domin79 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 z tego co opisał Bartek wygląda na to że moduły nadwozia B6 obsługiwały tylko czujnik światła jak podpinam vaga też mam tyko taką opcje do zakodowania tylko czujnik światła
Bart-S Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 Na module z B6 nie odpalisz czujnika deszczu - zmieniając kodowanie w MCE z B6 uruchamiasz tylko funkcję czujnika światła. Czujnik światła i deszczu jest dostępny tylko w module z B7 (do tego sterowany jest z innych pinów). Na pozostałe pytania odpowiem jutro po powrocie z trasy [br]Dopisany: 16 Październik 2010, 00:14_________________________________________________W B7 czujnik deszczu i światła to jeden element (podany przez Ciebie 4E0 955 559 E). Tak jak napisałem wcześniej na MCE z B6 nie odpalisz tego czujnika. 8K0 955 559 - nie będzie działał (chyba Siemian już to przerabiał). Jeśli uparłeś się na czujnik deszczu - jedyne wyjście to swap na moduł HIGH z B7 co wiąże się także z przeróbką wiązki elektrycznej MCE (no i do tego dochodzi jeszcze ta nieszczęsna szyba a dokładniej uchwyt dla lusterka z czujnikiem deszczu).
domin79 Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Bartku dziś podjołem próbe przejścia z modulu wersji LOW na HIGH niestety proba zakończyla sie niepowodzeniem gdyż zabrakło czasu,pomysłu i intuicji najpierw to co udało mi się zrobic czyli: swiatła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku swiateł 2x żółty światła przeciwmgielne - ta sama sytuacja 2x biało niebieski i 1x szaro biały wszystko podzielone we włączniku swiateł lewe kierunki - tu troche zamieszania i szukania , przewody lącza sie w grubym zwoju instalacji (taka najgrubsz pyta przewodów po lewej stronie) należy rozciąć izolacje na wysokości pedałów i powinny byc 4 przewody połączone w kupe wszystkie tak jak opisałes czarno/niebieskie odcinać po kolei i patrzec który kierunek nam nie świeci prawe kierunki - analogicznie do lewych tyle że w zwoju po prawej stronie(pasażera) kolor kabelków potwierdzony zielono czarny no i to tyle dobrego, terazto co zakończyło sie porażką światła stopu - tu nie moge poradzic sobie ze schematem i prosze o pomoc u mnie w kostce przy pedale kolorki kabelków wyglądają tak 1-czerwono brązowy 2-biało czerwony 3-czerwono bialy 4-czerwono czarny i teraz jak to sklicic do kupy?? z tego czerwono bialego jest rozejście na pozostałe światła stop jakies 10 cm za kostką jak bys mógł wytłumaczyć laikowi jak to podłączyć bede wdzięczny swiatła postojowe tył - tu jest najgorzej poniewaz nigdzie nie znalazłem łączenia przewodów ale jutro jeszcze pogrzebie światla postojowe przód - tu też nie jest różowo też nie znalazłem połączenia a dodatkowo tu poproszę o schemat połączenia bo akurat do świateł postojowych przednich nie ma ;( światła biegu wstecznego - tego jescze nie miałem okazji nawet poszukac ale może jutro i jeszcze na koniec pytanko czy jeżeli modzik sie powiedzie to na fisie bedzie kontrola przepalonych żarówek????
Bart-S Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 Światła postojowe: W instalacji LOW i HIGH zarówno przód i jak i tył zasilane są przez MCE. Zasilanie leci z akumulatora do przełącznika świateł (uwaga na zmianę wyjścia zasilania ze stacyjki w wersji LOW - pin 14 a HIGH - pin 16) a następnie do MCE 32/25. Jeśli chodzi o wyjście zasilania świateł postojowych dla modułu LOW to jest to realizowane przez 32/3 (strona lewa) i 32/5 (strona prawa) - przy czym w tej instalacji przód i tył są zmostkowane. Natomiast w instalacji HIGH - przednie światła postojowe są zasilane z tych samych w/w wyjść (23/3 i 23/5), a tylne światła postojowe to 32/4 (lewe) i 32/7 (prawe) Światła stopu opiszę dokładnie później albo jutro rano (poprawiłem schemat bo źle zaznaczyłem kolor przewodu z pinu nr 4). Jeśli możesz - rób fotki w miejscach kryzysowych, przyda się dla kolejnych rezaczy
KFX Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 dzięki Bart za jasną odpowiedź na wszystko w takim razie zmiany MCE na nowszy raczej się nie podejmę i trudno, czujnika deszczu nie będzie
Bart-S Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 dzięki Bart za jasną odpowiedź na wszystko w takim razie zmiany MCE na nowszy raczej się nie podejmę i trudno, czujnika deszczu nie będzie Spoko, z czasem to rozpracujemy
KFX Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 myślisz Bart, że uda się to podłączyć jakoś do MCE "F" ? zastanawia mnie fakt tylko, że w kodzie wyposażenia widnieje: PU7 = Light/rain sensor... teraz tak zobaczyłem na allegro i 8E0 907 279 L jest po 200zł, majątek to nie jest, myślałem że droższy będzie, tylko ile rezania, żeby przepiąć F na L ? czujnik deszczu 4E0 955 559 E na allegro brak, a w aso 600 zł :/ wiązkę do MCE pociągnąć i można by go umiejscowić na szybie z boku lusterka, bo szybę wymieniać nie warto, jak igła jest.
Bart-S Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 Myślę nad swapem modułu z B7 do B6. PU7 to oznaczenie czujnika światła (na szukajce AKP jest masa błędów więc do końca się nią nie sugeruj).Czujnik światła i deszczu to PU9.
domin79 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 myślisz Bart, że uda się to podłączyć jakoś do MCE "F" ? zastanawia mnie fakt tylko, że w kodzie wyposażenia widnieje: PU7 = Light/rain sensor... teraz tak zobaczyłem na allegro i 8E0 907 279 L jest po 200zł, majątek to nie jest, myślałem że droższy będzie, tylko ile rezania, żeby przepiąć F na L ? czujnik deszczu 4E0 955 559 E na allegro brak, a w aso 600 zł :/ wiązkę do MCE pociągnąć i można by go umiejscowić na szybie z boku lusterka, bo szybę wymieniać nie warto, jak igła jest. ..jeśli masz już wersję HIGH z modułem F to nie powinieneś mieć większych problemów z przesiadką na moduł z B7 wszystko jest ładnie opisane i w Twoim przypadku to tylko kwestia poprzepinania pinów przy samym module bo wszystko jest inaczej(inne kostki MCE)
KFX Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 tak tak, mam "F" czyli HIGH (wykrywa przepaloną żarówkę świateł stopu i odłączony stop pod szybą), więc to na pewno HIGH. czyli generalnie można kupić MCE "L" z B7, poprzepinać piny w kostkach wg schematów z zawijaka i niby powinno śmigać?
domin79 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 ..niewiem jak z kostkami bo mogą być inne z B7 i B6 ale to sprawdze potem
KFX Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 proszę o info, bo mam do kupienia z B7 lusterko fotochromatyczne z czujnikiem deszczu, no i nie wiem czy kupować już i do tego MCE "L", czy przekładka tego MCE pójdzie w miare gładko, czy problemy będą... przekaźnika do sterowania wycieraczek nie trzeba wymieniać na taki z obsługą czujnika deszczu? gdzieś mi to przeleciało przez głowe w jakimś poście, że coś takiego wyczytałem.
Bart-S Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 Dopóki nikt nie podejmie się swapa - skoro chcesz przejść bezproblemowo przez ten mod, szukaj lusterka z B6 czyli tylko z czujnikiem światła. Co do modyfikacji MCE na wersję z B7 - wiązki do kostek MCE są opisane, niby wystarczy przełożyć kable ale wcale nie jest powiedziane, że to wystarczy (akurat czujnik deszczu nie ma przekaźnika - ale porównywałem numery pozostałych i są różnice między B6 i B7). Generalnie modyfikacja na MCE B7 to eksperyment dla kogoś kto ma czas i chce się trochę pobawić...
KFX Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 ale mam w B6 z czujnikiem światła na dniach spróbujemy swapa B6 "F" -> B7 "L" i podłączyć lusterko z B7 z czujnikiem deszczu. jakie są jeszcze różnice, które zauważyłeś ?
Bart-S Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 Póki co to inna funkcja pinów w tych samych gniazdach oraz inne przekaźniki - może wstrzymaj się do czasu aż Dominik skończy swapa na HIGH w swojej B6 (wyłapiemy ewentualne błędy w instrukcji i wtedy będzie można przystąpić do modyfikacji na moduł z B7).
KFX Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 w tym tygodniu spróbujemy podpiąć MCE "L" zamiast "F" w B6. przepniemy piny z kablami we wtyczkach do MCE wg schematu z B7. Bart, na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?
wrclaguna Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 poprzekladaj i zobaczymy musisz miec chyba dwa piny do przelutowania bo w 10 pinowej kostce MCE po przekladce beda roznic
domin79 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 ..no i musisz sie uzbroić w cierpliwoś przy wyciąganiu pinów z kostek a szczególnie kostka B 23 piny
KFX Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 mam nadzieję, że po przełożeniu pinów we wtyczkach i podłączeniu do MCE... nie uwali się nic? o co chodzi z tym, że przekaźniki się jakoś różnią? które przekaźniki?
Bart-S Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 Jeśli chodzi o gwarancję - to takiej nie daję Głowny problem może dotyczyć tego, że moduł z B7 może używać inaczej wysterowanych sygnałów na swoich wejściach i wyjściach niż ma to miejsce w B6. Przydałby Ci się do pomocy jakiś elektryk Jeśli nie chcesz nic zdemolować - może poczekaj aż ktoś bardziej od nas ogarnięty elektrycznie podejmie się swapa. Jeśli chodzi o różnice - muszę do tego przysiąść, w tym tygodniu z czasem będzie kiepsko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się