muszka76 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 dzis bylem w ASO zapytac o pare gratow i przy okazji zapytalem jaki olej powinienem lac do mojej A4?Pan wziol ode mnie dowod i powiedzial ze musze lac olej spelniajacy norme 507.00 bo mam filtr czastek stalych DPF.Chyba cos mu sie pomylilo?Przecierz moja A4 jest z 2002r. Kiedy ostatnio wymienialem olej to wlalem Motul specyfic 5W30 i kiedy bylem w K-cach u Aligatora to on powiedzial ze moge lac 5W40. Jak to w koncu jest bo z tego co wyczytalem na forum to wlalem odpowiedni olej?
k0za Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 a AVF nie było dpf seryjnie. Chyba, że ktoś sobie dorezał Najlepiej wejdź pod auto i sam zobacz
grabalaba Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Albo w naklece pod siedzeniem (ksiązce serwisowej) - było
antonio Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 wątpię żeby ktoś dokładał DPF'a olej zapewne musisz mieć 5W40 505.01
muszka76 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 A ty jaki lejesz ?masz pompowtryski?
antonio Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 mam praktycznie taki sam silnik taki jak Ty różni sie tylko skrzynią biegów leję 5W40 505.01
rafsus Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Do tego silniczka leję MOTUL 5W40 505.01 i niunia jest zadowolona
RS Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Fabrycznie nie bylo DPF, ale powiedz mi kolego, od kiedy ta niunka sie po Polsce porusza? :gwizdanie:
muszka76 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 po Polskich "bażołach" niunia jezdzi pół roku,a czemu pytasz?
RS Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 No bo jezeli rok temu jeszcze jezdzila w Niemczech, to najwidoczniej byly wlasciciel skorzystal z oferty ktore warsztaty (takze Audi) od 2 Lat wysylaja do wlascicieli Starszych Dieslow ktorzy u nich serwisowali swoje autka. Jezeli widzieli to w kompie Audi ( jak wyzej piszesz), to typuje na to ze poprzedni wlasciciel, dal w Audi zalozyc ten Filtr czasteczek stalych, i w tykim przypadku pozostaje ci drogi olej 5W30 (507.00), bo ten inny, 5W40 (505.01), zapcha ci ten filter. Dla pewnosci wez auto na podnosnik/kanal i zobacz czy cos tam w wydechu nie jest dolozone.
ROBERT Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 U mnie po sprawdzeniu historii serwisowej wygląda to tak (mam pełen wydruk) : pierwsza wymiana oleju - 506.01 "Long Life" , następne to już 507.00 , myślę że po prostu w ASO w DE lali Helmutowi taki , bo był droższy ... w historii serwisowej nie jest wspomniane o dołożeniu filtra DPF
muszka76 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 przy najblizszej okazji sprawdze pod autem czy czasem niemiec nie wpadl na pomysl i dolozyl sobie dpf,ale mysle ze raczej gosc z aso cos zle sprawdzil.
RS Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 U mnie po sprawdzeniu historii serwisowej wygląda to tak (mam pełen wydruk) : pierwsza wymiana oleju - 506.01 "Long Life" , następne to już 507.00 , myślę że po prostu w ASO w DE lali Helmutowi taki , bo był droższy ... w historii serwisowej nie jest wspomniane o dołożeniu filtra DPF ...bo olej 507.00 sie leje do wszystkich TDI z DPF, ale takze do tych co maja LL-service, dlatego tym nie powinno sie sugerowac czy jest DPF (...),ale mysle ze raczej gosc z aso cos zle sprawdzil. ...albo raczej :masz nadzieje?
ROBERT Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 ...bo olej 507.00 sie leje do wszystkich TDI z DPF, ale takze do tych co maja LL-service, dlatego tym nie powinno sie sugerowac czy jest DPF Ale wystarczyłby 506.01 , a jak ktoś nie chce Long Life Service ( m.in. ja ) to też spokojnie można zalać 505.01
Rogass Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 No bo jezeli rok temu jeszcze jezdzila w Niemczech, to najwidoczniej byly wlasciciel skorzystal z oferty ktore warsztaty (takze Audi) od 2 Lat wysylaja do wlascicieli Starszych Dieslow ktorzy u nich serwisowali swoje autka. Jezeli widzieli to w kompie Audi ( jak wyzej piszesz), to typuje na to ze poprzedni wlasciciel, dal w Audi zalozyc ten Filtr czasteczek stalych, i w tykim przypadku pozostaje ci drogi olej 5W30 (507.00), bo ten inny, 5W40 (505.01), zapcha ci ten filter. Dla pewnosci wez auto na podnosnik/kanal i zobacz czy cos tam w wydechu nie jest dolozone. A jaki on drogi 35zł za litr castola slx to dużo :gwizdanie:
RS Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 ...bo olej 507.00 sie leje do wszystkich TDI z DPF, ale takze do tych co maja LL-service, dlatego tym nie powinno sie sugerowac czy jest DPF Ale wystarczyłby 506.01 , a jak ktoś nie chce Long Life Service ( m.in. ja ) to też spokojnie można zalać 505.01 Nie wiem czy masz DPF, ale jak masz i zalewasz tym olejem to mozesz nim zniszczyc DPF. No bo jezeli rok temu jeszcze jezdzila w Niemczech, to najwidoczniej byly wlasciciel skorzystal z oferty ktore warsztaty (takze Audi) od 2 Lat wysylaja do wlascicieli Starszych Dieslow ktorzy u nich serwisowali swoje autka. Jezeli widzieli to w kompie Audi ( jak wyzej piszesz), to typuje na to ze poprzedni wlasciciel, dal w Audi zalozyc ten Filtr czasteczek stalych, i w tykim przypadku pozostaje ci drogi olej 5W30 (507.00), bo ten inny, 5W40 (505.01), zapcha ci ten filter. Dla pewnosci wez auto na podnosnik/kanal i zobacz czy cos tam w wydechu nie jest dolozone. A jaki on drogi 35zł za litr castola slx to dużo :gwizdanie: Litr 507.00 Castrola w niemczech kosztuje okolo 100zl, wiec jak ten sam olej kosztuje w Polsce 1/3 tej ceny to moim zdaniem jest to niemal pewne ze to podrobka Castrola. W niemczech nawet najtansze NO NAME oleje 507.00 kosztuja 60-70€ za 5L, a ceny juz i tak w Niemczech sie niewiele roznia od tych w Polsce...
ROBERT Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Nie wiem czy masz DPF, ale jak masz i zalewasz tym olejem to mozesz nim zniszczyc DPF. Nie mam
RS Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 A to spoko-luz. Tez bym na twoim miejscu taki lal...
loganek Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Podłączając sie do tematu. AJM jest na PD wiec musi mieć DPFa, a ja leje Neste 5W-40 spełnia normę 505.01! Oj, zaczyna mnie to boleć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się