Witam.
Od niedawana trochę przez przypadek stałem się posiadaczem Seata Exeo 2.0 tdi 2010 CAGA z przebiegiem 235tyś.
Potrzebowałem rodzinnego kombi. Auto było regularnie serwisowane w ASO i tylko dlatego zdecydowałem się na jego zakup.
Wyposażenie:
# SENSOR DESZCZU
# SENSOR ZMIERZCHU
# ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ (nie ori)
# FUNKCJA COMING - LIVING HOME
# CLIMATRONIC 2 STREFOWY
# ABS
# ESP
# ISOFIX -INTELIGENTNY SYSTEM MOCOWANIA FOTELIKÓW DZIECIĘCYCH
# 4 x ELEKTRYCZNE SZYBY
# ELEKTRYCZNIE REGULOWANE, SKŁADANE I PODGRZEWANE LUSTERKA
# KOMPUTER POKŁADOWY
# TEMPOMAT
# CZUJNIKI PARKOWANIA TYŁ
# MULTI FUNKCYJNA KIEROWNICA
# PAKIET PODŚWIETLENIE NÓG I KLAMEK
# PODŁOKIETNIK PRZÓD PODŚWIETLANY – TYŁ
# WSPOMAGANIE KIEROWNICY
# CENTRALNY ZAMEK
# IMMOBILISER
# AUTOALARM
# REGULOWANA W 2 PŁASZCZYZNACH KOLUMNA KIEROWNICY
# ALUFELGI 17”Audi
# SIATKA CHRONIĄCA STREFĘ ZAŁADUNKOWĄ BAGAŻNIKA
# NOKICA CK 300 BLUETOOTH
Jak wszyscy wiemy jest to bliźniak A4 B6/B7 ale z sercem pod maską A4 B8.
Dostępnych jest dużo informacji i schematów elektrycznych dotyczących różnych ulepszeń i modyfikacji A4/B7
Niestety niektórych do końca nie byłem pewien czy w 100% jest tak samo jak w EXEO.
Może dzięki mojemu opisowi część z Was będzie miał już przetarte szlaki .
MODY:
- Felgi 17 ori AUDI tył dystanse 20mm + dekilki seat.
- Hamulce 320mm z A6C6 3.0
- Montaż haka odpinanego
- Wycieczka do Częstochowy hamownia + remap 176km 360Nm
- Instalacja spryskiwaczy mgiełkowatych + dołożono elektrykę podgrzewania
- Wymiana gałki seat na na pochodzącą z S4
- Wymieniony klimatronik na wersję z podgrzewanymi siedzeniami
planowane mody to:
- Wymiana siedzeń na podgrzewane półskóry Speed oraz dołożenie instalacji.
- Większy ICEK
Wgląda na to że ten typ tak ma
Na dowód wstawiam wykres z hamowni swojego BPW, zrobiony 9 latek temu przy okazji robienia programu .
Miało wtedy dwa latka i 53 kkm przebiegu
Popatrz na krzywą momentu , dopiero przy 2k RPM w ori programie jest on ograniczany, pokrywa się to z logiem , wtedy ciśnienie doładowania dobija do zakładanego , po programie ma to miejsce pi razy oko przy 1850 RPM
Trochę ospale wstaje - widać nawet po N75, że daje wysterowanie 95%, żeby turbo wstało... Ale później jest już dobrze, trzyma ładnie ciśnienie... Może to kwestia samej turbiny a dokładniej regulacji sztangi gruszki podciśnienia... króciec na VACum masz sztywny nie lata ? Przejrzyj od niczego wężyki podciśnienia...
A nowe spinki zakładałeś po wymianie ? One mają takie gumowe tłumiki drgań, które z czasem się ugniatają, do tego nowe spinki dobrze dociągają boczek do blachy...
Można jeszcze popsikać delikatnie silikonem w sprayu przed montażem miejsca stykowe, albo przykleić na blachę taśmę tłumiącą - może być nawet parciana
Ja nie chcesz iść w gwint to kup sprężyny obniżające, bo nawet zawieszenie 1BV czy 1BE wyglada słabo czy to 18 czy 19, druga sprawa tak jak black pisze przód będzie wyżej, z opona tez zgodzę się z tym co munnv pisze, jak będziesz miał 8j to weź 225 po co ci 235.......z reszta mowie nie ma co juz teraz zakładać jaka oponę kupisz bo to zależy od szerokości felgi i tego jak obniżysz auto.....
Witaj,
Wszystko zależy od tego jaki przewidujesz budżet i jaki efekt obniżenia/komfortu chcesz zauzyskać.
Jeśli nie zamierzasz iść w gwint a chcesz pokusić się o większe koło to może zostań przy 1BE (jest obniżone -20 mm ale ma bardziej komfortowe amory niż 1BV).
Pamiętaj, że przednie zawieszenie stoi wyżej niż tył.
Jeśli chcesz wyrównać przód z tyłem zastosuj podkładki pod amory od A4 B5 (zamienniki robi KYB cena ok. 40 pln).
Powinieneś mieć wówczas dobry kompromis wyglądu i komfortu przy większej feldze.
Odnośnie komfortu sporo zależy też od samej opony.
Np. Uniroyal RS3 235/35/19 są całkiem miękkie i wygodne.
Pozdrawiam
To mnie ładnie skroili [emoji23] 130 za 1h pracy dwóch maszynek ,czynnika brakowało u mnie ~250[emoji53] Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka