Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Wymiana klocków tył


samu

Rekomendowane odpowiedzi

no wkręcamy, wkręcamy a co z płynem z zacisku hm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wkręcamy, wkręcamy a co z płynem z zacisku hm?

teoretycznie powinno sie poluzowac odpowietrznik, upuscic plyn i dolac swierzego do zbiorniczka. zeby niby nie uszkodzic ABSu, ale jakos nie wydaje mi sie zeby tego plynu bylo tyle zeby przez caly samochod wrocil az do pompy wiec ja tego nie robilem i plyn sie cofal w przwod.

a zreszta moze to dobra okazja do wymiany plynu... wtedy nie ma dylematow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj jest pies pogrzebany,

podstawowy blad przy wymianie klockow to wciskanie starego wyeksploatowanego plynu do ukladu. Ja zawsze wyciagam zacisk I montuje go w imadle, sprawdzam stan uszczelnien a nastepnie wciskam tloczek.

Oczywiscie wymiana plynu to podstawa. Kilka tygodni temu przyjechal do mnie pan na wymiane klockow I tarcz w vectrzeB, wymienilem od razu plyn bo stary wygladal jak... no tutaj trudno okreslic jak wygladal.

Klient zostal poinformowany o wymianie I byl z tego powodu bardzo zly, przy czym powiedzial ze plyn nie byl wymieniany od poczatku czyli 13lat. Z tego tez miejsca dostal pare c**ji za glupote I ze spuszczona glowa pojechal do domu cap jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem :)

zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki :)

warto miec kluczyk :) dużo łatwiej jest wtedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem :)

zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki :)

warto miec kluczyk :) dużo łatwiej jest wtedy :)

no super Kolego nie ma co :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem :)

zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki :)

warto miec kluczyk :) dużo łatwiej jest wtedy :)

no super Kolego nie ma co :sick3:

no widzisz a ja sie nie narobie nigdy nie miałem problemu

jak z przodu zmieniasz klocki tez zdejmujesz zacisk i wklądasz w imadło ?? i za każdym razem pompujesz płyn

zreszta ile razy do roku zmieniasz klocki raz moze dwa a płym wymieniam raz na dwa lata to zastanów sie ile tego stareggo płynu wtłaczas nie przesadzaj i nir rób z siebie znawcy

ciekawe w jakim warsztacie co tak robia jak ty robisz

pewnie tak samo jak wymieniaja płyn hamulcowy wypompowywując stary ze zbiornicza i nalewajac nowego bez odpowietrzania

a ty jak lubisz pompowac w pedał hamulca to twoja sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem :)

zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki :)

warto miec kluczyk :) dużo łatwiej jest wtedy :)

Identyczny sposób wymiany klocków podaje w Sam naprawiam a4 autor Etzold i nic nie wspomina o wypuszczaniu płynu hamulcowego przez odpowietrzniki a wręcz informuje o konieczności obserwacji podnoszącego się płynu w zbiorniczku hamulcowym podczas cofania tłoczków, którego nadmiar należy odessać strzykawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz zmieniałem tyle razy i nigdy nic nie odkrecałem :)

zdejmujemy zacisk wkrecamy tłoczek zakładamy klocki :)

warto miec kluczyk :) dużo łatwiej jest wtedy :)

Identyczny sposób wymiany klocków podaje w Sam naprawiam a4 autor Etzold i nic nie wspomina o wypuszczaniu płynu hamulcowego przez odpowietrzniki a wręcz informuje o konieczności obserwacji podnoszącego się płynu w zbiorniczku hamulcowym podczas cofania tłoczków, którego nadmiar należy odessać strzykawką.

no właśnie zebym ja to robił po raz pierwszy to bym zrozumiał ze cos robie źle ale klocków w swoim życiu zmieniłem tyle kompletów ze szok i nigdy nie spuszczałem płynu :)

wymieniałem płyn raz na dwa lata i tyle zdecydowanie wystaracza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie wymieniac płyn jak chcecie, g... mnie to tak na prawde obchodzi jaki syf macie w układzie

ja robie to tak jak opisałem wcześniej, płyn wymieniam cały, począwszy od zbiorniczka na zaciskach koncząc

jak trzeba to macham noga a jak jest nowsze auto odpowietrzam przy pomocy Vag-a

nie udaję znawcy ale wiem dokładnie na co narazony jest płyn hamulcowy i jaka wykonuje odpowiedzialna prace w układzie

moja praca magisterska była na własnie ten temat + jego wpływ na układ napedowy i odwrotnie

została wyrózniona ale to tak na marginesie

poczytajcie na ten temat co sie dzieje na rajdach, tam wysokiej jakosci płyn wymieniany jest praktycznie codziennie

ja spuszczam płyn z zacisków w swoim aucie co 3-4 miesiące, no.... to tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie wymieniac płyn jak chcecie, g... mnie to tak na prawde obchodzi jaki syf macie w układzie

ja robie to tak jak opisałem wcześniej, płyn wymieniam cały, począwszy od zbiorniczka na zaciskach koncząc

jak trzeba to macham noga a jak jest nowsze auto odpowietrzam przy pomocy Vag-a

nie udaję znawcy ale wiem dokładnie na co narazony jest płyn hamulcowy i jaka wykonuje odpowiedzialna prace w układzie

moja praca magisterska była na własnie ten temat + jego wpływ na układ napedowy i odwrotnie

została wyrózniona ale to tak na marginesie

poczytajcie na ten temat co sie dzieje na rajdach, tam wysokiej jakosci płyn wymieniany jest praktycznie codziennie

ja spuszczam płyn z zacisków w swoim aucie co 3-4 miesiące, no.... to tyle...

Tutaj w DE przy wymianie tarcz i klockow tez radza wymienic plyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie wymieniac płyn jak chcecie, g... mnie to tak na prawde obchodzi jaki syf macie w układzie

ja robie to tak jak opisałem wcześniej, płyn wymieniam cały, począwszy od zbiorniczka na zaciskach koncząc

jak trzeba to macham noga a jak jest nowsze auto odpowietrzam przy pomocy Vag-a

nie udaję znawcy ale wiem dokładnie na co narazony jest płyn hamulcowy i jaka wykonuje odpowiedzialna prace w układzie

moja praca magisterska była na własnie ten temat + jego wpływ na układ napedowy i odwrotnie

została wyrózniona ale to tak na marginesie

poczytajcie na ten temat co sie dzieje na rajdach, tam wysokiej jakosci płyn wymieniany jest praktycznie codziennie

ja spuszczam płyn z zacisków w swoim aucie co 3-4 miesiące, no.... to tyle...

Kolego ja w swoim zyciu zrobilem juz h.j wie ile kilometrow ponad milion (prywatnie). Mam juz ktoras z kolei A4-ke. W ostatniej mialem 250.000km jak zmienialem plyn hamulcowy i uwierz mi, z moim doswiadczeniem poczulem delikatna roznice. To zeby zmieniac plyn co 2 lata wystarczy calkowicie....

...no chyba ze masz na imie Krzsztow Holowczyc i ciagle cwiczysz.... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto mi zabroni robic to tak czesto jak chce hm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze juz styka , podnosicie tylko cisnienie sobie wzajemnie, wypowiedzcie sie na temet i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto mi zabroni robic to tak czesto jak chce hm?

no nikt, ale zalecanie tego innym nie jest OK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...