Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI] Co zrobić gdy za dużo oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanko?

Ostatnio przez nieuwagę uzupełniając olej silnikowy w moim TDi wlalem go nieco za dużo.

Na bagnecie wskazuje poziom 1mm nad max.

Czy mam spuścić olej żeby poziom mieścil się w normie. Czy ta sytuacja jest bardzo groźna dla silnika?

uzupełnij profil oraz stosuj 2 punkt regulaminu !

Opublikowano

uwazam, ze lepiej spuscic, tak do polowy zalamania na bagnecie - zwlaszcza latem

Opublikowano

Sprawa nie jest tak błacha, zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów oraz dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i zapychanie oraz niszczenie go.

Opublikowano

jak Ci to nie daje spokoju to wez strzykawke z długa rurka i wyssij :naughty: nadmiar oliwy ... ;)

p.s ciezko bedzie spuscic 1mm oleju ponad stan ... :polew:

Opublikowano

Ja myśle ze wyjedz na trase zamknij licznik jedz przez 10 km i olej ci wpierdzieli silnik i po sprawie :-)

Opublikowano

Olej sprawę - jak mówił poprzednik - daj porządnie w palnik (na gorącym silniku) i zeżre Ci ten olej

Opublikowano

1 mm ponad stan - tym się nie przejmuj.

Zawsze są jakieś tolerancje.

Ja bym się tym nie przejmował.

Nic się nie stanie i wszystko będzie :th:

Opublikowano

nie ma żadnej tragedii- zapomnij o tym :wink4:

i szukaj poważniejszych problemów :a4fan:

Opublikowano

POMOCY.

Mechanior włał mi 4L zamiast 3,8 do AFNa.

Stan jest jakieś 2-3 mm ponad zagięcie na bagnecie.

Wsadziłem rurkę 25-30 cm, ale nic nie wyciągnąłem z silnika.

Jak to zrobić?

A może taka ilość jednak nie zaszkodzi?

Dodam, że mój AFNik troszkę pije oleju (1,5 L/15 000 km), gdyż mam zwaloną uszczelkę po miską.

Może to mnie uratuje?

Opublikowano

Nic sie nie boj

Ja jeździłem z poziomem który zaznaczał sie 2mm nad zagięciem bagnetu (jakieś 5mm ponad górny poziom) i nic....

A też sie bałem i wyciągać chciałem, podjechałem do warsztatu a oni mi mówią że wyciągać nie ma sensu, tylko żebym wyjechał na obwodnice i w palnik dał. I tak zrobiłem (>4200 RPM przez 30 km) i wiecie co? Poziom oleju wcale drastycznie nie spadł!!!!! nie wiem ile to trzeba gonić żeby spadł.

Tak jeździłem przez cały rok i nic sie nie wysrało... Ale to 1Z...

Jakbym miał zwaloną uszczelkę to bym sie wogole nie przejmował

Opublikowano

Dodam, że mój AFNik troszkę pije oleju (1,5 L/15 000 km), gdyż mam zwaloną uszczelkę po miską.

Może to mnie uratuje?

No to kłopocik sam się rozwiąże. ;) A jak nie daje Ci to jednak spokoju, to wyssij oliwę strzykawką.

Opublikowano

Nic sie nie boj

Ja jeździłem z poziomem który zaznaczał sie 2mm nad zagięciem bagnetu (jakieś 5mm ponad górny poziom) i nic....

A też sie bałem i wyciągać chciałem, podjechałem do warsztatu a oni mi mówią że wyciągać nie ma sensu, tylko żebym wyjechał na obwodnice i w palnik dał. I tak zrobiłem (>4200 RPM przez 30 km) i wiecie co? Poziom oleju wcale drastycznie nie spadł!!!!! nie wiem ile to trzeba gonić żeby spadł.

Tak jeździłem przez cały rok i nic sie nie wysrało... Ale to 1Z...

Ty chyba nie wiesz co mówisz.

Masz szczęście, że Ci uszczelki nie wydmuchało albo gorszych rzeczy przez ciśnienie nie zrobiło.

Ciekawe, który mechanik tak Ci doradził - weź go lepiej zmień.

Jakbym miał zwaloną uszczelkę to bym sie wogole nie przejmował

Nie chciałbym być na miejscu tego co kupuje po Tobie samochody.

Dodam, że mój AFNik troszkę pije oleju (1,5 L/15 000 km), gdyż mam zwaloną uszczelkę po miską.

Może to mnie uratuje?

Może tak, może nie.

Jak się uda to i tak będziesz musiał zmienić uszczelkę, chyba, że lubisz wydawać pieniądze na olej lub jak go zabraknie na remonty silnika.

Opublikowano

Słuchaj Łukaszar, on naprawdę się na tym zna i jest dobrym fachowcem.

Opublikowano

Słuchaj Łukaszar, on naprawdę się na tym zna i jest dobrym fachowcem.

Nie przesadzaj, po prostu widziałem jak ktoś to robił w ten sposób i dało to pożądany efekt :)

Opublikowano

Problem rozwiązany :dance:

W niedzielę rano dostałem olśnienia i ... ściągnąłem olej przez otwór dla bagnetu :polew:

Jaki to człowiek jest czasami :wallbash:

Opublikowano

też miałem taki problem

baran z "olejarni" nalał mi do AHU 4.3 L

nadmiar ściągnołem końską strzykawą i wężykiem z otworu bagnetu (ale zdążyłem przejechać w traasie prawie 600km... :rant: kiedy wieczorem okazało sie że jest prawie 0,8 cm. ponad stan )....

trzeba samemu sprawdzać bo co raz więcej paproków robi specjalizacje ze wszystkiego...

Opublikowano

A ja dodam od siebie że 2-3 mm ponad max nic złego nie spowodują...... nie popadajmy w paranoję

Opublikowano

no wlasnie mi do ahu nalali 4.2 l mam na rozgrzanym silniku jakies 2mm ponad max no i nieco spocona jest uszczelka ale mi sie poci juz 3 rok a na 10 tys km z max na bagnecie schodzi do polowy stanu tak mam zawsze napiszcze co sadzicie o tym a druga sprawa ile kosztuje uszcselka i wymiana

?

Opublikowano

po 1. Uzupełnij profil

po 2. z olejem nic nie kombinuj

po 3. a który dieselek sobie oleju nie podjada

po 4. jak ja wymieniałem to chyba 100zł z robocizną mi wyszło ,ale dokładnie nie pamiętam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...