dziadek Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 Witam.Ostatnio podjechałem na stację paliw w wiadomym celu a tu zonk, nie mogę otworzyć klapki wlewu paliwa. Ten trzpień co blokuje lub nie otwarcie klapki nie reagował na otwiranie/zamykanie centralnego zamka. Trochę się namęczyłem i jakoś otworzyłem tą klapkę stwierdzając że ten trzpień lata sobie luzem. Postanowiłem coś z tym zrobić a to opis dla potomnych:Żeby dobrać się do mechanizmu do którego podłączony jest ten trzpień musimy rozebrać boczek w bagażniku i niestety odkręcić suba i wzmaka. Ale po kolei:1. Odkręcamy osłonę (nie wiem jak ją nazwać) tak jak na zdjęciu poniżej - 4 torxy w miejscu strzałek:2. Odkręcamy uchywyty do mocowania np zakupów 2 x po 2 torxy (inne niż w punkcie 1) oraz jedną śrubkę na krzyżak plastikowej osłony tak jak na zdjęciu:3. Teraz musimy mocno pociągnąć za tą plastikową osłonę. Po odkręceniu wszystkiego z punktów 1i2 trzyma się ona na zatrzaskach mniej więcej w miejscach zaznaczonych poniżej:To są te zatrzaski:4. Odkręcamy cały zestaw wzmaka i suba (śruby 2 x10 , 2x13)5. Wyjmujemy całe to ustrojstwo i mamy widok na to co nas interesuje. U mnie to wyglądało tak:a powinno być tak:Nie wiem czy ktoś na siłę chciał otworzyć mi klapkę i dlatego to wyskoczyło bo wkłądając to na miejsce wskakuje to tak że samo raczej nie powinno się wyczepić.Mam nadzieję że może komuś ten opis się przyda i nie będzie musiał kombinować jak ja.
zuni Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Witam. Też czeka mnie podobna przeprawa bo pomarańczowa dżwignia lata mi gzie chce a klapka się nie zamyka z centralnego, mam więc pytanie czy w sedanie będzie podobna procedura dobierania się do zamka?
pscu Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Wlasnie dzisiaj skorzystalem z tego opisu - wszystko super opisane, wielkie propsy dla dziadka - kawal dobrej roboty! Jedyne z czym mialem problem to z zalozeniem tego boczku, ale w koncu sie udalo:) Szkoda, ze zamowilem przed ta cala akcja (i przeczytaniem tego posta) w ASO silniczek i na jutro jest do odebrania, bo okazalo sie ze jest zbedny... ten co byl okazal sie byc sprawny, tylko wlasnie trzeba bylo wcisnac ten bolec w silniczek. Jak mi jutro kaza go jednak kupic, to jakby co mam na sprzedaz Dzieki raz jeszcze!
zuni Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Dla zainteresowanych, w sedanie dobranie się do siłownika to jedynie odciągnięcie tapicerki prawego boku bagażnika (pokonujemy tylko jeden kołek więc sama przyjemność naprawy) i odrazu mamy wszystko jak na dłoni, zakładamy dźwignie i zmów cieszymy się zamkniętym wlewem paliwa.
byradzio Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Wiem że odgrzewam kotleta ale czy z drugiej strony demontaż boczku wygląda podobnie ?
pierek79 Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Witam tez mam problem z silniczkiem klapki wlewu paliwa,nie reagował na otwieranie/zamykanie klapki wlewu.Po wyciągnięciu okazało się za jest spalony(i kółko zębate jest wytarte).Kupiłem używkę na forum po podłączeniu okazuje się ze silniczek tylko reaguje na otwieranie gdy zamykam już nie działa(w jedna stronę kreci w druga już nie) Mial ktoś taki przypadek?
radziodm Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Witam, bardzo dokładny opis. Dzisiaj rozkręcałem wszystko i dokładnie tak jak w opisie. Mam nadzieje, że więcej się nie przyda
airbob Opublikowano 30 Lipca 2014 Opublikowano 30 Lipca 2014 Do pierek79 Moim zdaniem problem nie będzie w silniczku tylko w module który nim steruje i odpowiada za zmianę biegunowości zasilania silniczka. Tam są tylko dwa kable więc zmiana kierunku pracy jest realizowana przez zmianę biegunów zasilania. Nie wiem jaki moduł steruje tym silniczkiem ale coś mi się zdaje że moduł komfortu. 1
andrew318 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Witam. Wlaśnie zabrałem się za naprawę mojego silniczka ale jak się okazuje jest on cały czas w pozycji zamkniętej. Nie reaguje na otwieranie przez zamek. Nie wiem czy może mieć to jakiś związek z tym że ostatnio wymieniałem moduł komfortu i nie zaadoptowałem jeszcze kluczyków centralnego. Czy jest możliwe że wlew wtedy nie bedzie działał?
Away Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Świetne fotostory, bardzo pomocne, właśnie jestem po zabiegu, wszystko działa jak należy Ciekawostka: Szukałem tego siłownika na allegro, chodzą w cenach 40-100PLN za używkę. Podjechałem do ASO i tutaj zaskoczenie nówka sztuka ori za 62PLN!!! Polecam ASO
kamilozo Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witam, wczoraj spotkałem się z podobnym problemem. Na stacji paliw nie mogłem otworzyć klapki od wlewu paliwa. Po powrocie do domu dostałem się do pompki centralnego zamka, odpiąłem wszystkie wężyki (2 w pompce - czarne i 1 przy wlewie - czerwony), przedmuchałem je ale nic to nie dało, klapka nadal jest zamknięta. Co w tej sytuacji jeszcze mogę zrobić? Dodam, że po naciśnięciu przycisku na kluczyku słychać, że pompka pracuje, co więcej, nie otwierają/zamykają się także drzwi z pilota.
ikell Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Witam Ktoś wie jak zdemontować silniczek klapki wlewu paliwa?
ocb Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam. Podłączam się do pytania kolegi wyżej. Jak zdemontować ten silniczek?Nie zamykała mi się klapka z centralnego więc wykorzystując ten poradnik(za który bardzo dziękuję) udało mi się to wszystko rozebrać. O to co zobaczyłem:https://zapodaj.net/616e84d80c2f7.jpg.html>DSC00083.JPG https://zapodaj.net/1a72ae1d478be.jpg.html>DSC00082.JPG https://zapodaj.net/dee691e3673be.jpg.html>DSC00081.JPG Edytowane 23 Kwietnia 2016 przez ocb
aka_kuba Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich! Namęczyłem się z tym silniczkiem ale udało mi się go zdemontować. Szukałem już w różnych zakamarkach internetu ale tego nie było więc napiszę o co chodzi. Demontaż jest dość prosty trzeba mieć maleńki klucz nasadowy 3. To co wystaje z silniczka to nie nity a śruby nasadowe. Wystarczy jest odrobinę odkręcić w lewo (to lewy gwint) i przesunąć silniczek w bok i sam zlezie. 1
ocb Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich! Namęczyłem się z tym silniczkiem ale udało mi się go zdemontować. Szukałem już w różnych zakamarkach internetu ale tego nie było więc napiszę o co chodzi. Demontaż jest dość prosty trzeba mieć maleńki klucz nasadowy 3. To co wystaje z silniczka to nie nity a śruby nasadowe. Wystarczy jest odrobinę odkręcić w lewo (to lewy gwint) i przesunąć silniczek w bok i sam zlezie. Dobrze wiedzieć. Próbowałem kombinerkami ale nie szło. Nie chciałem przesadzić bo właśnie podejrzewałem że jest on nabity czy coś. A jak sprawa wygląda z tym "drutem" ? Nie mam widoczności i nie wiem gdzie nim trzeba w celować i jak sprawdzić że jest dobrze.
aka_kuba Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Na razie tylko zdemontowałem, czekam na przesyłkę z siłownikiem. Drut wychodzi bez problemu, a przechodzi aż do zamka klapki wlewu i to on ją blokuje. Nie przewiduję żadnych problemów przy montażu. Edit: No i po montażu. Mam grube paluchy to trochę ciężko było trafić "bolcem" w tą małą dziureczkę we wlewie, ale wymacałem i udało się chwili. Tylko trzeba "celować" kiedy silniczek jest rozłożony to znaczy centralny zamek zamknięty. Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez aka_kuba
acer2244 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Koledzy u mnie jest taki problem z tym silniczkiem ze raz otwiera a raz nie jeszcze go nie demontowalem bo chciałbym skorzystać z waszych podpowiedzi z tym modułem komfortu i przekaźnikiem. Możecie podpowiedzieć gdzie szukać tego przekaźnika który steruje zamykaniem i otwieraniem tego silniczka.Z góry dzięki za pomoc.
jaguaro Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Koledzy u mnie dziwna sprawa. Silniczek zamykał wlew razem z centralnym gdy przekraczałem prędkość 15km/h, zatrzymując się wlew był cały czas zamknięty do czasu zgaszenia auta i wyjęciu kluczyka. Teraz działa tylko przy centralnym zamykaniu/otwieraniu z pilota. Nie działa za to po przekroczeniu 15km/h jako zamknięcie. Szczególnie mnie irytuje podjeżdżając na stacje bo zanim się ogarnę to już mi stoi gość z obsługi i grzebie. Wcześniej musisl czekać aż auto zgasiłem i wyciągnąłem kluczyk, bolec wlewu otwierał się wraz z resztą centralnego. Czemu teraz nie chodzi jak wcześniej? Co jest powodem? Tapnięte z iPhone
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się