Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

thx :good:

zrobie sobie chyba kompletny wydruk ulepszonej rozpiski.

wszystko generalnie się wyjaśniło i poskładało w całość, więc niebawem można zacząć swapa :)

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

thx :good:

zrobie sobie chyba kompletny wydruk ulepszonej rozpiski.

wszystko generalnie się wyjaśniło i poskładało w całość, więc niebawem można zacząć swapa :)

Dzięki za zwrócenie na to uwagi :good:

Opublikowano

dzięki także za support, pewnie coś jeszcze wyjdzie, jak zestawię wszystko w całość, to się odezwę :kox:

Opublikowano

chce zrobic przeszczep mce z low na high i mam pare pytan. :rolleyes:

mam mce podstawowy o nr 8E0 907 279 i wyhaczylem mce o nr 8E0 907 279 E i skoro to jest wersja high i np roznica jest w pinach np w gniezdzie B w wersji low:

Pin 7 – Kierunkowskazy (prawe) [zielono/biały],

a w wersji high:

Pin 4 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-tył) [żółto/zielony]

Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]

Pin 22 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski] gniazdo C

czyli roznica jest taka ze w wersji low ida trzy kable do jednego pinu a w wersji high kazdy ma swoj przypisany pin, tak?? :mysli:

jezeli jest tak jak mysle to gdzie sie lacza przewody?

Dokładnie. Biorąc za przykład prawą stronę kierunkowskazów - w wersji LOW z MCE wychodzi jeden przewód (pin 7 w kostce 23), który następnie rozdziela się na 3 i leci do każdego kierunku osobno. W wersji HIGH - każdy z kierunków ma swoje wyjście z MCE (4, 7 i 22). Niestety nie znam miejsc rozdzielenia się przewodu w wiązce LOW - moje auto ma fabryczną wiązkę HIGH.

Dziś swojego swapa skończył kolega Domin79. Obiecał, że jak tylko znajdzie chwilkę czasu podzieli się właśnie takimi tajnikami (gdzie szukać i łączyć się z danymi przewodami). Trzeba uzbroić się w cierpliwość i poczekać :wink4:

Opublikowano

wiec w module HIGH CLH niebedzie działał, szkoda ale moze trafie gdzies na F

Opublikowano

No niestety - dla CLH i AUTO tylko F (może będzie działał też G ale tego modułu jeszcze nigdzie nie spotkałem).

Opublikowano

Jeśli chodzi o powiązanie między modułem haka a MCE – sterowniki te komunikują się między sobą przez magistralę CAN. MCE koduje się pod moduł haka po to aby nawiązać komunikację między tymi sterownikami.

Zamontowałem hak i moduł haka, jest niezbędne kodowanie w liczniku i MCE.

Problem mam taki, że vag nie łączy się z modułem. Mam vag 7.04

Sterowniki widzą się, gdyż po odpięciu modułu wyleciały błędy w liczniku i MCE, a wcześniej tych błędów nie było.

Dlaczego nie mogę połączyć się z tym modułem?

Opublikowano

Wszystko się zgadza. W A4 moduł haka nie ma doprowadzonej linii diagnostycznej więc nie masz jak połączyć się z nim bezpośrednio.

Opublikowano

Dlaczego,w takim razie przy wybraniu autoscan dla A4 B7 jest uwzględniany moduł 69-Trailer z którym to VAG nie łączy się. Zastanawia mnie też to , że MCE także nie ma linii diagnostycznej a diagnoza i połączenie jest.

Opublikowano

Na poczatku oczywiście wielkie podziękowania dla Bartka z schematy , zaangazowanie oraz cierpliwość (mordowałem go strasznie) :notworthy:

Ok jedziemy z rozpiską co i gdzie czego szukac aby założyć sobie moduł MCE HIGH mając oczywiscie LOW

W moim przypadku była to zamiana MCE "C" na "F" :przebiegly:

swiatła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku swiateł 2x żółty

światła przeciwmgielne - ta sama sytuacja 2x biało niebieski i 1x szaro biały wszystko podzielone we włączniku swiateł

lewe kierunki - tu odnajdujemy czerwoną kostke w lewym dolnym słupku.Interesuje nas gniazo tej kostki piny 3 i 2(kolory kabelków jak na schematach) w tej kostce to odpowiednio boczny kierunek i przedni kierunek .Obcinamy oba kabelki pinu 2 i 3 dochodzących do gniazda kostki i podłanczamy do odpowiednich wyjść MCE.Reszte czyli dwa obicięte (wczesniej podłanczaliśmy końcówki które pozostały w kostkach) łączymy ze sąbą i wten sposób mamy lewy tylny kierunek(mieliśmy już wyjście do zasilania kierunków więc jeden kabelek mamy już przy Mce) który tez podłanczamy do odpowiedniego wyjścia MCE

prawe kierunki - to samo tyle że z prawej strony kostka równiez czerwona i te same piny(oczywiście kabelki trzeba przeciągnąc na lewą strone)

światła postojowe - postojowe lewe czerwona kostka lewa strona pin nr 1(kolorek kabelków jak na schematach) interesuje nas oczywiście gniazdo bo do niego podłączamy kabelek i mamy światło postojowe lewe przednie no i oczywiście w odpowiedni pin w MCE

reszte która była podlączona do pinu 1 izolujemy i zostawiamy w całej wiązce ponieważ przy MCeE mamy już kabelek od lewej strony w kostce C i to będzie nasz lewy tył postojowe

prawa strona - analogicznie do lewej kolorek taki jak na schematach(oczywiscie kabelek przeciągamy na lewą strone)

światła biegu wstecznego - tu niestety trzeba rozciąc tą wiąche instalacji w lewym słupku.Rozcinamy delikatnie izolacje(to taki worek wykonany z izolacji ostry nożyk i fajnie idzie) na wysokości postopnika.Szukamy łączenia niebiesko-czerwonych kabelków,powinny być złączone 4 w kupe. 1 z nich schodzi od góry i jest to jakby zasilanie i ma sie łączyć tylko z cienkim tego samego koloru ,pozostałe 2 to odpowiednio lewe i prawe światło wsteka(niestety tu trzeba włączyć wsteka przeciąć kabelek i zobaczyć który przestał sie świecić)zaznaczamy i w odpowiedni pin nowego MCE

światła stopu - tu przyda nam sie rozcięcie którego już dokonaliśmy w lewym dolnym słupku. Szukamy 2 przewodzików czerwonych z czarnym paskiem ,jeden grubszy drugi cieńszy(tych cieńszych leci w wiązce 2 przecinamy jeden i sprawdzamy czy świeci trzecie światlo stopu bo od niego ten kabelek,przy tym zabiegu kluczyki wyjąć ze stacyjki i tylko naciskać hamulec).Teraz dobieramy sie do prawej strony i tam też tniemy izolacje w celu odnalezienia 1 kabelka czerwonego z czarnym paskiem to nasz prawy stop.Przecinamy i jedną i drugą strone kabelka prowadzimy na lewą strone(najlepiej dwa kolory) .Gdy już mamy przeciągnięte w odpowiednie miejsce łączymy do kupy kabelki od stopów które schodziły z góry wiązek 3 sztuki i włanczamy je do pinu MCE C32/15.Cała reszta która pozostała idzie do poszczególnych pinów z MCE (schemat świateł stopu)

Został nam jeszcze kabelek zasilający do MCE C32/10 tego znajdziemy w zielonej kostce w lewym słupku pin nr.7 dolotuwujemy tylko kabelek do tego co jest nic nie obcinamy.

To chyba na tyle patrzcie uważnie na schematy co i gdzie łączycie (bardzo łatwo sie rąbnąć :wallbash:_) w razie czego to pytajcie tu lub dzwońcie 605 610 006 postaram się pomóc jak tylko potrafie.

Miłego rezanka :

Opublikowano

mam już lusterko z czujnikiem deszczu z B7 i MCE "L" z B7 :decayed:

dokupie jeszcze VW-żelik, wtyczki, kilka pinów, przewody i... ze 2 dni wolnego :radocha:

rezanie, rezanie, rezanie, a później :vaglogi: i :cygaro:

oby nie skończyło się na :piroman: i :rant:

Opublikowano

Dlaczego,w takim razie przy wybraniu autoscan dla A4 B7 jest uwzględniany moduł 69-Trailer z którym to VAG nie łączy się. Zastanawia mnie też to , że MCE także nie ma linii diagnostycznej a diagnoza i połączenie jest.

Przepraszam - zapomniałem o diagnostyce przez CAN. Wejdź do sterownika zegarów (Instruments) do adaptacji (10) na kanał 61 i do aktualnej wartości dodaj 64. Dzięki temu dołączysz do magistrali CAN komunikację ze sterownikiem haka. Po tym zabiegu odczekałbym trochę - zegary czasem długo załapują zmianę kodowania - po czym odpalił jeszcze raz auto skan lub bezpośrednio spróbował z 69.

Opublikowano

W kanale 61 mam dopisaną wartość 64. Zegary komunikują sie z modułem haka, gdyż jak wypiołem moduł, to mam w zegarach błąd:

01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)

004 - No Signal/Communication

Taki sam błąd jest w MCE.

01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)

49-00 - No Communications

02071 - Local Databus

57-00 - Electric Circuit Failure -zakodowałem czujnik światła ,sensor deszczu a nie jest fizycznie podłączony.

Mimo to VAG nie chce się połączyć

Opublikowano

Czy prowadząc nowe przewody CAN do modułu haka skręciłeś ze sobą kable Low i High?

Opublikowano

Te przewody, can i zasilanie miałem wypreparowane z oryginalnej wiązki.

Opublikowano

W takim razie możliwe, że komunikacja między sterownikami jest ale osobnej diagnostyki nie ma. Pozostaje spytać userów, którzy mają fabryczny moduł haka - jeśli u nich się nie łączy, to tylko potwierdzi tę teorię.

BTW - jakim VAGiem sprawdzasz?[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 23:16_________________________________________________Poprawiłem rozpiskę wiązki dla lusterek - jest tam opis połączenia ale dla ułatwienia przygotuję jeszcze schematy.

Dominik - bardzo dziękuję za opis. Obrobię go trochę i dokleję do pierwszego posta :good:

Opublikowano

Bartku a może te moje wypociny (jak już obrobisz) podoklejaj opis szukania pod odpowiednim schematem chyba będzie łatwiej :mysli:

Opublikowano

Bartku a może te moje wypociny (jak już obrobisz) podoklejaj opis szukania pod odpowiednim schematem chyba będzie łatwiej :mysli:

Zrobiłem jak zaproponowałeś - sprawdź tylko proszę czy po obróbce wszystko się zgadza (może mnie poniosło i pozmieniałem za dużo :polew:)

Opublikowano

Pytanie mam..

Po swapie na model "E" jakie funkcjonalności uzyskuje?

1.Auto światła czyli po zapłonie

2.kontrolę spalonych żarówek

3.ewentualna obsługa sprysków reflektorów.

Oczywiście jeśli zmienię tez włącznik na "A"

Żeby dołożyć lustro foto to potrzebuję "F" czy wystarczy "E"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...