Skocz do zawartości

Ranking

  1. Ali_TDI

    Ali_TDI

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      50


  2. pablo_9

    pablo_9

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      1043


  3. krzyniek

    krzyniek

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      1502


  4. PanJakub

    PanJakub

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      1

    • Postów

      3


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01/15/18 uwzględniając wszystkie działy

  1. potrzebne narzędzia: *śrubokręty płaskie i krzyżaki (krzyżak dość długi do odkręcenia obudowy kolumny kierownicy) *TORX -30 (do odkręcenia poduchy) -25 (do odkręcenie dźwigni (uchwytu) regulacji położenia kolumny kierownicy) -i duży trox do odkręcenia kierownicy, nie wiem jaki numer bo ja nie miałem i musiałem sobie go dorobić *klucz imbusowy 4.0 (do odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy) *klucz nasadowy: -8 (do odkręcenia obudowy komputera i osłon pod kierownicą) -10 (akumulator) opis prac: -zdejmujemy osłonę bezpieczników - odkręcamy 4 śrubki (klucz 8) mocujące dolną osłonę kokpitu -zdejmujemy zaślepkę mocowaną na zatrzaski -odkręcamy górną osłonę kolumny kierownicy (dwie śrubki) -odkręcamy poduszkę Trox 30 -po odkręceniu poduszki odpinamy kabelki i odkładamy poduchę w bezpieczne miejsce -potem przystępujemy do odkręcenia kierownicy (u mnie to był właśnie ten duży Trox którego nie miałem i musiałem dopasować imbusa, w starszych modelach jest tak jak na zdjęciu) której położenie wcześniej sobie zaznaczyliśmy. -po zdjęciu kierownicy i odkręconej wcześniej górnej osłony kolumny kierownicy, odkręcamy dolną osłonę która jest na 3 śrubkach (dwie tu, jedna na zdjęciu następnym) -odkręcamy trzecią śrubkę mocującą dolną osłonę, i dwie śrubki mocujące uchwyt (zaznaczone małymi strzałkami) regulacji tak od dołu jak zaznaczyłem strzałką -zdejmujemy taśmę air bag_u - odkręcamy śrubę mocującą manetki - po odkręceniu rozpinamy kostki i zdejmujemy manetkę, odkręcamy dwie śrubki i rozbieramy manetki na dwie oddzielne części -składamy manetki tą z tempomatem i od wycieraczek. -odkręcamy obudowę komputera i odpinamy zabezpieczenie trzymające komputer, ja go nie odpinałem od kostek tylko odłożyłem na bok, nas interesuje biała kostka -tą białą kostkę rozpinamy i dolną jej część (gniazdo) musimy wyjąć na wierz tzn wciskamy ją do dołu i wyjmujemy obok listwy w której była zamocowana, po wyjęciu jej na wierzch rozpinamy ją na dwie części aby móc powpinać piny od wiązki tempomatu. -montujemy wiązkę kabli, nowa kostka od tempomatu -po przeciągnięciu kabeków do obudowy komputera (ECU) wpinamy piny do białej kostki (w gniazdo nie we wtyczkę) *schemat połączenia: (jeśli mamy ori wiązkę i kostkę) kolor kabla pin w białej kostce czarny ---------------------> 10 żółty --------------------> 9 niebieski --------------------> 8 szary ---------------------> 7 biały (zasilanie) -----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce! jeżeli nie mamy wiązki: pin w kostce manetki pin w białej kostce 6 łączymy z 4 -----------------> 10 3 ------------------------> 9 2 ------------------------> 8 1 ------------------------> 7 5 (zasilanie) ----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce! jeśli mamy bezpiecznik 32 to zasilanie podpinamy pod niego, ja go nie miałem i wg opisu który posiadam w takim przypadku można się podpiąć pod pin nr 8 w pomarańczowej kostce. jeżeli nie ma instalacji w białej kostce to mam też opis jak podpiąć się bezpośrednio do kostki w ECU. zielona strzałka- podpięcie białego kabla (zasilanie) pod pin 8 w pomarańczowej kostce czerwone strzałki- podpięcie pinów do białej kostki -po podłączeniu kabelków montujemy manetkę na kolumnie i podłączamy wszystkie kostki, w odwrotnej kolejności przystępujemy do montażu osłon kolumny, kierownicy i poduchy. po tym montażu podłączamy aku i przystępujemy do kodowania -uruchamiamy program Vag-com -wchodzimy w "01-engine" -sprawdzamy czy nie ma błędów "02" -potem "11-login w okienku wpisujemy kod 11463 i klikamy "do it" jeśli tempomat się aktywował w okienku "component" pojawi się literka "G" i jeśli jest wszystko oki to montujemy w obudowie Ecu kostki na swoje miejsca i wszystko skręcamy jak było przed demontażem.montujemy także pozostałe osłony kokpitu. i jedziemy na test naszego nowo wyrezanego gadżetu z tego względu że nie zrobiłem zbyt wiele własnych fotek (nie wiem czy z nawału roboty czy z wrażenia rezania) w moim poście wykorzystałem kilka zdjęć kolegi Spedyt przepraszam także za może zbyt chaotyczny opis ale z braku czasu robiony jest tydzień po montażu jakby ktoś miał jakieś dokładniejsze pytania to w miarę wiedzy postaram się odpowiedzieć, mam też schematy ale muszę zrobić skan bo to jest na papierze :gwizdanie: pokrewne tematy: 1. Czy ciężko dołożyć TEMPOMAT w passacie B5 ? 2. Tempomat 3. - [A6 4b 2.5 TDI V6 AFB] Tempomat - czyli jak to zrobic • .: AUDI KLUB POLSKA :. • 4. - [A4 B5 2.5 TDI V6 AKN] Tempomat - zrob to sam • .: AUDI KLUB POLSKA :. • 5. http://www.a4.goleszow.eu/Instalacja%20tempomatu.rar 6. A4 B5 Cruise Control Retrofit Instructions with pictures po pewnej sytuacji Uprasza się o dokładne czytanie całego tematu całej pracy każdy podejmuje się na własną odpowiedzialność - nie biorę żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody które mogą powstać podczas korzystania z tej instrukcji. Nie jest dopuszczone kopiowanie / rozpowszechnianie tego tekstu bez zgody i wiedzy autora
    1 punkt
  2. Cześć poczytaj pozostałe tematy które są na forum wiele osób ma problem z odpalaniem na zimnym. - Nie sugeruj się tym że paliwo leci do butelki - może lecieć ale za słabo sam miałem zasyfiałą starą pompkę która dawała ledwo 0,5bara a nowa 1 bar. - Jak wyglądają korekcje wtrysków - jest możliwość że uszczelnienia na wtryskach mówią papa. - Świece żarowe sprawdzane? -Zatankuj bak do pełna postaw auto by bak był wyżej niż silnik czyli dziobem do dołu i zobacz jak odpala -Jest możliwość że problem odpalania to również żużyta pompa tandemowa.
    1 punkt
  3. Po wymontowaniu siłownika klapa zamyka się normalnie ale otwierać będziesz mógł tylko za pomocą kluczyka. Przerabiałem to samo, pomogła tak jak mówił przedmówca wymiana siłownika.
    1 punkt
  4. Sprawdź siłownik elektryczny cięgna. Prawdopodobnie nie cofa cięgna do pozycji wyjściowej i rygiel w zamku się nie zatrzaskuje. Miałem to samo jakiś czas temu. Próbowałem to uratować smarowaniem ale pomogła wymiana siłownika na nowy. Tam jest w środku sprężyna spiralna, która powinna wracać cięgno do pozycji wyjściowej. Niestety z biegiem czasu zużywa się i nie ma już siły, szczególnie w niskich temperaturach.
    1 punkt
  5. Będzie się zapowietrzał podczas stygnięcia, długo przerabiałem ten temat. pozdro
    1 punkt
  6. Kurcze 1000 ? A nie 1000 za wystawiienie plus 1000 od sprzedaży ? Jak coś znajdę w między czasie to podeśle Ci namiary.
    1 punkt
  7. Witam byłem dzisiaj na przegladzie stwierdzono ze hamulce sa do sprawdzenia tzn zaciski od recznego prawy zacisk nie odbija. Wiec zaraz po tym podjechalem do mechanika i sie zapytalem ile mniej wiecej moze to kosztowac to stwiedzil ze 300 zl napewno czy to naprawde tyle to kosztuje czy lepiej samemu sie za to wziac.
    1 punkt
  8. hehe to 1,2tfsi z silnikiem afna musi miec sporo mocy jak na 3 biegu na suchym traci trakcje:D 200km to pewnie mało
    1 punkt
  9. Z tego, co pamiętam, to chyba 0,5 litra
    1 punkt
  10. 1 punkt
  11. Normalnie ten silnik z DPFem robie na 260KM ale dla świadomego kierowcy można zrobić ten silnik z DPFem na 280KM, oto wykres:
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...