Skocz do zawartości

Ranking

  1. kamil-vag

    kamil-vag

    Pasjonat.


    • Punkty

      4

    • Postów

      5816


  2. Rob@k

    Rob@k

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      857


  3. Banan

    Banan

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      3103


  4. mirek31071977

    mirek31071977

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      425


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01/31/21 uwzględniając wszystkie działy

  1. Siedząc trochę w temacie bixów A4 B6 postanowiłem zrobić uniwersalny adapter pozwalający zamontować soczewki: - Repliki Hella Evox 2.0-R - Bosch AL montowane m.in w A4 B8 Na ten moment to chyba najlepiej rokujące projektory do A4 B6, chociaż nie ukrywam, że chce jeszcze spróbować ogarnąć Hella 3R G5 i Intemo... Do rzeczy, wygląd adaptera: I jak to wygląda w praktyce: Rozstaw dla B6 Rozstaw dla B7/B8: Chcąc zamontować soczewkę z B7/B8 w B6 potrzebujemy dołożyć szpilki: Na szpilki najlepiej dać tulejkę sylikonową i można wtedy elegancko zgrać długie z krótkimi... Chcąc zamontować czy Evoxa czy B8 potrzebna jest ingerencja we wkład lampy, odpowiednie podcięcie... Montaż soczewki Bosch AL W przypadku B8 podcinamy fragment stelaża po stronie zaczepu od silniczka regulacji: Trzeba też analogicznie do podcięcia odciąć jedno ucho mocujące samej soczewki: Montaż Evox-R 2.0 W przypadku Evoxa, ze względu na to, że każda soczewka jest taka sama w obu lampach podcięcie będzie inne. Lewa lampa: Trzeba spiłować dolne elementy ustalające i wyciąć trochę wkładu pod cewkę soczewki Evox. Prawa lampa: Tu zabawy jest więcej, trzeba zrobić miejsce i dla cewki i dla przesłony, by mogła swobodnie poruszać się góra-dół. Tu widok na cewkę: Oraz na kawałek przesłony, ten element będzie wędrował do góry: Przygotowanie soczewki Evox-R 2.0 do montażu w adapter: Przykręcamy najpierw adapter do projektora, kolejno bierzemy wiertełko 4mm i rozwiercamy otwory od frontu soczewki, by można było projektor z adapterem przykręcić do stelaża: Podobnie jak w B8 trzeba też odciąć ucho od strony zaczepu silniczka: Delikatnie można tez liznąć odbłyśnik przy górnym zaczepie, żeby nic się nie stykało... Chciałbym Wam powiedzieć, że zrobienie takiego stelaża to nie jest 5 min roboty... trzeba się nagłówkować... i tu oklaski należą się @MaTeo85, bo to Mateusz, zrobił pierwowzór, wycentrował adapter tak by soczewki B6 i Evox były w tym samym punkcie, ja dołożyłem tylko B8/B7 i trochę zmieniłem koncepcje adaptera. Trzeba naprawdę sporo czasu, projekt, drukowanie, docinanie, przymiarki i tak kilkanaście razy bo zawsze coś gdzieś wadziło, nie pasowało... Zawsze może być jakieś drobne przesunięcie, setne mm itd... wszystko idzie skorygować podkładką, czy tulejką gumową, to nie seria, sądzę, że każda replika tez nie będzie kopią 1:1 drugiej... no ale decydując się na taką przeróbkę, zapewne każdy z Was ma trochę pojęcia, smykałki i sobie poradzi Adaptery będą niedługo dostępne w większej ilości, na razie pracowałem na tym moim kpl prototypu. Jakby kogoś interesowało włożenie innych przetwornic to będę też miał zaślepki z czarnej plexi na dekle bixów. Czekam na ewentualne pytania czy uwagi.
    2 punkty
  2. No i nadszedł ten czas. Powoli gromadzę graty do kompleksowego przeglądu pieca. Na razie cały układ klimatyzacji do wymiany, poduszki silnika i skrzyni, oleje w skrzyni i dyfrze. Reszta wyjdzie w trakcie roboty.
    2 punkty
  3. Przy wymianie rozrządu zleciłem mechanikowi wymienić uszczelkę pokrywy zaworów (była stara i zapocona), niestety spartaczył robotę bo nie wyczyścił dobrze oleju i zakładając nową uszczelkę podkleił ją jeszcze od góry i dołu czerwonym silikonem. Przez to w tylnym rogu silnika olej kapał na katalizator i spalając się na nim powodował okropny smród palącego się oleju wydobywający się z nawiewów w środku auta Postanowiłem sam wymienić tą uszczelkę jak należy Poniżej instrukcja i moje foto-story: Potrzebujemy: - Małą grzechotkę - przedłużkę do grzechotki - nasadkę 6-ciokątną 10mm, druga taka sama ale dłuższa (do dłuższych śrub) - Płaski śrubokręt - Klucz dynamometryczny mały 5-25Nm - środek do usuwania oleju, najlepszy jest aceton (zmywacz do paznokci) - szmatki z mikrofibry 1. Odpinamy Akumulator!!! 2. Zdejmujemy plastikową osłonę silnika i mamy przed sobą pokrywę 3. Wyciągamy cewki i odpinamy je z kabli 4. odkręcamy uziemienie kabli i odczepiamy kable od pokrywy. Umocowane są na plastikowych zatrzaskach. Lekko podważamy płaskim śrubokrętem i ciągniemy delikatnie do góry, tak żeby nie urwać (ja niestety jedną urwałem ) 5. Odkręcamy wszystkie inne mocowania rurek przymocowanych do pokrywy 6. Teraz pozostaje nam tyko odkręcenie 9ciu śrubek mocujących pokrywę (nasadka 6ciokątna 10mm), z jednej strony są dłuższe śruby, więc żeby odkręcić śrubki potrzebna nam długa nasadka lub zwykła z przedłużką i nasadzamy nasadkę do połowy wtedy dosięga do śrub 7. Ściągamy pokrywę. Jeśli uszczelka nigdy nie była wymieniana to pokrywa nie chce ruszyć. Wtedy łapiemy i szybkimi szarpnięciami próbujemy ją zruszyć. Potem powinna zejść łatwo. 8. Usuwamy stare uszczelki 9. Przed założeniem nowej uszczelki należy dobrze wyczyścić z oleju wszystkie miejsca gdzie będzie przylegać nowa uszczelka (na głowicy i to samo na pokrywie). Potem odtłuszczamy te miejsca za pomocą środka do czyszczenia silnika z oleju, rozpuszczalnikiem lub acetonem (zmywacz do paznokci - najskuteczniejszy, sprawdziłem wszystkie środki) 10. Oczyszczamy pokrywę w środku z nagaru i spalonego oleju. Ja użyłem najpierw szczotki drucianej. Potem spłukałem Karcherem. Następnie resztę wyczyściłem szmatką nasączoną acetonem. tak wygląda przed wyczyszczeniem Ta druga z TTetki jest taka sama 11. Po tych wszystkich operacjach nakładamy nowe uszczelki. 12 Zakładamy pokrywę przykręcamy śrubki najpierw na krzyż, potem środek i środki brzegów. UWAGA!!! Do przykręcenia pokrywy używamy klucza dynamometrycznego z siłą 10Nm 13. Potem skręcamy resztę i gotowe Fotostory uzupełnię w wolnym czasie
    1 punkt
  4. A jak masz zamiar potem i tak modyfikować 1,8T,to bym poszedł w te 2,7 od razu w takim układzie.
    1 punkt
  5. To już trzeba zapytać tych,którzy tak zrobili.Zrywniejszy,z potencjałem.Spalanie podobne.Hamulce,też by pasowało wymienić.Ja miałem dylemat,jak standardowo była akcja"blok".Dostałem 2 ASN z uwaloną "górą".Z 2 motorów poskładał chłopek 1 dobry plus zostawiłem mu resztę klamotów,które się mogą przydać.Jako,że niestety nic z mechanicznych rzeczy nie potrafię ogarnąć,więc za wszystko musiałem zapłacić.Finalnie 7400 wszystko.Ale bez przeróbek.Wiem,że zmiana na 1,8T by wyszła podobnie,ale ze wskazaniem na więcej,a na 2,7Bit*2.A wiadomo,nie wiesz do końca,jaki ten używany motor kupisz.Jeszcze minus tego,że w B6 nie było fabrycznie 2,7 i nawet,jakby obyło się bez problemów przy eksploatacji,a wiem,że takowe potrafią występować,to potem nawet przy sprzedaży zmniejsza się liczba potencjalnych kupców właśnie przez niestandardowy motor.
    1 punkt
  6. Nie będę oryginalny... gratulacje Panowie @kamil-vag i @MaTeo85 .
    1 punkt
  7. Atrapa w competition różni się tylko tym że jest pomalowana w piano czyli ly9b. Jak zmieniasz zderzak na competition to zostaw sobie gril s4 bo lepszego nie ma.
    1 punkt
  8. Tylny dyfuzor jest wpinany w miejsce starego na zatrzaski. Spoiler jest przykręcany (matreiał mocujący i instrukcja montażu jest dołączona). Spoiler jest też tylko gruntowany i musi być polakierowany. Original Audi Frontschürze A4 (B8 8K) Frontspoiler mit Blade (grundiert) Tuning Sport Spoiler SHOP.AHW-SHOP.DE Stärken Sie den sportlich-dynamischen Charakter Ihres Audi. Der Frontspoiler verleiht Ihrem...
    1 punkt
  9. masa czujnika jest wpięta w masę silnika , sygnał idzie przez pin 10 czarnej wtyczki 10pinowej w puszce ECU do licznika
    1 punkt
  10. silnik dostaje info o prędkości z zegarów , szukałbym problemu gdzieś w kabelkach - wypnij wtyczki zegarów i sprawdź czy nie coś może nie stykało - we wtyczce niebieskiej pin 7 , 9 i 24 masz masy , pin 28 to sygnał prędkości - na niego możesz dać masę przerywając i zobacz czy ruszy wskazanie może coś z wiązką między czujnikiem a licznikiem albo kiepska masa do czujnika
    1 punkt
  11. Wracając do bixa i tematu adapterów, dziś dotarły wycięte już prototypy uniwersalnych adapterów... i powiem Wam, że będzie raczej bez poprawek... Mierzyłem rozstaw otworów na B7/B8, na B6 i samego Evoxa... wyszło obiecująco. Na dniach postaram się zrobić kompletne info co podciąć i jak zamontować evoxa w B6. Spróbuję też osadzić Evox w stelażu B7 nieskrętnym... Soczewka B7/B8 wpada na szpilki... także nie będzie trzeba się już siłować jak ze wcześniejszym adapterem znanym na forum...
    1 punkt
  12. Audi na ponad tydzień zapadło w sen zimowy... mróz jednej nocy do -20... Dziś odwilż, odśnieżenie i naprawdę jestem w szoku bo bez problemu odpalił... Więc chyba motor zdrowy i wychodzi na to, że aku Tuborga też nie jest jakieś do d*py... No i wpadły jakieś tam fanty na wiosenne modzenie Zima, nudzę się w domu, to próbuje też ogarnąć uniwersalny adapter dla bixenonu B6 pod Evoxa i B8...Otwór na otworze, ale kto wie, może podejdzie też do B7, mam stelaż jak już będę miał wycięte adaptery to poprzymierzam... Zainspirował mnie adapter @MaTeo85 Dorobiłem też zaślepki bixa, tak by można było sobie upchać w dekiel inne mniej awaryjne przetwornice:
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...