Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku dni jestem posiadaczem A4 B5 1998, od momentu zakupu mam problem z pracą silnika AFN, otóż do 2200 obrotów ciągnie ładnie w tej okolicy dostaje jakby spadku mocy, szczególnie jest to wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Zapoznałem się z lekturą forum, i tak podczas jazdy nie widać kopcenia, węże od IC czyste nie zaolejone, łączniki szczelne, sztanga w teście na VAG-u pracuje poprawnie skok ok. 2cm, EGR - w teście VAG widać że membrana normalnie pracuje. To wszystko co wizualnie mogłem sprawdzić. Wczoraj poprosiłem znajomego o zrobienie logów, linki wklejam poniżej, żadnych zapisanych błędów w pamięci komputera nie było. Proszę o opinię co jeszcze sprawdzić, a co poprawić w tym silniku, do tej pory poruszałem się wolnossącymi benzynami w tematykę TDI dopiero się wdrażam. Za wszelkie opinie z góry dziękuje.

Pozdrawiam

Gregory

Logi Dynamiczne

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19263.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19264.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19265.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19266.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19267.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19268.html

Logi grupy Basic

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19269.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19270.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19271.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19272.html

Logi Statyczne

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19273.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19274.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19275.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19276.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19277.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19278.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19279.html

Opublikowano

Znajomy zwrócił uwagę na temperaturę,godzinę jeździliśmy po mieście niestety wyżej temperatura nie chce podejść, termostat albo czujnik do wymiany to już wiem. Czy można coś jeszcze wyczytać z tych logów ?

Opublikowano

Wymien termostat i filtr powietrza i znow pokaz logi 011,010,008,003 i 001 dynamiczne.

Opublikowano

Witam ponownie, zgodnie z sugestią wymieniłem filtr powietrza oraz termostat, logi poniżej proszę o analizę. :hi:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19571.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19570.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19569.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19572.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19574.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19575.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19573.html

Opublikowano

Przepływka nadal źle mierzy, do tego spore przeładowanie w granicach 2500 RPM. Termostat ori kupiłeś?

Opublikowano

Termostat zwykły za 40 dychy, przepływkę oglądałem nad wyraz czysta, być może poprzedni właściciel o nią odpowiednio "zadbał". Jako ze A4 jest nowym nabytkiem, mam do przeznaczenia parę złotych na doprowadzenie jej do stanu używalności, pytanie kupować nową przepływkę, a co z turbiną czy szykować się na wydatki ? :(

Opublikowano

Termostat zwykły za 40 dychy

To niestety widać. Kup oryginalny w ASO, koszt około 115zł. Zakup przepływomierza też Cię nie ominie. W turbinie prawdopodobnie tylko łopatki są zapieczone, dynamiczna jazda pomoże.

Opublikowano

Witam, mam pytanie o przepływkę mam kupić taką jak mam czyli Bosch 028906461 czy może być zamiennik, byłem rano w sklepie oryginału boscha nie mają polecają zamienniki, sprzedawca twierdzi że tak samo dobre, a dużo tańsze. Ceny boscha nawet nie chciał podać. Pytanie czy spadek mocy powyżej 2200 obr/min jest spowodowany przepływomierzem, czy raczej samą turbiną, a może opisywany w wielu wątkach N75 jest sprawcą zamieszania.

Pozdrawiam

Gregory

Opublikowano

A może dziura w dolocie ? Posprawdzaj zaciski i szczelność węży do i z IC

Racja,ja tez bym dolot przesledzil

Opublikowano

Dolot sprawdzałem pobieżnie, węże czyste i suche bez śladów oleju. Może niech ktoś napisze krok po kroku co sprawdzić, na które miejsca zwrócić szczególną uwagę. Ewentualnie link do strony z manualem, gdzie będą pokazane wszystkie te weże.

Dzisiaj popołudniu wjadę jeszcze raz na kanał poodkręcam węże dolotu i oblukam je czy fizycznie nie mają uszkodzeń.

Opublikowano

IMO - dolot jest szczelny.

Cała sprawa bieze sie z kulejącej regulacji cisnienia doładowania - vide - zapieczone kierownice VTG.

Wyczyszczenie sprezarki zalatwiłoby temat.

Przepływomierz - wyzionął ducha.

Czy 83 stopnie to max temperatura do jakiej udalo Ci sie nagrzac auto na tym termostacie ?

Opublikowano

Termostat na obudowie ma napisane 87` na desce wskazówka była na 90 v VAG-u na postoju podchodziło pod 90 w czasie jazdy spadła do 83, Reasumując przepływka do wymiany + czyszczenie turbo i temat powinien być zamknięty.

Pytanie jeszcze odnośnie przepływomierza Bosch czy może być zamiennik.

Pozdr.

Opublikowano

Gdybys kupił termostat w ASO.. nie mialbys tego problemu. W zime pewnie jeszcze się nasili.

Przeplywomierz najlepiej kupic w ASO. Z zamiennikami roznie bywa.

Chyba, ze kupisz z mozliwoscią zwrotu jak bedzie zle mierzył.

Opublikowano

Dziękuje za pomoc i cenne wskazówki, w sobotę biorę się za czyszczenie turbiny, dzisiaj zamówiłem przepływkę oryginalną boscha ma być w piątek, mam nadzieje że po czyszczeniu turbiny auto będzie ciągło jak należy.

Pozdrawiam

Gregory[br]Dopisany: 11 Sierpień 2010, 19:14_________________________________________________Witam ponownie, auto po wymianie przepływki i czyszczeniu turbiny, kierownice leciutko chodzą, efekt 6 godzin pracy.

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19769.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19771.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19773.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19767.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19768.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19770.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/hey.you_19772.html

Martwią mnie te logi bo wartości odbiegają od wzorcowych, samo auto przyspiesza dobrze, bez "zmulenia" które występowało wcześniej przy 2200 obr. Komputer nie wykazuje tak jak poprzednio żadnych błędów.

Proszę o analizę i opinie.

Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Opublikowano

O kur.. nie grzebales przy sztandze??,jest SPORE przeladowanie

Opublikowano

Witam długości sztangi nie zmieniałem, poprzedni właściciel mówił ze turbo robił rok temu, śladu farby na sztandze nie było.

Teraz pytanie,co według was po analizie logów może powodować przeładowanie.

Opublikowano

tak jak myślałem, czyszczenie turbo nie było potrzebne, do wymiany jest gruszka

w najnowszych logach widać źle ustawioną sztangę, na poprzednich była dobrze ustawiona, jesteś pewny na 100% że turbinę dobrze złożyłeś? - to jest odpowiedz na twoje pytanie w formie pytania :wink4:

http://a.imageshack.us/img441/8788/afnturbo.jpg

przepywke chyba kopiłeś w tym samym sklepie co termostat..., według mnie to podróba, jak możesz wymień, a na początek porównaj z tą starą czy jest idealnie to samo, znaczki itp., możliwe ze w tych przepływkach można wymienić sam wkład, może dostałeś obudowę ori, a wkład podróbę.

Kupowałeś w zwykłym sklepie motoryzacyjnym czy w bosch'u lub serwisie WV/Audi?

zrób korektę dawki na wartość 3,2-3,4mg 1,66-1,68V log 001, trzeba będzie nastawnik ruszyć, podczas ustawiania wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne, nawiew, radio, światła itp. oraz silnik musi mieć temp. 90C

jak rozrząd dawno nie był wymieniany radze dla świętego spokoju wymienić, nie koniecznie full wymiana, kup markowy zestaw INA/GATES (napinacz, rolka, pasek) za 230zł, a resztę niech doświadczony mechanik obada czy nie trzeba wymieniać, przy okazji ustaw statyczny kąt wtrysku na 49-54(log 000 basic setting, pozycja 2)

jakiej firmy kupiłeś filtr powietrza bo jak patrze na termostat i przepływke to pewnie wcisnęli ci tez najgorsze co można...

jeszcze sprawdź rurę miedzy filtrem powietrza a turbo, odkręć ją i powyginaj w poszukiwaniu dziury...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...