Skocz do zawartości

Ranking

  1. FroS-t

    FroS-t

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      626


  2. enczu

    enczu

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      183


  3. Norbas

    Norbas

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      384


  4. MaTeo85

    MaTeo85

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      2847


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08/06/18 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam koledzy i koleżanki. Jestem w trakcie ogarniania klimatyzacji w swoim samochodzie, z racji tego że zgłębiam temat dosyć dokładnie, postanowiłem podzielić się z Wami wiedzą. Oczywiście nie jest to wiedza zdobyta z tajnego źródła ale nie wszyscy mają ELSĘ, czy podstawową wiedzę mechaniczną i teoretyczną o układach klimatyzacji. Temat będę powoli uzupełniał bo jest tego trochę, a z czasem u mnie bywa różnie. Zasada działania układu klimatyzacji [Obieg czynnika chłodniczego] 08 [Auto HVAC] / 10 [Bloki Pomiarowe] / [Measuring Blocks] [MVB] Dzisiaj zrobiłem mały wykres jak zmieniają się podstawowe dane w czasie podczas schładzania wnętrza naszych samochodów. Na wykresie widać zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami. Widać że zaraz po uruchomieniu silnika i ustawieniu sterownika na LO oraz max nawiew, próbuje on jak najszybciej schłodzić wnętrze. Dzieje się to poprzez mocne wysterowanie zaworu N280 (prąd około 0,6 [A] co odpowiada około 60% wysterowania zaworu). Początkowa temperatura parownika wynosiła 25 stopni, wraz z upływem czasu temperatura spada aż do osiągnięcia ok 1,5 - 2 stopni powyżej zera (w tym przypadku trwało to ok 90 sekund). Wraz ze spadkiem temperatury na parowniku sterownik zmniejsza prąd wysterowania zaworu N280 przez co wydajność sprężarki maleje po to aby utrzymać temperaturę parownika na poziomie ok 2 stopni. Te dwa stopnie zabezpieczają parownik przed zamarzaniem i spadkiem wydajności (przytkane kanały nie pozwalają przedostać się powietrzu, a dodatkowo mogą powodować wolniejsze odparowanie czynnika co może doprowadzić do uderzeń hydraulicznych w sprężarce (dzieje się tak w momencie kiedy czynnik nie zdąży w całości zmienić stanu skupienia z ciekłego na gazowy). Jak widać ciśnienie czynnika zaraz po włączeniu silnika dosyć znacząco rośnie z 6 bar aż do 15 bar po czym zaczyna spadać i stabilizuje się w okolicach 9 - 10 bar. Oczywiście będzie ono zależne w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej i nie zawsze będzie takie niskie. Ale pokazuje to że sterownik nie dąży do uzyskania maksymalnego ciśnienia czynnika, a bardziej sugeruje się temperaturą parownika. Temperatura na kratkach jak widać po wykresie w prawidłowo działającym układzie spada do ok 6 - 7 stopni oczywiście będzie także zależna od tego jaką mamy temperaturę zasysanego powietrza i prędkości obrotowej dmuchawy. Istotne jest aby temperatura z prawej i lewej kratki były zbliżone i podążały za sobą jak na wykresie (widać na nim chwilowy skok temperatury, spowodowane było to chwilową zmianą ustawień klimatronika) Mam nadzieję że przyda się wam taki wykres do tego żeby móc porównywać poszczególne parametry mierzone w blokach pomiarowych. Informacje dotyczące czujnika nasłonecznienia: W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części do indeksu „AH“ może być lub zostać zamontowany tylko czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8E0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części z indeksem od „AJ“ może być lub zostać zamontowany czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8P0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E Tabela doboru kompresorów klimatyzacji DENSO na podstawie długiego kodu kompresora (kod widoczny na naklejce kompresora: Denso - Cross Reference Chart.pdf Długi kod: Krótki kod (obecnie stosowany): Ciąg dalszy nastąpi...
    1 punkt
  2. Odpuść sobie 2.5TDI i kup 1.9TDI, 2.4, 3.0, 4.2 lub 1.8T. Reszta silników to jakaś pomyłka.
    1 punkt
  3. https://a4-klub.pl/topic/75510-wymiana-tylniej-wycieraczki-z-a4-b8-q5/
    1 punkt
  4. No jestem zadowolony, jeszcze kompletuje pierdki i mogę montować a tymczasem nowy bolid dla żony trochę do zrobienia ale nie powinno być większych problemów z ogarnięciem auta
    1 punkt
  5. Ciekawe co za osioł mówi, że w 2k30 będzie gotowe dopiero ??
    1 punkt
  6. Zdarza mi się jeździć ponad 200, może nie non-stop przez 300km, bo to raczej mało realne, ale w przedziale powiedzmy 170+km/h-2X0km/h i to za 1/6 ceny ów Tesli w dodatku w całkiem znośnie wykończonym samochodzie. Też jezdzilem wieloma samochodami choćby na Torze Poznań które lekko nie miały podczas takich całodziennych sesji i też potrafiły kosztować nawet jeśli nie 1/6 to spokojnie 1/3 tej ceny, a wiele za tą 1/6 wyciskały więcej niż dałaby radę ów Tesla
    1 punkt
  7. Tak, tylko jeżeli mowa o środkowych tłumikach seryjnych to z ośki b5 środkowy a z 1.8t b6 Q to dwie zupełnie inne bajki .... Jak chcesz troszke bardziej zadziorny wydech ale cisze w środku to szukaj wydechu z B7 2.0tfsi/ lub końcowe z 3.2V6 FSI , jest plug and play , ma lepszy przepływ (fabrycznie przelotowy) i troszke głośniejszy niz seria 1.8t
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...