Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a jak mam Max na bagnecie to mogę dolać płukankę czy trochę upuścić oleju?

Opublikowano

stan oleju ma być miej więcej na środku wskazania ilości oleju, nie zaleca się przelewania :)

Opublikowano

nie przelewam zawsze jest około 2mm mniej niż max

Opublikowano
k4rm3l podaj jaki masz błąd sondy.

Co do klekotu przy odpalaniu - może pomóc płkuanka silnika i valvoline 5w40 maxlife

Błąd sondy za katalizatorem, ostatnio znów przez chwilę silnik nierówno pracował do momentu ponownego odpalenia. Płukanie silnika mam już za sobą, jest różnica, hmm musiałbym sprawdzić tą odmę bo znów wywaliło jakąś uszczelkę przy prawej głowicy.

Takie pytanie poza tematem, kupiłem anglika z tym samym silnikiem i sekwencją, ma przejechane 160tys mil. Mój silnik ma przejechane 70tys km ale co chwile muszę przy nim grzebać. Opłaca się przekładka czy tylko przełożyć gaz? Czym różni się sterownik silnika jeśli przy oznaczeniu cyfry są takie same ale jeden z nich ma na końcu literkę "M"?

Opublikowano

k4rm3l - chodziło mi o numer błędu. W przebieg 70 tys. z rocznika 2001 trudno mi uwierzyć (a widziałem naprawdę dużo samochodów), mieszkam kilka kilometrów od giełdy w przeźmierowie gdzie za 50 - 200 pln można "skorygować" licznik do dowolnego przebiegu.

Opublikowano
k4rm3l podaj jaki masz błąd sondy.

Co do klekotu przy odpalaniu - może pomóc płkuanka silnika i valvoline 5w40 maxlife

Błąd sondy za katalizatorem, ostatnio znów przez chwilę silnik nierówno pracował do momentu ponownego odpalenia. Płukanie silnika mam już za sobą, jest różnica, hmm musiałbym sprawdzić tą odmę bo znów wywaliło jakąś uszczelkę przy prawej głowicy.

Takie pytanie poza tematem, kupiłem anglika z tym samym silnikiem i sekwencją, ma przejechane 160tys mil. Mój silnik ma przejechane 70tys km ale co chwile muszę przy nim grzebać. Opłaca się przekładka czy tylko przełożyć gaz? Czym różni się sterownik silnika jeśli przy oznaczeniu cyfry są takie same ale jeden z nich ma na końcu literkę "M"?

Błąd sondy za katem, oznaczać może że albo faktycznie sonda nie pracuje, (zależy jaki błąd), albo masz wywalony katalizator i nie koniecznie musi być zapchany, a po prostu sonda sczytuje skład chemiczny spalin, i zwyczajnie sonda za katem nie przepuszcza tego dlatego wywala Ci błąd tylnej sondy. Miałem tak u siebie, a więc podpowiadam, choć temat jest już dawno rozwiązany.

Co do przebiegu 70 tyś to uff powiem szczerze że to musi być w takim razie rarytas :wink: i dziwi mnie fakt że coś dzieje się z sondami, z katami, z odmami itp, tych usterek nie winno być, jedyne co może być w aucie 10 letnim z przebiegiem 70 tyś to trawa w kołach, sorki ale ile to jest skręcone :) co do tego czy wkładać silnik z przebiegiem 160 tyś to powiem tak ja i pewne wielu z nas, ma silniki z przebiegami dochodzącymi do 300 tyś, i jeśli jest na prawdę zadbany to nie będzie nic się działo to są żywotne motory, tylko podstawa to dobry olej wymiana nie co 30 tyś, i stan oleju, bo ten silnik lubi go wypić a więc trzeba mieć świadomość sprawdzania.

Mam już od 3 lat swoją Audi, przebieg zaraz stuknie 300 leje olej dalej 0W30 tak jak podaje katalog, robię płukanki i śmigam, - 30 nie było kłopotu z odpaleniem a kolega po fachu powiedział że silniczek na prawdę zadbany jest, dawno takiego nie widział.

Tak więc te 70 tyś i cuda z sondami itp nie wiem dla mnie to jakoś dziwne, bo to przecież nowe, nawet dobrze się nie rozgrzał :wink:

Opublikowano

Co do przebiegu 70 tyś to uff powiem szczerze że to musi być w takim razie rarytas :wink: i dziwi mnie fakt że coś dzieje się z sondami, z katami, z odmami itp, tych usterek nie winno być, jedyne co może być w aucie 10 letnim z przebiegiem 70 tyś to trawa w kołach, sorki ale ile to jest skręcone :) co do tego czy wkładać silnik z przebiegiem 160 tyś to powiem tak ja i pewne wielu z nas, ma silniki z przebiegami dochodzącymi do 300 tyś, i jeśli jest na prawdę zadbany to nie będzie nic się działo to są żywotne motory, tylko podstawa to dobry olej wymiana nie co 30 tyś, i stan oleju, bo ten silnik lubi go wypić a więc trzeba mieć świadomość sprawdzania.

Mam już od 3 lat swoją Audi, przebieg zaraz stuknie 300 leje olej dalej 0W30 tak jak podaje katalog, robię płukanki i śmigam, - 30 nie było kłopotu z odpaleniem a kolega po fachu powiedział że silniczek na prawdę zadbany jest, dawno takiego nie widział.

Tak więc te 70 tyś i cuda z sondami itp nie wiem dla mnie to jakoś dziwne, bo to przecież nowe, nawet dobrze się nie rozgrzał :wink:

Na pasie przednim mam wbitą wymianę rozrządu na poprzednim silniku przy 156 tys(162tys pokazuje na zegarach). Kupiłem auto bezpośrednio od Niemca i powiedział, że jemu się posypał poprzedni silnik, wymienił go po czym przejechał około 2tys km i przeskoczył rozrząd. Nie znam rocznika silnika ale facet mówił, że ma przejechane 70 tys i za silnik z przerzuceniem zapłacił prawie 5 tys euro. Nie kłócę się w tej kwestii bo i tak nie dojdziemy do tego jak było naprawdę.

Powracając do tematu u mnie jest wymieniony prawie cały układ wydechowy, a błąd sondy pokazuje na jednym katalizatorze z tego co mówił mechanik. W tym tygodniu postaram się tym zając, oczywiście napisze od razu co było nie tak.

Takie małe porównanie, proszę o wasze opinie:

Mój silnik: po remoncie głowic ponieważ przeskoczył pasek rozrządu, przebieg niby 70 tys, wymienione filtry, oleje, rozrząd. Silnik, który mam w angliku: nie wygląda aby było coś przy nim robione, przebieg 160tys mil (ok. 255tys km), do wymiany oleje, filtry, rozrząd, posiada sekwencje. W remont swojego włożyłem ponad 5 tys. zł, a teraz wchodziłyby koszty przekładki. Nie wiem czy przerzucić cały silnik czy tylko gaz. Dodam jeszcze, że znajduję się tam manualna skrzynia biegów, która nie ukrywajmy bardziej mnie kręci niż tiptronic. Podpinam oczywiście pytanko dotyczące komputera, a mianowicie czym różnią się oznaczenia, czy można odpalić auto na komputerze z innym oznaczeniem niż był oryginalny? Oba komputery pochodzą od silnika 3.0 ASN.

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam :)

Opublikowano (edytowane)

Podpinam się pod temat - dwa razy w ciągu ostatnich dwóch tygodni na FIS-ie wyskoczyła mi na czerwono informacja OIL PRESSURE - zdarzyło się to zawsze po ostrym katowaniu auta w czasie dość mocnego hamowania i gdy obroty były już poniżej 2000obr/min - po zgaszeniu i odpaleniu sytuacja już się nie powtarzała, ale jechałem też ostrożniej :) Podpiąłem się kablem pod kompa i czujnik ciśnienia (jego stan można odczytać wchodząc w VCDS do modułu "17-Instruments", grupa 001) przy temp. oleju 90st na jałowych obrotach (760obr) pokazywał, że jest poniżej min., przy 1100obr wskazywał już "OK". Zaniepokojony tymi dwoma faktami podjechałem do warsztatu i tam zmierzyli mi realne ciśnienie manometrem - przy temp. oleju 50st (procedura wymaga ok. 80st, ale mechanior mówił, że nie dałby rady utrzymać przyrządu... BTW. zapomniał do czego służą grube rękawice? ;P ) ciśnienie na jałowych obr. wynosiło 3,5 bar a przy 2000obr. 4 bar, więc ponad normę (wymagane jest 1,5 bar dla jałowych i 3 bar dla 2000obr). Wymienili mi czujnik, niestety nie na oryginał za ponad 60zł a na jakiś za 30zł (nie podali marki :/ ) i w VCDS mam znów to samo - rozgrzany olej przy jałowych obr. wskazuje "<min" (czy jakoś tak) a po dodaniu lekko gazu jest już "OK".

Jeszcze nie zrobiłem próby w postaci jazdy ekstremalnej... ;)

Pytania:

1. Czy to normalne zachowanie czujnika? Jak to jest u was?? Czy czujnik musi być koniecznie oryginał, bo reszta to szajs?

2. Czy ciśnienie oleju przy 50st bardzo się różni od tego przy 80st? Jak wspomniałem pomiar był zrobiony przy 50st.C wskazał 4 bar, zaś na wolnych obrotach 3,5 bar - czy niesprawna pompa oleju może znacznie zmniejszyć ciśnienie przy temp. 80-90st. a poniżej tej temp. pompować ponad normę?

3. Usłyszałem, że jeśli smok jest poluzowany to może zassać powietrze przy hamowaniu/przyspieszaniu/agresywnej jeździe w zakrętach i skutek gotowy... zdarza się to w tych silnikach?

4. Olej w silniku to Motul X-clean+ 5W30 zgodny z normą VW504 00/507 00 i ma przejechane ok. 8-9tys.km. Może olej podróbka...? Poziom oleju OK

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

ja miałem podobny kłopot zmiana na ori czujnik i z głowy mam już 3 miesiące nic nie wyskakuje na jałowym biegu tez miałem 1.5 -1.6 zalerzy na jakim manometrze. sprawdzi jeszcze wiąske morze gdzieś masuje

Opublikowano (edytowane)

A więc powtórzyłem test - rozgrzałem olej do 120st.C, co sprawiło, że czujnik ciśnienia dopiero pow. 1400-1500obr/min łapał "OK", normalnie (przy 90-100st.C) wskazuje tak już (albo dopiero...) od 1100obr/min. Zauważyłem, że komputer reaguje komunikatem OIL PRESSURE dopiero wtedy gdy czujnik wyświetla "<min" przy ok.1500obr/min. Tak więc problem u mnie wciąż istnieje... wykluczam obluzowanie smoka, bo tarcze od kilkukrotnego gwałtownego hamowania ze 150km/h (i natychmiastowego rozpędzania z butem w podłodze) tak zgrzałem, że niemal zaczęły świecić ;) - komunikat pojawił się w czasie spokojnego zjazdu z ekspresówki po bardzo łagodnym łuku i tylko na chwilę, bo jak nacisnąłem przycisk od komputera góra/dół nie było już śladu po złowrogim symbolu czerwonej oliwiarki :)

Silniczek po tych katuszach chodzi OK, żadnych niepokojących dźwięków nie wydaje.

Update 1:

Ori czujnik zamówiony... w przyszłym tyg. dowiem się czy zamiennik to bubel :P

Update 2:

Czujnik wymieniony na ori... nadal to samo. Tzn. już nie katowałem auta tylko zajrzałem co wyświetla VCDS przy różnych obrotach silnika (czujnik łapie "OK" od 1100obr. przy temp. oleju ~95st). Przy okazji wyszło, że miałem za niskie nap. ładowania - pomogła wymiana regulatora napięcia. Napięcie mierzone bezpośrednio na aku po odpaleniu mam teraz w przedziale 14.2-14.5V (wcześniej 12.5-13.6V) zależnie od ilości włączonych odbiorników prądu. Zastanawia mnie jednak dlaczego na Terminalu 30 mam podawane napięcie w okolicach 12-12.5V? Tak mi pokazuje VCDS.

To normalne czy któryś kabel dobrze nie łączy?

Może to właśnie niski potencjał jest przyczyną błędnego działania czujnika ciśnienia?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

A więc powtórzyłem test - rozgrzałem olej do 120st.C, co sprawiło, że czujnik ciśnienia dopiero pow. 1400-1500obr/min łapał "OK", normalnie (przy 90-100st.C) wskazuje tak już (albo dopiero...) od 1100obr/min. Zauważyłem, że komputer reaguje komunikatem OIL PRESSURE dopiero wtedy gdy czujnik wyświetla "<min" przy ok.1500obr/min. Tak więc problem u mnie wciąż istnieje... wykluczam obluzowanie smoka, bo tarcze od kilkukrotnego gwałtownego hamowania ze 150km/h (i natychmiastowego rozpędzania z butem w podłodze) tak zgrzałem, że niemal zaczęły świecić ;) - komunikat pojawił się w czasie spokojnego zjazdu z ekspresówki po bardzo łagodnym łuku i tylko na chwilę, bo jak nacisnąłem przycisk od komputera góra/dół nie było już śladu po złowrogim symbolu czerwonej oliwiarki :)

Silniczek po tych katuszach chodzi OK, żadnych niepokojących dźwięków nie wydaje.

Update 1:

Ori czujnik zamówiony... w przyszłym tyg. dowiem się czy zamiennik to bubel :P

Update 2:

Czujnik wymieniony na ori... nadal to samo. Tzn. już nie katowałem auta tylko zajrzałem co wyświetla VCDS przy różnych obrotach silnika (czujnik łapie "OK" od 1100obr. przy temp. oleju ~95st). Przy okazji wyszło, że miałem za niskie nap. ładowania - pomogła wymiana regulatora napięcia. Napięcie mierzone bezpośrednio na aku po odpaleniu mam teraz w przedziale 14.2-14.5V (wcześniej 12.5-13.6V) zależnie od ilości włączonych odbiorników prądu. Zastanawia mnie jednak dlaczego na Terminalu 30 mam podawane napięcie w okolicach 12-12.5V? Tak mi pokazuje VCDS.

To normalne czy któryś kabel dobrze nie łączy?

Może to właśnie niski potencjał jest przyczyną błędnego działania czujnika ciśnienia?

Cześć, niedawno kupilem a4 silnikiem ASN i obserwuję temat.

Z ciekawości sprawdziłem ladowanie u siebie. Ładowanie zmierzone miernikiem na elektrodach akumulatora 13.84V (trochę małe), a w VCDS na terminalu 30 mam 13.6-13.7V więc mniej wiecej podobnie. być może gdzieś tutaj jest przyczyna.

Sprawdzając historię swojego auta wyczytałem, że w moim był problem z cisnieniem oleju. W historii, pozycji pracy wynikło, że sprawdzono ciśnienie oleju, zrobiono poszukiwanie usterek, wymieniono zestaw wskaźników, a w pozycjach części był zestaw wskaźników. Więc może być usterka natury elektrycznej, kiedy ciśnienia na manometrze ok. Nie wiem czy moje spostrzeżenia coś Ci pomogą. W moim pomogło.

Edytowane przez urwojtek
Opublikowano (edytowane)

Cześć, niedawno kupilem a4 silnikiem ASN i obserwuję temat.

Z ciekawości sprawdziłem ladowanie u siebie. Ładowanie zmierzone miernikiem na elektrodach akumulatora 13.84V (trochę małe), a w VCDS na terminalu 30 mam 13.6-13.7V więc mniej wiecej podobnie. być może gdzieś tutaj jest przyczyna.

Sprawdzając historię swojego auta wyczytałem, że w moim był problem z cisnieniem oleju. W historii, pozycji pracy wynikło, że sprawdzono ciśnienie oleju, zrobiono poszukiwanie usterek, wymieniono zestaw wskaźników, a w pozycjach części był zestaw wskaźników. Więc może być usterka natury elektrycznej, kiedy ciśnienia na manometrze ok. Nie wiem czy moje spostrzeżenia coś Ci pomogą. W moim pomogło.

Jestem pewien, że przed wymianą regulatora (+pierścienia i łożysk na alternatorze - znachor od alternatorów wymienił je profilaktycznie :) ) VCDS pokazywał mi napięcie ładowania prawie takie same (+/- 0,1V) co zewnętrzny miernik - więc gdy miałem np. 13,6V na aku to w programie też tyle mniej/więcej miałem, a teraz mam dość sporą rozbieżność dochodzącą prawie do 2V. W weekend polatam miernikiem po okablowaniu auta bo może jakaś wiązka gdzieś dobrze nie łączy albo wbudowany woltomierz się uszkodził :/ Pytanie w którym module on siedzi? W Centralnej Elektryce?

Może mechanior coś nagrzebał?

Za dwa miesiące czeka mnie wymiana oleju i chciałbym przejść na Motula X-cess 5W40 - przy 100st.C. ma większą lepkość (14.2 mm²/s) od obecnie wlanego X-clean+ 5W30 (11.7 mm²/s), parametr HTHS (mierzone przy 150st.C) też ma większy (3.7 mPa.s vs. 3.6 mPa.s) - może to jest głównym i jedynym problemem? :)

Jaki masz olej u siebie?

Mógłbyś zobaczyć jakie wskazanie ("<min" lub "OK") pokazuje u Ciebie czujnik ciśnienia na jałowych obrotach przy oleju rozgrzanym do 90-95st.C?

17-Instruments ->blok pomiarowy 1 (czujnik cisnienia+obroty silnika) i 50 (temp. oleju)

Z ciekawości sprawdziłem ladowanie u siebie. Ładowanie zmierzone miernikiem na elektrodach akumulatora 13.84V (trochę małe)

Połóż miernik na otwartej masce tak byś go widział z kabiny i dodaj trochę gazu - u mnie tuż po odpaleniu na jałowych obr. miałem 13,8V - co mnie początkowo wnerwiło, że nic nie dała wymiana regulatora - ale podniosłem trochę obroty, włączyłem kilka odbiorników prądu i wskoczyło na ponad 14, nawet po zdjęciu nogi z gazu :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Wiec tak, u mnie przy temperaturze oleju 90st. cisnienie oleju trzyma 2-ok, nieco powyzej waha się pomiedzy <min a -ok.

Ładowanie tak jak mowisz nie przejmuję się tym, narazie tak musi być, jak spadnie poniżej 13v będę sie martwił

Opublikowano (edytowane)

Pytanie-prośba do posiadaczy 3.0 ASN/AVK/BGN/BBJ:

Moglibyście sprawdzić w VCDS jaką informację wysyła do licznika czujnik ciśnienia oleju ("OK" lub ">min") na obrotach jałowych (i ile one u was wynoszą) przy oleju rozgrzanym do ok. 95-100st.C.

Jeśli jest "<min." to przy jakich RPM dopiero wyświetla "OK"?

Jaki olej macie wlany?

U mnie, na oleju 5W40 (502 00) rozgrzanym do 98st.C na obrotach jałowych (760rpm) czujnik podaje informację "<min", po zwiększeniu obrotów do 840-850rpm pojawia się już "OK"

Na oleju 5W30 (504 00) "OK" wskakiwało dopiero przy ok. 1050rpm... poprawa więc jest :)

Oczywiście gdy olej ma niższą temperaturę, to mam cały czas "OK", dlatego zależy mi na informacji podawanej przez czujnik dla rozgrzanego oleju.

Te silniki tak mają czy może pompa u mnie zaczyna niedomagać a gęstszy olej tylko pudruje syfa?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

  poradziłeś sobie z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju?

Opublikowano

Hej, dawno mnie tu nie było na forum... tak, poradziłem sobie już 2 lata temu. Wymiana oleju na 5W40 rozwiązała problem, bo ten się nagrzewa u mnie (+/-) do max. 115st.C  przy naprawdę ostrym pałowaniu a 5W30 osiągał z łatwością 120-122st.C i najzwyczajniej w świecie zamieniał się (pod wzgl. lepkości) w wodę... Od tego czasu absolutnie ani razu lampa aladyna mi się już nie wyświetliła na FIS.

Nie da się też pominąć faktu, że 5W40 w por. do 5W30 ma generalnie wyższą lepkość ("gęstość"), w każdej temperaturze pracy.

Po drodze pamiętam, że zaliczyłem wymianę filtra na ori z ASO, czujnika ciśnienia na zamiennik a potem ori z ASO oraz pompy oleju (wróciłem potem do starej), zupełnie niepotrzebnie.

Opublikowano

witam wyszystkich, mam myślę że wielki problem ponieważ w drodze do Warszawy zaczeła mi się pojawiać co jakiś czas czerwona kontrolka oleju ale po przekroczeniu 2tys obrotów gasła i tym oto sposobem przejechałe  jakoś 300km ,oczywiście sprawdzałem kilku krotnie stan oleju i cały czas był w normie , kiedy miałem już 10km do lotniska to kontrolka oleju już wogule nie gasła do tąd aż dojechałem i tu jest te wazne pytanie ,czy możliwe że to przez pompę oleju ze ma za słabe ciśnienie? jestem do niedzieli w irlandi i muszę wiedzieć czy jak wrócę do polski to zjade nim w takim stanie te 300km co wy na to? proszę o pilną odpowiedz

Opublikowano

Jaki masz zalany olej zalany teraz i jaki jest jego poziom ?

Opublikowano

5w30 castrol i mam ponad stan

Opublikowano

1 rzeczą jaką bym zrobił to wyj*bał bym ten olej zresztą zaraz po zakupie to zrobiłem

Sporo podobnych rzeczy dzieje się własnie przez castrola.... poczytaj..

Zmień olej na np motula  xcess 8100  zapodając wcześniej płukankę do silnika

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...