Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVF] DPF W AVF?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzis bylem w ASO zapytac o pare gratow i przy okazji zapytalem jaki olej powinienem lac do mojej A4?Pan wziol ode mnie dowod i powiedzial ze musze lac olej spelniajacy norme 507.00 bo mam filtr czastek stalych DPF.Chyba cos mu sie pomylilo?Przecierz moja A4 jest z 2002r.

Kiedy ostatnio wymienialem olej to wlalem Motul specyfic 5W30 i kiedy bylem w K-cach u Aligatora to on powiedzial ze moge lac 5W40.

Jak to w koncu jest bo z tego co wyczytalem na forum to wlalem odpowiedni olej?

Opublikowano

Albo w naklece pod siedzeniem (ksiązce serwisowej) - było

Opublikowano

wątpię żeby ktoś dokładał DPF'a

olej zapewne musisz mieć 5W40 505.01

Opublikowano

A ty jaki lejesz ?masz pompowtryski?

Opublikowano

mam praktycznie taki sam silnik taki jak Ty

różni sie tylko skrzynią biegów

leję 5W40 505.01

Opublikowano

Do tego silniczka leję MOTUL 5W40 505.01 i niunia jest zadowolona :decayed:

Opublikowano

Fabrycznie nie bylo DPF, ale powiedz mi kolego, od kiedy ta niunka sie po Polsce porusza? :gwizdanie:

Opublikowano

po Polskich "bażołach" niunia jezdzi pół roku,a czemu pytasz?

Opublikowano

No bo jezeli rok temu jeszcze jezdzila w Niemczech, to najwidoczniej byly wlasciciel skorzystal z oferty ktore warsztaty (takze Audi) od 2 Lat wysylaja do wlascicieli Starszych Dieslow ktorzy u nich serwisowali swoje autka. Jezeli widzieli to w kompie Audi ( jak wyzej piszesz), to typuje na to ze poprzedni wlasciciel, dal w Audi zalozyc ten Filtr czasteczek stalych, i w tykim przypadku pozostaje ci drogi olej 5W30 (507.00), bo ten inny, 5W40 (505.01), zapcha ci ten filter.

Dla pewnosci wez auto na podnosnik/kanal i zobacz czy cos tam w wydechu nie jest dolozone.

Opublikowano

:hi:

U mnie po sprawdzeniu historii serwisowej wygląda to tak (mam pełen wydruk) : pierwsza wymiana oleju - 506.01 "Long Life" , następne to już 507.00 , myślę że po prostu w ASO w DE lali Helmutowi taki , bo był droższy :mysli: ... w historii serwisowej nie jest wspomniane o dołożeniu filtra DPF

Opublikowano

przy najblizszej okazji sprawdze pod autem czy czasem niemiec nie wpadl na pomysl i dolozyl sobie dpf,ale mysle ze raczej gosc z aso cos zle sprawdzil.

Opublikowano

:hi:

U mnie po sprawdzeniu historii serwisowej wygląda to tak (mam pełen wydruk) : pierwsza wymiana oleju - 506.01 "Long Life" , następne to już 507.00 , myślę że po prostu w ASO w DE lali Helmutowi taki , bo był droższy :mysli: ... w historii serwisowej nie jest wspomniane o dołożeniu filtra DPF

...bo olej 507.00 sie leje do wszystkich TDI z DPF, ale takze do tych co maja LL-service, dlatego tym nie powinno sie sugerowac czy jest DPF

(...),ale mysle ze raczej gosc z aso cos zle sprawdzil.

...albo raczej :masz nadzieje? :polew:

Opublikowano

...bo olej 507.00 sie leje do wszystkich TDI z DPF, ale takze do tych co maja LL-service, dlatego tym nie powinno sie sugerowac czy jest DPF

Ale wystarczyłby 506.01 , a jak ktoś nie chce Long Life Service ( m.in. ja ) to też spokojnie można zalać 505.01 :wink4:

Opublikowano

No bo jezeli rok temu jeszcze jezdzila w Niemczech, to najwidoczniej byly wlasciciel skorzystal z oferty ktore warsztaty (takze Audi) od 2 Lat wysylaja do wlascicieli Starszych Dieslow ktorzy u nich serwisowali swoje autka. Jezeli widzieli to w kompie Audi ( jak wyzej piszesz), to typuje na to ze poprzedni wlasciciel, dal w Audi zalozyc ten Filtr czasteczek stalych, i w tykim przypadku pozostaje ci drogi olej 5W30 (507.00), bo ten inny, 5W40 (505.01), zapcha ci ten filter.

Dla pewnosci wez auto na podnosnik/kanal i zobacz czy cos tam w wydechu nie jest dolozone.

A jaki on drogi 35zł za litr castola slx to dużo :gwizdanie: :decayed:

Opublikowano

...bo olej 507.00 sie leje do wszystkich TDI z DPF, ale takze do tych co maja LL-service, dlatego tym nie powinno sie sugerowac czy jest DPF

Ale wystarczyłby 506.01 , a jak ktoś nie chce Long Life Service ( m.in. ja ) to też spokojnie można zalać 505.01 :wink4:

Nie wiem czy masz DPF, ale jak masz i zalewasz tym olejem to mozesz nim zniszczyc DPF.

No bo jezeli rok temu jeszcze jezdzila w Niemczech, to najwidoczniej byly wlasciciel skorzystal z oferty ktore warsztaty (takze Audi) od 2 Lat wysylaja do wlascicieli Starszych Dieslow ktorzy u nich serwisowali swoje autka. Jezeli widzieli to w kompie Audi ( jak wyzej piszesz), to typuje na to ze poprzedni wlasciciel, dal w Audi zalozyc ten Filtr czasteczek stalych, i w tykim przypadku pozostaje ci drogi olej 5W30 (507.00), bo ten inny, 5W40 (505.01), zapcha ci ten filter.

Dla pewnosci wez auto na podnosnik/kanal i zobacz czy cos tam w wydechu nie jest dolozone.

A jaki on drogi 35zł za litr castola slx to dużo :gwizdanie: :decayed:

Litr 507.00 Castrola w niemczech kosztuje okolo 100zl, wiec jak ten sam olej kosztuje w Polsce 1/3 tej ceny to moim zdaniem jest to niemal pewne ze to podrobka Castrola. W niemczech nawet najtansze NO NAME oleje 507.00 kosztuja 60-70€ za 5L, a ceny juz i tak w Niemczech sie niewiele roznia od tych w Polsce...

Opublikowano

Nie wiem czy masz DPF, ale jak masz i zalewasz tym olejem to mozesz nim zniszczyc DPF.

Nie mam :wink4:

Opublikowano

A to spoko-luz. Tez bym na twoim miejscu taki lal... :cool1::)

Opublikowano

Podłączając sie do tematu. AJM jest na PD wiec musi mieć DPFa, a ja leje Neste 5W-40 spełnia normę 505.01! Oj, zaczyna mnie to boleć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...