Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Z chęcią założył bym gwint, ale niestety zasyp tych zawieszeń jest tylko do B5. Do B6 / B7 bardzo ciężko znaleźć. Nie ma ich nawet na Allegro :decayed:.

Ile jest kosztuje gwint nowy lub używany w bardzo dobrym stanie, niezłej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią założył bym gwint, ale niestety zasyp tych zawieszeń jest tylko do B5. Do B6 / B7 bardzo ciężko znaleźć. Nie ma ich nawet na Allegro :decayed:.

Ile jest kosztuje gwint nowy lub używany w bardzo dobrym stanie, niezłej firmy?

Cos kręcisz :decayed: Gwintów do B6 i B7 jest sporo, Weitec, AP, KW, czy cośtam technix

Tu mas zdobry gwint http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-kw-audi-a4-b6-b7-2wd-4wd-i1637791087.html

a tu troche tańszy :decayed:

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-audi-a4-b6-8e-00-04-i1653691099.html :decayed:

Pare osob na forum ma Weitec i są zadowolone. Używanego gwintu nie beierz, lepiej coś tańszego ale nowe. Niektórzy mowią że gwintu po kimś by nie kupili i cos w tym musi być :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1149 zł ? za tę cenę jest kompletne zawieszenie ? :shocked:

Pobrałem kiedyś cennik jakiś gwintów, już nie pamiętam jakich, ale do B7. Ceny zaczynały się od 6 tys. zł.

Jestem w tym laikiem, więc cena mnie przeraziła.

Jak już jesteśmy przy temacie - powiedzmy ten gwint TA-Technix, jaką ma to żywotność? Pojeżdzę na gwincie więcej niż jeden sezon? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem to komplet sprężyn obniżających Apex z Avant Quattro 1.9 tdi to nie to samo co do Avant Quattro 2.5 V6? Tzn będą pasować ale przód siądzie niżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem to komplet sprężyn obniżających Apex z Avant Quattro 1.9 tdi to nie to samo co do Avant Quattro 2.5 V6? Tzn będą pasować ale przód siądzie niżej?

dokładnie;) przynajmniej teoretycznie tak to wygląda, na Twoim miejscu poszukałbym jednak springów dedykowanych do 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dzięki.

Jeszcze jedno. Na wlepce serwisowej mam napisane, że mój zawias to 1BE a sprężyny to odpowiednio OYM i OJJ. Czyli mam -20mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno. Na wlepce serwisowej mam napisane, że mój zawias to 1BE a sprężyny to odpowiednio OYM i OJJ. Czyli mam -20mm?

tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W związku z tym, że planuję wymienić seryjne zawieszenie 1BA na s-line 1BE postanowiłem zrobić małe zestawienie na podstawie którego będę mógł sobie dobrać kategorię dla sprężyn - myślę, ze bez popełniania dużego błędu . W zestawieniu tym znajdują się seryjne zawieszenia z podanymi sprężynami i kategorią wagową.

wlepki.jpg

Z tabelki można wyczytać, że 1.8T w Quattro nie ważne od tego czy limuzyna czy avant maja z przodu kategorie wagowa (6). Peterka do tego napisał, ze wymieniał u siebie przód na kategorię wagową (7) i jest wszystko ok.

Co do tyłu to Quattro w Avancie nie ważne czy benzyna czy diesel przy sportowym zawieszeniu seryjnie wychodziły z kategorią wagową (11).

Myślę, że powinienem zakupić sprężyny na przód dla 1BE z kategorią wagową (6) lub ewentualnie (7) - nie wiem tylko czy przy tej (7) nie pójdzie za nisko (opony 205/55 R16)

Co do tyłu to powinienem mieć kategorię wagową (11).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej.... Kategorię wagową potrzebujesz tylko i wyłącznie do tego aby ustalić numer sprężyn.

Na tapetę bierzemy Twój przypadek czyli 1.8T Avant Quattro 190KM.

U siebie masz zawieszenie 1BA. Dzięki kategoriom wagowym wiesz że sprężyny u Ciebie zastosowane to: 8E0 411 105 BG oraz 8E0 511 115 DA.

Teraz szukasz 1.8T Avant Quattro 190KM z seryjnym zawieszeniem 1BE (będzie miał inne kategorie wagowe - bo obciążenie zawiechy 1BE/1BV liczy się inaczej ale te jak wcześniej wspomniałem są potrzebne tylko do ustalenia numeru sprężyn). Ważne jest też to aby auta miały podobne wyposażenie.

Mieszanie między różnymi wersjami silnikowymi może przekłamać końcowy rezultat. Wydaje mi się, też że ważne jest aby sprawdzać to samo nadwozie (Avant jest cięższy o 50kg od sedana).

Generalnie widzę, że czeka nas kolejna wspólna akcja - zaczniemy zbierać info z wlep i może w końcu uda się ogarnąć to cholerne zawieszenie na ori sprężynach ;) Wieczorem przygotuję nowy temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S jak spojrzysz na screana którego tu umieściłem to zobaczysz, że andr3i tez ma bex-a ale niestety limuzynę.

Ale myślę, że na jego podstawie mogę zaryzykować i szukać sprężyn chociaż na przód czyli z kategorii wagowej (6).

Co do tyłu to sugerowałem się Quattro i Avantem ( nie ważne czy benzyna czy diesel bo waga dupska będzie pewnie zbliżona) seryjnie zawsze wychodziły ( dla s-line) z kategorią wagową (11)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S jak spojrzysz na screana którego tu umieściłem to zobaczysz, że andr3i tez ma bex-a ale niestety limuzynę.

Dlatego napisałem, że należy sprawdzić Avanta (te 50kg może mieć spore znaczenie).

Ale myślę, że na jego podstawie mogę zaryzykować i szukać sprężyn chociaż na przód czyli z kategorii wagowej (6).

A nie lepiej poczekać, zebrać info i wtedy atakować temat?

Co do tyłu to sugerowałem się Quattro i Avantem ( nie ważne czy benzyna czy diesel bo waga dupska będzie pewnie zbliżona) seryjnie zawsze wychodziły ( dla s-line) z kategorią wagową (11)

Niby tak ale silne pochylenie przodu może mieć też wpływać na tyłek - myślenie jak najbardziej poprawne ale... nadal pewności nie ma = loteria. Co do kategorii wagowej tylnej osi... Skoro przy 1BA jest 11, to samo auto z 1BE powinno mieć 10.[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2011, 20:52_________________________________________________

Zapraszam do kolejnej wspólnej akcji :good:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=211106.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1 poscie pisze ze w zawieszeniach 1BE i 1BV są same sprezyny. Ja mając 1BA obecnie w aucie wr9 przód wr10 tył jakich mam szukac springów 1BE/1BV tez te samo wr. Czy wr springów 1BE/BV jest takie samo w B6 jak i B7? Czesto widać w autach z zawieszeniem 1BE ze tyl stoi nieco niżej niz przód. Czy ktoś eksperymentował z niższym wr np o 1 ile wtedy auto pójdzie w dół, czy moze tak mała różnica nie ma praktycznie zadnego znaczenia? Dodam ze znalezienie sprezyn swojej kategori graniczy z cudem wiec pozostaje eksperymentować. Jeśli juz ten cud by sie spełnił to jakie do tego amorki zeby nie zbankrutować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niby tak ale silne pochylenie przodu może mieć też wpływać na tyłek - myślenie jak najbardziej poprawne ale... nadal pewności nie ma = loteria. Co do kategorii wagowej tylnej osi... Skoro przy 1BA jest 11, to samo auto z 1BE powinno mieć 10."

Bart-S czyli klasa wagowa 1BA nie odpowiada tej samej klasie wagowej 1BE? To jak mam to dobrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie dodać do Bartka wiadomości klasy wagowe - a właściwie zakresy mas - dla przodu i tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam takie pytanko mam zawieszenie 1be a na tylnych sprężynach mam paski niebieski różowy różowy jakie mam założyć sprężyny żeby był twardziejszy tył bo mi bardzo siada jak załaduje z gury dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam takie pytanko mam zawieszenie 1be a na tylnych sprężynach mam paski niebieski różowy różowy jakie mam założyć sprężyny żeby był twardziejszy tył bo mi bardzo siada jak załaduje z gury dzięki i pozdrawiam

Załóż niebieski 3 rożowe lub niebieski zielony czyli odpowiednio WR10 i WR11 (teraz masz WR9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. ja mam kolor od lewej - niebieski - czerwony i baily albo rozowy to jest. co to sa za sprezyny? :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprężyny z tyłu

8E0 511 115 DH – 0YG

weight range 7.

Mam nieco opuszczoną d*pę, zamówiłem nowe sprężyny, zobaczymy czy coś pomoże, bo teraz mam o 1cm niżej niż przód - co mnie wkurza.

EDIT:

Wracam od mechanika, chciałem wymienić sprężyny z tyłu. Stwierdzono że amorki również do wymiany.

Zastanawia mnie to bo amorki wymieniałem ok. rok-półtora roku temu.

Czy przy zużytych sprężynach z tyłu jest możliwe że amorki tak szybko poleciały ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...