gregory_zary Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Witam, od kilku dni jestem posiadaczem A4 B5 1998, od momentu zakupu mam problem z pracą silnika AFN, otóż do 2200 obrotów ciągnie ładnie w tej okolicy dostaje jakby spadku mocy, szczególnie jest to wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Zapoznałem się z lekturą forum, i tak podczas jazdy nie widać kopcenia, węże od IC czyste nie zaolejone, łączniki szczelne, sztanga w teście na VAG-u pracuje poprawnie skok ok. 2cm, EGR - w teście VAG widać że membrana normalnie pracuje. To wszystko co wizualnie mogłem sprawdzić. Wczoraj poprosiłem znajomego o zrobienie logów, linki wklejam poniżej, żadnych zapisanych błędów w pamięci komputera nie było. Proszę o opinię co jeszcze sprawdzić, a co poprawić w tym silniku, do tej pory poruszałem się wolnossącymi benzynami w tematykę TDI dopiero się wdrażam. Za wszelkie opinie z góry dziękuje. Pozdrawiam Gregory Logi Dynamiczne Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19263.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19264.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19265.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19266.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19267.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19268.html Logi grupy Basic Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19269.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19270.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19271.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19272.html Logi Statyczne Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19273.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19274.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19275.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19276.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19277.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19278.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19279.html
Bugatti Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Logi do poprawy bo zrobione na niedogrzanym silniku. Pozdr.
gregory_zary Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Znajomy zwrócił uwagę na temperaturę,godzinę jeździliśmy po mieście niestety wyżej temperatura nie chce podejść, termostat albo czujnik do wymiany to już wiem. Czy można coś jeszcze wyczytać z tych logów ?
tomasbw Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 przepływka szrot, tnie ci dawkę, sprobuj wyczyścić,
przemik Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Wymien termostat i filtr powietrza i znow pokaz logi 011,010,008,003 i 001 dynamiczne.
gregory_zary Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Witam ponownie, zgodnie z sugestią wymieniłem filtr powietrza oraz termostat, logi poniżej proszę o analizę. Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19571.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19570.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19569.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19572.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19574.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19575.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19573.html
Ossek Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Przepływka nadal źle mierzy, do tego spore przeładowanie w granicach 2500 RPM. Termostat ori kupiłeś?
gregory_zary Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Termostat zwykły za 40 dychy, przepływkę oglądałem nad wyraz czysta, być może poprzedni właściciel o nią odpowiednio "zadbał". Jako ze A4 jest nowym nabytkiem, mam do przeznaczenia parę złotych na doprowadzenie jej do stanu używalności, pytanie kupować nową przepływkę, a co z turbiną czy szykować się na wydatki ?
Ossek Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Termostat zwykły za 40 dychy To niestety widać. Kup oryginalny w ASO, koszt około 115zł. Zakup przepływomierza też Cię nie ominie. W turbinie prawdopodobnie tylko łopatki są zapieczone, dynamiczna jazda pomoże.
Bugatti Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 A może dziura w dolocie ? Posprawdzaj zaciski i szczelność węży do i z IC
gregory_zary Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Witam, mam pytanie o przepływkę mam kupić taką jak mam czyli Bosch 028906461 czy może być zamiennik, byłem rano w sklepie oryginału boscha nie mają polecają zamienniki, sprzedawca twierdzi że tak samo dobre, a dużo tańsze. Ceny boscha nawet nie chciał podać. Pytanie czy spadek mocy powyżej 2200 obr/min jest spowodowany przepływomierzem, czy raczej samą turbiną, a może opisywany w wielu wątkach N75 jest sprawcą zamieszania. Pozdrawiam Gregory
vauxhall95 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 A może dziura w dolocie ? Posprawdzaj zaciski i szczelność węży do i z IC Racja,ja tez bym dolot przesledzil
gregory_zary Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Dolot sprawdzałem pobieżnie, węże czyste i suche bez śladów oleju. Może niech ktoś napisze krok po kroku co sprawdzić, na które miejsca zwrócić szczególną uwagę. Ewentualnie link do strony z manualem, gdzie będą pokazane wszystkie te weże. Dzisiaj popołudniu wjadę jeszcze raz na kanał poodkręcam węże dolotu i oblukam je czy fizycznie nie mają uszkodzeń.
przemik Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 IMO - dolot jest szczelny. Cała sprawa bieze sie z kulejącej regulacji cisnienia doładowania - vide - zapieczone kierownice VTG. Wyczyszczenie sprezarki zalatwiłoby temat. Przepływomierz - wyzionął ducha. Czy 83 stopnie to max temperatura do jakiej udalo Ci sie nagrzac auto na tym termostacie ?
gregory_zary Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Termostat na obudowie ma napisane 87` na desce wskazówka była na 90 v VAG-u na postoju podchodziło pod 90 w czasie jazdy spadła do 83, Reasumując przepływka do wymiany + czyszczenie turbo i temat powinien być zamknięty. Pytanie jeszcze odnośnie przepływomierza Bosch czy może być zamiennik. Pozdr.
przemik Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Gdybys kupił termostat w ASO.. nie mialbys tego problemu. W zime pewnie jeszcze się nasili. Przeplywomierz najlepiej kupic w ASO. Z zamiennikami roznie bywa. Chyba, ze kupisz z mozliwoscią zwrotu jak bedzie zle mierzył.
gregory_zary Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Dziękuje za pomoc i cenne wskazówki, w sobotę biorę się za czyszczenie turbiny, dzisiaj zamówiłem przepływkę oryginalną boscha ma być w piątek, mam nadzieje że po czyszczeniu turbiny auto będzie ciągło jak należy. Pozdrawiam Gregory[br]Dopisany: 11 Sierpień 2010, 19:14_________________________________________________Witam ponownie, auto po wymianie przepływki i czyszczeniu turbiny, kierownice leciutko chodzą, efekt 6 godzin pracy. Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19769.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19771.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19773.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19767.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19768.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19770.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19772.html Martwią mnie te logi bo wartości odbiegają od wzorcowych, samo auto przyspiesza dobrze, bez "zmulenia" które występowało wcześniej przy 2200 obr. Komputer nie wykazuje tak jak poprzednio żadnych błędów. Proszę o analizę i opinie. Pozdrawiam i z góry dziękuje.
vauxhall95 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 O kur.. nie grzebales przy sztandze??,jest SPORE przeladowanie
gregory_zary Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Witam długości sztangi nie zmieniałem, poprzedni właściciel mówił ze turbo robił rok temu, śladu farby na sztandze nie było. Teraz pytanie,co według was po analizie logów może powodować przeładowanie.
ciahciah Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 tak jak myślałem, czyszczenie turbo nie było potrzebne, do wymiany jest gruszka w najnowszych logach widać źle ustawioną sztangę, na poprzednich była dobrze ustawiona, jesteś pewny na 100% że turbinę dobrze złożyłeś? - to jest odpowiedz na twoje pytanie w formie pytania http://a.imageshack.us/img441/8788/afnturbo.jpg przepywke chyba kopiłeś w tym samym sklepie co termostat..., według mnie to podróba, jak możesz wymień, a na początek porównaj z tą starą czy jest idealnie to samo, znaczki itp., możliwe ze w tych przepływkach można wymienić sam wkład, może dostałeś obudowę ori, a wkład podróbę. Kupowałeś w zwykłym sklepie motoryzacyjnym czy w bosch'u lub serwisie WV/Audi? zrób korektę dawki na wartość 3,2-3,4mg 1,66-1,68V log 001, trzeba będzie nastawnik ruszyć, podczas ustawiania wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne, nawiew, radio, światła itp. oraz silnik musi mieć temp. 90C jak rozrząd dawno nie był wymieniany radze dla świętego spokoju wymienić, nie koniecznie full wymiana, kup markowy zestaw INA/GATES (napinacz, rolka, pasek) za 230zł, a resztę niech doświadczony mechanik obada czy nie trzeba wymieniać, przy okazji ustaw statyczny kąt wtrysku na 49-54(log 000 basic setting, pozycja 2) jakiej firmy kupiłeś filtr powietrza bo jak patrze na termostat i przepływke to pewnie wcisnęli ci tez najgorsze co można... jeszcze sprawdź rurę miedzy filtrem powietrza a turbo, odkręć ją i powyginaj w poszukiwaniu dziury...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się