muzii Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 witam wszystkich. Mój problem, jest taki jak w temacie, traci moc przy 4 tys obrotów a predkosc max konczy sie przy 120 - 130 km/ h . Gosc od ktorego kupowalem audi mowil ze to jest filtr paliwa, bo juz czas na zmiane. ale czy to prawda? przegladalem forum i nie znalazlem ostatecznej przyczyny tego zjawiska. prosze o wasze rady i pomoc. pozdrawiam
kubson Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Kupiłeś `niesprawne` autko ?? Filtry po kupnie na 1 ogień idą do wymiany, jak filtr paliwa to by Ci samochód przerywał w górnym zakresie obrotów. Kup sobie kabel diagnostyczny i zrób logi jest specjalny dział o tym.
muzii Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 kupiłem "niesprawne" bo nie wyczulem tego na przejazdzce przed kupnem, tzn ona chodzi dobrze, przyspiesza itd. dalej ale jak dam jej po obrotach to nagle jest takie szarpniecie i tak ja lekko trzesie ale zaraz wraca do normy.
macieek Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 kupiłem "niesprawne" bo nie wyczulem tego na przejazdzce przed kupnem, tzn ona chodzi dobrze, przyspiesza itd. dalej ale jak dam jej po obrotach to nagle jest takie szarpniecie i tak ja lekko trzesie ale zaraz wraca do normy. Na ktorym biegu masz te 4tys obrotow ze leci 120km/h? Chyba na 3 albo 4. Moze to jest poprostu odciecie ? Dla tego silnika 4tys- 4200 obrotow to juz gorny polap - potem juz nie ciągnie. Z drugiej strony to najczystrze katowanie silnika... to nie jest honda civic Ja kiedys odczulem to w takim samym silniku jak masz (1Z) ale na 1 biegu. Przycisnalem pod swiatlami na jedynce do 4tys obrotow i poczulem szarpniecie (oj czlowiek glupim byl tak katujac autko) 1zecior wyciagnal mi w audi 80 185km/h licznikowo wiec nie spodziewaj sie predkosci rzedu 200km/h
Lukasz_N Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 120-130 km/h w 1Z to masz na 5 biegu gdzieś przy 3000 rpm. Po drugie to nie benzyna, która zaczyna się dopiero budzić przy 4000 rpm. Kręcenie silnika do tych prędkości nic nie daje. Spójrz sobie w wykresy charakterystyki tego silnika. http://img836.imageshack.us/img836/811/wykres913.jpg
SotoM Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 przerabiałem podobny temat ale w golfie III 1Z - logi wszystko książkowe- malina- filtry nowe.rozrząd idealna synchronizacja.przepływka,paliwo,doładowanie wszystko współpracuje,na każdym biegu kreci się do 4200rpm i limiter. okazało się ze skrzynia była założona od benzyniaka. osobiście tez miałem golfa III 1Z i miałem motyw tego typu ze kręciłem go na max do 3500rpm i dalej nie chciał się kręcić porostu go rozłączało , jego V max to był 150km/h. koleś (który jest dla mnie wielka głową jeśli chodzi o silnik TDI-lepszego nie znam) pomógł mi w walce z tym moim problemem - podłączyliśmy vaga i jazda- widać ze przepływomierz ucina napięcie.ok jestem w domu, od koleżki pożyczyłem przepływke i ogień - dalej to samo nie jedzie. co jest...?? dawaj ECU przełożyłem.(myśleliśmy ze w moim się skopał stabilizator napięcie i dlatego może fisiowac)- ogień na tłoki- dalej nie jedzie... wiec zrobiliśmy osobna instalacje przepławki do ECU... próba- dalej nie jedzie a żadnych błędów - nic... wymieniłem filtr paliwa - i auto dostało kurwicy... wniosek: na wysokich obrotach pompa ciągnęła paliwo lecz w nieodpowiedniej ilości ze względu na wadę filtra, nastawnik wysyłał sygnał do ECU ze nie ma paliwa wiec ECU na to - po co mu tyle powietrza skoro nie ma paliwa - i ucinał napięcie... tak to rozumiem. także nie ma co się dziwić ze kolega kupił w takim stanie auto -wiadomo jeździ się ale po mieście nie ma jak rozkręcić do ponad 100km/h w gęstym ruchu...gościa się pytałem czy coś było robione itd i facet mi powiedział ze są wymienione wszystkie filtry itd - ok widziałem ze filtr był niedawno wymieniany bo widzę po jego zewnętrznym wyglądzie- ale pan miał pasje do filtrona
Lukasz_N Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 wniosek: na wysokich obrotach pompa ciągnęła paliwo lecz w nieodpowiedniej ilości ze względu na wadę filtra, nastawnik wysyłał sygnał do ECU ze nie ma paliwa wiec ECU na to - po co mu tyle powietrza skoro nie ma paliwa - i ucinał napięcie... tak to rozumiem. Nie do konca tak jest...
muzii Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2010 to jest tak ze jak go podkrece do 4 tys na 1, 2, lub 3 to go dławi.. a na 5 mialem 120-130 przy lekko ponad 3 tys, a nie chcial dalej jechac. pytalem sie dzisiaj znajomych mechanikow i mowia ze mozliwe ze to jest filtr paliwa, bo sprawdzalem juz przeplywomierz i jest w porzadku. a dlatego ja tak krece bo mi bardzo szybko wchodzi na obroty, przez zamontowany w niemczech chip tuning ABT na ok 115 KM. Ale koledzy tez maja racje ze to nie jest beznyna a ostatnie 2 lata jezdzilem astra w benzynie i ja krecilem a nawyk pozostal:). tylko ze w innych tdi znajomych tego nie widzialem zeby im tak przycinalo jak podkreca po obrotach.
macieek Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Wymień więc filtr i daj nam znać czy to pomogło
Lukasz_N Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Piszesz ze sprawdzałes przepływomierz i jest w porządku. Kolego wrzuc logi to zobaczymy i może coś się rozjaśni. No i zobaczymy co to za "cziptjuning" siedzi w ECU.
SotoM Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 wniosek: na wysokich obrotach pompa ciągnęła paliwo lecz w nieodpowiedniej ilości ze względu na wadę filtra, nastawnik wysyłał sygnał do ECU ze nie ma paliwa wiec ECU na to - po co mu tyle powietrza skoro nie ma paliwa - i ucinał napięcie... tak to rozumiem. Nie do konca tak jest... jak na koncu napisałem - ja tak to rozumiem - po chłopsku... nie jestem elektronikiem...co do przełozenia i predkości - 1Z czy AFN w sumie maja te same. ja na 5 biegu przy 3000rpm ma prędkośc 142km/h- zegarowo... wiec zmien ten filtr paliwa bo jak narazie to jest najtańszy koszt jakiej kolwiek naprawy...
Lukasz_N Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 co do przełozenia i predkości - 1Z czy AFN w sumie maja te same. ja na 5 biegu przy 3000rpm ma prędkośc 142km/h- zegarowo... Przełożenia skrzyni są podobne ale przełożenie przekładni głównej jest inne
SotoM Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 jechałem dzis passatem B5 90km AHU. przy 3000rpm na 5b takze predkosc na zegarze 142km/h... i co ty na to??
Lukasz_N Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Kolego nie wiem skąd jesteś święcie przekonany co do tych swoich 142 km/h. ( A może było 143 km/h? ) Używałeś gps'a do pomiaru? Po pierwsze licznik zawsze przekłamuje a pod drugie różnice w wartości przełożeń sa na tyle niewielkie że praktycznie niezauważalne. Także te Twoje licznikowe 142 km/h w AHU równie dobrze może odpowiadać 142km\h w AFN. Tutaj masz dane na temat przełożen : Dane dla AFN: http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1.9tdi_110ps.html Dane dla AHU: http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1.9tdi.html
muzii Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2010 wczoraj ja sprawdzałem na trasie kraków-katowice, i na 4 biegu przy 100km/h czyli cos okolo 3 tys obrotów przycielo ja, a na 5 biegu max 130km/h obroty niecałe 3 tys. hmm ale to przycinanie jest bardzo plynne ze tylko ja to odczuwam a pasazerowie mysla ze puszczam pedal gazu. wymienie sobie ten filtr i napisze wam.
d darek Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Miałem identyczny przypadek w swoim aucie,po przeczytaniu wszystkich mi znanych wątków zabrałem się do czyszczenia zaworu N75 nie bawiłem się w podmianę bo po prostu takiej możliwości nie miałem,wykręciłem przelałem go kilkanaście razy WD40 wysuszyłem i samochód jeżdzi tak jak trzeba.
spanky Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 zacznij od wymiany filtrow i pelnej diagnostyki Vag'iem ... wrozbiarstwo nie rozwiaze Twojego problemu ...
xDiselx Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Miałem identyczny przypadek w swoim aucie,po przeczytaniu wszystkich mi znanych wątków zabrałem się do czyszczenia zaworu N75 nie bawiłem się w podmianę bo po prostu takiej możliwości nie miałem,wykręciłem przelałem go kilkanaście razy WD40 wysuszyłem i samochód jeżdzi tak jak trzeba. dokladnie takie objawy moze dawac tez zawor sterujacy turbiny N75 jak masz mozliwosc podmien go i sprawdz wtedy no a filtry tez sobie powymieniaj przy okazji
Debian27 Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 u mnie natomiast w 1z miałem identyczny problem...rozwiązanie - dostawał lewego powietrza! Posprawdzaj szczelność przewodów!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się