Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi RS5 VS BMW M3 roadtest (English subtitled)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie do końca bo w R8 Spider 5.2l skrzynia automatyczna za dopłatą 35 tys. zł jest strasznie wielkim nie wypałem i o wiele lepiej operować 6-stopniowym manualem :)

Tyle, że tam jest skrzynia typu Robitised Manual, jeszcze inny typ - ta sama co w Gallardo. Źle się tym jeździ na codzień.

fajnie przygasają lampki ledowe z tyłu.. i z przodu też :) ciekawe o co w tym chodzi :gwizdanie: :kox:

To wina kamery.

Przecież tak mają nowe ledy już w A6 C6 jak się patrzy z boku to masz wrażenie się przygasają ledy albo że już nie świecą.

Tak samo u mnie jest w tych nowych ledach, kiedyś jechałem i gość z prawej strony za mną jechał peugeotem 607 i na światłach mi powiedział że mi się nie świeci lewa lampa z ledami to później go wyprzedziłem i jechał równo za mną i się przekonał o czym mowa.

Takie OT :) [br]Dopisany: 15 Sierpień 2010, 23:26_________________________________________________Mnie tylko ciekawi jak na 1/4 mili M3 pojedzie z RS5 bo wiadomo Q w wyższych prędkościach ma straty :mysli:

Zakręty. łuki na pewno są po stronie RS5.

Opublikowano

Pablo,

podejrzewam, że na 1/4 jeśli oba miałyby automaty, byłby remis, ew. malutka wygrana BMW. Różnice pewnie by zrobiła minimalnie szybsza przekładnia w M3.

Z manualami, tutaj RS5 by zapewne minimalnie wygrało.

Co do przyczepności, nie chcę Cię zawieść, ale to zawsze BMW wypadało lepiej.

Podejrzewam, że i tu byłoby podobnie. Co więcej, w każdym z filmów podkreślane jest to, że to M3 ma bardziej hmmm...jak to nazwać, precyzyjny układ kierowniczy. Bardziej czujesz kontakt z podłożem, niż w przypadku Audi.

Opublikowano

Pablo,

podejrzewam, że na 1/4 jeśli oba miałyby automaty, byłby remis, ew. malutka wygrana BMW. Różnice pewnie by zrobiła minimalnie szybsza przekładnia w M3.

Z manualami, tutaj RS5 by zapewne minimalnie wygrało.

Co do przyczepności, nie chcę Cię zawieść, ale to zawsze BMW wypadało lepiej.

Podejrzewam, że i tu byłoby podobnie. Co więcej, w każdym z filmów podkreślane jest to, że to M3 ma bardziej hmmm...jak to nazwać, precyzyjny układ kierowniczy. Bardziej czujesz kontakt z podłożem, niż w przypadku Audi.

Kuba ale nie porównuj jej do nowego RS5 bo tutaj mamy nowy układ kierowniczy i mogę się założyć że na krętych drogach o wiele gorzej wypadła by beta, wystarczy zobaczyć na coraz to nowsze testy jak wszyscy zachwalają :)

Będzie bezpośredni test to się przekonamy :wink4:

Opublikowano

Ale ja piszę na podstawię tych testów, co zostały wklejone ;)

Tam wyraźnie mówili o zachowaniu i o "czuciu" auta przez kierowcę ;)

Opublikowano

Na ćwiatkę wygrałoby RS5, bo ma quattro i nie wiem w jaki sposób miałoby być szybsze w manualu (nawet gdyby był dostępny) skoro czas 0-100 ma lepszy w S-tronicu (pewnie dlatego nie ma opcji wolniejszego manuala), to już nie konwerterowe automaty tylko manuale sterowane elektronicznie z opcją "Launch Control".

Opublikowano

No jesli to LC jest dobre, to tak... bo bez LC, to dobry strzal ze sprzegla i aftomat nie ma szans :)

Opublikowano

Thom4s, jesteś pewien, że tam jest LC?

Moim zdaniem - nie ma.

Opublikowano

No jesli to LC jest dobre, to tak... bo bez LC, to dobry strzal ze sprzegla i aftomat nie ma szans :)

Niestety z DSG manual nie ma szans. ESP off, lewa noga na hamulec, prawa na gaz, 4k rpm i rura. :decayed:

Thom4s, jesteś pewien, że tam jest LC?

Moim zdaniem - nie ma.

Na 100% jest.

15 sekund szukania:

http://www.youtube.com/watch?v=RYXKLSftSrc

Opublikowano

Ale to szarpie :kox: :kox: :kox:

Opublikowano

Czyli to nie jest silnik o symbolu FSI - bo to właśnie w tym sposobie wtryskiwania paliwa leżał problem... :mysli:

Opublikowano

Jak pierwszy raz widzialem RS 5 na fotkach, to stwierdzilem ze spierdzielili piekne autko. Technicznie jest obiecujacy. W zeszlym tygodniu sie pojawil w sasiednim Autohausie.... :naughty:

Musze powiedziec ze w tym kolorze wyszedl: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox: :kox:

Jedynym mankamentem jaki dotychczas zobaczylem jest Kierownica....- ja dla mnie KUPA- nie mogli zrobic cos na wzor R8? Przeciez w S3, TTS taka dali...

Ale...., nie zapomnialem o fotkach :decayed: :

5d7fdd0e09f524e8med.jpgd4b32ed485b0078cmed.jpg

372c4720f10eacebmed.jpg2c384f54badfd642med.jpg

f00a2bad7bd1e1fcmed.jpg0cfd0323894e31d6med.jpg

Moim zdaniem najlepsza czesc nadwozia jest na 4 fotce- kocham te czesc po prostu :D

Opublikowano

Rs5 jest trochę za ciężki, gdzieś wyczytałem ze nawet 220kg więcej waży od M3 + gorszy rozkład masy i stąd zapewne wygrana M3 w niektórych testach mimo wiekszej mocy.

Opublikowano

Na pierwszym/drugim filmiku koleś gada, że chyba o 150 kilo jest Audi cięższe (o ile dobrze zapamiętałem) także nie jest to jakaś super różnica, ale jeśli do RS'a wsiądzie otyły koleś 170 kilo, a do M'ki gorąca 50'tka to różnica jest już co najmniej zauważalna :mysli::)

Opublikowano

Czyli to nie jest silnik o symbolu FSI - bo to właśnie w tym sposobie wtryskiwania paliwa leżał problem... :mysli:

To jest silnik FSI. Wszystkie silniki VAG w tej chwili mają bezpośredni wtrysk.

Opublikowano

Ten wozek jest poprostu killerski :kox:

Ale S-piąteczką tez bym nie pogardził :cool1: :cool1:

Opublikowano

Thom4s, ja tam nie widzę nigdzie Procedury Startu.

Start zupełnie normalny, noooooo... może jakby ruszał z 1.5 k.

Zauważ, jak go zmuliło od razu po ruszeniu.

Opublikowano

Thom4s, ja tam nie widzę nigdzie Procedury Startu.

Start zupełnie normalny, noooooo... może jakby ruszał z 1.5 k.

Zauważ, jak go zmuliło od razu po ruszeniu.

Przecież on startuje z 5k rpm !! Włączasz na tryb manualny, wyłączasz ESP i dalej tak jak pisałem. Każde S4 3.0T ma LC, więc dlaczego RS5 nie maiłoby mieć.

Pierwsze 2 linki, które znalazłem:

http://www.auto-motor-i-sport.pl/wiadomosci/Audi-RS5-nowy-model-RS-2686.html

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Premiery/Oto_Audi_RS5,a,159149.html

Wpisz w google RS5 Launch Control, wyskakuje mnóstwo artykułów z tymi słowami kluczowymi. Poza tym, wszystkie DSG mają LC łącznie z golfem GTI, bo to jest skrzynia manualna z dwumasem itp. tylko zamiast 1 sprzęgła ma 2 i zamiast zmieniać manualnie sprzęgłem, robi to za ciebie komputer. Nie ma tu żadnego sprzęgła hydrokinetycznego.

Tak to działa w TTS:

http://www.youtube.com/watch?v=jz_WN0RZXy0&feature=related

Też go troche zamuliło, w manualu też zamula lekko jak już ruszysz.

Aha, M3 z DCT dwusprzęgłowym też ma Launch Control, ale ta skrzynia nie jest tak udana jak DSG.

Opublikowano

Nie widziałem, aby on tam startował z 5 K rpm, przynajmniej na pewno na to nie wyglądało.

Nie wiem, może faktycznie dwumas robi swoje i zmula (po prostu już "chwile" nie mam Audi, a u mnie taki zamuł w Forku nigdy nie wystąpił, stąd moje zdziwienie + mam oczywiście manuala).

Faktycznie, launch control jest w RS5...

Hmmm... dziwne...

Opublikowano

Nie widziałem, aby on tam startował z 5 K rpm, przynajmniej na pewno na to nie wyglądało.

Nie wiem, może faktycznie dwumas robi swoje i zmula (po prostu już "chwile" nie mam Audi, a u mnie taki zamuł w Forku nigdy nie wystąpił, stąd moje zdziwienie + mam oczywiście manuala).

Faktycznie, launch control jest w RS5...

Hmmm... dziwne...

Zauważ, że w A5 wskazówki są inaczej ułożone niż w B6/B7. Są one Pionowo w dół i dolny zakres obrotów jest niżej.

Opublikowano

Wiesz, nawet się na obroty nie patrzyłem w RS5 na tym filmiku.

Bardziej chodzi o zachowanie auta. Po wyraźnym wystrzale, jest równie wyraźnie zwolnienie i znów przyspieszenie.

Nic to, czekam na więcej filmików z tym TC :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...