Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03/18/24 uwzględniając wszystkie działy
-
1 punkt
-
0 punktów
-
0 punktów
-
Hej, czesc, dzien dobry. Witam serdeczeni, z gory przepraszam za brak polskich znakow, w pracy tylko zagraniczna klawiatura dostepna, dlatego moze sie zdarzac ze bede musial tak pisac. Pozdrawiam eszystkich.0 punktów
-
@Ivanek Mogę potwierdzić do klekotów mniejszych pojemności 2' wystarczy albo same końcowe 2,2' też jest bardzo spoko ale nie więcej na pewno Zależy co kto lubi ps. dzięki za pomoc0 punktów
-
Pewnie za każdym razem morda się cieszy jak do auta podchodzisz?:D0 punktów
-
Nie montaż jest bardzo prosty trzeba tylko spiłować jedno mocowanie w soczewce a po tym to już pasuje idealnie do adapterów od Kamila0 punktów
-
Mario, My work has been completed to the stage of Rosomak91. The Audi has been tested and is ready for use. So far I have done 100 km, oil consumption is not known yet, it is an old used engine,he's been through a lot, it may eat some oil. I may also connect variable valve timing to the car.0 punktów
-
Miałem pecha i przyszło mi dorobić kluczyk do swojej B9. Nowy kluczyk kupiony w ASO, trzeba był chwilę poczekać aż przyszedł z centrali. Kodować miałem też w ASO, ale powiedziano mi, że po zakodowaniu bardzo prawdopodobne jest, że wykodują się ustawienia tylnych lamp. Auto z Kanady i ASO wgrywa ustawienia oryginalne czyli kanadyjskie, a nie europejskie. Po takiej akcji musiałbym szukać speca poza ASO, który zmieniłby mi ponownie kodowanie tylnych lamp. Popytałem wśród znajomych i polecano mi różne firmy, ale w rozmowie wychodziło, że kodowanie B9 nie jest takie proste. Po pierwsze trzeba mieć oryginalny kluczyk z ASO - to już kupiłem. Po drugie potrzebny jest do tego sprzęt, który nie każdy spec posiada. To nie tak prosto jak w B8. Ostatecznie znajomy polecił mi firmę z podkarpacia czyli z moich rodzinnych stron - KLAG Service. Przy okazji wizyty u rodziny zajechałem na kodowanie. Przy kodowaniu faktycznie zostały wykodowane tylne lampy, ale potem spec zakodował je na nowo. Wykodował też zgubiony kluczyk. Wszystko działa, jestem bardzo zadowolony. Dostałem potwierdzenie pisemne z całej operacji. Cena wiadomo, dużo bardziej korzystna niż w ASO.0 punktów
-
W związku z powtarzającymi się pytaniami dotyczącymi instalacji elektrycznych podnośników tylnych szyb - wrzucam instrukcję przeróbki korb na elektrykę dla B6 (od rocznika modelowego 2004) oraz B7 (wkrótce dodam opis dla aut do rocznika modelowego 2003 włącznie – jest praktycznie identyczny, różnice dotyczą tylko i wyłącznie numerów pinów). Na początku przypominam, że poza modyfikacją instalacji elektrycznej potrzebujecie: - boczki (tapicerki drzwi) w wersji z elektrycznym sterowaniem - wiązki elektryczne boczków (zapewne dostaniecie ją w komplecie z tapicerką) - wiązkę elektryczną łączącą sterownik ze słupkiem B - sterownik/silniczek tylnych podnośników - zespół przełączników dla drzwi kierowcy - panel mocujący dla w/w zespołu przełączników - piny do czarnej kostki 20-pin w słupku B (można również wykorzystać piny z odłączonej części instalacji) Sterowniki/silniczki tylnych szyb: 8E0 959 801 A ---> (od 01.01.2006) 8E0 959 801 E 8E0 959 802 A ---> (od 01.01.2006) 8E0 959 802 E Przy zakupie zwracajcie uwagę na początkowe oznaczenie sterownika - bardzo łatwo go pomylić z driverem przednich drzwi (jego numer zaczyna się od 8E1). Z kolei oznaczenia zaczynające się na 8E2 to wersje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie (tzw. RHD). Gotowe wiązki elektryczne: 8E0 971 687 C - wiązka słupek B - drzwi dla korb (do 31.05.2003) 8E0 971 687 J - wiązka słupek B - drzwi dla korb (od 01.06.2003) 8E0 971 687 E - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (do 31.05.2003) 8E0 971 687 L - wiązka słupek B - sterownik dla elektrycznych szyb (od 01.06.2003) 8E0 971 693 B - wiązka tapicerki drzwi dla korb 8E0 971 693 F - wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb (do 30.06.2002) 8E0 971 693 L - wiązka tapicerki drzwi dla elektrycznych szyb (od 01.07.2002) Elementy w tapicerce drzwi kierowcy: 8Z0 959 851 B 5PR - zespół 4 przełączników dla B6 (do 10.2002) 8Z0 959 851 F 5PR - zespół 4 przełączników dla B6 (od 11.2002) 8E0 959 851 B 5PR – zespół 4 przełączników dla B7 (do 06.2008) 8E0 959 851 D 5PR – zespół 4 przełączników dla B7 (od 06.2008) 8E1 867 171 B - panel dla 4x elektryczne szyby 8E1 867 171 C - panel dla 4x elektryczne szyby, lusterka składane elektrycznie W przypadku panelu – mamy dostępnych 5 kolorów dla nadwozia B6: - szary E82 - niebieski „maritime” 2XE - ciemnoszary „swing” 27X - beżowy „twist” 5QQ - czarny „soul” 7PE Z kolei dla nadwozia B7 są to: - szary E82 - niebieski „indygo” 7A2 - czarny „soul” 7PE - beżowy „torrone” 8Q9 Instalacja wiązki elektrycznej: Zaczynamy od sprawdzenia czy nasz Moduł Komfortu (MK) obsługuje elektrykę tylnych drzwi. Jeśli dysponujecie własnym interfejsem diagnostycznym - można podłączyć się do MK (46 - Convenience) i przy pomocy kanału 61 w adaptacjach modułu (10 - Adaption ---> Channel 61), spróbować zakodować elektryczne podnośniki szyb (wartość 0 jeśli nie mamy dodatkowego pakietu oświetleniowego lub wartość 2 jeśli go posiadamy). W przypadku gdy po naciśnięciu SAVE, wyjściu ze sterownika a następnie ponownym odczycie kanału okaże się, że wartość została poprawnie zapisana - zakup MK mamy z głowy. W/w zasadą należy sugerować się w pierwszej kolejności - jeśli próba się nie powiodła, sprawdzamy listę funkcjonalności z linka podanego powyżej. Można przystąpić do instalacji wiązki - zaczynamy od demontażu foteli, tapicerki progowej słupków A, tapicerki dolnej części słupka B, schowka pasażera i szuflady pod kierownicą oraz radia. Zakładam, że całą wiązkę tylnych drzwi mamy już kupioną - zatem modyfikujemy jedynie odcinek od wewnętrznej części słupka B (czarna kostka 20-pin). Całość będzie polegała na poprowadzeniu 5 przewodów po każdej ze stron ze słupków B do słupków A (przy czym z prawej strony 2 przewody trzeba będzie dodatkowo przeciągnąć na lewą stronę = zasilanie). Montaż dla lewej i prawej strony jest praktycznie identyczny. 1. Wyciągamy z kostki 20-pin w słupku B wszystkie kable poza pinem 11 (brązowy = masa), 2 (brązowo/żółty = głośnik "+") i 12 (czerwono/żółty = głośnik "-") i izolujemy wyciągnięte przewody. 2. Zaczynamy od prawidłowego podłączenia masy: przekładamy pin 11 (brązowy) w pin 1. 3. Na drugi ogień wiązka CAN: zakładamy 2 nowe przewody w piny 3 i 20. Skręcamy je ze sobą i prowadzimy podłogą do 20-pinowej kostki drzwi w słupku A - mostkujemy się odpowiednio z pinami 3 (pomarańczowo/brązowy) i 20 (pomarańczowo/zielony). 4. Teraz sygnał pochylenia pojazdu (inklinacja). Zakładamy 1 nowy przewód w pin 14 (także prowadzimy go do słupka A, do 20-pinowej kostki drzwi - mostkujemy się z pinem 14 (czerwono/szary) 5. Na koniec zasilanie: zakładamy 2 nowe przewody w piny 11 i 13. Pin 11 prowadzimy pod MCE (moduł centralnej elektryki) – bezpiecznik S280 (30A). Jest to szaro-jasno/zielony bezpiecznik zamocowany w panelu tuż pod MCE, dla podłączenia tylnej elektryki potrzebujemy taki sam). Pin 13 prowadzimy do głównego panelu bezpieczników – bezpiecznik nr 23 (15A). Jeśli mieliśmy wcześniej korby – obu bezpieczników nie będzie (trzeba je dołożyć i zasilić). Jeśli chodzi o okablowanie - należy zastosować odpowiedni przekrój: - CAN: 0.35mm - inklinacja: 0,5mm - zasilanie do bezpiecznika S280: 2,5mm - zasilanie do bezpiecznika S23: 0.5mm CAN, zasilanie z bezpiecznika 23 i inklinację można uśrednić i zastosować 0.5mm - na bezpiecznik S280 taka grubość nie wystarczy więc zdecydowanie trzeba zaopatrzyć się w kabel 2.5mm. Schematy instalacji w przypadku mechanicznych podnośników: Schemat instalacji elektrycznych podnośników: Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00