domin79 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 ...Panowie wygląda na to że były różne kostki , tzn 2 rodzaje ta szeroka biala kostka to od MCE ale zdarzyło mi sie że jak przerabiałem instalke na HIGH chyba u Zbyszka (uchu2) to ta kośc miała takie piny jak w tej małej białej Andy luknij na wzór kostki (kształt) masz taką jak ta czarna czy jak mała biała
AndyN Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 I sprawa się chyba wyjaśniła Ja mam tę białą, dwuczęściową. Biały 'wkład' i czarna 'obudowa' Wtyczka ta do gniazda włącznika DRL/CLH pasuje, wczoraj sprawdzałem
domin79 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 ..to w takim razie spasujesz piny od lampki podsufitki bo są identyko
AndyN Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 ..to w takim razie spasujesz piny od lampki podsufitki bo są identyko Ale, q****, tych nie mam ;(
domin79 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 ..ale ja mam podjedziesz to sie powyciąga co tam Ci potrzeba :gwizdanie:
virus31 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Witam Potrzebuje pomocy. Czy ktoś z magików podeślę info dot. jak zrobić swap przełącznika C na B. Moduł ECU mam z literą "L". bardzo proszę o pomoc Czy w ogóle jest to możliwe ?
Bart-S Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2011 Witam Potrzebuje pomocy. Czy ktoś z magików podeślę info dot. jak zrobić swap przełącznika C na B. Moduł ECU mam z literą "L". bardzo proszę o pomoc Czy w ogóle jest to możliwe ? Pin 13 w kostce włącznika świateł przełóż do 12.
virus31 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 A masz bart może solucje jak rozpiąć ten pin. dzisiaj już 2h straciłem ja to rozmontować i nic.
AndyN Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 A masz bart może solucje jak rozpiąć ten pin. dzisiaj już 2h straciłem ja to rozmontować i nic. :naughty: ****, bez wyjmaków do pinów nie mam palcem kiwnąć w sprawie tego moda
virus31 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 a jak ten wyjmak wygląda i skąd go wziąźć
AndyN Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 a jak ten wyjmak wygląda i skąd go wziąźć http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=200069.msg2457301#msg2457301 Skąd? Jeszcze nie wiem. Forch jest drogi i sprzedają tylko firmom
mk4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 mniej wiecje tak ale poradzisz sobie za pomocą głupszego druta ewentualnie cienkiego śrubokręta. ten z forcha zdaje się kolo 20 pln
AndyN Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Mi z Forcha odpisali 139 netto za jedną sztukę Może się typ machnął?
mk4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Mi z Forcha odpisali 139 netto za jedną sztukę Może się typ machnął? oo;/ ja zapłaciłem 250 za cały zestaw (jak dobrze pamietam 10-12 szt) ... praktycznie do audi wymagane są 3szt, też je stosuje i są bardzo pomocne.
AndyN Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Forcha? Innej firmy? Gdzie kupowałeś?
mk4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Forcha? Innej firmy? Gdzie kupowałeś? Forcha... i jeszcze jakieś tam innej firmy ale do kostek, polecam Forcha nigdy mnie nie zawiódł... kolega mi załatwił (już to mam jakieś 2 lata), najczerstwiej to się używa "3795 1-forch", szczególnie do tych małych pinów , do ISO już ciężej, dlatego przydatne są 3 niestety.
papit Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Witam, potrzebuję waszej pomocy przy podłączeniu haka. Wszystko prawie rozgryzłem tylko nie wiem gdzie powinny iść dwa przewody z poniższych schematów. Z gniazda haka idzie przewód do bezpiecznika termicznego S77 (30A) - gdzie ten kabel idzie dalej? (schemat poniżej) Z kostki [6/5] idzie kabel do zasilania ze stacyjki [15/6] - gdzie znajduje się kostka 15 pin od stacyjki? (schemat poniżej) będę wdzięczny za wszelkie wskazówki pzdr. poniżej opis Bart'a Nad modułem MCE znajduje się panel dla przekaźników. Pod MCE masz szyny mocujące dla bezpieczników (w zasadzie jeszcze dwa bezpieczniki są na panelu przekaźników). Poniżej rysunek na którym zaznaczyłem rozmieszczenie poszczególnych elementów (rzut z przodu). Kolorem żółtym i cyframi oznaczyłem przekaźniki – kolorem niebieskim i literami, bezpieczniki. Poniższy opis jest przeznaczony dla nadwozia B6. Przekaźniki: 1 – przekaźnik pompy paliwa (R4: 191 906 383 C, ozn. 167, V6: 8E0 951 253, ozn. 614) 2 – przekaźnik układu servotronic (A4: 8E0 907 307, ozn. 629, S4: 8E0 907 307 A, ozn. 638) 3 – przekaźnik klaksonu (8K0 951 253, ozn. 643 – 373) 4 – przekaźnik serwa hamulcowego (8K0 951 253, ozn. 643 – 373) 5 – przekaźnik dla pojazdów specjalnych (taxi, L-ki) 6 – przekaźnik odciążeniowy X-contact pompki sprysków i wycieraczek (7M0 951 253 A, ozn. 100 – 370) 7 – x 8 – x 9 – x Bezpieczniki: A – Bezpiecznik dla pojazdów specjalnych S184 (czerwony 10A) B – Bezpiecznik silniczków tylnych szyb S280 (jasnozielony 30A) C – Bezpiecznik termiczny elektrycznej regulacji foteli S45 (30A) C – Bezpiecznik elektrycznego sterowania odcinkiem lędźwiowym foteli S45 (czerwony 10A) D – Bezpiecznik silniczków przednich szyb S37 (jasnozielony 30A) E – Bezpiecznik termiczny modułu haka S87 (30A) F – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A) G – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A) Jeśli chodzi o powiązanie między modułem haka a MCE – sterowniki te komunikują się między sobą przez magistralę CAN. MCE koduje się pod moduł haka po to aby nawiązać komunikację między tymi sterownikami. MCE zależnie od aktualnie włączonych świateł (pozycyjne, stopu, przeciwmgielne, kierunkowskazy) wysyła odpowiedni komunikat do sterownika haka – ten z kolei podaje + na odpowiednie wyjścia, zasilając tym samym odpowiednie światło (w samym haku masz 13-pinowe okrągłe gniazdo służące do podłączenia elektryki doczepianego elementu). W B6 w haku znajduje się przełącznik, który rozłącza tylne prawe światła przeciwmgielne – zasilanie większości świateł w przyczepkach masz mostkowane (lewa i prawa strona). Przełącznik jest po to aby wyłączyć prawe światło przeciwmgielne (nie mam pojęcia jak to jest realizowane). W B6 świeci tylko lewe tylne przeciwmgielne – natomiast w B7 świecą oba (stąd nie uświadczysz tam przełącznika, ponieważ stał się zbędny). W B6 przełącznik daje także sygnał do PDC (rozłącza tylne czujniki jeśli auto jest w nie wyposażone). W B7 jest to realizowana bez dodatkowego sygnału – wymagane informacje są dostarczane do PDC przez szynę CAN (podobnie jak np. sygnał prędkości który rozłącza PDC po osiągnięciu 15km/h – w B6 był od tego osobny kabelek przeciągnięty z zegarów). Schemat instalacji modułu haka w nadwoziu B6 (MCE w wersji HIGH): Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł. Do sterownika haka podłączone są dwie kostki – 14-pinowa i 6-pinowa. W haku znajduje się gniazdo zawierające okrągły wtyk 13-pinowy oraz płaski wtyk 3-pinowy. Kostka 6-pin: (8E0 971 636) Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony) Pin 2 – Masa sterownika (brązowy) Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony) Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy) Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny) Pin 6 – Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny) Kostka 14-pin: (8E0 973 714) Pin 1 – Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny) Pin 2 – Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary) Pin 3 – Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony) Pin 4 – Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony) Pin 5 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały) Pin 6 – x Pin 7 – Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony) Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny) Pin 9 – x Pin 10 – x Pin 11 – x Pin 12 – Zasilanie włącznika odcięcia prawego światła przeciwmgielnego przyczepki i czujników PDC (czerwono/biały) Pin 13 – x Pin 14 – x Gniazdo 13-pin w haku: (8A0 971 978) Pin 1 - Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary) Pin 2 - Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały) Pin 3 – Masa (brązowy) Pin 4 - Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony) Pin 5 - Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony) Pin 6 - Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny) Pin 7 - Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny) Pin 8 - Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony) Pin 9 – Zasilanie z bezpiecznika 77 (30A) (czerwono/zielony) Pin 10 – x Pin 11 – x Pin 12 – x Pin 13 – Masa (brązowy) Gniazdo 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701) Pin 1 – Masa (brązowy) Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały) Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego ze sterownika haka (czerwono/biały) Gniazdo 3-pin w haku (MCE LOW) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701) Pin 1 – Przekazanie zasilania do prawego światła przeciwmgielnego przyczepki (szaro/biały) Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały) Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego z włącznika świateł (czerwono/biały) W B7 jest praktycznie tak samo – gniazdo w haku nie ma odcięcia prawego przeciwmgielnego i PDC. Inaczej rozwiązano też sprawę zasilania gniazda w haku (inne źródło i inne piny). Jeśli będzie potrzeba – przygotuję schemat. Tyle danych chyba Ci wystarczy Zgodnie z życzeniem - podwieszam... ...jutro postaram się skończyć i dodać MCE, czujnik światła, czujnik deszczu i DLR dla B7
Bart-S Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Z gniazda haka idzie przewód do bezpiecznika termicznego S77 (30A) - gdzie ten kabel idzie dalej? Do akumulatora Jak rozbierzesz puszkę z bezpiecznikami poszukaj nr 23 i zmostkuj się z jego stałym 12+ (czerwony kabel o przekroju 4mm). Z kostki [6/5] idzie kabel do zasilania ze stacyjki [15/6] - gdzie znajduje się kostka 15 pin od stacyjki? (schemat poniżej) Zdejmij schowek kierowcy (półka pod kierownicą) i osłonę kolumny kierowniczej. Dzięki temu będziesz miał dostęp do stacyjki i jej kostki.
A4_Dominik_WAW Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Może został komuś MCE A, B lub D z obsługą spryskiwaczy ? Chętnie odkupie w bardzo rozsądnych pieniądzach
barrowiec1 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Sorka, mam tylko C, E i L jakby ktoś reflektorował ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się