Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHH] Czas potrzebny do rozgrzania silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

webasto jest grzaniem na benzynę (pewnie też jest na ropę ale tego nie wiem) - przynajmniej ja tego rodzaju znam.

Grzanych siedzeń tez niestety nie mam - ale one chyba szybciej podgrzeją niż nawew.

W zimie po 15 minutach coś zaczyna lecieć ciepłego nim ty i kabina sie nagrzeje... już dawno dojechałeś :)

kolego w TIRach jest webasto i one jezdza na ropke a webasto ciagnie ze zbiornika to jak myslisz na co jest? a na benzyne to sie jeszcze nigdy nie spotkalem... wiem ze webasto potrzebuje ropy dlatego ze grzeje na zasadzie plomienia! inta z bateriami chodzilo mi o to ze jak dlugo chodzi to moze cale baterie wyladowac i rano bedzie zdziwienie.

Opublikowano
A czy będziesz potrzebował 5, 10 czy 15 minut to jest nieistotne.

istotne - czesta przyczyna dlugiego nagrzewania TDI jest stary/niesprawny termostat.

chodzilo mi o to ze jak dlugo chodzi to moze cale baterie wyladowac i rano bedzie zdziwienie.

Webasto oczywiscie moze byc w TDI :polew: w Pb chyba Lukas ma. W zimie zawsze tego uzywam, nawet kilka razy dziennie, aku jeszcze nie zmienialem (2 sezony zimowe).

Opublikowano

no moj starszy w TIRze (volvo fh12) musi juz wymienic baterie co maja 2 lata i to wlasnie od webasta i co lepsze ma suche webasto ale w zime codziennie uzywa (bo spi w aucie). i jak sie uzywa duzo pradu przez 11godzin postoju to odpali ale ciezko. a wczesniej baterie krecily jak glupie. wiec dlatego powiedzialem ze szybko padaja baterie od webasta.

Opublikowano

Pamietajcie ze zegar od temp jest tak wyskalowany ze od 75-105 stopni zawsze pokazuje 90.

Racja...ale wskazówka delikatnie przekracza 90st.c w moim aucie i wtedy jest 89.7-90.1 sprawdzone Vagiem w trakcie jazdy i postoju.

Moje auto po 12h postoju w tem 11st.C potrzebowało 9 minut spokojnej jazdy (nie wyobrazam sobie pałować fure na zimno :rant:) by osiągnąć temperature 90st.C mialem wł. ogrzewanie. 22st.C Auto.

Opublikowano
Cytat: inta Wrzesień 04, 2007, 19:22:23

Cytat: woj-o Wrzesień 03, 2007, 22:13:54

Teraz rozumiem sens grzanych siedzień (w benzyniaku to zbędne )

no czy ja wiem... mi zanim sie w miare fotel rozgrzeje to juz cieple zdarzy z nawiewu leciec... podgrzewanme fotele to chyba sprawdzaja sie do temp. ok 0-10 st. ponizej to juz moim zdaniem webasto ... ktorego niestety nie mam :/

Coś chyba nie jest tak. Jak miałem tą opcję w B4, to po przejechaniu 200m dupcia czerwona

no tez mnie to zastanawia ale ujme to tak- we wtorek AFAIR korzystalem z tych foteli i grzac zaczely mniej wiecej rowno z nawiewem - mam klime, wiec mozna to rozpoznac po zwiekszeniu obrotow przez wentylator. zajelo to jakis hmmm 1km ... nie jest to 200m ale ok 4x (5x) dluzej...nie jest to da mnie niestety wystarczajaco... booooo niestety gdy jest zimno jest gorzej i o ile dobrze pamietam to nawiew zaczynal dmuchac cieplym a fotele nie byly wystarczajaco rozgrzane (co nie znaczy, ze nie byly rozgrzane-nagrzewaly sie dopiero). z tym, ze wtedy moge sobie puscic juz na twarz nawiew i uczucie ciepla jest wieksze a w zasadzie wystarczajace. no to po co mi wtedy fotele? mialy one wg mnie umilic ten czas zanim nagrzewnica ociepli powietrze ktore idzie do auta... tak wiec ta role niestety zapewnia webasto...no chyba ze mam cos w tych matach nie tak...no ale skoro grzeja to co moze byc nie tak? moze inni powiedza ile czasu (lub drogi) im sie nagrzewaja maty?

aha - trwa to wtedy jakies 3km (pisze to juz na oko). jazda oczywiscie <2k...[br]Dopisany: Wrzesień 06, 2007, 20:53:09_________________________________________________StoRK - baterie siadaja bo wiadomo, ze sa intensywniej eksploatowane ale tez A4 to nie TIR i nie zamierzam w nim co noc spac. chodzi o umiejetne nagrzewanie codziennie po ok. 10min przed odjazdem i chcialem nadmienic, ze uzywam auta do dojazdu do pracy z tym, ze prace mam ok. 50km od domu, wiec alternator przez ta droge podladuje aku...w innym wypadku trzeba miec tez to na uwadze ze przemieszczamy sie tylko pare km i baterie sie rozladowuja. gdzies czytalem ze proporce powinny byc chyba max. 50:50 w sensie czas jady i grzania webastem.

Opublikowano

Inta - chyba jak spisz w TIRze to krecisz pauze 11godzinna a jak ja wykrecisz to jedziesz 9 godzin wiec alternator tez laduje baterie ale one i tak padaja!

Opublikowano

no tak tylko zauwaz, ze ja planuje jechac ok. 40 min a 'spac' 10 min... pozatym nie orientuje sie ile z aku wciagaja te suche webasta :) no i rozne sa aku. moj ojciec mial w escorcie 1 aku przez 10 lat... drugi juz po roku byl w kiepskim stanie....

z reszta jest to komfort, za ktory sie placi jakos ... tutaj poprzez nowy aku ... i stwierdzam, ze mnie na ten komfort byloby stac gdyby nie to, ze koszt zamontowania nowego webasta to min 5k PLN ...a to do 10 letniego a4 juz jest srednio dobra cena :/

Opublikowano

no moj starszy w TIRze (volvo fh12) musi juz wymienic baterie co maja 2 lata i to wlasnie od webasta i co lepsze ma suche webasto ale w zime codziennie uzywa (bo spi w aucie). i jak sie uzywa duzo pradu przez 11godzin postoju to odpali ale ciezko. a wczesniej baterie krecily jak glupie. wiec dlatego powiedzialem ze szybko padaja baterie od webasta.

Akumulatora webasto nie rozładuje nigdy do końca jest tam czujnik (w suchym webasto air top tak jest)który jeśli napięcie spada do tego stopnia że nie dałoby się uruchomić silnik po prostu sie wyłącza. Niektóre webasta mokre (ogrzewające płyn w silniku mają osobny akumulator bo one potrzebują więcej prądu niż suche webasto, po uruchomieniu silnika też się ładuje. Ale zgodzę się z tym że żywotność akumulatora jest mniejsza bo duży spadek napięcia i jego nagły wzrost na akumulator dobrze nie wpływa ale coś za coś, to tak jakby rozładować akumulator prawie do końca i go ładować i tak w kółko :kwasny:

Opublikowano

Tosik masz racje sa te czujniki ale one sa montowane w DAFach a w VOLVO nie ma tych czujnikow! mokre webasta nie sa juz montowane w TIRach przez to ze wlasnie ciagnely za duzo pradu. VOLVA z seri F mialy jeszcze mokre webasta a juz FH mialy suche

Opublikowano

Tosik[/b] masz racje sa te czujniki ale one sa montowane w DAFach a w VOLVO nie ma tych czujnikow! mokre webasta nie sa juz montowane w TIRach przez to ze wlasnie ciagnely za duzo pradu. VOLVA z seri F mialy jeszcze mokre webasta a juz FH mialy suche

Co do tych czujników to zależy od tego jakiej firmy było zamontowane webasto bo nie wszyskie maja ten czujnik niestety :thumbdown: i nie wszyskie modele Volvo FH mają to same webasto!! Ale na allegro widziałem takie czujniki za niedużą kase a warto to zamontować bo jeśli w zimie trzeba spędzić 24h (przerwa weekendowa) to bateria może paść a tak czujnik wyłącza webasto i odpalasz silnik na jakąś godzine żeby baterie sie podładowały i webasto grzeje spowrotem i nie trzeba latać po parkingu i pożyczać od kogoś trochę prądu :D

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem.

Potrzebuję ok. 10 minut przy temperaturze otoczenia 13-14 stopni.

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem.

Potrzebuję ok. 10 minut przy temperaturze otoczenia 13-14 stopni.

10 minut na co? rozgrzanie silnika czy wnetrza auta?

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem.

Potrzebuję ok. 10 minut przy temperaturze otoczenia 13-14 stopni.

10 minut na co? rozgrzanie silnika czy wnetrza auta?

temat jest o rozgrzaniu silnika,wnetrze sie szybciej nagrzewa

Opublikowano

ja wymienilem na dniach termostat, i na drugi dzien rano (auto stalo na zewnatrz) po odpaleniu i przejechaniu ~6min, z tym ze z predkoscia 80-120km/h, na wskazowce bylo 90* :]

Opublikowano

dzisiaj z rana dłużej mi się nagrzewał.

Czy gerzanie dupska, ogrzewanie wnętrza 925 stopni na klimie) podgrzewanie szyb i lusterek mogą mieć na to wpływ. Miał na trasie około 80-85, dopiero w korku w Warszawie złapał 90...

Opublikowano

z rana około 10-15 minut zależnie jak jade a juz drugie rozgrzanie trwa dużo krucej okiło 5-7 munut a tak poza tymi minutami to nie jest możliwe porównanie paru aut ponieważ każdy róznie jeżdzi i nie wszędzie są takie same warunki atmosferyczne.

Opublikowano

dzisiaj z rana dłużej mi się nagrzewał.

Czy gerzanie dupska, ogrzewanie wnętrza 925 stopni na klimie) podgrzewanie szyb i lusterek mogą mieć na to wpływ. Miał na trasie około 80-85, dopiero w korku w Warszawie złapał 90...

chlopie czy Ty nie widzisz ze tutaj jest dział "silniki diesla" , a Ty caly czas swoje 3grosze wtrącasz...
Opublikowano

Też miałem kiedyś diesla, a to ostatnie to wrzuciłem przy okazji :tongue4:

Opublikowano

no dzisiaj wymienilem sobie termostat i w koncu wskazówka stoi na 90 st. a odkąd kupiłem auto ani razu nie wskoczyla mi wskazowka na 90 st tylko60-70 jednak ludzie na forum umią dobrze doradzić :dance:

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...