Attis3 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam! Koledzy mam dziwny objaw w swoim aucie. Przy przejeżdżaniu przez poprzeczną nierówność np tory tramwajowe słyszę, że z przednich kół wydobywają się krótkie piski (dźwięk podobny do stukania dwoma monetami o siebie:) ) Czy ktoś miał podobne objawy?? Jak wjadę w dużą dziurę to tego nie słychać ale na poprzecznych uskokach jest masakra. Czy to może być wina łączników?? Jak to mogę sprawdzić??
nicramk Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Podpinam sie pod temat, ja codziennie przejezdzam kawałek drogi po takiej starej kostce jedna wyzej druga nizej i tak samo mam jak kolega napisał "dźwięk podobny do stukania dwoma monetami o siebie", przez tory tak samo. A większe dziuru czy jak koło spada z krawężnika to nie słychac tego dzwięku.
Attis3 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Nikt nam nie pomoże ?? :gwizdanie:
wiktor.ka781 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Ja miałem podobne stuki w przednim lewym kole pojechałem na warsztat sprawdzić. Mechanik memlił z 30 min i nigdzie na wahaczach nie znalazł luzu . Pojechałem do domu a stuki jak były tak są dalej . Sam zdjąłem kolo i szukacz wnerwiony. Co się okazało stukała końcówka drążka kierowniczego a dokładnie przegub gięty na drążku jest on schowany pod ta guma . Kupiłem , wymieniłem i teraz śmiga jak malowany.
jaras231 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 u mnie tak stuka jak po kostce jadę, wydaje się ze to zaciski z przodu się wyrobiły, jak nacisnę lekko na hamulec to ustaje Może u was to samo? sprawdźcie na starym bruku
Lombardo Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 u mnie tak stuka jak po kostce jadę, wydaje się ze to zaciski z przodu się wyrobiły, jak nacisnę lekko na hamulec to ustaje Może u was to samo? sprawdźcie na starym bruku Moga to byc wyrobione jażma, gorne wahacze, lub wahacz do którego jest przykrecony amortyzator.
gadam13 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam oby te stuki nie doprowadziły do tego co u mnie tfu tfu... Stukało z lewej strony , nawet na przeglądzie miesiąc temu prosiłem diagnostę o dokładne sprawdzenie , niczego jednak nie znalazł. Jak to w życiu bywa w najmniej oczekiwanym momencie pękł wahacz , szczęście ,że nic z przeciwka nie jechało. SPRAWDŹCIE WAHACZE !!! http://www.postimage.org/image.php?v=Pqh3VrS http://www.postimage.org/image.php?v=gxFLSa0 http://www.postimage.org/image.php?v=Pqh51hS
ArkadiuS Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 u mnie tak stuka jak po kostce jadę, wydaje się ze to zaciski z przodu się wyrobiły, jak nacisnę lekko na hamulec to ustaje Może u was to samo? sprawdźcie na starym bruku Jeśli przy lekko wciśniętym hamulcu nie słychać tego dźwięku to na początek wymiana sprężyny mocującej zacisk tj http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=302121141430&pic=0&moto=0. jeśli nie pomoże to zapoznaj się z tym wątkiem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=97760.0;highlight=prowadnice i do wymian prowadnice zacisków wraz z osłonami oraz odpowiednie smarowanie jak w wątku.
jaras231 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=223132341533&pic=0&moto=0 o to chodzi??
ArkadiuS Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=223132341533&pic=0&moto=0 o to chodzi?? tak i jeszcze do kompletu http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=223132341421&pic=0&moto=0
Attis3 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Zgodnie z radą kupiłem dzisiaj prowadnice i osłony. Teraz pytanie najważniejsze: jak z wymianą?? Czy ta operacja wymaga zdejmowania całego zacisku czy wystarczy wykręcić starą prowadnicę i wyjąć osłonę, potem włożyć nową osłonę i wkręcić prowadnicę??? Pozdrawiam!!
ArkadiuS Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 jeśli chcesz wymienić same prowadnice i osłony to nie musisz ściągać zacisku. Ale jak już odkręcisz to proponuje ściągnąć zacisk, wyczyścić uchwyty klocków oraz jarzmo i zacisk z rudej. Następnie smarujesz miejsce styku klocków z jarzmem i smarujesz smarem miedzianym. Nowe prowadnice smarowałem pasta ATE do hamulców (niebieska tubka). ps: Jeśli nie wymieniasz klocków to zacisk wejdzie bez problemu.
Attis3 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Okej tak zrobię!! Dobrze pamiętam, że prowadnice są na imbus 7?? Ciężko to odkręcić?? CO do smarowania to widzę, że w zestawie ATE dostałem torebki ze smarem więc tym przesmaruję. Powinno być okej??
Attis3 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Dzięki ArkadiuS za szybkie odpowiedzi. Jutro się zabiorę za wszystko. Pozdrawiam. PS. Dam znać czy pomogło:P
Attis3 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 U mnie również :> Dziękuję serdecznie!! :piwo:
Krisu a4 b7 Opublikowano 9 Listopada 2022 Opublikowano 9 Listopada 2022 Odgrzebię kotleta. U mnie też występują stuki metaliczne na progach, nierównościach i czasem przy ruszaniu/hamowaniu(jedno puknięcie). Jestem po wymianie kompletu wahaczy regum i końcówek drążków lemforder + komplet amorków, odbojów, osłon. Klocki i tarcze wymieniane kilka miesięcy temu (ate + textar) piszczą przy dojeździe do świateł. Czasem gdy jadę na wstecznym(parking) i zahamuję delikatnie, słyszę, jakby coś przeskoczyło/przemieściło się - taki metaliczny dźwięk. Może winowajcą są hamulce? Dodam, że byłem na szarpakach 2 krotnie i "zero luzów - wszystko sztywne".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się