AWX, AVF - te same silniki.
AWX jest połączony z 5 biegową skrzynią biegów, a AVF z 6 biegową.
Największe bolączki silnika:
1. wycierający się wałek rozrządu
2. awarie pompy tandemowe
3. dwumasa
4. turbina
5. EGR
6. głośna praca
No i pompowtryski, ale w większości przypadków jeżeli korzystało się z dobrego oleju i paliwa znanego pochodzenia to powodem fałszywej diagnozy jest listwa elektryczna pompowtrysków która znajduje się pod pokrywą zaworów.
Sam posiadam AWX, który jest w rodzinie od bodajże 2005 roku.
Samochód miał 5 awarii w ciągu całej eksploatacji.
A tak to tylko wymiana oleju co rok, nigdy nie zdarzyło mi się nawet dolewać oleju w międzyczasie.
Bo pomiędzy wymianami oleju znika tylko nieznaczna ilość oleju.
Awarie które na pewno miałem:
1. padła dwumasa
2. wymieniona listwa pompowtrysków
3. wytrącenie parafiny jak samochód nie był jeżdżony
4. dostanie się ropy do oleju po wymianie pompy tandemowej. Wymieniłem luka na boscha że względu na króciec. (potem wróciłem do luka jak olej zaczął być rozrzedzany).
5. zalanie przekaźników obok ECU w podszybiu i na skutek tego brak działania pompy paliwa w baku.