Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dokładnie ja kupiłem weiteca -30 spręzynki

Opublikowano

Hej, chce wymienić sprężyny w swoim seacie exeo, ori sprężyny jakie są oferowane przez seata jako seat sport to oczywiście eibach pro-kit, jednak ja nie chce wymieniać w Aso (wiadomo z czym się to wiążę, większe koszta i td.)chciałbym wymienić na sprężyny eibacha ale tu już zaczynają się schody, dedykowane sprężyny eibacha do exeo mają odpowiednio numery : Sprężyny Pro-Kit do Exeo 2.0 TDI to F1568001 przód i F11-15-003-03-HA tył. Przód jest okej, ale okazuje się że takie same sprężyny jak są na tyle, czyli F11-15-003-03-HA są również dedykowane do A4 8EC 2.0 TDI quattro lub 2.0 TFSI quattro, oraz przód i tył zgadza się z A4 8ED w którch są te same oznaczenia sprężyn i z przodu i z tyłu.. Trochę to dziwne bo A4 8ED to avant a przecież tam jest najprawdopodobniej większa ładowność niż w exeo sedanie.. Boje się że jak zastosuje te same sprężyny na tył co są do A4, to że tył nie zejdzie odpowiednio w dół ( bo będzie lżejszy) i wtedy lipa, a przekładka po pare razy sprężyn razem z geometrią mi się nie widzi :confused4:

Liczę na waszą pomoc bo wy macie wszystko w jednym palcu na temat A4 a exeo to teoretycznie wszystko to samo.. Póki co będę studiował cały ten temat na ile mi czas na to pozwoli.. :)[br]Dopisany: 13 Kwiecień 2011, 16:18_________________________________________________Dodam że oznaczenie na wlepie w bagażniku to 1BA, co do rozdziału : przód, tył , to nie mogę znaleźć, u mnie wlepa jakoś inaczej wygląda niż ta co na początku wstawiona.. :gwizdanie:

Opublikowano

toka to celuj w spręzyny s-line lub jakieś obniżające o -30 dedykowane do ośki nie do Q i będzie ok wtedy.

Opublikowano

toka to celuj w spręzyny s-line lub jakieś obniżające o -30 dedykowane do ośki nie do Q i będzie ok wtedy.

Tia, ale tak w ciemno celować..? :confused4:

Pomóżcie ;([br]Dopisany: 13 Kwiecień 2011, 23:28_________________________________________________Hej, nikt nie pomoże..? :blink:

Zależy mi na czasie ponieważ sprężyny już przyszły tylko nie wiem czy je montować, bo żeby później nie było że tył będzie jak wóz drabiniasty.. Zależy mi na czasie.. Zrobie zdjęcie wlepy na klapie i wrzuce, może wtedy komuś to ułatwi sprawę bo ja ie wiem o co tam chodzi :gwizdanie:[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2011, 11:14_________________________________________________Zdjęcie wlepy w bagażniku :

zdjcie0338t.jpg

Gdzie znajduje się nr przedniej i tylnej osi? :mysli:

Będę "dźwięczny" za pomoc :wink4:

Opublikowano

Jak widać SEAT nie podaje zakresów mas poszczególnych osi... Jest tylko oznaczenie rozdzaju zawieszenia - 1BA czyli popularna seryjna "Koza" :decayed::wink4:

Opublikowano

Pokaż jak teraz wygląda auto.

Opublikowano

No wysoko stoi... Trzeba by porównać oznaczenia zawiechy - czy są to te same elementy co w B6/B7...

Opublikowano

No wysoko stoi... Trzeba by porównać oznaczenia zawiechy - czy są to te same elementy co w B6/B7...

Gdzie te oznaczenia zawiechy są? Patrzyłem na sprężyny z przodu i mają 4 kropki, jedna taka jasny róż i trzy ciemny róż, da się coś po tym poznać?

Opublikowano

Sprężyny tył 1BE/1BV:

8E0 511 115 DF/FF - 0YD

8E0 511 115 DG/FG - 0YE

8E0 511 115 DH/FH - 0YF

8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG

8E0 511 115 DK/FK - 0YH

8E0 511 115 DL/FL - 0YJ

8E0 511 115 DM/FM - 0YK

8E0 511 115 DN/FN - 0YL

8E0 511 115 DP/FP - 0YM

8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN

powiedzcie mi mam oznaczenie tyłu w 1BA OYK i mam możliwośc kupiś spręzyny na tył 1BE z koncówką FJ albo DH między nimi jest tylko jedna klasa różnicy tylko jak to sie patrzy w którą storne sa twardsze a w którą bardziej elastyczne jak to idzie i na których bedzie bardziej twardo?[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2011, 15:27_________________________________________________aha dodam ze do FJ jest amor 1BV więc twardy a do DH jest 1BE i które wybrać :mysli:

Opublikowano

witam,

w aucie mam oznaczenia zawieszenie na wlepce 1BE oraz:

przód: OJL - sprężyna 8E0 411 105 CK - weight range 11

tył: OYK - sprężyna 8E0 511 115 DL - weight range 11

Dwa pytania:

1. Kolega z forum sprzedaje sprężyny 1BV przód i tył - weight range 9. Czy coś takiego można montować do mojego auta ? Jakie mogą być konsekwencje, rozumiem że auto może pójść niżej ?

2. Czy do tych sprężyn podejdą amortyzatory bilstein b6 sport ? Czy auto będzie wyższe niż jest teraz czy nie ?

Opublikowano

witam,

w aucie mam oznaczenia zawieszenie na wlepce 1BE oraz:

przód: OJL - sprężyna 8E0 411 105 CK - weight range 11

tył: OYK - sprężyna 8E0 511 115 DL - weight range 11

Dwa pytania:

1. Kolega z forum sprzedaje sprężyny 1BV przód i tył - weight range 9. Czy coś takiego można montować do mojego auta ? Jakie mogą być konsekwencje, rozumiem że auto może pójść niżej ?

2. Czy do tych sprężyn podejdą amortyzatory bilstein b6 sport ? Czy auto będzie wyższe niż jest teraz czy nie ?

Przede wszystkim:

Patrz na budę A4 b7 i zawias 1be:

przód: 0JL czyli 8E0 411 105 CL/EL a to jest WR 11

tył: OYK czyli 8E0 511 115 DM/FM a to jest WR 10

Efekty:

Przede wszystkim ty już masz zawieszenie niższe -20mm (czyli tak samo jak 1bv) Jedyna różnica to twardość - 1BV są twardsze.

Jeśli kupisz nawet spężyny 1BV z WR 11/WR10 (przód/tył) nie gwarantuje ci to tego że równo usiądzie - raczej z ostatnich zmian ludzi widze że 90% źle siada. w Avantach bardziej opada tył a przód jest zadarty, a w sedanch pupa zazwyczaj deczko wyżej.

Zmiana springów na WR 11 i włożysz WR 9 to przód ci opadnie.

Obstawiał bym że jesli z tylu masz WR 10 a wsadzisz WR 9 to tył opadnie - o ile myśle że to loteria ale przy korzystnych wiatrach obstawił bym na ~4mm

Przód - tu może być gorzej - masz silnik V6 TDi czyli ciężką krowę... i tutaj może być spadek dużo większy (w zasadzie nie kontrolowany według mnie)

a teraz praktyka:

na przykładzie u mnie. z przodu miałem 1BA i kupiłem springi 1BV o tym samym WR9 - przód opadł o około 35-40mm.

Przy tych samych kołach w 1BA przód stał na 68cm od ziemi do rantu a na tych 1BV stał między około 64... zobacz sobei u mnie w galerii na pierwszej stronie masz pokazane jak to wyglądało.

Patrząc na to to jeśli ty masz 1be przód wr 11 to na moich 1bv powinien ci opaść niżej o ile? 25mm? 20? (nikt tego nie wie i ci nie zagwarantuje, możę opaść jeszcze bardziej, a może ci opaść 5mm)

Co do amortyzatorów - pasować będą ale przy niżej posadzonym aucie cały czas masz bardziej ściśniety amortyzator i tyle. jak przesadzisz z obniżaniem to dostanie po pupie ale bez przesady. Przy 1BA jak posadzisz 2 dorosłe osoby z tyłu to siada o 30mm (a gdzie jeszcze pasażer, bagaz itp)[br]Dopisany: 05 Maj 2011, 12:33_________________________________________________

Sprężyny tył 1BE/1BV:

8E0 511 115 DF/FF - 0YD

8E0 511 115 DG/FG - 0YE

8E0 511 115 DH/FH - 0YF

8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG

8E0 511 115 DK/FK - 0YH

8E0 511 115 DL/FL - 0YJ

8E0 511 115 DM/FM - 0YK

8E0 511 115 DN/FN - 0YL

8E0 511 115 DP/FP - 0YM

8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN

powiedzcie mi mam oznaczenie tyłu w 1BA OYK i mam możliwośc kupiś spręzyny na tył 1BE z koncówką FJ albo DH między nimi jest tylko jedna klasa różnicy tylko jak to sie patrzy w którą storne sa twardsze a w którą bardziej elastyczne jak to idzie i na których bedzie bardziej twardo?[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2011, 15:27_________________________________________________aha dodam ze do FJ jest amor 1BV więc twardy a do DH jest 1BE i które wybrać :mysli:

dokłądnie co będzie tego nie wiedzą najstarsi górale...ale moim zdaniem tył samochodu ci opadnie.

Przede wszystkim jeśli masz a4 b7 i sprężyny 1BA to oznaczenie

tył 0YK to jest 8E0 511 115 CT

czyli w przypadku tyłu w B7 jak widzę jest to WR 10.

Chcesz włożyć:

8E0 511 115 DH - 0YF czyli dla samochodów z VINem do >>8E-7-120000 ORAZ >>8E-Z-802500 odpowiada to WR 6

8E0 511 115 FJ - 0YG czyli dla samochodów z VINem do >>8E-7-120001 ORAZ >>8E-Z-802501 odpowiada to WR 7

efekty? tył siedzi niżej - jeśli wierzyć założeniom, a o ile pójdzie w dół? niestety założysz to zmierzysz nikt ci nie przewidzi.

Wiesz na 99% jedno że jeśli z przodu masz 1ba WR 10 a na tył wsadzisz które kolwiek z powyzszych to, przód będzie wyżej niż tył,

obstawiałbym że wręcz będzie zadarty do góry w stosunku do tyłu.

Opublikowano

witam,

w aucie mam oznaczenia zawieszenie na wlepce 1BE oraz:

przód: OJL - sprężyna 8E0 411 105 CK - weight range 11

tył: OYK - sprężyna 8E0 511 115 DL - weight range 11

Dwa pytania:

1. Kolega z forum sprzedaje sprężyny 1BV przód i tył - weight range 9. Czy coś takiego można montować do mojego auta ? Jakie mogą być konsekwencje, rozumiem że auto może pójść niżej ?

2. Czy do tych sprężyn podejdą amortyzatory bilstein b6 sport ? Czy auto będzie wyższe niż jest teraz czy nie ?

Przede wszystkim:

Patrz na budę A4 b7 i zawias 1be:

przód: 0JL czyli 8E0 411 105 CL/EL a to jest WR 11

tył: OYK czyli 8E0 511 115 DM/FM a to jest WR 10

Efekty:

Przede wszystkim ty już masz zawieszenie niższe -20mm (czyli tak samo jak 1bv) Jedyna różnica to twardość - 1BV są twardsze.

Jeśli kupisz nawet spężyny 1BV z WR 11/WR10 (przód/tył) nie gwarantuje ci to tego że równo usiądzie - raczej z ostatnich zmian ludzi widze że 90% źle siada. w Avantach bardziej opada tył a przód jest zadarty, a w sedanch pupa zazwyczaj deczko wyżej.

Zmiana springów na WR 11 i włożysz WR 9 to przód ci opadnie.

Obstawiał bym że jesli z tylu masz WR 10 a wsadzisz WR 9 to tył opadnie - o ile myśle że to loteria ale przy korzystnych wiatrach obstawił bym na ~4mm

Przód - tu może być gorzej - masz silnik V6 TDi czyli ciężką krowę... i tutaj może być spadek dużo większy (w zasadzie nie kontrolowany według mnie)

a teraz praktyka:

na przykładzie u mnie. z przodu miałem 1BA i kupiłem springi 1BV o tym samym WR9 - przód opadł o około 35-40mm.

Przy tych samych kołach w 1BA przód stał na 68cm od ziemi do rantu a na tych 1BV stał między około 64... zobacz sobei u mnie w galerii na pierwszej stronie masz pokazane jak to wyglądało.

Patrząc na to to jeśli ty masz 1be przód wr 11 to na moich 1bv powinien ci opaść niżej o ile? 25mm? 20? (nikt tego nie wie i ci nie zagwarantuje, możę opaść jeszcze bardziej, a może ci opaść 5mm)

Co do amortyzatorów - pasować będą ale przy niżej posadzonym aucie cały czas masz bardziej ściśniety amortyzator i tyle. jak przesadzisz z obniżaniem to dostanie po pupie ale bez przesady. Przy 1BA jak posadzisz 2 dorosłe osoby z tyłu to siada o 30mm (a gdzie jeszcze pasażer, bagaz itp)[br]Dopisany: 05 Maj 2011, 12:33_________________________________________________

Sprężyny tył 1BE/1BV:

8E0 511 115 DF/FF - 0YD

8E0 511 115 DG/FG - 0YE

8E0 511 115 DH/FH - 0YF

8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG

8E0 511 115 DK/FK - 0YH

8E0 511 115 DL/FL - 0YJ

8E0 511 115 DM/FM - 0YK

8E0 511 115 DN/FN - 0YL

8E0 511 115 DP/FP - 0YM

8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN

powiedzcie mi mam oznaczenie tyłu w 1BA OYK i mam możliwośc kupiś spręzyny na tył 1BE z koncówką FJ albo DH między nimi jest tylko jedna klasa różnicy tylko jak to sie patrzy w którą storne sa twardsze a w którą bardziej elastyczne jak to idzie i na których bedzie bardziej twardo?[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2011, 15:27_________________________________________________aha dodam ze do FJ jest amor 1BV więc twardy a do DH jest 1BE i które wybrać :mysli:

dokłądnie co będzie tego nie wiedzą najstarsi górale...ale moim zdaniem tył samochodu ci opadnie.

Przede wszystkim jeśli masz a4 b7 i sprężyny 1BA to oznaczenie

tył 0YK to jest 8E0 511 115 CT

czyli w przypadku tyłu w B7 jak widzę jest to WR 10.

Chcesz włożyć:

8E0 511 115 DH - 0YF czyli dla samochodów z VINem do >>8E-7-120000 ORAZ >>8E-Z-802500 odpowiada to WR 6

8E0 511 115 FJ - 0YG czyli dla samochodów z VINem do >>8E-7-120001 ORAZ >>8E-Z-802501 odpowiada to WR 7

efekty? tył siedzi niżej - jeśli wierzyć założeniom, a o ile pójdzie w dół? niestety założysz to zmierzysz nikt ci nie przewidzi.

Wiesz na 99% jedno że jeśli z przodu masz 1ba WR 10 a na tył wsadzisz które kolwiek z powyzszych to, przód będzie wyżej niż tył,

obstawiałbym że wręcz będzie zadarty do góry w stosunku do tyłu.

witam,

w aucie mam oznaczenia zawieszenie na wlepce 1BE oraz:

przód: OJL - sprężyna 8E0 411 105 CK - weight range 11

tył: OYK - sprężyna 8E0 511 115 DL - weight range 11

Dwa pytania:

1. Kolega z forum sprzedaje sprężyny 1BV przód i tył - weight range 9. Czy coś takiego można montować do mojego auta ? Jakie mogą być konsekwencje, rozumiem że auto może pójść niżej ?

2. Czy do tych sprężyn podejdą amortyzatory bilstein b6 sport ? Czy auto będzie wyższe niż jest teraz czy nie ?

Przede wszystkim:

Patrz na budę A4 b7 i zawias 1be:

przód: 0JL czyli 8E0 411 105 CL/EL a to jest WR 11

tył: OYK czyli 8E0 511 115 DM/FM a to jest WR 10

Efekty:

Przede wszystkim ty już masz zawieszenie niższe -20mm (czyli tak samo jak 1bv) Jedyna różnica to twardość - 1BV są twardsze.

Jeśli kupisz nawet spężyny 1BV z WR 11/WR10 (przód/tył) nie gwarantuje ci to tego że równo usiądzie - raczej z ostatnich zmian ludzi widze że 90% źle siada. w Avantach bardziej opada tył a przód jest zadarty, a w sedanch pupa zazwyczaj deczko wyżej.

Zmiana springów na WR 11 i włożysz WR 9 to przód ci opadnie.

Obstawiał bym że jesli z tylu masz WR 10 a wsadzisz WR 9 to tył opadnie - o ile myśle że to loteria ale przy korzystnych wiatrach obstawił bym na ~4mm

Przód - tu może być gorzej - masz silnik V6 TDi czyli ciężką krowę... i tutaj może być spadek dużo większy (w zasadzie nie kontrolowany według mnie)

a teraz praktyka:

na przykładzie u mnie. z przodu miałem 1BA i kupiłem springi 1BV o tym samym WR9 - przód opadł o około 35-40mm.

Przy tych samych kołach w 1BA przód stał na 68cm od ziemi do rantu a na tych 1BV stał między około 64... zobacz sobei u mnie w galerii na pierwszej stronie masz pokazane jak to wyglądało.

Patrząc na to to jeśli ty masz 1be przód wr 11 to na moich 1bv powinien ci opaść niżej o ile? 25mm? 20? (nikt tego nie wie i ci nie zagwarantuje, możę opaść jeszcze bardziej, a może ci opaść 5mm)

Co do amortyzatorów - pasować będą ale przy niżej posadzonym aucie cały czas masz bardziej ściśniety amortyzator i tyle. jak przesadzisz z obniżaniem to dostanie po pupie ale bez przesady. Przy 1BA jak posadzisz 2 dorosłe osoby z tyłu to siada o 30mm (a gdzie jeszcze pasażer, bagaz itp)[br]Dopisany: 05 Maj 2011, 12:33_________________________________________________

Sprężyny tył 1BE/1BV:

8E0 511 115 DF/FF - 0YD

8E0 511 115 DG/FG - 0YE

8E0 511 115 DH/FH - 0YF

8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG

8E0 511 115 DK/FK - 0YH

8E0 511 115 DL/FL - 0YJ

8E0 511 115 DM/FM - 0YK

8E0 511 115 DN/FN - 0YL

8E0 511 115 DP/FP - 0YM

8E0 511 115 DQ/FQ - 0YN

powiedzcie mi mam oznaczenie tyłu w 1BA OYK i mam możliwośc kupiś spręzyny na tył 1BE z koncówką FJ albo DH między nimi jest tylko jedna klasa różnicy tylko jak to sie patrzy w którą storne sa twardsze a w którą bardziej elastyczne jak to idzie i na których bedzie bardziej twardo?[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2011, 15:27_________________________________________________aha dodam ze do FJ jest amor 1BV więc twardy a do DH jest 1BE i które wybrać :mysli:

dokłądnie co będzie tego nie wiedzą najstarsi górale...ale moim zdaniem tył samochodu ci opadnie.

Przede wszystkim jeśli masz a4 b7 i sprężyny 1BA to oznaczenie

tył 0YK to jest 8E0 511 115 CT

czyli w przypadku tyłu w B7 jak widzę jest to WR 10.

Chcesz włożyć:

8E0 511 115 DH - 0YF czyli dla samochodów z VINem do >>8E-7-120000 ORAZ >>8E-Z-802500 odpowiada to WR 6

8E0 511 115 FJ - 0YG czyli dla samochodów z VINem do >>8E-7-120001 ORAZ >>8E-Z-802501 odpowiada to WR 7

efekty? tył siedzi niżej - jeśli wierzyć założeniom, a o ile pójdzie w dół? niestety założysz to zmierzysz nikt ci nie przewidzi.

Wiesz na 99% jedno że jeśli z przodu masz 1ba WR 10 a na tył wsadzisz które kolwiek z powyzszych to, przód będzie wyżej niż tył,

obstawiałbym że wręcz będzie zadarty do góry w stosunku do tyłu.

Mgtan dziękuję za wyczerpującą odpowiedź i wyjaśnienie tematu. Powiedz mi tylko czy jak założę te amortyzatory b6 sport na obecnych sprężynach (nie doprecyzowałem pytania nr. 2) auto będzie wyższe, niższe ? Jak się będzie zachowywać w użytkowaniu w porównianiu do serii którą mam teraz w zawieszeniu 1BE - zdaje się że to jest Monroe (tak mi podał ASO). Thx.

Opublikowano

amortyzatory biorą główny udział w wybieraniu nierówności... sprężyny dbają o to jak auto m.in jest wysoko. zauważ np na tyle że regulacja wysokości zawieszenia polega ma podnoszeniu/obniżaniu położenia sprężyny... a amortyzator poprostu ma za zadanie wybierać nierówności i powodowac że auto się będzie dobrze prowadzić...

co sie stanie jak zamontuejsz b6? nie wiem... strzelam troche że nic. Teoretycznie mozę wypchnąć auto do góry jak spring nie będzie trzymał jak nowy ale wątpie żeby opadło na zwykłych sprężynach.

zedytuj post - bo dubluje ci się cytat.

Opublikowano

Dane wagowe naszego auta znajdziemy na wlepce serwisowej (książka serwisowa, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie).

Witam niestety sprawdzałem i nie mam tej wlepki pod kołem zapasowym;/ ksiązki serw. również brak, w związku z czym moje pytanie czy da sie te dane jakoś inaczej sprawdzić (np. po VIN-ie)? Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Opublikowano

mógłbym zatem prosić o rozszyfrowanie ? WAUZZZ8E92A123100

Opublikowano

Sam VIN nie definiuje jakie zawieszenie/kategorie wagowe ma Twoje auto - potrzebny ktoś życzliwy z dostępem do bazy danych Audi (sprawdzi kody wyposażenia po wbiciu VINu w sofcie serwisowym).

Opublikowano

z drugiej strony... chciałbym się dowiedzieć jak to możliwe, że 2 auta z takim samym napędem, silnikiem, zawieszeniem, mogą mieć różne oznaczenia wagowe ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...