Bart-S Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Darek zrobi się ale daj mi troszkę czasu - zawalony robotą jestem... Jutro odpiszę Ci co dokładnie trzeba zrobić.[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 23:29_________________________________________________Dobra lecimy dalej... Sprawdź jakie masz oznaczenie MCE. Analizując to co napisałeś o przełączniku CLH/regulacja i wiązce którą masz fabrycznie... Wcześniej przy zwykłych reflektorach miałeś ręczną regulację - w takim przypadku rzeczywiście pin 3 z pokrętła regulacji leci do obu reflektorów (pin 2 w gniazdku 12-pin). Tak jak napisałeś - poprzedni właściciel nie założył autopoziomu więc teraz będzie trzeba pobawić się kabelkami. Ten kabelek który leci do reflektorów - później jeszcze wykorzystasz. Utnij go przy wtyczce przełącznika CLH/DRL a następnie poprowadź nowy kabel do MCE (pin 18 @ 32). Pin 3 masz z głowy. Piny 4, 5, 7 i 8 są OK - tutaj nic nie zmieniaj. Piny 1 i 2 możesz usunąć i zaizolować (chociaż ich pozostawienie także nie powinno mieć wpływu na pracę przełącznika). Zanim zajmiemy się reflektorami napisz mi, które piny są obsadzone w ich kostkach i jaki mają kolor. Formalnie pozostaje pozbyć się mostka 16/23 z 22/32 i połączyć 16/23 z pinem 12 w prawym reflektorze (analogicznie strona lewa czyli 18/23 łączysz z pinem 12 w lewym reflektorze). Tyle że z ryciem kablami jest trochę roboty - sprawdzimy czy został jakiś wolny kabel. Jeśli tak będzie można go wykorzystać i tym samym ominie Cię nagorsze rezanie. Tak sobie myślę, że można by skorzystać z tego żółtego który leci z pinu 3 CLH/DRL. W dolnej części słupków A masz panele w których znajdują się kostki (na prawm jest tylko jedna - czerwona). Interesuje Cię czerwona kostka 17-pin - w/w kabel rozdwaja się i leci do pinu 15 tej kostki (lewa i prawa strona tak samo). Zatem wystarczy podłączyć 18/23 do 15/17 w lewej kostce oraz 16/23 do 15/17 w prawej kostce a następnie przepiąć kabel z pinu 2 w reflektorach do 12. Jest tylko jeden problem - przekrój fabrycznego kabla DRL wynosi 1mm. Ten od regulacji ma tylko 0.35 więc może się gotować. Dlatego sprawdź jakie jeszcze kable zostały w kostkach reflektorów - może uda się coś dobrać.
A4TDI Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Darek zrobi się ale daj mi troszkę czasu - zawalony robotą jestem... Jutro odpiszę Ci co dokładnie trzeba zrobić.[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 23:29_________________________________________________Dobra lecimy dalej... Sprawdź jakie masz oznaczenie MCE. Analizując to co napisałeś o przełączniku CLH/regulacja i wiązce którą masz fabrycznie... Wcześniej przy zwykłych reflektorach miałeś ręczną regulację - w takim przypadku rzeczywiście pin 3 z pokrętła regulacji leci do obu reflektorów (pin 2 w gniazdku 12-pin). Tak jak napisałeś - poprzedni właściciel nie założył autopoziomu więc teraz będzie trzeba pobawić się kabelkami. Ten kabelek który leci do reflektorów - później jeszcze wykorzystasz. Utnij go przy wtyczce przełącznika CLH/DRL a następnie poprowadź nowy kabel do MCE (pin 18 @ 32). Pin 3 masz z głowy. Piny 4, 5, 7 i 8 są OK - tutaj nic nie zmieniaj. Piny 1 i 2 możesz usunąć i zaizolować (chociaż ich pozostawienie także nie powinno mieć wpływu na pracę przełącznika). Mam MCE 8E0 907 279 L[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 20:42_________________________________________________ Darek zrobi się ale daj mi troszkę czasu - zawalony robotą jestem... Jutro odpiszę Ci co dokładnie trzeba zrobić.[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 23:29_________________________________________________Dobra lecimy dalej... Sprawdź jakie masz oznaczenie MCE. Analizując to co napisałeś o przełączniku CLH/regulacja i wiązce którą masz fabrycznie... Wcześniej przy zwykłych reflektorach miałeś ręczną regulację - w takim przypadku rzeczywiście pin 3 z pokrętła regulacji leci do obu reflektorów (pin 2 w gniazdku 12-pin). Tak jak napisałeś - poprzedni właściciel nie założył autopoziomu więc teraz będzie trzeba pobawić się kabelkami. Ten kabelek który leci do reflektorów - później jeszcze wykorzystasz. Utnij go przy wtyczce przełącznika CLH/DRL a następnie poprowadź nowy kabel do MCE (pin 18 @ 32). Pin 3 masz z głowy. Piny 4, 5, 7 i 8 są OK - tutaj nic nie zmieniaj. Piny 1 i 2 możesz usunąć i zaizolować (chociaż ich pozostawienie także nie powinno mieć wpływu na pracę przełącznika). Darek zrobi się ale daj mi troszkę czasu - zawalony robotą jestem... Jutro odpiszę Ci co dokładnie trzeba zrobić.[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 23:29_________________________________________________Dobra lecimy dalej... Sprawdź jakie masz oznaczenie MCE. Analizując to co napisałeś o przełączniku CLH/regulacja i wiązce którą masz fabrycznie... Wcześniej przy zwykłych reflektorach miałeś ręczną regulację - w takim przypadku rzeczywiście pin 3 z pokrętła regulacji leci do obu reflektorów (pin 2 w gniazdku 12-pin). Tak jak napisałeś - poprzedni właściciel nie założył autopoziomu więc teraz będzie trzeba pobawić się kabelkami. Ten kabelek który leci do reflektorów - później jeszcze wykorzystasz. Utnij go przy wtyczce przełącznika CLH/DRL a następnie poprowadź nowy kabel do MCE (pin 18 @ 32). Pin 3 masz z głowy. Piny 4, 5, 7 i 8 są OK - tutaj nic nie zmieniaj. Piny 1 i 2 możesz usunąć i zaizolować (chociaż ich pozostawienie także nie powinno mieć wpływu na pracę przełącznika). Mam MCE 8E0 907 279 L PIN 18 w MCE32 jest zajety, a pin 8 w przełączniku jest połączony z pinem 20 MCE32
Bart-S Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 PIN 18 w MCE32 jest zajety, a pin 8 w przełączniku jest połączony z pinem 20 MCE32 No i....????? Wszystko się zgadza![br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 20:54_________________________________________________Doczytaj końcówkę mojejgo poprzedniego posta - napisałem Ci jak najszybciej odpalić DRL. Jak będziesz chciał podpiąć samopoziom - będzie już więcej roboty.
A4TDI Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 ile kabli jest wykorzystywanych przez autopoziomowanie. Bo w gniazku od swiateł jest tylko jeden wolny. Prawa lampa 1 - szaro/fioletowy - ten tez chciałem wykorzystać tez łączy sie z druga lampa (chciałem na przemian z szaro żótym), ale pojawia sie na nim napiecie 2- szaro/żółty - ten można wykorzystać tylko że łączy sie z druga lampa. 3- brazowy 4- pusty 5- brazowy 6- żółto/biały 7- brazowy 8- biało/żółty 9- czarno/fioletowy 10- szaro/brazowy PIn 1 i 2 chciałem wykorzystać do podniesienia przysłony
Bart-S Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Pokaż foto reflektora i jeśli możesz odczytaj jego oznaczenie... 8E0 941 *** ** Wtyczka BiX-a ma 14 pin. Zwykły halogen = 10-pin. Ja tu węszę, że to nie żaden BiX tylko w zwykły reflektor wlazł palnik ksenonowy... Jeśli odczytasz 8E0 941 003/004 to masz potwierdzenie.
A4TDI Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 no to rozumiem, że pipka. To za wiele sie nie zrobi. To rozumiem ze poprzedni własciciel zamienił H7 na D1S i tyle. To dlaczego sa zrobione takie zmiany w instalacji. Czy bedzie można uaktywnić DRL ? BO wyglada ze raczej nie. BO jeszcze jest szansa, ale trzeba by było ciagnac dodatkowy kabel na jedno stronę.[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2011, 21:50_________________________________________________troche sie juz pogubiłem. Moje lampy maja przysłone bo jak załaczam długie to slychac jak przysłona sie podnosi. Zresztą obok xenonu jest żarówka 21W. Tak się zastanawiałem czy bedzie możliwość wykorzystanie kabla szaro/żółtego do podnoszenia przysłony. Przecież ten kabel idzie do dówch lamp na raz i jeśli bym podłaczył go z jednym kablem w MCE32 pin 21 lub 22 to bym realizował długie - tylko czy centrala nie zgłaszała problemów. Wtedy mógł bym podłączyć DRL zgodnie z opisem. Ja myśle, że coś jest nie tak z tymi lampami ponieważ w środku lampy są odciete cztery przewody, które pewnie służa do sterowania silnikiem (pomarańczowy, żółto/biały, biało/niebieski, niebieski). Może ktoś zamienił gniazdo w lampie, aby pasowała do wtyku 10 pinowego - chyba ze jest innych wymiarów to wtedy moje przypuszczenia nie są prawidłowe. Czy mógł byś mi napisąć jak oryginalnie powinien być podłączony bixenon wraz z autopoziomowaniem, tylko nie wiem czy można było by to zrobić na tej kostce - chyba nie bo nie ma juz za wiele wolnych pinów:), musiał bym zmienić kostkę (wtyk oraz gniazdo w lampie). Darek
domin79 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 ..tu masz taki adapterek http://allegro.pl/xenon-adapter-przejsciowka-kable-audi-a4-s4-b7-i1669213610.html potem tylko samopoziom i wsio gra widziałem taką przejściówe bodajrze u Akjama
roman_tyk Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Panowie, czy istnieje możliwość aby na module z "F" i włączniku (zwykłym bez AUTO) ustawić automatyczne uruchamianie świateł mijania ale dopiero po uruchomieniu silnika? Ustawiłem tryb skandynawski niemniej jednak po przekręceniu zapłonu światła od razu świecą, przecież zimą mój klekot będzie miał mniej prądu na rozruch. Da się to obejść???
KFX Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 aby zrobić włączenie świateł jak alternator zacznie ładować, musiałbyś mieć jakiś automatyczny włącznik świateł działający w ten sposób (jakieś 50zł w elektronicznym sklepie czy allegro). generalnie mam tak zrobione, ale z włącznikiem z AUTO. jak przekręce zapłon, to albo się zapalają DRL, albo Xenony - zależnie od ilości światła. te kilka sekund nie przeszkodzi w rozruchu silnika w zimie, chyba że masz już słaby aku..
roman_tyk Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 aby zrobić włączenie świateł jak alternator zacznie ładować, musiałbyś mieć jakiś automatyczny włącznik świateł działający w ten sposób (jakieś 50zł w elektronicznym sklepie czy allegro). generalnie mam tak zrobione, ale z włącznikiem z AUTO. jak przekręce zapłon, to albo się zapalają DRL, albo Xenony - zależnie od ilości światła. te kilka sekund nie przeszkodzi w rozruchu silnika w zimie, chyba że masz już słaby aku.. Aku dobre, ale nie ma szans by nie wplynelo to na jego zywotnosc. Pamiętajmy że w zime grzejemy świece pare sekund. A co jak dołożymy do tego spore obciążenie. A może tryb Amerykanski? A na czym polega kanadyjski?
diman Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Panowie mam pytanko mam przerobione światła w moim wozidle na bixenon ori b7 podłączyłem dzisiaj dodatkowo DRL ale bez czujnika światła na razie na sztukę żeby świeciły podłączyłem się do istniejącej instalacji zrobiłem mostek do zasilania DRL'a w kostce w lampie i świeci ale załącza mi się również przesłona z bixa ale się nic nie zapala i tu moje pytanie czy mogę jeździć z tą przesłoną cały czas załączoną czy mi się może spalić coś na zasadzie, gdybym cały czas jeździł na długich chyba że macie jakiś pomysł na obejście tego co do bixenona działa wszystko poprawnie dodam że MCE mam z końcówką L [br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 12:59_________________________________________________a i jeszcze jedno trzeba jakoś aktywować vagiem CLH podłączony mam według schematu BART-S'a ale bez czujnika światła bynajmniej na razie
58jj Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 witam serdecznie fanów audi mam pytanie a mianowicie, posiadam a4 2.5 b6 akn quattro 2002 rok i mam problem tego typu ze , świeci mi sie błąd regulacji xenonów zdemontowałem tylni czujnik z wahacza przeczyściłem spsikałem wd40 i założyłem,nic to nie dało przedniego nie wyciągałem bo nie wygląda na zapieczony ruszałem nim i raczej jest git.muszę to ogarnąć bo na krótkich wale ludzią po kabinach a długie swiatła wala po czubkach drzew POMOCY
58jj Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 aha czyli podpiąc do komputera? kupiłem ją tydzien temu i nie wiele jeszcze wiem
fahur Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 aha czyli podpiąc do komputera? kupiłem ją tydzien temu i nie wiele jeszcze wiem Dokładnie tak - podepnij pod VAG, zobacz jakie masz błędy
58jj Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 siemano siemano apropo atopoziomowania świateł, to ogarnąłem temat przy przednim lewym wahaczu jest 2 ''czujnik'' problem był banalny, okazało się ze jeden z 3 przewodów był urwany, połączyłem podpiąłem wtyczkę i jest GICIO :>
ZAPi Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 A ja mam inne pytanie przeczytałem cały wątek ale nikt nie dal jasnej odpowiedzi. Mam a4 b6 z 2003 roku mam xenony samopoziomowanie lusterko z czujnikiem zmierzchu i fotochromem, clh i włacznik auto wszystko sprawne seryjne zamontowane chciałbym dołożyć zewnetrzne lusterka fotochromowe + grzane (bo moje po właczeniu tylnej szyby sie nie grzeja nie wiem co jest tego powodem, czy jest tam jakis termostat ?) chciałbym istrukcje krok po kroku co musze zrobic i gdzie doprowadzić zeby sciemniały mi sie również lusterka zwenetrzne razem z wewnetrznym i co potrzebuje poza wkładami oczywiscie
KFX Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 - odpowiednie wkłady - wiązkę w lusterkach do grzania (2 przewody) - wiązkę w lusterkach do fotochromu (2 przewody, które podłącza się docelowo do dwóch pinów lusterka wewnętrznego) tam nie ma termostatu czy coś, grzeją się wtedy co tylna szyba. sprawdź jakie masz wiązki w lusterkach (tylko wkładu nie złam )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się