Gość DARKO Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Witam Mam pytanko? Ostatnio przez nieuwagę uzupełniając olej silnikowy w moim TDi wlalem go nieco za dużo. Na bagnecie wskazuje poziom 1mm nad max. Czy mam spuścić olej żeby poziom mieścil się w normie. Czy ta sytuacja jest bardzo groźna dla silnika? uzupełnij profil oraz stosuj 2 punkt regulaminu !
Morgan Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 uwazam, ze lepiej spuscic, tak do polowy zalamania na bagnecie - zwlaszcza latem
Gość nuti Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Sprawa nie jest tak błacha, zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów oraz dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i zapychanie oraz niszczenie go.
Piterex Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Milimetr ponad stan - bez przesady... nic się nie stanie jednorazowo.
spanky Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 jak Ci to nie daje spokoju to wez strzykawke z długa rurka i wyssij nadmiar oliwy ... p.s ciezko bedzie spuscic 1mm oleju ponad stan ...
Dzo-Dzo Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Ja myśle ze wyjedz na trase zamknij licznik jedz przez 10 km i olej ci wpierdzieli silnik i po sprawie :-)
Gość MorgothV8 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Olej sprawę - jak mówił poprzednik - daj porządnie w palnik (na gorącym silniku) i zeżre Ci ten olej
lexpar Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 1 mm ponad stan - tym się nie przejmuj. Zawsze są jakieś tolerancje. Ja bym się tym nie przejmował. Nic się nie stanie i wszystko będzie :th:
taktuś Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 nie ma żadnej tragedii- zapomnij o tym i szukaj poważniejszych problemów
soolek Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 POMOCY. Mechanior włał mi 4L zamiast 3,8 do AFNa. Stan jest jakieś 2-3 mm ponad zagięcie na bagnecie. Wsadziłem rurkę 25-30 cm, ale nic nie wyciągnąłem z silnika. Jak to zrobić? A może taka ilość jednak nie zaszkodzi? Dodam, że mój AFNik troszkę pije oleju (1,5 L/15 000 km), gdyż mam zwaloną uszczelkę po miską. Może to mnie uratuje?
Doman13 Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 Nic sie nie boj Ja jeździłem z poziomem który zaznaczał sie 2mm nad zagięciem bagnetu (jakieś 5mm ponad górny poziom) i nic.... A też sie bałem i wyciągać chciałem, podjechałem do warsztatu a oni mi mówią że wyciągać nie ma sensu, tylko żebym wyjechał na obwodnice i w palnik dał. I tak zrobiłem (>4200 RPM przez 30 km) i wiecie co? Poziom oleju wcale drastycznie nie spadł!!!!! nie wiem ile to trzeba gonić żeby spadł. Tak jeździłem przez cały rok i nic sie nie wysrało... Ale to 1Z... Jakbym miał zwaloną uszczelkę to bym sie wogole nie przejmował
grabalaba Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 Dodam, że mój AFNik troszkę pije oleju (1,5 L/15 000 km), gdyż mam zwaloną uszczelkę po miską. Może to mnie uratuje? No to kłopocik sam się rozwiąże. A jak nie daje Ci to jednak spokoju, to wyssij oliwę strzykawką.
lukaszr Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 Nic sie nie boj Ja jeździłem z poziomem który zaznaczał sie 2mm nad zagięciem bagnetu (jakieś 5mm ponad górny poziom) i nic.... A też sie bałem i wyciągać chciałem, podjechałem do warsztatu a oni mi mówią że wyciągać nie ma sensu, tylko żebym wyjechał na obwodnice i w palnik dał. I tak zrobiłem (>4200 RPM przez 30 km) i wiecie co? Poziom oleju wcale drastycznie nie spadł!!!!! nie wiem ile to trzeba gonić żeby spadł. Tak jeździłem przez cały rok i nic sie nie wysrało... Ale to 1Z... Ty chyba nie wiesz co mówisz. Masz szczęście, że Ci uszczelki nie wydmuchało albo gorszych rzeczy przez ciśnienie nie zrobiło. Ciekawe, który mechanik tak Ci doradził - weź go lepiej zmień. Jakbym miał zwaloną uszczelkę to bym sie wogole nie przejmował Nie chciałbym być na miejscu tego co kupuje po Tobie samochody. Dodam, że mój AFNik troszkę pije oleju (1,5 L/15 000 km), gdyż mam zwaloną uszczelkę po miską. Może to mnie uratuje? Może tak, może nie. Jak się uda to i tak będziesz musiał zmienić uszczelkę, chyba, że lubisz wydawać pieniądze na olej lub jak go zabraknie na remonty silnika.
lexpar Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 Słuchaj Łukaszar, on naprawdę się na tym zna i jest dobrym fachowcem.
lukaszr Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 Słuchaj Łukaszar, on naprawdę się na tym zna i jest dobrym fachowcem. Nie przesadzaj, po prostu widziałem jak ktoś to robił w ten sposób i dało to pożądany efekt
soolek Opublikowano 26 Listopada 2007 Opublikowano 26 Listopada 2007 Problem rozwiązany W niedzielę rano dostałem olśnienia i ... ściągnąłem olej przez otwór dla bagnetu Jaki to człowiek jest czasami
Leman Opublikowano 26 Listopada 2007 Opublikowano 26 Listopada 2007 też miałem taki problem baran z "olejarni" nalał mi do AHU 4.3 L nadmiar ściągnołem końską strzykawą i wężykiem z otworu bagnetu (ale zdążyłem przejechać w traasie prawie 600km... kiedy wieczorem okazało sie że jest prawie 0,8 cm. ponad stan ).... trzeba samemu sprawdzać bo co raz więcej paproków robi specjalizacje ze wszystkiego...
Gość MorgothV8 Opublikowano 26 Listopada 2007 Opublikowano 26 Listopada 2007 A ja dodam od siebie że 2-3 mm ponad max nic złego nie spowodują...... nie popadajmy w paranoję
MeRa Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 no wlasnie mi do ahu nalali 4.2 l mam na rozgrzanym silniku jakies 2mm ponad max no i nieco spocona jest uszczelka ale mi sie poci juz 3 rok a na 10 tys km z max na bagnecie schodzi do polowy stanu tak mam zawsze napiszcze co sadzicie o tym a druga sprawa ile kosztuje uszcselka i wymiana ?
Iverson Opublikowano 24 Stycznia 2008 Opublikowano 24 Stycznia 2008 po 1. Uzupełnij profil po 2. z olejem nic nie kombinuj po 3. a który dieselek sobie oleju nie podjada po 4. jak ja wymieniałem to chyba 100zł z robocizną mi wyszło ,ale dokładnie nie pamiętam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się