mgtan Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 raczej wezme te co napisałem czyli: - amorki zostaną od 1BA - springi na przód 8E0 411 105 CH - springi na tył 8E0 511 115 DK - stabilizatory od RS4, przy czym na tył wezme ten grubszy z rs4 22mm (sa dwie wersj 20 i 22mm), przód jest jeden typ w RS4.
Bart-S Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 O stabilizatory możesz podpytać Flyera...
Flyer Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Prawde mowiac to nawet nie wiedzialem, ze sa 2 wersje stabilizatorow... az musze zajrzec do ETKI. Mozesz na allegro poszukac tez stabilizatora przod od A4 3.0TDI - jest taki sam jak w RS4, a moze bedzie taniej...
mgtan Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2010 [br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 09:21_________________________________________________ Sprężyny dobiera się do kategorii wagowej auta (są to dwa parametry, określające maksymalne obciążenie przedniej i tylnej osi). Dane wagowe naszego auta znajdziemy na wlepce serwisowej (książka serwisowa, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie). Aby przybliżyć temat: moja 1.9TDI FWD ma kategorie wagowe 0YJ dla osi tylnej i 0JH dla osi przedniej (gdybym miał Quattro, oznaczenie kategorii wagowej przedniej osi pozostanie to samo - natomiast ze względu na dodatkową wagę mechanizmu Torsena, tył miałbym cięższy więc adekwatnie wyższa kategoria wagowa czyli 0YL). Poniżej zaznaczone na niebiesko miejsce gdzie macie szukać na swoich wlepkach: Oznaczenia sprężyn dla FWD i Quattro są identyczne (ale tylko w obrębie tej samej kategorii wagowej!!!). Wyznacznikiem są zawsze dane z wlepki serwisowej (no chyba że rezaliście Q w FWD tak jak adamooo ) W poniższym wykazie sprężyn pominę wariant 1BA i skupię się na 1BE/1BV czyli zawieszeniach montowanych w autach z pakietem S-Line. Każdy z tych wariantów ma identyczne sprężyny - zawieszenie to różni się amortyzatorami oraz poszczególnymi elementami wahaczy, chodzi o dodatkowe usztywnienie w przypadku 1BV – w konsekwencji auto na każdym z tych zawieszeń siedzi tak samo wysoko (-20mm) jednak w przypadku 1BV jest jeszcze sztywniej). Założenie sprężyn z Waszej kategorii wagowej da obniżenie auta o -20mm. Ewentualnie można spróbować ze springami z niższych kategorii wagowych – wtedy auto pójdzie niżej. Jest to jednak eksperyment – nie wiadomo o ile rzeczywiście auto zejdzie niżej… Sprężyny przód 1BE/1BV: 8E0 411 105 CA – 0JB 8E0 411 105 CB – 0JC 8E0 411 105 CC – 0JD 8E0 411 105 CD – 0JE 8E0 411 105 CE – 0JF 8E0 411 105 CF – 0JG 8E0 411 105 CG – 0JH 8E0 411 105 CH – 0JJ 8E0 411 105 CJ – 0JK 8E0 411 105 CK – 0JL 8E0 411 105 CL – 0JM Sprężyny tył 1BE/1BV: 8E0 511 115 DE – 0YD 8E0 511 115 DF – 0YE 8E0 511 115 DG – 0YF 8E0 511 115 DH – 0YG 8E0 511 115 DJ – 0YH 8E0 511 115 DK – 0YJ 8E0 511 115 DL – 0YK 8E0 511 115 DM – 0YL 8E0 511 115 DN – 0YM 8E0 511 115 DP – 0YN Witam, nie wiem jak sa oznaczane wlepy w B6 - ale z tegoco zauważyłem to podajesz to dla Audi B6 - numery cześci - natomiast skróty 3 literowe z B7 z wlepy (chyba że sa takie same oznaczenia 3 literowe w b6 ale inne kody części) u mnie jednak wychodzi że powinno być: przód: 8E0 411 105 EJ tył: 8E0 511 115 FL[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 09:21_________________________________________________podsumowując po sprawdzeniu z ASO i mrmotors: przód: 1BA/1BR: 8E0 411 105 DH (MAM OBECNIE) 1BE/1BV: 8E0 411 105 EJ (SPRING BV) tył: 1BA/1BR: 8E0 511 115 CS (MAM OBECNIE) 1BE/1BV: 8E0 511 115 FL (SPRING BV) i do tego stabilizatory przód i tył :-)... i jazda.
Bart-S Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Podana przeze mnie lista zgadza się także z nadwoziem B7 ale do marca 2006. Przygotuję uzupełnienie...[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 14:31_________________________________________________Sprężyny przód 1BE/1BV (nadwozie B7) 8E0 411 105 CB/EB - 0JB 8E0 411 105 CC/EC - 0JC 8E0 411 105 CD/ED - 0JD 8E0 411 105 CE/EE - 0JE 8E0 411 105 CF/EF - 0JF 8E0 411 105 CG/EG - 0JG 8E0 411 105 CH/EH - 0JH 8E0 411 105 CJ/EJ - 0JJ 8E0 411 105 CK/EK - 0JK 8E0 411 105 CL/EL - 0JL 8E0 411 105 CM/EM - 0JM Sprężyny tył 1BE/1BV (nadwozie B7) 8E0 511 115 DF/FF - 0YD 8E0 511 115 DG/FG - 0YE 8E0 511 115 DH/FH - 0YF 8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG 8E0 511 115 DK/FK - 0YH 8E0 511 115 DL/FL - 0YJ 8E0 511 115 DM/FM - 0YK 8E0 511 115 DN/FN - 0YL 8E0 511 115 DP/FP - 0YM 8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN Przód: Cx - do marca 2006 Ex - od marca 2006 Tył: Dx - do października 2006 Fx - od października 2006 Nie dotyczy zawieszenia w V8!!!
mgtan Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2010 ...sie treaz zgadza ... yśle że można bby było przefiltrować wątek i przyczepić na krótkiej liście... załtawiony dokładnie teamt B6 i B7
Bart-S Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Jeśli dostanę zielone światło od moderów - zmontuję całość do kupy i oddam do podwieszenia
ArkadiuS Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Jeśli dostanę zielone światło od moderów - zmontuję całość do kupy i oddam do podwieszenia przydatne wiadomości
domjenick Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jeśli dostanę zielone światło od moderów - zmontuję całość do kupy i oddam do podwieszenia masz zielone...daj znać kiedy koniec-i podwieszam
mgtan Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2010 [br]Dopisany: 23 Sierpień 2010, 09:58_________________________________________________Stalizator tył i przód od RS4 oraz springi 1BV akurat pod mój model.
mystic.pl Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Springi brałeś nowe z aso ? Ile cię kosztowały ?
mgtan Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 wszystko nowe z ASO... spring 300/szt (nie pamiętam ile dokłądnie czy 280 czy 320)[br]Dopisany: 27 Sierpień 2010, 10:47_________________________________________________ Podana przeze mnie lista zgadza się także z nadwoziem B7 ale do marca 2006. Przygotuję uzupełnienie...[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 14:31_________________________________________________Sprężyny przód 1BE/1BV (nadwozie B7) 8E0 411 105 CB/EB - 0JB 8E0 411 105 CC/EC - 0JC 8E0 411 105 CD/ED - 0JD 8E0 411 105 CE/EE - 0JE 8E0 411 105 CF/EF - 0JF 8E0 411 105 CG/EG - 0JG 8E0 411 105 CH/EH - 0JH 8E0 411 105 CJ/EJ - 0JJ 8E0 411 105 CK/EK - 0JK 8E0 411 105 CL/EL - 0JL 8E0 411 105 CM/EM - 0JM Sprężyny tył 1BE/1BV (nadwozie B7) 8E0 511 115 DF/FF - 0YD 8E0 511 115 DG/FG - 0YE 8E0 511 115 DH/FH - 0YF 8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG 8E0 511 115 DK/FK - 0YH 8E0 511 115 DL/FL - 0YJ 8E0 511 115 DM/FM - 0YK 8E0 511 115 DN/FN - 0YL 8E0 511 115 DP/FP - 0YM 8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN Przód: Cx - do marca 2006 Ex - od marca 2006 Tył: Dx - do października 2006 Fx - od października 2006 Nie dotyczy zawieszenia w V8!!! Witam, Nie dokońca wiem o co chodzi ale zmieniłem według tego zestawienia i efekty są... średnie... rozmawiałem z MrMotors i przód zeszedł na dół bardzo delikatnie a tył ponoć stoi wysoko ;( ;( ;( Dam znać jak odbiorę auto i sam zoabczę.
Bart-S Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Nowe sprężyny muszą się jeszcze ułożyć. Zmierz wysokości od ziemi do środka rantu nadkola (pomiar na równej powierzchni).
mgtan Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 czy po obnirzeniu zawiasu samochód więcej pali??????
domjenick Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 czy po obnirzeniu zawiasu samochód więcej pali?????? po zmianie kół,na szersze opony-może podskoczyć,ale nie po zmianie spręzyn...
mgtan Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 czy po obnirzeniu zawiasu samochód więcej pali?????? po zmianie kół,na szersze opony-może podskoczyć,ale nie po zmianie spręzyn... No właśnie, miałem wymieniane też łożysko jedno w kole, ale o co chodzi ze spalaniem?! różnice są mocno odczuwalne, z tego co widze to fis pokazuje ponad litr więcej... a moze FIS głupieje
domjenick Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 może zbieżność się przestawiła lub kąt i koła stawiają większy opór-teoretyzuję,ale jeśli nie ustawiałeś po zmianie-podjedz-będziesz pewien
mgtan Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 jutro tro mam zbieżnośc robic własnie
Bart-S Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Jeśli nie ustawiłeś zbieżności zaraz po wymianie sprężyn to pewnie to będzie powodem... Ostra odchyłka musi być...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się