malin2007 Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 jaki mam kupic akumulator do silnika 1.8 5v 125 km??? proszę w temacie krótko opisać problem, uzupełnij też profil masz silnik 1.8, to nie jest AAH - wybrałem Ci ADR, ale wrzuć resztę. [pre_pl] Jeżeli chodzi o rodzaj silnika to nie jestem pewiem jaki to jest wiem tylko tyle ze pojemność 1.8 5v 125 km i nie wiem jaki akumulator kupic do tego potwora PS porpawka jest to silnik ADR
schiller Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 popraw temat bo nie wiedomo o co chodzi :bicz3: a aku kup 47
wojtek79 Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 Akumulatr polecam bezobsługowy Centra FUTURA (szara obudowa), ma 3 lata gwarancji a inne akumulatory przeważnie mają 2 lata. Ja kupiłem taki akumulator, ma 50 Ah i 510A prądu rozruchowego. Dałem równe 200 złotych. Alternator przy silniku 1.8 ma 90A więc spokojnie sobie poradzi z takim akumulatorem. Pare lat temu kupiłem Centra Futura jak miałem Audi 80 i też byłem z niego zadowolony. Jeśli kiedykolwiek będę kupował akumulator to też będzie to Centra Futura.
malin2007 Opublikowano 7 Września 2007 Autor Opublikowano 7 Września 2007 Hej shiller widze ze sie nie znasz nie chce sie z tobą kłucić ale 47 to mozesz sobie kupic do malucha dla babci sprawdzałem w katalogu i jest 55 480 prąd poczatkowy elo.
pre_pl Opublikowano 7 Września 2007 Opublikowano 7 Września 2007 Hej shiller widze ze sie nie znasz nie chce sie z tobą kłucić ale 47 to mozesz sobie kupic do malucha dla babci sprawdzałem w katalogu i jest 55 480 prąd poczatkowy elo. tak ? to sprawdź sobie co to za akumulator : 000 915 105 AB
schiller Opublikowano 7 Września 2007 Opublikowano 7 Września 2007 a sorry pomylka, ma byc 44 Ah nawet...
Matixus Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 To jaki wkoncu ma być ten akumulator (Takie same Audi jak kolega co temat napisał)
schiller Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 no przecież napisałem...
Matixus Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 dobra ale co bedzie jak wstawie 55 ??
schiller Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 dłużej się będzie ładował, ale to nie jest jeszcze takie drastyczne.
Tom-68- Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 Ja mam 45Ah, i spoko. za duży akumulator nie może być , ponieważ alternator może go niedoładowywać. więc w 44Ah , można sie pokusić o 10% wiekszy i tylko tyle, 50 Ah max. Tak uważam.
lexpar Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 Malin2007 Zobacz pod tym adresem i będziesz wszystko wiedział http://www.varta-automotive.pl/index2.php?p=3&s=1&content=wyszukiwanie/searchApplication.html
Tom-68- Opublikowano 16 Października 2007 Opublikowano 16 Października 2007 witam. w książce serwisowej jest naklejka z kodami wyposażenia. (jeżeli brak książki to naklejka powinna być gdzieś przy kole zapasowym) umnie jest kod J1P- czyli Akumulator 220A (44AH) kod 8GD - czyli Alternator 90A tak przewidział producent pozdrawiam. [br]Dopisany: 16 Październik 2007, 09:51 _________________________________________________J0L Akumulator 340A (70AH) J0R Akumulator 380A (80AH) J1L Akumulator 280A (60AH) J1P Akumulator 220A (44AH) 8GD Alternator 90A 8GL Alternator 120A 8GM Alternator 70A
schiller Opublikowano 16 Października 2007 Opublikowano 16 Października 2007 Malin2007 Zobacz pod tym adresem i będziesz wszystko wiedział http://www.varta-automotive.pl/index2.php?p=3&s=1&content=wyszukiwanie/searchApplication.html bzdura. wg tego mogę stosować nawet 75 Ah :bicz3: http://vag.magic.ro/vw/vindecoder/ tu sobie mozecie sprawdzic na jakim aku wasze autko wyjechalo z fabryki. :th:
Tom-68- Opublikowano 16 Października 2007 Opublikowano 16 Października 2007 Po pierwsze jeżeli ktoś cię nie obraża to nie obrażaj innych KOLEGO. Po drugie potwierdzasz to co napisałem wg twojej strony, po VIN-e który wpisałem (swój oczywiście) są takie kody. FA0 control of standard production F0A no special purpose vehicle, standard equipment J1P battery 220 A (44 Ah) L0L LHD vehicle N4A fabric seat covering Q1A standard seats U1A instrument insert with km/h speedometer,clock, tachometer and trip odometer 0DY installation differentiation for build status of vehicle class B5 (AUDI) unit components 0G1 gearshift lever czyli potwierdza się to że mój ADR-ek wyjechał z aku 44 Ah :th: po trzecie czytaj, Książka nie kłamie. po czwarte dzięki za stronke.[br]Dopisany: 16 Październik 2007, 10:32 _________________________________________________Przepraszam schiller myślałem że do mnie to piszesz "bzdura. wg tego mogę stosować nawet 75 Ah" szybciej odpisałem niż przeczytałem jeszcze raz wielkie sorry. pozdrawiam
malin2007 Opublikowano 16 Października 2007 Autor Opublikowano 16 Października 2007 a4 1.8 5v 125 kucy silnik BHD wiec wstawiłem model 55 z pradem początkowym 640 i nie prawda jest ze nie doładuje , jeżeli autko ma ładowanie powyżesz 14 v na wysokich obrotach doładuje każdy akumulator poza tym pamietajmy ze w Polsce bywają surow zimy i lepiej miec wiekszy magazyn prądu :oklaski:
Tom-68- Opublikowano 17 Października 2007 Opublikowano 17 Października 2007 Witam. Wiekszy nie zawsze jest lepszy? Moim zdaniem dobieranie akumulatora to wbrew pozorom nie jest takie proste. W moim żargonie mówi się że można dobrać aku, o "oczko wyżej" czyli tak jak pisałem około 10%, więcej niż zaleca producent. Dlaczego? Aku firmowe dołączone do naszego samochodziku zostało obliczone na podstawie bilansu. Czyli pobór (Amperarz) odbiorników musi równać się wydajności naszego akumulatora, a alternator musi go doładować. To po pierwsze. Po drugie to prąd rozruchu (Maksymalne natężenie prądu jakie aku może dać z siebie w czasie uruchamiania przez okres kilku sekund), też został obliczony i przy sprawnym silniku rozrusznik zakręci maksymalnie 2 razy i niunia chodzi. Jeżeli coś w układzie nie gra jest problem, że ako szybko "siada". Prąd rozruchu jest definowany wg kilku norm europejskie DIN, EN,IEC i jedna amerykańska SEA. Czyli dla akumulatora o pojemności 55Ah - prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, a według normy SAE aż 423A. Porównanie prądów rozruchu według spotykanych norm 1)Norma Międzynar. Kom. Europ. IEC (A) 2)Norma europ. EN (A) 3)Norma niemiecka DIN (A) 4)Norma ameryk. SAE (A) 1 2 3 4 65 100 60 100 95 140 85 150 130 180 110 200 160 230 140 250 195 280 170 300 225 330 200 350 260 360 225 400 290 420 255 450 325 480 280 500 355 520 310 550 390 540 335 600 tej pierwszej nie spotkałem nie znam. cała tabela:http://www.rpt.pl/archiwum/rpt_050118.htm Polecam przeczytać "Norma normie nierówna " Od czego zależy nie doładowanie? 1. Złym działaniem prądnicy, 2. Złym działaniem alternatora, 3. Niewłaściwym działaniem regulatora napięcia, 4. Luźnym paskiem klinowym 5. Ubytkami prądu z instalacji elektrycznej, 6. Zbyt dużej ilości odbiorników prądu, 7. Luźno dokręconymi złączami (klemy), 8. Niesprawnymi, zanieczyszczonymi elektrodami świec zapłonowych, 9. Zbyt małą zawartością elektrolitu, 10. Zasiarczeniem elektrod samej baterii. zatrzymam się na tych dwóch punktach. 6- co ma miejce gdy panowie wsadzamy sprzęt audio + wzmacniacze itp, itd.( nie przewidziane przez producenta) lub inne odbiorniki znacznej mocy. 10- właśnie jak jest zachwiany bilans to znaczy gdy pobór jest mniejszy od zapotrzebowania na energię wówczas nasz aku pomału zostaje zasiarczany.( nie mylić z prądem rozruchu). I fakt że większy akumulator pozwoli nam na bezproblemowe odpalenie niuni na mrozie.Ponieważ mamy większy zapas pojęmności.I to jest jego plus, kolejny plus to to że zwiększy się okres pomiędzy okresowymi doładowaniami naszego aku. Ale są też i minusy. Minusem to tak jak mówiłem będzie to że istnieje ryzyko że nasz aku będzie nie doładowany, co za tem idzie będzie się zasiarczał i tracił swoją pojemność. Więc teoretycznie będzie miał taką pojemność jak przewidział nam producent. Wydaliśmy więcej kasy ( na większy aku) a mamy taki sam (o tej samej pojemności) jak zalecał nam producent. Można powiedzieć że kasę wydałem na marno. wybór na leży do użytkownika :> tak tylko woli informacj nie napięcie ładuje nasz akumulator tylko prąd.( a prąd jest wymuszeniem czyli czym bardziej aku "wydojone"tym więcej weżmie). dlatego jest taka zasada że powinno ładować się aku 10h prądem o wartości 10% pojemności akumulatora. np.55Ah ładujemy 5,5 A. Prawidłowe (na alternatorze )napięcie oscyluje od 13,8 Volta do 14.4 Volta. pozdrawiam wszystkich ps. jeżeli kogoś uraziłem "wykładem" sorry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się