Wgrywanie Polskiego Menu/ Spolszczenia
do
Audi A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7
z systemem MMI HIGH 2G (5170)
Na początku należy sprawdzić jaką mamy wersję MMI 2G czy 3G i czy potrzebna będzie aktualizacja,
aby to zrobić wchodzimy w Menu CAR, a nastepnie wybrać Settings i dalej Version, i odczytać to co pisze w linijce SW.
Dla MMI 2G jest to wartość w formacie: XX-XX XX.X.X XXXX
Dla MMi 3G jest to wartość w formacie: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Jeśli masz MMI 3G to ten poradnik nie jest dla Ciebie.
Gdy już wiesz, że jest to MMI 2G nalezy sprawdzić aktualną wersję oprogramowania.
Robimy to odczytując 5, 6, 7 i 8 znak z linijki SW NP:
SW: XX-XX 51.5.0 XXXX – wersja 5150
I teraz do przeprowadzenia spolszczenia potrzebna jest MINIUM wersja 5150 (A6),
Dla Audi A5/A4 B8 pierwsze wgrywane oprogramowanie to 5170.
Sprawdzamy jeszcze czy mamy uruchomioną funkcję Zielonego Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund, jesli nic nie wyskakuje należy uruchomić tą funkcje korzystając z VCDS lub VAG-COM.
Ok, wiemy już że mamy MMI HIGH 2G, mamy uruchomione Zielone Menu i wersja oprogramowania w aucie to min 5150/5170. Potrzebne nam będzie: Prostownik - nie konieczny, ale lepiej dmuchać na zimne:] Czysta płytka CD - dobrej firmy ja użyłem HP, polecam także Verbatim TDK,Philips Odrobina czasu - jesli będziesz miał wszystko przygotowane spokojnie zmieścisz się w 20 min,
sama aktualizacja PL Menu to ok 4-6 min!!! Ruszamy z Tym Koksem !!!!: 1. Wszystko jest więc na początku wypalamy na czystej, nowej, nieporysowanej, płytce to co znajduje się w folderze: "MMI A4 B8, A5, A6 C6, A8, Q7 POLSKA CZCIONKA"
Czyli folder "MMI HI" i plik "Metainfo2".
Wypalamy to OD RAZU NA PŁYTCE - NIE W JAKIMŚ FOLDERZE !!!!,
przy wypalaniu ustawimy najmniejszą prędkość 16x i dajmy sprawdzenie danych po nagraniu (dla pewności, że wszystko się dobrze nagrało). 2. Płytke mamy wkładamy do pudełka i idziemy do samochodu. Podłączamy prostownik albo z przodu pod maską przy oknie mamy PLUS i łapiemy masę gdzieś na nadwoziu- śrubka, coś metalowego.
Lub pod bagażnikiem znajduje się akumulator i prosto pod niego się podłanczamy.
Wszystko to jest po to by nie było nagłych spadków napięcia podczas wgrywania SPOLSZCZENIA, mało prawdopodobne ale lepiej sie zabezpieczyć niż płakać. 3. Usuwamy z zmieniarki CD wszystkie płyty jakie mamy, można przytrzymać przycisk wyjęcia płyt to wyjdą wszystkie po kolei.
Wkładamy TYLKO płytkę ze spolszczeniem na 1 miejsce. 4. Kluczyk dajmy na zapłon ale nie odpalamy i wyłączamy wszystkie podświetlenia i klimatyzacje (przycisk Off).
Dajemy na Media i powinno nie wyświetlić nam żadnej płytki. 5. Wchodzimy w Zielone Menu przytrzymując CAR i SETUP kilka sekund.
Klikamy pierwszy katalog MMI. 6. Klikamy znów w pierwszy podpunkt jaki wyskoczy. 7. Zaznaczamy SWDL manuell, SWDL ignore Region/VMC, Disable Eeprom Update.
Tak jak na zdjęciach.
Dla A6 bedą to:"SWupdate manuell" , "Region code ignorieren", "Disable eeprom update" 8. Wychodzimy z Zielonego Menu przyciskiem Return, (przyciskamy chyba 3 razy).
ale nie więcej niż trzeba, !!!NIE RESTARTUJEMY MMI!!! 9. Wchodzimy w Czerwone Menu Serwisowe przyciskając i trzymając w takiej kolejności: SETUP + RETURN + CAR
powinno wyglądać tak: jeśli wyskoczy coś takiego:
Próbujemy jeszcze raz pamiętając o kolejności wciskania przycisków. 10. W Czerwonym Menu klikamy SWUpdate- lewy dolny róg.
powinniśmy mieć coś takiego: 11. Klikamy na CD-ROM.
Wyskakuje coś w stylu: "Reading meta info" ok 3-5 s.
Po odczytaniu CD mamy takie coś: 12. Wchodzimy w "User-defined", w przypadku A6 będzie to "SWupadte manuell"
Nasze menu wygląda mniej więcej tak: 13. Wchodzimy w MMI HI, może też pisać zamiast tego "MAIN UNIT".
Mamy coś takiego: 14.Wchodzimy w "MMI (H43)".
Mamy: 15. Zaznaczamy TYLKO "Application (5170>5150)" , "Bootloader" zostawiamy pusty.
Dajemy dwa razy Return i zjeżdzamy na dół.
(jak damy return na pierwszej od góry linice "N", powinno zamienić się na "S".)
Ukazuje nam się: 16.Naciskamy długo wyczekiwane "Start download".
i siedzimy spokojnie w Aucie czekając aż proces się skończy:] ok 4-6 min.
Nie otwierając drzwi, nie włączając żadnych urządzeń itp. 17. Podczas Aktualizacji do PL Softu Mamy mniej więcej taki widok:
po ok. 4 min cieszymy się takim widokiem:]: <lol> <radocha> <lol> 18. Nic nie dotykamy będą teraz uruchamiały się poszczególne "moduły".
trwa to ok 2-3 min i wygląda tak: 19. Jak wszystko pójdzie ok wyskoczy Menu na dole którego będzie napis: "Restart MMI" , wciskamy go czekamy chwilę aż MMI się znów uruchomi
iii.... <figielek> <figielek> ... już myślimy że się udało ale mamy dalej angielskie menu ;/. 20. Wchodzimy w menu CAR dalej w SETTINGS i LANGUAGE wybieramy :
"POLSKI" z samego doła i cieszymy się OJCZYSTYM JĘZYKIEM:] 21. Pozostało tylko sprawdzić czy chodzą wszystkie funkcje typu multifunkcyjna kierowica itp.
jeśli nie to trzeba wpisać wcześniej spisane wartości W VCDS w module 07 Control Head do: 07 Coding 10 Adaptacja
sprawdzić, że wszystko gra:] 22. Z <lol> uśmiechem <lol> wyjść z Auta i zaaplikować sobie w nagrodę PIWKO ;]
<hura> <brawo> <okok> <brawo> <hura>
Szczególne podziękowania dla forumowiczów: wrclaguna , fabiano82, Przemcio, H4mm3R, Nyna, jedrekx, Piki, byciu.