decks88 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Witam, nie jestem pierwszym z takim problemem ale jako ze od niedawna jestem wascicielem samochodu a mechanika to dla mnie temat obcy mam kilka pytan, jak juz sie doczytalem szarpanie auta z ruszania to moze byc wina poduszek, ile ich jest w samochodzie i jakie sa koszty nowych ori i czy sa jakies dobre zamienniki jesli by sie ori okazaly za drogie dla mnie
andy_sky Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 napisz do tom77 on ci pomoże i da najlepszą cenę
Sztomel Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Od razu stawiasz na poduszki a może być zupełnie co innego, napisz trochę więcej szczegółów jak to jest z tym szarpaniem : czy tylko wtedy jak delikatnie ruszasz czy jak przyspieszasz gwałtowniej to również, czy szarpie tylko na pierwszym biegu czy na wyższych również i czy szarpie silnikiem czy całym autem jakby skakał jak żaba do przodu.
akjam Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Dokładnie tak. Powodów szarpania może być wiele i nie tylko mogą to być poduszki.
decks88 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Opublikowano 27 Lipca 2010 szarpie tylko jak ryszam do przodu.. wydaje mi sie ze to jest od przodu, nie calym autem na zimnym silniku dzis rano jakby mniej ale bylo czuc szarpanie, szarpie mi jak ruszam na plaskiej drodze to tak delikatnie ale jak jest jakies wzniesienie to juz gorzej...
variocustoms Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Sprawdź czujnik położenia sprzęgła, jak masz tempomat to też nie powinien działać, miałem 2 razy taką usterkę i najbardziej szarpało jak wduszałem sprzęgło przy zmianie biegów
tomek533 Opublikowano 30 Lipca 2010 Opublikowano 30 Lipca 2010 Od razu stawiasz na poduszki a może być zupełnie co innego, napisz trochę więcej szczegółów jak to jest z tym szarpaniem : czy tylko wtedy jak delikatnie ruszasz czy jak przyspieszasz gwałtowniej to również, czy szarpie tylko na pierwszym biegu czy na wyższych również i czy szarpie silnikiem czy całym autem jakby skakał jak żaba do przodu. Dołączę się do pytania o szarpanie. A mianowicie podczas ruszania (i tylko wtedy) czuć delikatne szarpnięcie (jeśli w ogóle można to nazwać szarpnięciem) czuć delikatne pojedyncze (jedno) drgnięcie pedału "gazu". Wiecie co to może być?
decks88 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 czy taka poduszka pod skrzynie bedzie dobra? i czy firma jest dobra? http://allegro.onet.pl/item1152578338_poduszka_skrzyni_biegow_audi_a4_nowa_org.html[br]Dopisany: 02 Sierpień 2010, 12:24_________________________________________________temat stary ale problem rozwiazany, okazalo sie ze uszczelnienie sprzegla chyba bylo uszkodzone i dostawal sie olej na tarcze po uszczelnieniu problem minal
piotr_1982 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Tzn simmering miedzy skrzynia a silnikiem?. Ile placiles za to wszystlo. U kupla jest to samo chyba.
bosmaneq Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 odświeżam: taki sam objaw, identyczny jak u tomek533... Tylko podczas ruszania, czuć delikatnie, pojedyncze jakby szarpnięcie, jakby przeskok...nie wiem jak inaczej to opisać Dziwne jest również to iż nie zawsze ono występuje...Owo szarpnięcie/przeskok najbardziej jest odczuwalne gdy sprzęgło puszczam powoli i daje mało gazu a więc jest największe obciążenie... objawy występują niezależnie od temperatury silnika (zimny/rozgrzany) gdy wykonam dynamiczny start autem, dodając trochę więcej gazu ów objaw osłabia się lub nie czuć go wcale.. Nauczyłem się 'jakby' ruszać tak, że objaw jest rzadko odczuwalny, ale czasem się zapomnę ruszam powolutku w stylu emeryta i tryyk znowu ten przeskok/szarpnięcie..odczuwalne głównie na pedałach.. Dodam że sprzęgło + dwumas cały, nowy komplet Luka wymieniałem w kwietniu, raptem 9miesięcy temu.. ŻADNYCH innych objawów nie ma, ani podczas postoju na biegu jałowym, wciśniętym sprzęgle, jazdy, przyspieszania, zmiany kolejnych biegów, skręcania etccc... Jedyne co mi przychodzi do głowy to: poduszka(i) silnia? może jakiś luz na przegubie wewnętrznym od strony skrzyni? jeden mi nawet doradził, że być może jakiś pompowtrysk poszedł??;/ możliwe to? strasznie to irytujące i denerwujące się staje
Sztomel Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Co auto to może być zupełnie inna przyczyna. Czasami bywa nawet taka, jak ktoś w celu lepszego rozruchu ciepłego silnika zmieni kodowanie sterownika silnika na pracę z automatyczną skrzynią biegów. Chodzi o "Soft. Coding" - wartość pokazywana w ramce bezpośrednio pod kodem sterownika silnika - widoczna po wejściu w 01 Engine. Warto to czasem sprawdzić, zwłaszcza jak wyjeżdża się od mechanika, który miał usunąć problem z odpalaniem ciepłego silnika. Objawia się taka zmiana kodowania sterownika silnika właśnie szarpaniem podczas ruszania z delikatnie wciskanym pedałem gazu. Jeśli z tym przykładem nie ma problemu i kodowanie odpowiada skrzyni manualnej to szukania trochę będzie bo i poduszki zawieszenia silnika, skrzyni biegów, przeguby wewnętrzne, układ paliwowy itd. mogą być temu winne.
bosmaneq Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 żadnego problemu z autem nigdy nie miałem, w szczególności z silnikiem..autko pali w mrozy bez problemu (zeszłej zimy tylko raz nie pykło ale było bodajże -25wtedy) ostatnie poważniejsze to właśnie wymiana na nowe kompletu sprzegło+dwumas jak wspomniałem i od tamtej pory wymieniałem tylko oliwe i filterki wszystkie, co jest rzeczą naturalną. Wymiany dokonałem sam z kolegą na kanale, inspekcje również samemu kasuje wg. instrukcji z forum więc nikt obcy nie mógł mi nic innego zakodować... soft coding w 01 Engine: 00002 prawidłowy?skrzynia manualna AWX kurde to chyba pozostaje tylko czekać aż coś się poprostu uszkodzi i wtedy bedzie wiadomo dokładnie co to?bo sprawdzanie i wymiana kolejnych elementów, mija się z celem...
Miszel Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 ja podepnę się do wątku, gdyż mój problem jest niemal identyczny. Jak ruszam na 1 biegu bądź na wstecznym, wówczas wibruje cały samochód. Na wyższych biegach nie ma problemu. Jak gaszę silnik na biegu jałowym bardzo cicho gaśnie, nie słychać dwumasa. Sprzęgło ciągnie w połowie, nie ślizga etc. czy możliwe aby docisk padł ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się