Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

pin 1 lusterka powinien być podłączony zarówno do MCE C18 jak również do pinu 1 we włączniku.

Jeśli przepięcie pinów w lampce nie zmieni problemu ściemniania się lusterka przy włączonym oświetleniu, to o ile dobrze pamiętam, należy zaingerować w samą lampkę i dodać odpowiednie diody prostownicze pomiędzy lampki do czytania a pin 1 lampki.

U mnie też lusterko ściemnia się po włączeniu lampki.

W jakim włączniku :eusathink: Mówisz o lampce podsufitki chyba? :decayed:

Co do ściemniania się lusterka jak się włączy lampkę mi nie przeszkadza aż tak.Główny problem to światła :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pin 1 we włączniku świateł. Przy zamontowanym czujniku światła ten pin powinien się łączyć z pinem c18 w MCE oraz 8 w CLH (podświetlenie pokręteł CLH i DRL). Wymieniałeś kabel który idzie do pinu 1 we włączniku? W wersji LOW zasilanie na ten pin podawane jest przez przekaźnik X kablem czarno-żółtym i przy rozbudowie do HIGH to połączenie należy zmienić.

lampkę właśnie rozkminiam bo mam w domu i trzeba ją przerobić by lusterko się nie ściemniało po włączeniu światła. Wszystko wskazuje na to że dla aut z CLH musiały wychodzić inne lampki.

lusterkod.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież 1 pin we włączniku świateł to zasilania świateł mijania i postojowych, jaki to związek ma z lusterkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie po to by czujnik w lusterku był zasilany w każdej pozycji włącznika.

to jest tylko interpretacja schematów

To jest schemat lusterka dla B6. Dobrze pamiętam że masz MCE i lusterko z B6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MCE F (B6), lusterko od B6, włącznik 531 D (B7).

Nie pasuje mi to ciągle...

Iluminacja włącznika świateł jest pociągnięta od licznika (musi się ściemniać itd.,) a iluminacja lusterka, włącznika CLH i DRL to idzie z MCE C18 :whistling:

---------- Post dopisany 23-05-2013 at 17:43 ---------- Poprzedni post napisany 22-05-2013 at 23:58 ----------

Buehe, rano wchodzę do samochodu a tam lampka wyłączona :grin:

---------- Post dopisany 24-05-2013 at 22:37 ---------- Poprzedni post napisany 23-05-2013 at 17:43 ----------

Znalazłem trochę czasu dzisiaj (jak zwykle nie wystarczająco) żeby pogrzebać no i podpiąłem 6 pin lusterka do pinu 1 lampki, a pin 11 lampki podpiąłem do MCE C19 no i efekt ten sam, lusterko ściemnia się jak włączam lampkę ;)

No i w kostce w ogóle nie było 1 i 11 tylko same piny włożone.

Dlaczego są 2 czujniki światła z przodu? Jeden jest do CLH a drugi do włączania świateł? Żeby włączyć światła trzeba obydwa zasłonić czujniki i zauważyłem, że CLH włącza się jak jest ciemno a mijania jak jest jeszcze trochę jasno, w sumie dziwne. Da się to vagiem zaprogramować? Natężęnie światła przy którym ma się włączać CLH i światła?

Na filmiku jest to wyraźnie pokazane..

clh itd - YouTube

Kolejna sprawa to opóźnienie przy przełączaniu świateł np. z mijania na pozycyjne. Dlaczego tak jest, to normalne?

zwłoka przy przełączaniu świateł - YouTube

I gdy włącznik jest w pozycji zero a dam zapłon to światła mijania mrugną przez moment :whistling:

Widać na filmiku wszystko

mrugniecie - YouTube

Wszystko działa poprawnie aczkolwiek nie tak jakbym chciał...

I sorry, że tak truję w tym wątku ciągle, ale chcę to wreszcie mieć za sobą, bo już mnie to denerwuje :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZRÓB SOBIE ROZPISKĘ pinów i przewodów. masz w zwijaku podane wszystko, nie ma bolka MUSI działać.

to najłatwiejszy sposób do znalezienia błędu.

do tego wejdź jeszcze raz pod kierownicę i spisz po kolei wszystkie kolory przewodów jakie masz w MCE, łącznie z lutowaniem/zamianą koloru

bo tutaj ewidentnie masz namieszane. porównaj je (pozycje)ze sobą.....

mignięcie świateł jest spowodowane ZOSTAWIENIEM zasilania Pinu włącznika świateł z zacisku 30 akumulatora a nie, jak powinno być z MCE PIN 18

masz tak zrobione???

Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem).

poza tym odłącz LUSTRO. chcę się przekonać czy działa to prawidłowo.....

jeśli je odłączysz, powinno ci oświecić na stałe światła mijania, i CLH będzie działał całą dobę. włącznik w pozycji AUTO.

zmostkuj PIN 1 z PINem 3 WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ, wtedy powinno ci zgasić światła.

MCE ma na stałe połączony pin18 z PINem 32 poprzez włącznik w pozycji ZERO..

ZOBACZ MÓJ RYSUNEK...http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/index53.html#post3141373

poprzez PIN 7 włącznika idzie informacja dla MCE, że mamy włącznik w pozycji AUTO, a to czy mają się zapalić światła i CLH, decyduje już lustro lub jak w moim przypadku odpowiedni układ....

dlatego tak jak mówię, sprawdź jeszcze raz poprawność połączeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o pinie MCE C18, który powinien być pociągnięty do WŚ 1.....

Faktycznie tak powinno być, kurde ciągle byłem skupiony na włączniku 531 D a w jego rozpisce nie było wzmianki, że to trzeba podłączyć :kwasny:

„Wersja HIGH dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 B)”

Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych, czujnika światła, CLH, z MCE (WE) [niebiesko/czarny]

„Wersja z pozycją AUTO dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 D)”

Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]'

Chyba, że w 531 D nie trzeba tego ciągnąć?

Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem).

W ten sposób ucinamy zasilanie świateł postojowych i mijania :whistling: Po tym pociągnąć przewód z włącznika pin 1 do MCE C18?

Lustro na pewno działa poprawnie itd. bo w dzień światła się nie zapalają no i działa to jak na zdjęciu, niby prawidłowo, ale jednak nie pasuje mi to zachowanie (światła są bardziej czułe niż clh?)

Co masz na myśli pisząc

MCE ma na stałe połączony pin18 z PINem 32 poprzez włącznik w pozycji ZERO..

Tzn. że jak włącznik jest w pozycji 0, to te piny są jakby ze sobą zmostkowane?

No i ten sam problem widzę miałeś

dzięki...

zauważyłem także, że jeśli zostawię włącznik w pozycji auto przy wysiadaniu to zawsze po otworzeniu pilotem CLH oświeci i zgasi światła, kolejne naciśnięcie przycisku na pilocie ponownie oświeca na prawidłowy czas.. fajna funkcja (niezamierzona) kiedy np stoimy przy markecie w dostatecznym świetle,oszczędza na aku.

nie ma tego miejsca jeśli włącznik jest w pozycji ZERO...

zauważyłem również, że naciśnięcie przycisku otwarcia (NA PILOCIE) w czasie gdy wysiadamy po zgaszeniu silnika, powoduje przedłużenie świecenia CLH o dodatkowe kilka minut....

U mnie tak samo jest, ale nie sprawdzałem, czy na 0, czy na AUTO :eusathink: Da się zrobić żeby na 0 i auto działało jednakowo, czy tak już to działa i nic się nie zrobi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do końca ci nie odpowiem bo cały czas jadę na dołożonym czujniku zmierzchowym.

przyzwyczaiłem się do tej "funkcji" i nawet mi odpowiada. lecz dotyczy to tylko CLH. reszta działa poprawnie

co do podłączenia kabelka, MUSISZ go odciąć i podpiąć pod MCE, w standardzie (MCE E) idzie on od stacyjki (zacisk 30) rozłączając światła mijania po wyjęciu kluczyka.

światła postojowe masz zasilone w każdym przypadku z PINu 15, na który przychodzi kabelek z punktu łączącego przewody plusowe pod deską rozdzielczą.stały PLUS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobikos --> http://www.a4-freunde.com/wiki/pdf/innenleuchte_umbau.pdf

'

W sumie każdemu może się przydać, komu nie działa rozjaśnianie lusterka po włączeniu lampki podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobikos --> http://www.a4-freunde.com/wiki/pdf/innenleuchte_umbau.pdf

W sumie każdemu może się przydać, komu nie działa rozjaśnianie lusterka po włączeniu lampki podsufitki.

Szkoda, że po niemiecku, jedyne co rozumiem, to wlutował się koleś z diodami prostowniczymi do pierwszego i jedenastego pinu w lampce no i zmostkował też 1 i 11 :hi:

Kurde nie wiem, czy uda mi się tak wlutować, bo dosyć małe jest :decayed:

Czyli po tym zabiegu jeżeli pin 6 lusterka jest podłączony do pinu 1 lampki, a pin 11 lampki podłączony do MCE C19 to fotochrom będzie się dezaktywował jak włączy się którakolwiek górna lampka?

do końca ci nie odpowiem bo cały czas jadę na dołożonym czujniku zmierzchowym.

przyzwyczaiłem się do tej "funkcji" i nawet mi odpowiada. lecz dotyczy to tylko CLH. reszta działa poprawnie

co do podłączenia kabelka, MUSISZ go odciąć i podpiąć pod MCE, w standardzie (MCE E) idzie on od stacyjki (zacisk 30) rozłączając światła mijania po wyjęciu kluczyka.

światła postojowe masz zasilone w każdym przypadku z PINu 15, na który przychodzi kabelek z punktu łączącego przewody plusowe pod deską rozdzielczą.stały PLUS.

No przecież..

Ja źle na to spojrzałem i myślałem, że jak utnę ten przewód we włączniku to mijania i pozycyjne kaput, a przecież pozycyjne mają zasilanie z MCE C25 a światła mijania z MCE C26 :facepalm:

No więc pin 1 włącznika świateł idzie do MCE C18 :wink:

I wszystko jasne teraz jest :banan:

Jeszcze jedna sprawa jest, bo w trybie auto światła same się włączają jak dam zapłon, oczywiście jak jest ciemno :hi:

W swoich starych DRL miałem tak, że włączały się dopiero po odpaleniu samochodu. Da się to jakoś rozwiązać żeby mijania też włączały się dopiero po odpaleniu samochodu? Jakiś moduł/cokolwiek między pinem 11 i 7 włącznika świateł a MCE, który zamyka obwód dopiero jak odpalę samochód?

Bo wiadomo żarówki lubią szybciej paść jak się odpala samochód przy włączonych światłach..

Co do DRL z AUTO to na 0 mają się palić DRL, czy tylko w trybie AUTO? Jak to w B7 rozwiązane jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że po niemiecku, jedyne co rozumiem, to wlutował się koleś z diodami prostowniczymi do pierwszego i jedenastego pinu w lampce no i zmostkował też 1 i 11

Nic tam więcej do rozumienia nie ma :decayed:

W trybie auto mają się palić DRL, oczywiście w dzień, po zmierzchu ksenon. 0 to 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby zrobiłem, niby, bo dalej coś mi nie gra (chyba, że tak ma być).

Wszystko działa prawidłowo, ale jest jedno ale. Dalej jest takie opóźnienie jak przełączam między pozycyjnymi a mijania :eusathink: W ori instalacji też tak jest?

A gdy włącznik jest w pozycji AUTO i zamykamy samochód to dioda auto dalej się świeci wraz podświetleniem CLH/DRL i lusterkiem, tak ma być?

Jeszcze jak mam włączony zapłon i go wyłączę to włącznik mignie tak jakby na 0.1 sec stracił napięcie :eusathink:

Już nie wiem gdzie szukać rozwiązania, wydaje mi się, że wszystkie przewody są prawidłowo podpięte, w MCE żadnych błędów.

http://www.youtube.com/watch?v=GIYQaGFcXgM&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/edit?video_id=GIYQaGFcXgM&feature=vm-privacy&ns=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest oki tak ma być , czujnik świtła reaguje poprawnie i włącznik tyż:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przy przełączaniu z pozycyjnych na miajnia (tutaj nie ma opóźnienia wielkiego) i na odwrót (tutaj za to długo to trwa) czujnik światła nie ma przecież nic do gadania :decayed:

A w sumie we włączniku mam spaloną czerwoną diodę od AUTO (teraz w ogóle ją wywaliłem), może to mieć wpływ, że włącznik nie świeci się (ten dzyndzel co się nim kręci) jak jest na AUTO? Zapala się dopiero jak pozycyjne/mijania się włączą :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie również jest zwłoka, na początku mnie to wkurzało ale się przyzwyczaiłem,

dioda pewnie ma "zimny lut" lub się kończy, można to naprawić, ja wykorzystałem diody ze swojego starego włącznika

w pozycji AUTO powinna ci świecić żółta DIODA, czerwona w tym czasie gaśnie, gdy zmienisz na pozycyjne lub mijania wtedy ponownie oświeca

kropka i ikona żarówki na pokrętle świeci przez cały czas, gdy mamy zaświecone światła, czy to w pozycjach 1, 2 czy AUTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ma , dlaczego zes tą diode wypierdziuchał:facepalm:

Bo spalona była, myślałem, że mam zapasowe w skrzynce a tam nic :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie również jest zwłoka, na początku mnie to wkurzało ale się przyzwyczaiłem,

dioda pewnie ma "zimny lut" lub się kończy, można to naprawić, ja wykorzystałem diody ze swojego starego włącznika

w pozycji AUTO powinna ci świecić żółta DIODA, czerwona w tym czasie gaśnie, gdy zmienisz na pozycyjne lub mijania wtedy ponownie oświeca

No chciałem ze starego wylutować, ale nie dało rady :slina: Wylutowałem jedną, urwała się nóżką, druga, trzecia, czwarta... Wszystkie identycznie padły, jakby je na pół rozerwało :eusathink:

Jeszcze nigdy tak c... diod nie widziałem :doh:

W poniedziałek kupię diody do włączniki i do lampki podsufitki :decayed:

One pod 12V są ta? Te we włączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody łatwo przegrzać, najpierw odsysam nadmiar cyny a potem wkładam pod diodę wykałaczkę albo patyczki do szaszłyków, aby ją podważyć gdy cyna się roztopi... Niektóre mają zagięte nóżki, stąd problem z wyjęciem, dlatego trzeba odessać cynę.

NIE, TO NORMALNE DIODY NA 2,2V, RESZTĘ ZAŁATWIA UKŁAD ELEKTRONICZNY NA PŁYTCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...