszt naprawy , czyli zdjęcie przodu , pewnie głowicy itd i zmontowanie tego...Orientacyjnie ile może to kosztować...Samam robocizna

Pozdrawiam...

Opublikowano

Witam, mam ten sam silnik ADR i podobne objawy. Tylko że u mnie to zaklekotanie słychać np wtedy gdy silnik jest rozgrzany na max a na dworze jest wysoka temperatura i czesto go gasze i zapalam np. w mieście. Dodatkowo ostatnio robiłem trase 900 km i po długiej jeździe z prędkością ok 120-150km gdy stanąłem na stacji było jeszcze słychać z pod maski takie tru,tru,tru. Nie wiem co to może być ale przy normalnej dziennej eksploatacji samochodu w mieście nie mam ani turkotania ani klekotania. Zastanawiam się również czy może to być wina oleju, bo widze że dużo osób, które mają ten broblem leje Castrol 10W40 podobnie jak ja. Niedługo czeka mnie wymiana oleju i może zmienie na inną markę i zastanawiam się jeszcze czy przy przebiegu blisko 270tyś nie czas zmienić już na 15W40, może ten który leje jest już za żadki na ten spracowany i wyrobiony silnik.

Opublikowano

Dziś jeszcze byłem na podłączeniu pod komputer...Diagnoza wygląda tak, że nie ma żadnych błędów od ciśnienia oleju ani nic podobnego co by wskazywało ,że coś jest z zaworami , czy szklankami,że silnik klekocze na rozgrzaniu...Diagnosta radził, abym nie robił, remontów poważnych ponieważ to nie są zawory , ani popychacze(szkoda czasu , nerwów i pieniędzy)...Bo fakt ,że warczy dość długo i głośno, a później się uspokaja...

Zostałem poinstruowany , żeby zdjąć misę olejową , zobaczyć czy jest syf (pewnie będzie)wyczyścić, zdjąć pokrywę silnika , wyczyścić tam wszystko..Ponieważ ADRki lubią podobno zbierać nagar i to jest później powodem,że olej nie właściwie wypełnia się , czy coś tam...Druga sprawa to sprawdzenie łańcuszka który łączy 2 wałki, bo on, jak ma luz, to może też powodować klekotanie...No i zmiana oleju oczywiście..

Jak uda mi się zrobić szybko te czynności to dam znać czy się udało...

Pozdrawiam...

Opublikowano

Dziś jeszcze byłem na podłączeniu pod komputer...Diagnoza wygląda tak, że nie ma żadnych błędów od ciśnienia oleju ani nic podobnego co by wskazywało ,że coś jest z zaworami , czy szklankami,że silnik klekocze na rozgrzaniu...Diagnosta radził, abym nie robił, remontów poważnych ponieważ to nie są zawory , ani popychacze(szkoda czasu , nerwów i pieniędzy)...Bo fakt ,że warczy dość długo i głośno, a później się uspokaja...

Zostałem poinstruowany , żeby zdjąć misę olejową , zobaczyć czy jest syf (pewnie będzie)wyczyścić, zdjąć pokrywę silnika , wyczyścić tam wszystko..Ponieważ ADRki lubią podobno zbierać nagar i to jest później powodem,że olej nie właściwie wypełnia się , czy coś tam...Druga sprawa to sprawdzenie łańcuszka który łączy 2 wałki, bo on, jak ma luz, to może też powodować klekotanie...No i zmiana oleju oczywiście..

Jak uda mi się zrobić szybko te czynności to dam znać czy się udało...

Pozdrawiam...

Kolego zmień diagnostę ... mówię poważnie.

Podstawowa sprawa to na VAG-u nie sprawdzisz ciśnienia oleju, trzeba wykręcić czujnik ciśnienia oleju i wkręcić manometr (każdy szanujący się warsztat go posiada) - koszt ok. 20 zł, jeżeli ciśnienie ok. to sprawdzić naciąg łańcucha rozrządu pod pokrywą zaworów, powinien być naciągnięty jak ktoś kiedyś na forum napisał "jak Baranie jaja" hi hi, ostatecznie wymienić popychacze zaworowe firmy INA - 20 szt i tu koszt niestety większy ja za komplet dałem 530 zł + robocizna.

Zacznij od najtańszych opcji.

U mnie po wymianie popychaczy zaworowych tzw. szklanek oraz samego łańcucha wałków rozrządu nastała cisza, a miałem klekotanie jak stary diesel po nagrzaniu silnika do 90 stopni

Opublikowano

Może ja źle się wyraziłem , bo nie wiem dokładnie co jak on wywnioskował , że to nie popychacze ..Warsztat jest b.dobry, a adres wziąłem z tej strony :)...Jak przyprowadziłem swoje 4koła do niego i odpaliłem to klekotał jak stary diesel, ale później wszystko ustało...Właśnie tak samo on powiedział "zacznij od najtańszych opcji"...Przede wszystkim wyczyścić nagar, spr łańcuch , o którym Ty także wspominasz...

Musiałem po prostu wkleić także swoje przemyślenia na temat diagnozy i może dlatego tak wyszło :) a jestem zielony w mechanice i kontroli na VAG hehe

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam klekotanie typu jak by jakiś blacha o np tłumik waliła która dochodzi z silnika i jak kolega Up pisał problemu nie ma gdy odpalam silnik rano tylko jak Olej jest ciepły albo ciepło na dworze.

Wiec możliwe ze to wina oleu(w co wątpię) popychacze, zawory(tu sa niestety samoregulujące ;/) czy też te szklanki ;P

Dolałem oleju pod maxa i niestety ten sam problem ale gdy zalałem oleju to odpaliłem silnik i o dziwo problemu nie było bo olej był na górze zapewne jeszcze :D mi się wydaje ze mam do wymiany tzn szklanki :P orientuje się ktoś koszt wymiany?

http://allegro.pl/item1117406930_popychacze_szklanki_audi_vw_seat_skoda_1_8_20v_t.html

ile jest w silniku ich ?

czy sam je wymienię ? na parkingu w garażu ? jak poznam że to one po rozebraniu ?;p

Opublikowano

Jak dowiadywałem się u mechanika jest 20 popychaczy ...Jak masz sprzęt, wiedzę i zdolności to pewnie sam zrobisz ;p

Opublikowano

Ja zacząłbym od wymiany oleju na inny(najtańsza opcja).U mego ojca w Corsie było nawet świeżo po wymianie oleju ostre terkotanie nawet do 5-10 sek.Zmienił olej na inny i klekot ustaje po 1-2 sekundzie.Aha-a jaki masz przebieg,że lejesz 15W? :mysli:

Opublikowano

Witam :)

Dawno mnie tu nie było :)

Jeśli chodzi o te klekotanie na ciepłym silniku to u mnie był to łańcuszek ten , który znajduje się w pod pokrywą , łączący wałki rozrządu.Wydłużył się i później zaczął obijać o obudowę lub coś tam w środku...Wymiana łańcuszka i po klekotaniu :)

Opublikowano

castrol 15w40 to nie jest olej tylko najgorzy syf. Zalej Schell 10w30 i zobaczysz że będzie poprawa i nic się nie rozszczelni. Może też być przytkany smok pompy olejowej i chwile to trwa zanim dopcha olej na gurę.

Popychaczy w silniku jest 20szt. i sam ich raczej nie wymienisz - stwierdzam to po Twoich wypowiedziach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...